هزینه آموزش
۵۰,۰۰۰ تومان

آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی Processing برای طراحی‌ هنرهای الکترونیکی، رسانه ای و بصری

آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی Processing برای طراحی‌ هنرهای الکترونیکی، رسانه ای و بصری

تعداد دانشجو
۶۹ نفر
مدت زمان
۸ ساعت و ۴۵ دقیقه
هزینه آموزش
۵۰,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی Processing برای طراحی‌ هنرهای الکترونیکی، رسانه ای و بصری

Processing، یک زبان برنامه‌نویسی Open Source است که برای طراحی هنرهای الکترونیکی، هنرهای رسانه‌ای جدید و طراحی بصری ایجاد شده است و هدف آن آموزش اصول برنامه‌نویسی کامپیوتر به برنامه‌نویس‌های غیر‌ حرفه‌ای در قالب مفاهیم بصری است و در حال حاضر در سراسر دنیا ده‌ها هزار نفر دانشجو، هنرمند، طراح، محقق و طراحان بازی‌های سرگرمی از این نرم‌افزار قدرتمند جهت یادگیری، نمونه‌سازی و ساخت محصول استفاده می‌کنند. زبان برنامه‌‌نویسی Processing آنقدر ساده و قدرتمند است که با کمترین کدنویسی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و در بسیاری از پروژه‌های مهندسی، به کار برد.

آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی Processing برای طراحی‌ هنرهای الکترونیکی، رسانه ای و بصری

تعداد دانشجو
۶۹ نفر
مدت زمان
۸ ساعت و ۴۵ دقیقه
هزینه آموزش
۵۰,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
مدرس
امید زندی

دانشجوی دکتری تخصصی مهندسی برق – کنترل

ایشان موفق به کسب رتبه اول (مدال طلا) المپیاد علمی دانشجویی مهندسی برق کشور در سال ۹۴ و همچنین رتبه سوم (مدال برنز) المپیاد علمی دانشجویی کشوری در سال ۱۳۹۳ در رشته برق شده‌اند و در زمینه تدریس آنلاین دروس مهندسی برق، کنترل، الکترونیک و ریاضیات جزء فعال‌ترین مدرسین فرادرس به شمار می‌روند.

چکیده آموزش


توضیحات تکمیلی

Processing، یک زبان برنامه‌نویسی Open Source است که برای طراحی هنرهای الکترونیکی، هنرهای رسانه‌ای جدید و طراحی بصری ایجاد شده است و هدف آن، آموزش اصول برنامه‌نویسی کامپیوتر به برنامه‌نویس‌های غیر‌ حرفه‌ای در قالب مفاهیم بصری است و در حال حاضر در سراسر دنیا ده‌ها هزار نفر دانشجو، هنرمند، طراح، محقق و طراحان بازی‌های سرگرمی از این نرم‌افزار قدرتمند جهت یادگیری، نمونه‌سازی و ساخت محصول استفاده می‌کنند. از جمله ویژگی‌های این نرم‌‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانلود رایگان و Open Source
  • قابل نصب در سیستم عامل‌های مختلف (GNU / Linux, Mac OS X, WindowsAndroid, ARM)
  • محیط برنامه‌نویسی ساده و جذاب
  • برنامه‌های تعاملی دو‌بعدی، سه‌بعدی و با امکان خروجی PDF
  • بیش از ۱۰۰ کتابخانه کاربردی موجود در زمینه‌های مختلف

Processing بر اساس زبان برنامه‌نویسی جاوا (Java) تدوین شده است ولی دارای زبانی ساده‌تر همراه با محیط گرافیکی است.

زبان برنامه‌‌نویسی Processing آن‌قدر ساده و قدرتمند است که با کمترین کدنویسی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و در بسیاری از پروژه‌های مهندسی به کار برد، مثلا یک مهندس برق به راحتی می‌تواند توسط Processing و سخت‌افزار Arduino یک اسیلوسکوپ دیجیتال (Digital Oscilloscope) طراحی کند و یا یک هواشناس برای نشان ‌دادن بصری تغییرات آب‌و‌هوایی، می‌تواند از قابلیت‌های این زبان برنامه‌نویسی استفاده کند.

