×

آموزش پاسخگویی به رویدادهای ماوس و پیاده سازی یک برنامه نقاشی در جاوا - (رایگان)

آموزش پاسخگویی به رویدادهای ماوس و پیاده سازی یک برنامه نقاشی در جاوا - (رایگان)

مدت زمان
۴۶ دقیقه
هزینه آموزش
رایگان!
۱ بازخورد (مشاهده نظرات)
آموزش پاسخگویی به رویدادهای ماوس و پیاده سازی یک برنامه نقاشی در جاوا - (رایگان)

چکیده

در این فرادرس که به صورت رایگان ارائه شده است، دانشجویان عزیز، با آموزش پاسخگویی به رویدادهای ماوس و پیاده سازی یک برنامه نقاشی در جاوا آشنا می شوند. سرفصل هایی که در این آموزش به آن پرداخته می شود بررسی انواع رویدادهای مربوط به ماوس (حرکت و کلیک)، بررسی رویداد mousePressed و ... است که در بخش سرفصل ها به صورت کامل آمده است.

آموزش پاسخگویی به رویدادهای ماوس و پیاده سازی یک برنامه نقاشی در جاوا - (رایگان)

مدت زمان
۴۶ دقیقه
هزینه آموزش
رایگان!
۱ بازخورد (مشاهده نظرات)
مدرس
دکتر سید مصطفی کلامی هریس

دکتری تخصصی مهندسی برق - کنترل

دکتر سید مصطفی کلامی هریس یکی از بنیانگذاران و مدیران کنونی فرادرس و از اعضای هیات علمی آن است. ایشان دارای مدرک دکترای تخصصی در رشته مهندسی برق - کنترل، از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (قطب علمی کنترل صنعتی) هستند و زمینه های پژوهشی و کاری تخصصی ایشان، در حوزه های مختلف مهندسی کنترل و سیستم های هوشمند بوده است.

توضیحات تکمیلی

در این فرادرس که به صورت رایگان ارائه شده است، دانشجویان عزیز، با آموزش پاسخگویی به رویدادهای ماوس و پیاده سازی یک برنامه نقاشی در جاوا آشنا می شوند. سرفصل هایی که در این آموزش به آن پرداخته می شود بررسی انواع رویدادهای مربوط به ماوس (حرکت و کلیک)، بررسی رویداد mousePressed و ... است که در بخش سرفصل ها به صورت کامل آمده است.

کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا

به طور ویژه، پس از معرفی سیستم عامل اندروید (Android) برای تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها، و معرفی جاوا به عنوان اصلی ترین زبان توسعه برنامه های تحت اندروید، اقبال عمومی به استفاده از آن، بیشتر شد و این زبان جایگاه ویژه تری در میان سایر زبان های برنامه نویسی به دست آورد. از طرفی، برنامه های علمی و فنی بسیاری نیز، با استفاده از جاوا پیاده سازی شده اند که کاربردهای فراوانی در حوزه های مختلف صنعت و پژوهش دانشگاهی دارند. از این میان، می توان به نرم افزار وکا (WEKA) اشاره نموده که ابزاری برای داده کاوی است و به صورت کامل در زبان برنامه نویسی جاوا پیاده سازی شده است.

گذشته از پیاده سازی برنامه های کاربردی برای اجرا در کامپیوترها و موبایل های هوشمند، بسیاری از وبسایت ها، از امکانات موجود در جاوا، برای پیاده سازی ساختار دینامیکی استفاده نموده اند و امروزه، جاوا با استفاده در بیش از ۱۴ درصد از کل وبسایت های دنیا، پس از PHP پرکاربردترین زبان برنامه نویسی در عرصه برنامه نویسی وب و پیاده سازی وبسایت های پویا است.

مجموعه فرادرس های آموزش برنامه نویسی جاوا

مجموعه فیلم های آموزشی برنامه نویسی جاوا، با این فرض تهیه شده است که مخاطب هیچ دانش و تجربه قبلی در زمینه برنامه نویسی ندارند، و در طی ۲۳ درس، مخاطب را به صورت کامل با زبان برنامه نویسی جاوا، و امکانات مختلف آن آشنا می کند. در این مجموعه آموزشی، همه مباحث با بیان و تشریح مبانی نظری و سپس با پیاده سازی گام به گام مثال های عملی آموزش داده می شوند و از این نظر، در ایجاد یک دانش عمیق در زمینه برنامه نویسی، بسیار کارآمد است. به طور خاص، در این مجموعه آموزشی، از آخرین نسخه زبان برنامه نویسی جاوا (Java 8) استفاده شده است و مباحث مربوط به برنامه نویسی شی گرا (به همراه مبانی نظری) و برنامه نویسی رابط های گرافیکی (طراحی و برنامه نویسی GUI) نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند.

