×
۳۰,۰۰۰ تومان ۱۸,۰۰۰ تومان

آموزش آشنایی با بازی وار سازی (Gamification)

آموزش آشنایی با بازی وار سازی (Gamification)

تعداد دانشجو
۲۰۱ نفر
مدت زمان
۳ ساعت و ۱۸ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۳۰,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
۱۸,۰۰۰ تومان

(کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
آموزش آشنایی با بازی وار سازی (Gamification)

هدف Gamification برانگیختن تعامل بیشتر، تامین نیازها و منفعت افراد، مفرح کردن فضا، ایجاد وفاداری، درگیر کردن ذهنی و تاثیرگذاری بر رفتارها و تغییر آن و ایجاد رفتار مورد نظر است. بازی وار سازی زیر مجموعه ای از علوم فناوری اطلاعات و تکنولوژی، علوم رفتاری و روانشناسی است. گیمیفیکشن در زندگی واقعی در حوزه های بسیاری مانند: کسب و کار، یادگیری و آموزش، سلامت و بهداشت و تغییر رفتارهای عمومی و فرهنگی و همچنین نیروی انسانی، بازاریابی، تبلیغات، شهر هوشمند و زندگی شخصی و خانوادگی و... کاربرد دارد. در این آموزش مفهوم گیمیفیکیشن، ساختارها، ابعاد و کاربردهای آن تدریس شده و به پیش نیاز خاصی نیاز ندارد.

آموزش آشنایی با بازی وار سازی (Gamification)

مدت زمان
۳ ساعت و ۱۸ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۳۰,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
۱۸,۰۰۰ تومان

(کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
مدرس
منظر عزتی ابرغانی

دانشجوی دکتری تخصصی برنامه ریزی آموزش از دور

خانم منظر عزتی در حال حاضر دانشجوی دکتری برنامه ریزی آموزش از دور در مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور هستند. ایشان از سال 93 تاکنون به تدریس در دانشگاه مشغول بوده و در زمینه آموزش از دور و یادگیری آنلاین و مجازی به موسسات و شرکت ها مشاوره تخصصی می دهند و به ارائه تولید محتوای الکترونیکی و تدریس در زمینه بازی و گیمیفیکیشن می پردازند.
تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی در حساب کاربری شما شارژ می‌شود.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می‌شود. (توضیحات بیشتر +)

چکیده آموزش


توضیحات تکمیلی

مهم ترین چالش دنیای امروز که فعالیت مستمر و پایدار با توجه به کیفیت و استانداردهای بالا است، نیازمند بالا بردن علاقه، انگیزه و درگیر کردن ذهن مخاطبان است. گیمیفیکیشن (Gamification) می تواند کلید و برگ برنده در این چالش باشد. (گیمیفیکیشن در ایران با عناوینی مانند: بازی وارسازی، بازی سازی، بازی کاری یا بازی آفرینی ترجمه شده و مورد استفاده قرار می گیرد). بازی وارسازی به معنای استفاده از قابلیت ها و ویژگی های طراحی بازی در زمینه هایی غیر از بازی است که ذاتا ربطی به بازی ندارند، (استفاده از ویژگی های بازی در زندگی واقعی).

هدف Gamification برانگیختن تعامل بیشتر، تامین نیازها و منفعت افراد، مفرح کردن فضا، ایجاد وفاداری، درگیر کردن ذهنی و تاثیرگذاری بر رفتارها و تغییر آن و ایجاد رفتار مورد نظر است. بازی وار سازی زیر مجموعه ای از علوم فناوری اطلاعات و تکنولوژی، علوم رفتاری و روانشناسی است. گیمیفیکشن در زندگی واقعی در حوزه های بسیاری مانند: کسب و کار، یادگیری و آموزش، سلامت و بهداشت و تغییر رفتارهای عمومی و فرهنگی و همچنین نیروی انسانی، بازاریابی، تبلیغات، شهر هوشمند و زندگی شخصی و خانوادگی و... کاربرد دارد. در این آموزش مفهوم گیمیفیکیشن، ساختارها، ابعاد و کاربردهای آن تدریس شده و به پیش نیاز خاصی نیاز ندارد.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: مبانی گیمیفیکیشن یا بازی وارسازی
    • گیمیفیکیشن یا بازی وارسازی
    • نخستین طراحان بازی
    • تعریف بازی
    • مشخصات اصلی بازی
    • اجزای بازی
    • بازی های متناهی و نامتناهی
    • ویژگی های جذاب بازی
    • طبقه بندی بازی ها
    • کاربردهای بازی، تحت عنوان بازی اندیشی
    • بازی های مفرح
    • بازی های جدی
    • انواع بازی های جدی
    • تفاوت بازی جدی و بازی وارسازی
    • بازی های شبیه سازی شده
    • انواع بازی های شبیه سازی شده
    • تفاوت بازی و سرگرمی
    • تعاریف گیمیفیکیشن
    • علوم و حوزه های مرتبط با گیمیفیکیشن
    • اهداف گیمیفیکیشن
    • تاریخچه گیمیفیکیشن
    • مکانیزم های بازی در گیمیفیکیشن
    • نقش انگیزاننده ها در بازی و گیمیفیکیشن
    • نقش انگیزش در بازی و گیمیفیکیشن
    • چالش مدل انگیزش برای طراحی و تحلیل گیمیفیکیشن
    • درگیری ذهنی یا غرق شدن در بازی
    • ویژگی های ایجاد وضعیت تعلیق ذهنی در طراحی بازی و گیمیفیکیشن
    • قوانین گیمیفیکیشن
    • طراحی رفتارهای مطلوب در Gamification
    • روانشناسی رقابت
    • تاثیرگذاران گیمیفیکیشن
  • درس دوم: مکانیزم ها و دینامیک های بازی وارسازی
    • مکانیزم ها و دینامیک های گیمیفیکیشن
    • عناصر بازی و گیمیفیکیشن (MDA)
    • مکانیک ها، دینامیک ها و زیبایی شناسی در گیمیفیکیشن
    • مکانیک
    • دینامیک
    • زیبایی شناسی
    • مکانیک ها
      • امتیاز
      • مراحل
      • چالش/ مدال/ پیروزی
      • کالای مجازی
      • تابلوی امتیازات
      • مسابقات
    • دینامیک ها
      • پاداش
      • مقام
      • موفقیت
      • خوداظهاری
      • رقابت
      • نوع دوستی
    • زیرمجموعه های زیبایی شناسی
    • تعادل در گیمیفیکیشن
    • دسته بندی انواع بازیگر در گیمیفیکیشن
    • پر کاربردترین عناصر گیمیفیکیشن
    • محرک های طراحی گیمیفیکیشن
    • محرک های اجتماعی
    • محرک های بیرونی
    • محرک های شخصی یا درونی
    • هشت محرک اصلی از نظر چو
    • عوامل موثر در گیمیفیکیشن
    • طراح گیمیفیکیشن
    • رویکردهای طراحی
    • شناخت کاربران
    • تحلیل کاربران
    • چرخه عمر کاربران
  • درس سوم: کاربردها و مثال های بازی وارسازی - بخش یکم
    • گیمیفیکیشن در بازاریابی و بازاریابی الکترونیکی
    • گیمیفیکیشن در کسب و کار
    • مزایای استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی
    • شش اصل گیمیفیکیشن در بازاریابی
    • فرایند استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی الکترونیکی
    • نمونه های گیمیفیکیشن در بازاریابی
    • گیمیفیکیشن در آموزش و یادگیری
    • تاثیر گیمیفیکیشن در آموزش
    • مزایای استفاده از گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی
    • فرایند طراحی سیستم آموزش الکترونیکی با گیمیفیکیشن
    • فرایند به کارگیری بازی ‌وارسازی در آموزش الکترونیکی
    • نمونه های گیمیفیکیشن در آموزش
    • گیمیفیکیشن در سلامت
    • مزایای استفاده از گیمیفیکیشن در سلامت
    • حوزه های به کارگیری گیمیفیکیشن در سلامت الکترونیکی
    • انواع بازی ها در حوزه سلامت الکترونیکی
    • فرایند به کارگیری گیمیفیکیشن در سلامت
    • نمونه های گیمیفیکیشن در سلامت
    • گیمیفیکیشن در مدیریت منابع انسانی
  • درس چهارم: کاربردها و مثال های بازی وارسازی - بخش دوم
    • فرایندها و مزایای گیمیفیکیشن در منابع انسانی
    • نمونه های گیمیفیکیشن در مدیریت منابع انسانی
    • گیمیفیکیشن در بانکداری
    • فرایند بکارگیری گیمیفیکیشن در بانکداری الکترونیکی
    • تاثیر گیمیفیکیشن در بانکداری
    • مکومه های گیمیفیکیشن در بانکداری
    • گیمیفیکیشن در حکمرانی الکترونیکی
    • نقش رسانه های اجتماعی در گیمیفیکیشن حکمرانی الکترونیکی
    • سلسله مراتب گیمیفیکیشن در حکمرانی الکترونیکی
    • نمونه های گیمیفیکیشن در حکمرانی الکترونیکی
    • گیمیفیکیشن در گردشگری
    • گیمیفیکیشن در حمل و نقل
    • گیمیفیکیشن در کسب و کار الکترونیکی

آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل PDF یادداشت‌ های ارائه مدرس



پیش نمایش‌ها

۱. مبانی گیمیفیکیشن یا بازی‌ وارسازی

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۴ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۲. مکانیزم‌ ها و دینامیک ‌های بازی ‌وارسازی