در این فرادرس به آموزش برنامه‌نویسی مقدماتی Processing می‌پردازیم. در درس یکم رسم اشکال هندسی پایه مانند: نقطه، دایره، بیضی، مستطیل، قوس و چندضلعی را بررسی می‌کنیم و نشان می‌دهیم که با ترکیب این دستورات چگونه می‌توان نقاشی‌های جذابی کشید. در درس دوم به انواع داده‌های عددی و کاراکتری در پروسسینگ می‌پردازیم. در درس سوم در مورد برخی از توابع پرکاربرد مخصوص پروسسینگ بحث می‌شود که برای طراحی‌های پیچیده‌تر استفاده می‌شود، برای مثال، نحوه دریافت اطلاعات از موس و کیبورد را یاد می‌گیریم. در درس چهارم به ساختارهای برنامه‌نویسی، مانند دستورات شرطی و حلقه‌های برنامه‌نویسی می‌پردازیم. در درس پنجم تابع‌نویسی در پروسسینگ آموزش داده می‌شود که با استفاده از این امکان، می‌توان برنامه‌های پیچیده را ساده‌تر کدنویسی کرد. در نهایت در درس ششم بر اساس نکاتی که در پنج درس اول یاد گرفتیم، چند پروژه کاربردی و مهم را تمرین می‌کنیم.

فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: رسم اشکال هندسی
    • مقدمه
    • نصب نر‌م‌افزار Processing و آشنایی با محیط آن
    • آشنایی با پیکسل
    • تنظیم سایز بوم نقاشی
    • رسم نقطه
    • رسم خط
    • رسم مستطیل و مربع
    • رسم مثلث
    • رسم بیضی و دایره
    • رسم چهارضلعی
    • رسم قوس
    • رسم شکل هندسی دلخواه
    • رسم چندضلعی دلخواه
    • تنظیم ضخامت خطوط
    • تنظیم رنگ پس‌زمینه
    • تنظیم رنگ خطوط
  • درس دوم: انواع داده
    • داده عددی Byte
    • داده عددی Int
    • داده عددی Long
    • داده عددی Float و Double
    • عملیات‌ جبری بر روی داده‌های عددی
    • داده Boolean
    • دستور map
    • دستور dist
    • متغیرهای پیش‌فرض width و height
    • داده‌های کاراکتری
    • تعریف رشته و کار با آن
    • بردارها و آرایه‌ها در پروسسینگ
  • درس سوم: توابع داخلی Processing
    • برنامه‌نویسی استاتیک و دینامیک
    • تابع ()void setup
    • تابع ()void draw
    • متغیرهای محلی و جهانی
    • دستور print و println
    • دستور text
    • تنظیم فونت و جهت‌گیری متن در بوم نقاشی
    • متغیرهای second, minute, hour
    • متغیرهای mouseX و mouseY
    • متغیر keyPressed
    • بارگذاری عکس در پروسسینگ و اعمال فیلتر به آن
    • ذخیره‌سازی نقاشی طراحی‌شده
    • تولید اعداد تصادفی
    • ایجاد درگاه ورودی و خروجی (رابط کاربری)
    • بردارهای پروسسینگ PVector
  • درس چهارم: ساختارهای برنامه‌نویسی
    • ساختار شرطی if else
    • ساختار شرطی switch case
    • ساختار شرطی ? :
    • حلقه برنامه‌نویسی while
    • حلقه برنامه‌نویسی do while
    • حلقه برنامه‌نویسی for
    • دستور break
    • دستور continue
  • درس پنجم: تابع‌نویسی در Processing
    • انواع تابع در پروسسینگ
    • تابع ()void بدون ورودی و خروجی
    • تابع ()void دارای ورودی و بدون خروجی
    • تابع ()void دارای ورودی و خروجی
    • توابع غیر void
    • برخی از توابع مهم اتوماتیک پروسسینگ
    • ()mousePressed
    • ()mouseReleased
    • ()mouseClicked
    • ()mouseDragged
    • ()mouseMoved
    • ()keyTyped
    • ()keyPressed
    • استفاده بازگشتی از توابع
  • درس ششم: چند پروژه کاربردی
    • پروژه طراحی کلید فشاری
    • پروژه توپ دنبال‌‌کننده موس
    • پروژه چشم دنبال‌‌کننده موس
    • پروژه شبیه‌سازی موج دریا
    • پروژه اسیلوسکوپ (نمایش نمودار تابع تک‌‌متغیره)
    • پروژه ساعت عقربه‌ای
    • پروژه Bouncing Ball