در این مجموعه آموزشی، از نسخه ۸ جاوا استفاده شده است و از محیط NetBeans IDE (نسخه 8.0.2) برای پیاده سازی پروژه ها و برنامه ها استفاده شده است. در کنار بحث بر روی مولفه های مختلف برنامه نویسی جاوا، به طور خاص، بر ویژگی های جدیدی که در نسخه هشتم جاوا ارائه شده اند، تاکید شده است. مانند سایر آموزش های فرادرس، در طی این دوره آموزشی نیز، همه برنامه ها و پروژه های مورد بحث در درس ها، به صورت گام به گام و کاملا از ابتدا ایجاد و پیاده سازی شده اند.

یکی از ویژگی های مهم این دوره آموزشی، ایجاد امکان آشنایی با متدهای برنامه نویسی پیشرفته (به ویژه برنامه نویسی شی گرا و مفاهیم اساسی مربوط به آن) است. چرا که در کنار مباحث عملی مطرح شده در این دوره، مبانی نظری، مفهومی و تئوری روش های برنامه سازی پیشرفته نیز، مورد بحث و بررسی واقع شده اند، که این موضوع می تواند مخاطبان این دوره را، در درک عمیق تر مفاهیم مربوط به برنامه نویسی پیشرفته و به ویژه برنامه نویسی شی گرا، یاری کند.

مدرس این مجموعه آموزش، دکتر سید مصطفی کلامی هریس (دکترای مهندسی کنترل از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی) است، که در کنار تسلط بر زبان های برنامه نویسی متعدد، نظیر ++C (سی پلاس پلاس)، #C (سی شارپ)، PHP (پی اچ پی)، Java (جاوا)، ویژوال بیسیک (Visual Basic یا VB)، ویژوال بیسیک دات نت (Visual Basic .net)، و متلب (MATLAB)، سابقه تدریس دوره های آموزشی برنامه نویسی مختلف را در فرادرس و سایر موسسات آموزشی، از سال ۱۳۸۰ تاکنون داشته است.

این آموزش رایگان بخشی از مجموعه فرادرس های آموزش برنامه نویسی جاوا Java است. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از این آموزش بر روی این لینک (+) کلیک کنید.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • بررسی انواع رویدادهای مربوط به ماوس (حرکت و کلیک)
  • بررسی رویداد mousePressed
  • بررسی رویداد mouseClicked
  • بررسی رویداد mouseReleased
  • بررسی رویداد mouseEntered
  • بررسی رویداد mouseExited
  • بررسی رویداد mouseMoved
  • بررسی رویداد mouseDragged
  • پاسخگویی به رویداد حرکت ماوس بر روی یک کنترل JPanel
  • بررسی پارامترهای یک رویداد مربوط به ماوس یا MouseEvent
  • یافتن مختصات و نوع کلیک انجام شده در یک رویداد مربوط به ماوس
  • ایجاد یک کلاس فرزند برای JPanel برای ترسیم با ماوس
  • پیاده سازی یک برنامه نقاشی با ماوس ساده با استفاده از جاوا
  • استفاده از یک آرایه لیستی یا ArrayList برای ذخیره سازی محل های ترسیم
  • پیاده سازی حلقه تکرار for با استفاده از تکرار کننده یا Iterator
  • جایگزینی حلقه for با استفاده از توابع stream و forEach از آرایه لیستی
  • افزودن یک دکمه برای پاک کردن طرح ترسیمی
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر


مشاهده آموزش

دانلود رایگان آموزش پاسخگویی به رویدادهای ماوس و پیاده سازی یک برنامه نقاشی در جاوا

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۰۰ مگابایت -- (کلیک کنید +))


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش پاسخگویی به رویدادهای ماوس و پیاده سازی یک برنامه نقاشی در جاوا - (رایگان)
ناشر فرادرس
کد آموزش FVRJ10116
مدت زمان ۴۶ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (لینک دانلود)
حجم دانلود ۱۰۰ مگابایت (کیفیت ویدئو HD‌ با فشرده سازی انحصاری فرادرس)

