×
۹۸,۰۰۰ تومان ۴۹,۰۰۰ تومان

آموزش فیلمنامه نویسی - تکمیلی

آموزش فیلمنامه نویسی - تکمیلی

تعداد دانشجو
۷۵ نفر
مدت زمان
۳ ساعت و ۱۶ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۹۸,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
۴۹,۰۰۰ تومان (کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت
آموزش فیلمنامه نویسی - تکمیلی

بی‌شک هنر سینما، امروزه نه تنها یکی از بهترین شیوه‌های پر کردن اوقات فراغت جوامع، بلکه ابزاری مهم برای انتقال بسیاری از مفاهیم دینی، اجتماعی، سیاسی و… است، لذا ضروری است برای تاثیرگذاری بیشتر این هنر به عناصر تشکیل‌دهنده سینما توجه ویژه‌ای گردد و صد البته مهمترین عنصر سینما، هنر فیلمنامه‌نویسی است. هدف ما در این فرادرس پرداختن به دو مقوله فرم و ساختار فیلمنامه متناسب با جدیدترین مفاهیم مربوط به آموزش فیلمنامه‌نویسی در دنیا است.

آموزش فیلمنامه نویسی - تکمیلی

مدت زمان
۳ ساعت و ۱۶ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۹۸,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
۴۹,۰۰۰ تومان

(کسب اطلاعات بیشتر +)
مدرس
محمود الیاسی

کارشناسی فیلم‌سازی

ایشان با علاقه فراوانی که به حوزه هنر و سینما داشته‌اند وارد این عرصه شده و در دوران زیادی از سال ۱۳۸۳ شروع به کسب تجربیات به طور آکادمیک نمود‌اند و در استان قم توانستند آموزشگاه فیلم‌سازی و تهیه‌کنندگی سیمای مهان را ایجاد نمایند. ایشان همچنین سابقه تدریس در مجموعه آموزشی آما را در کارنامه خود دارند.

چکیده آموزش


توضیحات تکمیلی

بی‌شک هنر سینما، امروزه نه تنها یکی از بهترین شیوه‌های پر کردن اوقات فراغت جوامع، بلکه ابزاری مهم برای انتقال بسیاری از مفاهیم دینی، اجتماعی، سیاسی و… است، لذا ضروری است برای تاثیرگذاری بیشتر این هنر به عناصر تشکیل‌دهنده سینما توجه ویژه‌ای گردد و صد البته مهمترین عنصر سینما، هنر فیلمنامه‌نویسی است.

اگر تمام عناصر سینما اعم از: کارگردان، بازیگر، تصویربردار، تدوین و… همه از بین بهترین و حرفه‌ای‌ترین عوامل انتخاب شوند اما فیلمنامه ضعیف باشد قطعا ما شاهد یک اثر شاهکار نخواهیم بود اما اگر حتی سایر عناصر سینما ضعیف باشد ولی فیلمنامه قوی باشد ما شاهد اثری دیدنی خواهیم بود و این موضوع نشانگر اهمیت فیلمنامه‌نویسی در هنر فیلم‌سازی و سینما است، لذا با توجه به دو مقوله فرم و محتوا تلاش می‌شود فیلمنامه‌ای قوی برای تولید آثار حرفه‌ای انتخاب شود.

هدف ما در این فرادرس پرداختن به دو مقوله فرم و ساختار فیلمنامه، متناسب با جدیدترین مفاهیم مربوط به آموزش فیلمنامه‌نویسی در دنیا است، از قبیل: ساختار دراماتیک سه‌پرده‌ای سید فیلد (Syd Field) که الگویی موفق برای هنرآموزان رشته فیلمنامه‌نویسی است و در کنار آن پرداختن به مقوله محتوا و خلاقیت در نگارش فیلمنامه است که در این خصوص تمرینات مناسبی برای تقویت قوه خلاقانه هنرجویان رشته فیلمنامه در نظر گرفته‌ایم.

نکته پایانی در خصوص گرایش علاقه‌مندان به فیلمنامه‌نویسی این است که در موضوع فرم و ساختار ما هیچگونه محدودیتی برای آموزش هنرجویان نداشته و به صورت صد در صد مطالب آموزش فیلمنامه‌نویسی قابل انتقال است. اما در موضوع میزان خلاقیت و استعداد علاقه‌مندان به راحتی نمی‌توان در مورد آن سخن گفت و در زمان اجرای تمرینات خلاقیت، خود هنرجو به میزان توان ذهنی در خصوص موفقیت خود در هنر فیلمنامه‌نویسی پی می‌برد.

فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: تاریخچه و تعریف فیلمنامه
    • داستان
    • تصویر
    • گفتگو
    • اهمیت فیلمنامه
  • درس دوم: درام و ساختار فیلمنامه‌نویسی
    • توضیح و تعریف درام
    • ساختار سه‌پرده
  • درس سوم: زمان‌بندی ساختار سه‌پرده
    • بررسی و توضیح زمان‌های مختلف در سه‌پرده
    • بررسی ساختار پرده اول
    • بررسی ساختار پرده دوم
    • بررسی ساختار پرده سوم
  • درس چهارم: شروع و پایان پرده اول، دوم و سوم
    • اتفاقات پرده دوم وابسته به پرده اول
    • موضوعیت کلی پرده دوم
    • پرده سوم و گره‌گشایی
    • بررسی نمونه‌های سینما
  • درس پنجم: شخصیت‌پردازی
    • چگونگی خلق شخصیت
    • بررسی پایه شخصیت‌پردازی
    • باورپذیری شخصیت
  • درس ششم: روش‌های باور‌پذیری شخصیت
    • مولفه اعتقاد، جهان‌بینی، ایدئولوژی
    • ویژگی‌های کاراکتر در فیلم
    • بررسی نیاز، دیدگاه، خصوصیات و عادات در شخصیت
    • نشانه‌ها
  • درس هفتم: شرایط تحول شخصیت و تقسیم‌بندی شخصیت
    • سن، فرهنگ و جنسیت
    • ژانر تخیلی یا کمدی
    • تفاوت شخصیت و تیپ
  • درس هشتم: مراحل فیلمنامه‌نویسی - بخش یکم
    • سوژه و شناخت آن
    • تاریخ مصرف سوژه
    • قالب رسانه
    • قدرت تحمل
    • کلیشه‌ای نبودن
    • جذابیت
  • درس نهم: مراحل فیلمنامه‌نویسی - بخش دوم
    • نگارش چهارصفحه‌ای
    • سیناپس
    • تحقیق
    • کارت 18×13
  • درس دهم: نگارش و توصیف‌نویسی
    • شروع تیترنویسی
    • مکان صحنه
    • زمان صحنه
    • توصیف‌نویسی و اقسام آن
    • گفتگو
  • درس یازدهم: نقش زمان و مکان در فیلمنامه‌نویسی
    • زمان فیزیکی
    • زمان داستانی
    • زمان دراماتیک
    • زمان روانی
    • زمان مرده
  • درس دوازدهم: کاربرد صدا و گفتگو‌نویسی
    • صدا
    • ویژگی گفتگو
    • اصول گفتگو
    • خطای گفتگونویسی
  • درس سیزدهم: اصول و تکنیک‌ها و موضوع تعلیق و خلاقیت
    • اصل تاخیر و تقدیم
    • اصل استتار و اظهار
    • اصل قبض و بسط
    • اصل تجزیه و ترکیب
    • تمرین خلاقیت

مفید برای رشته‌های
  • فیلم‌نامه‌نویسی
  • سینما
  • ادبیات نمایشی
  • ادبیات داستانی
  • فیلم‌سازی
  • کارگردانی سینما
  • کارگردانی تئاتر

پیش نیاز


آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس




پیش نمایش‌ها

۱. تاریخچه و تعریف فیلمنامه

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۲۱ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۲. درام و ساختار فیلمنامه‌نویسی

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۵ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۳. زمان‌بندی ساختار سه‌پرده

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۹ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۴. شروع و پایان پرده اول، دوم و سوم

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۵۷ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۵. شخصیت‌پردازی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۶. روش‌های باور‌پذیری شخصیت
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۷. شرایط تحول شخصیت و تقسیم‌بندی شخصیت
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۸. مراحل فیلمنامه‌نویسی - بخش یکم
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۹. مراحل فیلمنامه‌نویسی - بخش دوم
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۰. نگارش و توصیف‌نویسی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۱. نقش زمان و مکان در فیلمنامه‌نویسی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۲. کاربرد صدا و گفتگو‌نویسی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۳. اصول و تکنیک‌ها و موضوع تعلیق و خلاقیت
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
این آموزش شامل ۱۴ جلسه ویدئویی با مجموع ۳ ساعت و ۱۶ دقیقه است.
با تهیه این آموزش، می‌توانید به همه بخش‌ها و جلسات آن، دسترسی داشته باشید.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش فیلمنامه نویسی - تکمیلی
ناشر فرادرس
کد آموزش FVCNM9907
مدت زمان ۳ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)
حجم دانلود ۱ گیگابایت (کیفیت ویدئو HD با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی در حساب کاربری شما شارژ می‌شود.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می‌شود.





