هزینه آموزش
۳۸,۰۰۰ تومان

آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ ۳

آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ ۳

تعداد دانشجو
۱۲۷ نفر
مدت زمان
۲ ساعت و ۵۷ دقیقه
هزینه آموزش
۳۸,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
۱ بازخورد (مشاهده نظرات)
آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ ۳

آسان‌ترین روش شروع برنامه‌نویسی را می‌توان اسکرچ (Scratch) دانست، چرا که کدهای این زبان به صورت قطعه پازل‌های از پیش آماده‌ای طراحی شده‌اند که نیاز به حفظ ندارد و با ایجاد تغییرات جزئی و چیدمان آن‌ها در جای درست، می‌توان کارهای بزرگی کرد و مفاهیم به کار رفته در آن در تمام زبان‌های قدرتمند برنامه‌نویسی مثل: پایتون (Python)، جاوا (Java) و... مشترک است. اسکرچ، زبان جدیدی است که توسط دانشگاه MIT برای یادگیری توسط کودکان و حتی بزرگسالانی که قصد شروع برنامه‌نویسی را دارند، طراحی شده است.

آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ ۳

تعداد دانشجو
۱۲۷ نفر
مدت زمان
۲ ساعت و ۵۷ دقیقه
هزینه آموزش
۳۸,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
۱ بازخورد (مشاهده نظرات)
مدرس
حمیدرضا جیرانی

مدرس برنامه‌نویسی

ایشان مسلط به زبان‌های برنامه‌نویسی پایتون (Python)، جاوا اسکریپت (JavaScript) و همچنین اسکرچ هستند.

چکیده آموزش


توضیحات تکمیلی

آسان‌ترین روش شروع برنامه‌نویسی را می‌توان اسکرچ (Scratch) دانست، چرا که کدهای این زبان به صورت قطعه پازل‌های از پیش آماده‌ای طراحی شده‌اند که نیاز به حفظ ندارد و با ایجاد تغییرات جزئی و چیدمان آن‌ها در جای درست، می‌توان کارهای بزرگی کرد و مفاهیم به کار رفته در آن در تمام زبان‌های قدرتمند برنامه‌نویسی مثل: پایتون (Python)، جاوا (Java) و... مشترک است. اسکرچ، زبان جدیدی است که توسط دانشگاه MIT برای یادگیری توسط کودکان و حتی بزرگسالانی که قصد شروع برنامه‌نویسی را دارند، طراحی شده است.

با فراگیری اسکرچ، یادگیری دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار آسان‌تر می‌شود و لازم به ذکر است که برای یادگیری این زبان، شما نیاز به هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید. هدف ما از این فرادرس، شروعی برای برداشتن گام‌های بزرگ در برنامه‌نویسی و یا علاقه‌مند کردن کودکان به دنیای کامپیوتر و ارتباط برقرار کردن با کامپیوتر است. در این فرادرس قصد داریم آخرین نسخه اسکرچ که اسکرچ ۳ است را آموزش داده و پروژه‌های متنوعی ایجاد کنیم.

فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: آشنایی با اسکرچ و مزایای آن
    • نصب اسکرچ برای استفاده آفلاین
  • درس دوم: کار کردن با Sprite و Backdrop
    • آشنایی با وب‌سایت اسکرچ
    • اضافه کردن، ادیت کردن و کاستوم‌ها
    • استفاده از دو رویداد از بخش Events
    • آشنایی با کدهای بخش Motion
    • حرکت کردن، چرخیدن و پرواز کردن
    • آشنایی با کدهای بخش Looks
    • گفتگو، تغییرات ظاهری، تغییر کاستوم‌ها و بک‌دراپ‌ها
    • راه رفتن به صورت انیمیشنی، انیمیشن گربه پرنده
  • درس سوم: آشنایی با کدهای بخش Sounds
    • اجرای صداها و تغییرات آن‌ها
    • کار با سربرگ Sound
    • افزودن صدا، ضبط صدا و تغییرات در صدا
    • ساخت کنسرت موسیقی
    • آشنایی با بخش Events
    • رویدادها در اسکرچ و در دنیای برنامه‌‍نویسی
    • بررسی بخش‌های Looks و Motion
  • درس چهارم: تعریف Broadcast Messages و کاربرد آن
    • ساخت یک بازی مسابقه‌ای
  • درس پنجم: آشنایی با حلقه‌ها و دستورهای شرطی در برنامه‌نویسی
    • Forever ،Repeat ،If ،else ،else if
    • آشنایی با کدهای بخش Control و استفاده از آن‌ها
  • درس ششم: کاربرد کدهای بخش Sensing و استفاده از آن‌ها
    • سوال کردن، لمس کردن و…
  • درس هفتم: تعریف متغیرها و کاربرد آن‌ها
    • تعریف آرایه و لیست در برنامه‌نویسی
    • کاربرد بخش Variables
    • امتیاز دادن در بازی‌ها، تایمر و…
  • درس هشتم: بررسی کدهای بخش Operators
    • تعریف عملگرهای ریاضی، کاربرد آن‌ها و منطق کامپیوتر
  • درس نهم: ساخت بازی‌های مختلف و انیمیشن (بیسبال، تایکون)
    • آموزش شیوه انیمیشن‌سازی
    • آموزش محور مختصات
    • ساخت بازی جت جنگنده
  • درس دهم: آشنایی با بخش My Blocks
    • آشنایی با مبحث توابع در برنامه‌نویسی
    • ساخت تابع و استفاده از آن در اسکرچ
    • توضیحات تکمیلی