آموزش‌های پیشنهادی برای شما

نظرات

احمدرضا
احمدرضا

ممنون ازآموزش های عالیتون
پاسخ به نظر



برچسب‌ها:
Abstract Window Toolkit | Arithmetic Operators | Array | Array Mean | Array Standard Deviation | Array StD | Array Variance | ArrayList | Arrays | Arrays in Java | AWT | Bisection Method | Bisection Method in Java | Calculator in Java | Class | Color Codes | Colors in Java | Comparison Operators | Complex Numbers in Java | Conditional Operator | Constructor | Control Structures | Data Types | enum | enumeration | Event Handling | Event-Driven Programming | Exception Handling | Font in Java | for statement | Function Declaration | FXML | FXML Language | Gluon Scene Builder | Graphical Programming | Graphics Class | Graphics in Java | GUI Design | GUI Programming | if statement | Image in Java | Inheritance | Interface | Java | Java Graphics | Java Programming | JavaFX | javaآموزش | javaاموزش | JFrame Class | JOptionPane Class | JPanel Class | Keyboard Event Handling | Lambda Expressions | Loan Calculator in Java | Logical Operators | Message Box | method | Method Declaration | Method Reference | Method Reference in Java | Mouse Event Handling | NetBeans | NetBeans IDE | Numerical Root Finding | Numerical Root Finding in Java | Object | Object-Oriented Programming | OOP | Operators | Overriding | Paint Program in Java | Polymorphism | Program Structure | property | Random Class | Random Numbers in Java | Relational Operators | Repetition Loops | Root Finding in Java | Scanner Class | Scene Builder | Selection Structures | Standard Components | Standard Controls | Standard GUI Components | Standard GUI Controls | string | Swing | switch statement | System Class | Tic-Tac-Toe in Java | Variable-Length Argument List | while statement | آرایه | آموزش مبانی برنامه نویسی | اجزای سازنده برنامه | ارث بری | انواع داده | انواع عملگرها | اولویت عملگرها | اینترفیس | بازنویسی | برنامه نقاشی در جاوا | برنامه نویسی جاوا | برنامه نویسی رویداد | برنامه نویسی رویدادگرا | برنامه نویسی شیئ گرا | برنامه نویسی گرافیکی | پاسخگویی به رویداد | پاسخگویی به رویداد صفحه کلید | پاسخگویی به رویداد کیبورد | پاسخگویی به رویداد ماوس | پاسخگویی به رویداد موس | پروژه بازی Tic-Tac-Toe در جاوا | پروژه بازی در جاوا | پروژه بازی دوز در جاوا | پروژه ماشین حساب | پروژه محاسبه اقساط وام بانکی | پروژه محاسبه سود بانکی | پیاده سازی اعداد مختلط در جاوا | پیاده سازی بازی Tic-Tac-Toe در جاوا | پیاده سازی بازی در جاوا | پیاده سازی بازی دوز در جاوا | پیاده سازی ماشین حساب در جاوا | ترسیم دو بعدی در جاوا | ترسیم گرافیکی در جاوا | تعریف تابع | تعریف تابع با تعداد ورودی متغیر | تعریف متد | تنظیم فونت | تولید اعداد تصادفی | جاوا | جاوا اف ایکس | جاوااسکریپت | چند ریختی | چند شکلی | حل معادلات در جاوا | حلقه های تکرار | داده شمارشی | دانلود جاوا | دستور for | دستور If | دستور switch | دستور while | رابط | رابط گرافیکی کاربری | رشته | رفرنس های تابعی | روش Bisection | روش تصنیف | روش تنصیف | روش دو بخشی | ریشه یابی عددی | زبان FXML | ساختارهای انتخاب | ساختارهای تصمیم گیری | ساختارهای کنترل برنامه | سازنده | سن بیلدر | سوینگ | سین بیلدر | شیئ | شیئ گرایی | طراحی GUI | طراحی رابط گرافیکی | عبارات لاندا | عملگر شرطی | عملگرهای رابطه ای | عملگرهای قیاسی | عملگرهای محاسباتی | عملگرهای منطقی | کادر گفتگو | کدهای رنگی در جاوا | کلاس | کلاس Graphics | کلاس JFrame | کلاس JOptionPane | کلاس JPanel | کلاس Random | کلاس Scanner | کلاس System | کنترل های استاندارد | لیست آرایه ای | محاسبه اقساط وام بانکی | محاسبه انحراف معیار آرایه | محاسبه انحراف معیار در جاوا | محاسبه سود بانکی | محاسبه میانگین آرایه | محاسبه میانگین در جاوا | محاسبه واریانس آرایه | محاسبه واریانس در جاوا | مدیریت حالات استثنائی | نت بینز | نمایش تصویر در جاوا | وراژت | ویژگی
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر