×
علی دژبرد

علی دژبرد

  • مدرس فرادرس
  • کارشناسی مهندسی کامپیوتر - نرم‌افزار
  • دانشگاه بیرجند

مهندس علی دژبرد، مهندس کامپیوتر گرایش نرم‌افزار از دانشگاه بیرجند و دانشجوی کارشناسی ارشد بیوانفورماتیک دانشگاه زابل، علاقه‌مند به زبان برنامه نویسی پایتون هستند و در حوزه پردازش تصویر، آنالیز و مصورسازی داده و وب پایتونی مشغول هستند. همچنین ایشان مدرس زبان‌ برنامه‌نویسی پایتون نیز می‌باشند.

سوابق تحصیلی

مقطع تحصیلی رشته تحصیلی دانشگاه / موسسه آموزشی
کارشناسی مهندسی کامپیوتر - نرم‌افزار دانشگاه بیرجند
دانشجویان۳,۱۳۴ دانشجو
حضور دانشجویان در کلاس۶۵۸ هزار دقیقه
مدت زمان آموزش‌ها۱,۲۹۹ دقیقه
تعداد آموزش‌ها۱۳ عنوان آموزشی

تعلیم این تعداد دانشجو در نظام آموزشی رایج، نیازمند حداقل ۵ سال فعالیت آموزشی است.

آموزش‌ها

1

آموزش پروژه محور پایتون (Python) - کتابخانه کیوی (Kivy) برای توسعه اپلیکیشن های دسکتاپ

هدف از این آموزش، معرفی و فراگیری کتابخانه قدرتمند کیوی برای زبان پایتون است. کیوی یک کتابخانه قدرتمند چند سکویی برای توسعه اپلیکیشن های موبایل چند لمسی، کاربرپسند و همچنین توسعه اپلیکیشن های دسکتاپ است که با پایتون و سایتون (Cython) در سال ۲۰۱۱ به وجود آمد است که توسط بیش از ۱۰ کمپانی کوچک و بزرگ حمایت می شود. برای فراگیری کیوی، باید به پایتون مسلط باشیم. مسیر یادگیری به این صورت است که ابتدا با لایوت ها و ابزارک ها آشنا شده و سپس اپلیکیشن های دسکتاپی را به کمک کیوی ایجاد می کنیم.

مدرس: علی دژبرد مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
2

آموزش مقدماتی کتابخانه Pillow برای پردازش تصویر در پایتون

Pillow به وسیله زبان‌های C و Python توسعه داده شده است و سرعت مناسبی دارد. پردازش تصویر در زمینه‌های مختلفی مانند: صنعتی، پزشکی، نظامی، علمی و امنیتی کاربردهای بسیار زیادی دارد. به طور خلاصه و مختصر، پردازش تصویر شامل عملیاتی است که با اجرای آن‌ها بتوانیم یک سری داده‌ها را از تصویر استخراج کنیم. در این فرادرس ما به سراغ کتابخانه Pillow می‌رویم و از ابتدا آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. Pillow از کلیه عملیات‌های پردازش تصویر بر روی فرمت‌‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. لزوم آشنایی با زبان پایتون از مقدمات کار با Pillow محسوب می‌شود.

مدرس: علی دژبرد مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۷ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
3

آموزش پروژه محور Python (پایتون) - کار با Tkinter و SQLite3

زبان برنامه نویسی پایتون از بهترین و کامل ترین و پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی موجود است که در سالیان اخیر بسیار محبوب و پراستفاده شده است. به جرات می توان گفت پایتون در همه زمینه ها کاربردهایی دارد. پایتون در کنار زبان های دیگر مانند سی شارپ و سی پلاس پلاس، مبحث برنامه نویسی دسکتاپ به صورت رابط گرافیکی را تحت پوشش قرار داده است. هدف از این فرادرس یادگیری برنامه نویسی گرافیکی پایتون و استفاده از پایگاه داده SQLite3 در برنامه است. به جرات می توان گفت استفاده از پایگاه داده در هر برنامه لازم و ضروری است. در این درس ابتدا شما را با ماژول Tkinter آشنا می کنیم و سپس به سراغ پایگاه داده SQLite3 در پایتون می رویم. چند پروژه GUI به همراه پایگاه داده را پیاده سازی می کنیم.