مفید برای رشته‌های
  • دانش‌آموزان علاقه‌مند به برنامه‌نویسی
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده
فایل PDF یادداشت‌ های ارائه مدرس

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

Scratch 3.18.1



پیش نمایش‌ها

۱. آشنایی با اسکرچ و مزایای آن

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۷ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۲. کار کردن با Sprite و Backdrop

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۶ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۳. آشنایی با کدهای بخش Sounds

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۸ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۴. تعریف Broadcast Messages و کاربرد آن
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۵. آشنایی با حلقه‌ها و دستورهای شرطی در برنامه‌نویسی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۶. کاربرد کدهای بخش Sensing و استفاده از آن‌ها
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۷. تعریف متغیرها و کاربرد آن‌ها
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۸. بررسی کدهای بخش Operators
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۹. ساخت بازی‌های مختلف و انیمیشن
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۰. آشنایی با بخش My Blocks
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ ۳
ناشر فرادرس
کد آموزش FVSCH9907
مدت زمان ۲ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (لینک دانلود)
حجم دانلود ۲۸۲ مگابایت (کیفیت ویدئو HD‌ با فشرده سازی انحصاری فرادرس)

آموزش‌های پیشنهادی برای شما

نظرات

تا کنون ۱۲۷ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و ۱ نظر ثبت شده است.
کاربر میهمان
کاربر میهمان

عالی

دسته‌بندی موضوعی: برنامه نویسی

برچسب‌ها:
Backdrop in Scratch | Broadcasting Message by Scratch | Code in Scratch | Costumes in Scratch | else if in Scratch | else in Scratch | Events in Scratch | Events part in Scratch | Forever in Scratch | If in Scratch | Looks part in Scratch | Motion part in Scratch | My Blocks part in Scratch | Operators part in Scratch | Repeat in Scratch | Scratch programming language | Sounds part in Scratch | Sprite in Scratch | آشنایی با اسکرچ | آموزش برنامه نویسی اسکرچ | آموزش برنامه نویسی اسکرچ 3 | آموزش برنامه نویسی اسکرچ سه | آموزش شیوه انیمیشن ‌سازی | اجرای صداها در اسکرچ | ادیت کردن در اسکرچ | استفاده آفلاین اسکرچ | استفاده از تابع در اسکرچ | اسکرچ ۳ | اسکرچ سه | اضافه کردن در اسکرچ | افزودن صدا در اسکرچ | انتشار پیام با اسکرچ | انیمیشن گربه پرنده با اسکرچ | بخش Events در اسکرچ | بخش My Blocks در اسکرچ | بخش Variables در اسکرچ | بخش‌های Motion در اسکرچ | برنامه نویسی اسکرچ | بک‌ دراپ‌ ها در اسکرچ | پرواز کردن در اسکرچ | تایمر در اسکرچ | تعریف آرایه در اسکرچ | تعریف متغیرها در اسکرچ | تغییر زبان برنامه اسکرچ | تغییر کاستوم ‌ها در اسکرچ | تغییرات در صدا در اسکرچ | تغییرات ظاهری در اسکرچ | چرخیدن در اسکرچ | حرکت کردن در اسکرچ | دستورات شرطی در اسکرچ | رویدادها در اسکرچ | ساخت تابع با اسکرچ | ساخت کنسرت موسیقی در اسکرچ | سربرگ Sound در اسکرچ | سوال کردن در اسکرچ | ضبط صدا در اسکرچ | عملگرهای ریاضی در اسکرچ | کاربرد پخش پیام در اسکرچ | کاستوم‌ ها در اسکرچ | کدهای بخش Control در اسکرچ | کدهای بخش Looks در اسکرچ | کدهای بخش Motion در اسکرچ | کدهای بخش Operators در اسکرچ | کدهای بخش Sounds در اسکرچ | کدهای پازلی اسکرچ | گفتگو در اسکرچ | لمس کردن با اسکرچ | لیست در اسکرچ | مبحث توابع در اسکرچ | محور مختصات با اسکرچ | محیط اسکرچ ۳ | مزایای اسکرچ | منطق کامپیوتر در اسکرچ | نصب اسکرچ | وب ‌سایت اسکرچ | یادگیری اسکرچ
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر
فهرست جلسات ۱۱ جلسه ویدئویی ×