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۴ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۳. کاربردها و نمونه‌ های بازی ‌وارسازی - بخش یکم
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۴. کاربردها و نمونه‌ های بازی ‌وارسازی - بخش دوم
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
این آموزش شامل ۵ جلسه ویدئویی با مجموع ۳ ساعت و ۱۸ دقیقه است.
با تهیه این آموزش، می‌توانید به همه بخش‌ها و جلسات آن، دسترسی داشته باشید.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش آشنایی با بازی وار سازی (Gamification)
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۷۶۲۷۴ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVTIGAME9807
مدت زمان ۳ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)
حجم دانلود ۱۸۲ مگابایت (کیفیت ویدئو HD‌ با فشرده سازی انحصاری فرادرس)




نظرات

تا کنون ۲۰۱ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و هنوز هیچ نظری ثبت نشده است.
دسته‌بندی موضوعی: آموزش های عمومی
برچسب‌ها:
and functions of gamification | aspects | Basics of gamification | Behaviour change | Effective factors in designing gamification | Framework | game | Gamification | Gamification در بازاریابی و بازاریابی الکترونیکی | Gamification در حکمرانی الکترونیکی | Gamification در کسب و کار | Gamification در مدیریت منابع انسانی | Mechanisms and dynamics of gamification | Mental conflict | Structure | انگیزاننده رفتاری | انواع بازی های شبیه سازی شده | بازی اندیشی | بازی سازی | بازی سازی برای کودکان | بازی سازی در خانواده | بازی سازی در زندگی شخصی | بازی سازی در شهر هوشمند | بازی سازی و آموزش | بازی سازی و بهداشت | بازی سازی و رفتارهای اجتماعی | بازی سازی و سلامت | بازی سازی و کسب و کار | بازی های شبیه سازی شده | بازی های متناهی و نامتناهی | بازی های مفرح | بازی وارسازی | بازی وارسازی -بازی | پر کاربردترین عناصر گیمیفیکیشن | تابلوی امتیازات | تاثیر گیمیفیکیشن در بانکداری | تعاریف گیمیفیکیشن | تغییر رفتار | تفاوت بازی جدی و بازی وارسازی | تفاوت بازی و سرگرمی | چالش مدل انگیزشی بازی سازی | حالت تعلیق ذهنی | حکمرانی الکترونیکی | حوزه سلامت الکترونیکی | حوزه های به کارگیری گیمیفیکیشن در سلامت الکترونیکی | درگیری ذهنی | دینامیک بازی سازی | رسانه های اجتماعی | رفتارهای مطلوب در بازی سازی | رقابت در بازی | روانشناسی رقابت | زیبایی شناسی | زیبایی شناسی در گیمیفیکیشن | زیر مجموعه های زیبایی شناسی | ساختار ، ابعاد و کاربردهای گیمیفیکیشن | ساختارهای گیمیفیکیشن | سلسله مراتب گیمیفیکیشن در حکمرانی الکترونیکی | سیستم آموزش الکترونیکی | سیستم امتیاز دهی | شش اصل Gamification در بازاریابی | شش اصل گیمیفیکیشن در بازاریابی | شناخت کاربران | طبقه بندی بازی ها | طراحی رفتارهای مطلوب در Gamification | طراحی سیستم آموزش الکترونیکی با استفاده از گیمیفیکیشن | طراحی و تحلیل گیمیفیکیشن | عوامل موثر در گیمیفیکیشن | غرق شدن دربازی | فرایند به کارگیری گیمیفیکیشن در سلامت | قوانین گیمیفیکیشن | کاربرد بازی سازی | کسب و کار الکترونیکی | گیمیفیکیشن | گیمیفیکیشن در بازاریابی و بازاریابی الکترونیکی | گیمیفیکیشن در حکمرانی الکترونیکی | گیمیفیکیشن در سلامت | گیمیفیکیشن در کسب و کار | گیمیفیکیشن در کسب و کار الکترونیکی | گیمیفیکیشن در مدیریت منابع انسانی | مبانی بازی سازی | مبانی گیمیفیکیشن | محرک های شخصی یا درونی | محرک های طراحی گیمیفیکیشن | مزایای استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی | مزایای استفاده از گیمیفیکیشن در سلامت | مشخصات اصلی بازی | مکانیزم ها و دینامیک های گیمیفیکیشن -چارچوب یا فریمورک MDA -عوامل موثر در طراحی گیمیفیکیشن | مکانیزم های بازی | مکانیزم های بازی در گیمیفیکیشن | نمونه های Gamification در بازاریابی | نمونه های گیمیفیکیشن در بازاریابی | ویژگی های جذاب بازی
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

فهرست جلسات ۵ جلسه ویدئویی ×