مدرس: علی دژبرد مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۳۵ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
4

آموزش رابط گرافیکی PySide2 در پایتون (Python) - مقدماتی

با توجه به گسترش روزافزون زبان برنامه نویسی پایتون (Python) و توسعه آن برای اکثر پلتفرم های موجود، نیاز به یادگیری کتابخانه های مختلف این زبان بسیار ضروری است. در پایتون کتابخانه ای وجود دارد به نام PySide که در کنار PyQt محصول کمپانی معتبر QT هستند و کار آن ها توسعه اپلیکیشن های GUI است. در این فرادرس، PySide2 را مورد بررسی و آموزش قرار می دهیم و در ابتدا نیاز است که با مباحث پایه ای و مقدماتی پایتون آشنا باشید. در این فرادرس PySide را مورد بررسی قرار می دهیم و تفاوت های آن را با PyQt بیان خواهیم کرد. ویجت های (Widget) توسعه را ایجاد می کنیم و با QML آشنا می شویم.

مدرس: علی دژبرد مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۵۸ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
5

آموزش کتابخانه Tkinter در پایتون برای توسعه اپلیکیشن های دسکتاپ

برنامه نویسی رابط کاربری گرافیکی برای دسکتاپ اهمیت بالایی دارد. به کمک GUI می توان برنامه هایی را برای دسکتاپ، ویندوز، مک، لینوکس ایجاد کرد. زبان پایتون دارای ابزارهایی برای توسعه GUI است. هدف از این فرادرس آن است که بتوانیم برنامه های گرافیکی خود را به کمک پایتون پیاده سازی کنیم و در این فرادرس به سراغ کتابخانه Tkinter خواهیم رفت که دارای مزایایی است از جمله: سبک بودن، راحت بودن استفاده، نداشتن مشکلات در هنگام نصب. برای شروع برنامه نویسی GUI در پایتون باید مباحث مقدماتی را از این زبان فرا گرفته باشید. این فرادرس برای توسعه دهندگان پایتونی دسکتاپ بسیار مفید است.

مدرس: علی دژبرد مدت زمان آموزش: ۴ ساعت و ۴۰ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
6

آموزش کتابخانه گرافیکی لاک پشت (Turtle Module) در پایتون

در این فرادرس، مخاطب با گرافیک کامپیوتری در پایتون و رسم اشکال مختلف آشنا خواهد شد که می تواند مقدمه ای برای مباحث پیشرفته طراحی های کامپیوتری و به خصوص ساخت بازی و انیمیشن به کمک این زبان برنامه نویسی باشد و همچنین برای افرادی که هیچ آشنایی با مباحث گرافیک کامپیوتری ندارند، می تواند مناسب و مفید باشد. یکی از کتابخانه های پایتون، کتابخانه Turtle (لاک پشت) است که در این فرادرس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با کتابخانه Turtle می توانید اشکال و الگوهای مختلفی را ترسیم کنید و در واقع به وسیله آن می توان یک لاک پشت ایجاد کرد که با کنترل روی آن می توان اشکال مختلفی را رسم نمود.

مدرس: علی دژبرد مدت زمان آموزش: ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
7

آموزش رابط گرافیکی PySide2 پایتون (Python) - تکمیلی

پایتون زبان محبوب، پر کاربرد و قدرتمند دنیای تکنولوژی محسوب می شود که با توجه به قدرت فوق العاده خود باعث شده است تا توسعه دهندگان، ابزارهای فراوانی نظیر: کتابخانه ها، فریم ورک ها و ماژول ها را به وسیله پایتون برای انجام تحقیقات و محاسبات مختلف بسازند که از جمله آن ها می توان به: فریم ورک جنگو (Django) و مینی فریم ورک فلسک (Flask)، در زمینه محاسبات علمی NumPy, SciPy و Pandas، در زمینه توسعه GUI فریم ورک های PySide2 ،PyQt5 ،Kivy و رابط گرافیکی TKinter اشاره کرد. هدف از این فرادرس، ارائه مباحث تکمیلی و ایجاد چند برنامه به کمک فریم ورک PySide2 است تا مباحث مقدماتی این فریم ورک را پوشش دهد و لذا آن دسته از علاقه مندانی که کار توسعه GUI با پایتون را هدف قرار داده اند، باید با مباحث مقدماتی PySide2 مانند کار با ویجت ها آشنایی لازم را داشته باشند، هر چند که در درس اول مروری بر آن خواهیم داشت.

مدرس: علی دژبرد مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۵۲ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
8

آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی پرل

هدف از این آموزش، آشنایی افراد با چگونگی استفاده از زبان Perl برای نوشتن CGI و همچنین نوشتن اکسپلویت است. ابتدای آموزش با مفاهیم پایه، توضیحات نرم افزار و طریقه کدنویسی شروع شده و سپس با مفاهیم اصلی و ضروری در هر زبان برنامه نویسی یعنی دستورات حلقه و جملات شرطی آشنا شده و در ادامه طریقه نوشتن آن ها در پرل آموزش داده می شود. در نهایت تطبیق الگو و نوشتن اکسپلویت آموزش داده می شود و سرانجام استفاده از پرل در نوشتن CGI بیان می شود. این فرادرس شامل: مثال های کاربردی، کدنویسی، اجرا و همچنین چگونگی رفع خطاهای کدنویسی است.