مفید برای رشته‌های
  • مهندسی برق - کنترل
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی کامپیوتر - نرم‌افزار
  • مهندسی رباتیک
  • مهندسی راه‌آهن
  • مکاترونیک
  • هوش مصنوعی
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده
فایل PDF یادداشت‌ های ارائه مدرس



پیش نمایش‌ها

۱. رسم اشکال هندسی

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۴۹ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۲. انواع داده

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۸ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۳. توابع داخلی Processing

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۲۱ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۴. ساختارهای برنامه‌نویسی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۵. تابع‌نویسی در Processing
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۶. چند پروژه کاربردی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی Processing برای طراحی‌ هنرهای الکترونیکی، رسانه ای و بصری
ناشر فرادرس
کد آموزش FVEE9703
مدت زمان ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (لینک دانلود)
حجم دانلود ۷۲۰ مگابایت (کیفیت ویدئو HD‌ با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


نظرات

تا کنون ۶۹ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و هنوز هیچ نظری ثبت نشده است.

برچسب‌ها:
Arc | Arduino | background in processing | bouncing ball in processing | Bouncing Ball در پروسسینگ | break command | Character Data  | characters in processing | continue command | data types in processing | Digital Oscilloscope | float and boolean | functions in processing | keyboard functions | keyPressed | keyTyped | long | mouse functions | mouseDragged | mouseMove | mousePressed | mouseReleased | processing | processing oscilloscope | processing push button | processing sea wave | Processing چیست | rectangular | strokeweight | switch case | Triangle | void draw | void setup | while loop | width and height | آموزش برنامه ‌نویسی مقدماتی Processing | استفاده بازگشتی از توابع | اسیلوسکوپ در پروسسینگ | اسیلوسکوپ دیجیتال | اصول برنامه ‌نویسی کامپیوتر | انواع تابع در پروسسینگ  | انواع داده | انواع داده‌ های عددی و کاراکتری در پروسسینگ | ایجاد درگاه ورودی و خروجی در پروسسینگ | ایجاد رابط کاربری در پروسسینگ | بارگذاری اشکال آماده در Processing | بارگذاری تصاویر در Processing | بارگذاری عکس در پروسسینگ | بارگذاری عکس در پروسسینگ و اعمال فیلتر به آن  | بردارها و آرایه‌ ها در پروسسینگ  | بردارهای پروسسینگ PVector  | برنامه نویسی Processing | برنامه نویسی Processing | برنامه نویسی Processing برای هنرهای دیجیتال | برنامه نویسی بصری | برنامه نویسی بصری با Processing | برنامه ‌نویسی مقدماتی Processing | برنامه‌ های تعاملی دو ‌بعدی | برنامه‌ های تعاملی سه ‌بعدی | برنامه‌نویسی استاتیک و دینامیک | برنامه‌نویسی پروسسینگ | پردازش متغیرها در Processing | پروسسینگ | تابع background | تابع void draw | تابع void setup | تابع void بدون ورودی و خروجی  | تابع void دارای ورودی و بدون خروجی  | تابع void دارای ورودی و خروجی  | تابع‌ نویسی در Processing  | تابع ‌نویسی در پروسسینگ | ترتیب رسم اشکال در Processing | تنظیم رنگ پس‌ زمینه در Processing | تنظیم رنگ و اندازه در پروسسینگ | تنظیم سایز بوم نقاشی در Processing | تنظیم سایز بوم نقاشی در پروسسینگ | تنظیم ضخامت خطوط در Processing | تنظیم فونت متن در پروسسینگ | تنظیم ویژگی های تصاویر در Processing | توابع پیش فرض پروسسینگ | توابع داخلی Processing   | توابع غیر void | توابع کیبورد پروسسینگ | توابع مهم اتوماتیک پروسسینگ | توابع موس پروسسینگ | توپ دنبال ‌کننده موس در پروسسینگ | تولید اعداد تصادفی در پروسسینگ | چشم دنبال ‌کننده موس در پروسسینگ | حلقه for در پروسسینگ | حلقه while در پروسسینگ | حلقه برنامه‌نویسی do while | حلقه برنامه‌نویسی for | حلقه برنامه‌نویسی while | حلقه های برنامه نویسی در Processing | حلقه های برنامه نویسی در پروسسینگ | داده Boolean | داده عددی byte | داده عددی float و double  | داده عددی int | داده عددی long | داده های عددی در پروسسینگ | داده ‌های کاراکتری | دستور Break | دستور Continue | دستور dist | دستور map | دستور print و println | دستور switch case در پروسسینگ | دستور text | دستور شرطی if در پروسسینگ | دستورات شرطی و حلقه های برنامه ‌نویسی | ذخیره ‌سازی نقاشی طراحی ‌شده در پروسسینگ | رسم اشکال هندسی | رسم اشکال هندسی پایه | رسم اشکال هندسی در Processing | رسم بیضی و دایره در نر‌م‌افزار Processing | رسم چندضلعی دلخواه در نر‌م‌افزار Processing | رسم چهارضلعی در نر‌م‌افزار Processing | رسم خط در نر‌م‌افزار Processing | رسم شکل در پروسسینگ | رسم شکل هندسی دلخواه در نر‌م‌افزار Processing | رسم قوس در نر‌م‌افزار Processing | رسم مثلث در نر‌م‌افزار Processing | رسم مستطیل و مربع در نر‌م‌افزار Processing | رسم نقطه در نر‌م‌افزار Processing | زبان برنامه‌ نویسی Open Source | زبان برنامه نویسی Processing | زبان برنامه نویسی پروسسینگ | زبان برنامه نویسی جاوا | زبان برنامه‌‌نویسی Processing | ساختار شرطی در پروسسینگ | ساختار شرطی if else  | ساختار شرطی switch case | ساختارهای برنامه‌ نویسی | ساعت عقربه‌ای در پروسسینگ | شبیه‌ سازی موج دریا در پروسسینگ | طراحی کلید فشاری در پروسسینگ | طراحی هنرهای الکترونیکی | طراحی هنرهای رسانه‌ ای جدید | عملیات جبری بر روی داده‌ های عددی | کاراکتر و رشته در پروسسینگ | کاربرد Processing چیست | متغیر keyPressed | متغیر mouseX | متغیر mouseY  | متغیر second | متغیرهای پیش‌ فرض width و height | متغیرهای محلی و جهانی  | محیط نرم افزار Processing | نحوه دریافت اطلاعات از موس و کیبورد | نرم‌افزار Processing | نرم‌افزار پروسسینگ | نشان‌ دادن بصری تغییرات آب و هوایی | نصب نرم افزار Processing | نصب نر‌م‌افزار Processing و آشنایی با محیط آن  | نمایش نمودار تابع تک‌‌ متغیره در پروسسینگ | ویژگی های اشکال در Processing
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر
فهرست جلسات ۷ جلسه ویدئویی ×