نظرات

تا کنون ۷۵ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و هنوز هیچ نظری ثبت نشده است.
دسته‌بندی موضوعی: هنر | سینما
برچسب‌ها:
Syd Field | آشنایی با ژانرهای سینمایی | آشنایی با فرم نگارش فیلمنامه | آموزش فیلمنامه نویسی | اصل استتار در فیلمنامه ‌نویسی | اصل اظهار در فیلمنامه ‌نویسی | اصل بسط در فیلمنامه ‌نویسی | اصل تاخیر در فیلمنامه ‌نویسی | اصل تجزیه در فیلمنامه ‌نویسی | اصل ترکیب در فیلمنامه ‌نویسی | اصل تقدیم در فیلمنامه ‌نویسی | اصل قبض در فیلمنامه ‌نویسی | اصول کارگردانی مربوط به فیلمنامه نویسی | اصول گفتگو در فیلمنامه ‌نویسی | انواع توصیف در فیلمنامه | اهمیت فیلمنامه | اهمیت فیلمنامه ‌نویسی | ایدئولوژی در شخصیت پردازی | باورپذیری شخصیت | بررسی پایه شخصیت پردازی | بررسی ساختار پرده اول | بررسی ساختار پرده دوم | بررسی ساختار پرده سوم | بررسی نمونه‌ های سینما | بررسی نیاز در شخصیت | تاریخ مصرف سوژه در فیلمنامه ‌نویسی | تاریخچه فیلمنامه | تحقیق در فیلمنامه نویسی | تصویر فیلمنامه | تعریف درام | تعریف فیلمنامه | تعریف فیلمنامه نویسی | تفاوت شخصیت و تیپ | تقسیم‌ بندی شخصیت | تمرینات خلاقیت در فیلمنامه نویسی | توصیف ‌نویسی در فیلمنامه نویسی | توضیح پرده دوم فیلمنامه | توضیح پرده سوم فیلمنامه | توضیح درام | تیترنویسی در فیلمنامه نویسی | جذابیت سوژه در فیلمنامه ‌نویسی | جهان ‌بینی در شخصیت پردازی | چگونگی خلق شخصیت | خصوصیات در شخصیت | خطای گفتگونویسی در فیلمنامه ‌نویسی | خلاقیت در نگارش فیلمنامه | خلق شخصیت در فیلمنامه | داستان فیلمنامه | درام در فیلمنامه ‌نویسی | دیدگاه در شخصیت | روش‌ های باور‌پذیری شخصیت | زمان داستانی در فیلمنامه ‌نویسی | زمان دراماتیک در فیلمنامه ‌نویسی | زمان روانی در فیلمنامه ‌نویسی | زمان صحنه در فیلمنامه نویسی | زمان فیزیکی در فیلمنامه ‌نویسی | زمان مرده در فیلمنامه ‌نویسی | زمان ‌های مختلف در سه ‌پرده | ژانر تخیلی | ژانر کمدی | ساختار دراماتیک سه پرده ‌ای | ساختار سه‌ پرده | ساختار سه ‌پرده‌ ای فیلم | ساختار فیلمنامه | ساختار فیلمنامه ‌نویسی | سوژه در نگارش فیلمنامه ‌نویسی | سوژه فیلمنامه | سید فیلد | سیناپس در فیلمنامه نویسی | شاخه های درام | شخصیت پردازی در فیلمنامه | شخصیت پردازی در فیلمنامه | شرایط تحول شخصیت | شرط جنسیت در شخصیت | شرط سن در شخصیت | شرط فرهنگ در شخصیت | شناخت سوژه در نگارش فیلمنامه ‌نویسی | صدا در فیلمنامه ‌نویسی | عادات در شخصیت | عناصر تشکیل‌ دهنده سینما | فرم فیلمنامه | فیلمنامه نویسی | فیلمنامه نویسی پیشرفته | فیلمنامه نویسی تکمیلی | قالب رسانه در فیلمنامه ‌نویسی | قدرت تحمل در فیلمنامه ‌نویسی | کاربرد صدا در فیلمنامه ‌نویسی | کارت 18×13 در فیلمنامه نویسی | کلیشه ‌ای نبودن سوژه | گفتگو در فیلمنامه | گفتگو در فیلمنامه نویسی | گفتگو‌ نویسی در فیلمنامه ‌نویسی | محتوا در نگارش فیلمنامه | مراحل فیلمنامه نویسی | مراحل نگارش در فیلمنامه نویسی | مراحل نگارش فیلمنامه ‌نویسی | معرفی ساختار سه پرده | مکان صحنه در فیلمنامه نویسی | مهمترین عنصر سینما | موضوعیت کلی پرده دوم | مولفه اعتقاد در شخصیت پردازی | نشانه‌ ها در شخصیت | نقش دراماتیک هر پرده | نقش زمان در فیلمنامه ‌نویسی | نقش مکان در فیلمنامه ‌نویسی | نگارش چهارصفحه‌ ای فیلمنامه نویسی | نگارش کارت‌ های 18×13 | هنر فیلمنامه ‌نویسی | ویژگی گفتگو در فیلمنامه ‌نویسی | ویژگی های ژانر | ویژگی های شخصیت در فیلمنامه | ویژگی ‌های کاراکتر در فیلم
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

×
فهرست جلسات ۱۴ جلسه ویدئویی
×