مدرس: علی دژبرد مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۴ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
9

آموزش متغیرهای خاص در زبان برنامه نویسی پرل (رایگان)

امروزه مهندسان هوش مصنوعی و ژنتیک نیز به دلیل متن باز بودن Perl و همچنین قابلیت Cross Platform آن، بسیار از آن استفاده می کنند. به دلیل آنکه تکنولوژی و امنیت اطلاعات از اهمیت بالایی در شبکه برخوردار هستند، بر اهمیت یادگیری زبان برنامه نویسی پرل به طور گسترده می افزاید. شما نیز با یادگیری این زبان برنامه نویسی، جایگاه خود را میان برنامه نویسان و هکرها پیدا کرده و روند مطلوبی را در یادگیری هک و امنیت طی می کنید. ما در این آموزش قصد داریم تا متغیرهای خاص در زبان برنامه نویسی پرل را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

مدرس: علی دژبرد مدت زمان آموزش: ۳ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
10

آموزش خطایابی در زبان برنامه نویسی پرل (رایگان)

امروزه مهندسان هوش مصنوعی و ژنتیک نیز به دلیل متن باز بودن Perl و همچنین قابلیت Cross Platform آن، بسیار از آن استفاده می کنند. به دلیل آنکه تکنولوژی و امنیت اطلاعات از اهمیت بالایی در شبکه برخوردار هستند، بر اهمیت یادگیری زبان برنامه نویسی پرل به طور گسترده می افزاید. شما نیز با یادگیری این زبان برنامه نویسی، جایگاه خود را میان برنامه نویسان و هکرها پیدا کرده و روند مطلوبی را در یادگیری هک و امنیت طی می کنید. ما در این آموزش قصد داریم تا خطایابی در زبان برنامه نویسی پرل را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

مدرس: علی دژبرد مدت زمان آموزش: ۳ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
11

آموزش اعمال انیمیشن به دکمه با رابط گرافیکی PySide2 پایتون (Python) – تکمیلی (رایگان)

هدف از این فرادرس، ارائه مباحث تکمیلی و ایجاد چند برنامه به کمک فریم‌ورک PySide2 است تا مباحث مقدماتی این فریم‌ورک را پوشش دهد و لذا آن دسته از علاقه‌مندانی که کار توسعه GUI با پایتون را هدف قرار داده‌اند، باید با مباحث مقدماتی PySide2 مانند کار با ویجت‌ها آشنایی لازم را داشته باشند، هر چند که در درس اول مروری بر آن خواهیم داشت. ما در این آموزش قصد داریم تا اعمال انیمیشن به دکمه با رابط گرافیکی PySide2 پایتون (Python) – تکمیلی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

مدرس: علی دژبرد مدت زمان آموزش: ۱۱ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
12

آموزش شناخت ویجت ها در رابط گرافیکی PySide2 پایتون - تکمیلی (رایگان)

هدف از این فرادرس، ارائه مباحث تکمیلی و ایجاد چند برنامه به کمک فریم‌ورک PySide2 است تا مباحث مقدماتی این فریم‌ورک را پوشش دهد و لذا آن دسته از علاقه‌مندانی که کار توسعه GUI با پایتون را هدف قرار داده‌اند، باید با مباحث مقدماتی PySide2 مانند کار با ویجت‌ها آشنایی لازم را داشته باشند، هر چند که در درس اول مروری بر آن خواهیم داشت. ما در این آموزش قصد داریم تا شناخت ویجت‌ها در رابط گرافیکی PySide2 پایتون - تکمیلی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

مدرس: علی دژبرد مدت زمان آموزش: ۸ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
13

آموزش ساخت ساعت دیجیتال با رابط گرافیکی PySide2 پایتون (Python) – تکمیلی (رایگان)

هدف از این فرادرس، ارائه مباحث تکمیلی و ایجاد چند برنامه به کمک فریم‌ورک PySide2 است تا مباحث مقدماتی این فریم‌ورک را پوشش دهد و لذا آن دسته از علاقه‌مندانی که کار توسعه GUI با پایتون را هدف قرار داده‌اند، باید با مباحث مقدماتی PySide2 مانند کار با ویجت‌ها آشنایی لازم را داشته باشند، هر چند که در درس اول مروری بر آن خواهیم داشت. ما در این آموزش قصد داریم تا ساخت ساعت دیجیتال با رابط گرافیکی PySide2 پایتون (Python) – تکمیلی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

مدرس: علی دژبرد مدت زمان آموزش: ۸ دقیقه
یادگیری را شروع کنید