هزینه آموزش
۵۵,۰۰۰ تومان

آموزش نمایشنامه نویسی - تکمیلی — بخش دوم

آموزش نمایشنامه نویسی - تکمیلی — بخش دوم

تعداد دانشجو
۴۳ نفر
مدت زمان
۲ ساعت و ۷ دقیقه
هزینه آموزش
۵۵,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت
آموزش نمایشنامه نویسی - تکمیلی — بخش دوم

ارکان پیچیده این هنر موثر که در قالب هنر اصیل و ریشه‌دار تئاتر خود را نمایان می‌سازد دارای اسلوب، اصول و قواعدی‌ است که بدون آموختن آن‌ها، مسیر برای خلاقیت، ابتکار و یافتن مخاطبانی تیزبین، تیزهوش و نکته‌سنج بسیار دشوار و شاید غیر ممکن باشد. آنچه در آموزش پیشرفته نمایشنامه‌نویسی حائز اهمیت است، فراگیری این قواعد پیچیده است تا در سایه ابتکار و خلاقیت فرد نمایشنامه‌نویس و رو آوردن به ساختارشکنی‌هایی آگاهانه، رسالت حقیقی این هنر نمایان و در جامعه تجلی یابد. در این فرادرس که در ادامه دو آموزش مقدماتی و پیشرفته است به مواردی همچون: کمدی (Comedy)، پارودی (Parody)، آیرونی (Irony)، تمثیل و… در نمایشنامه‌نویسی پرداخته می‌شود.

آموزش نمایشنامه نویسی - تکمیلی — بخش دوم

مدت زمان
۲ ساعت و ۷ دقیقه
هزینه آموزش
۵۵,۰۰۰ تومان
مدرس
محمدرضا شاه مردی

کارشناس ارشد ادبیات نمایشی

ایشان در سال‌های مختلف مدیریت هنرستان هنرهای زیبای قم و مدیریت موسسه فرهنگی و هنری طراوت را برعهده داشته‌اند و همچنین به عنوان مدرس در دانشگاه آزاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی و تئاتر در هنرستان هنرهای زیبای قم و گروه آزمایشی آما فعالیت دارند.

چکیده آموزش


توضیحات تکمیلی

ادبیات نمایشی خاصه نمایشنامه‌نویسی، هر چند به شکل امروزی و حرفه‌ای آن هنری وارداتی‌ است که طی سال‌های حضور خود در سرزمین ما جایگاه و موقعیت ممتازی پیدا کرده و همواره متناسب با شرایط تاریخی و جاری جامعه پیشرفته است و صد البته نقش بسیار تاثیرگذاری در رشد آگاهی‌های عمومی جامعه، تعالی اندیشه و پیشرفت فکری مردم داشته است.

ارکان پیچیده این هنر موثر که در قالب هنر اصیل و ریشه‌دار تئاتر خود را نمایان می‌سازد دارای اسلوب، اصول و قواعدی‌ است که بدون آموختن آن‌ها، مسیر برای خلاقیت، ابتکار و یافتن مخاطبانی تیزبین، تیزهوش و نکته‌سنج بسیار دشوار و شاید غیر ممکن باشد. آنچه در آموزش پیشرفته نمایشنامه‌نویسی حائز اهمیت است، فراگیری این قواعد پیچیده است تا در سایه ابتکار و خلاقیت فرد نمایشنامه‌نویس و رو آوردن به ساختارشکنی‌هایی آگاهانه، رسالت حقیقی این هنر نمایان و در جامعه تجلی یابد. در این فرادرس که در ادامه دو آموزش مقدماتی و پیشرفته است به مواردی همچون: کمدی (Comedy)، پارودی (Parody)، آیرونی (Irony)، تمثیل و… در نمایشنامه‌نویسی پرداخته می‌شود.

فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: ویژگی‌های کمدی‌نویسی
    • انواع کمدی
    • ظرفیت‌های کمدی
  • درس دوم: آشنایی با پارودی
    • تعریف پارودی و کاربردهای آن
  • درس سوم: آیرونی و ویژگی‌های آن
    • آیرونی چیست؟
    • ظرفیت‌های مهم آیرونی
  • درس چهارم: نماد و نشانه در نمایشنامه‌نویسی
    • تعریف نماد و نشانه
    • زبان لایه‌مند با نماد و نشانه
  • درس پنجم: تمثیل در نمایشنامه‌نویسی
    • تعریف تمثیل
    • امکان اعجاز با تمثیل
  • درس ششم: دیگنیتی (Dignity)
    • دیگنیتی چیست؟
    • روش تحلیل و استفاده از دیگنیتی
  • درس هفتم: آگاهی
  • درس هشتم: پرسونا (Persona)
    • نقاب شخصیت‌های آنی که نشان می‌دهند نیستند
  • درس نهم: مکانیسم‌های شخصیت – بخش یکم
    • درونیات شخصیت
    • رازآلودگی شناخت شخصیت برای مخاطب
  • درس دهم: مکانیسم‌های شخصیت – بخش دوم
    • شخصیت‌پردازی درست
    • ابعاد روانی و بیرونی شخصیت

مفید برای رشته‌های
  • هنر
  • فیلم‌نامه‌نویسی
  • کارگردانی
  • بازیگری
  • طراحی صحنه

پیش نیاز


آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس




پیش نمایش‌ها

۱. ویژگی‌های کمدی‌نویسی

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۴ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۲. آشنایی با پارودی

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۲ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۳. آیرونی و ویژگی‌های آن

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۲ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۴. نماد و نشانه در نمایشنامه‌نویسی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۵. تمثیل در نمایشنامه‌نویسی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۶. دیگنیتی (Dignity)
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۷. آگاهی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۸. پرسونا (Persona)
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۹. مکانیسم‌های شخصیت – بخش یکم
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۰. مکانیسم‌های شخصیت – بخش دوم
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
این آموزش شامل ۱۱ جلسه ویدئویی با مجموع ۲ ساعت و ۷ دقیقه است.
با تهیه این آموزش، می‌توانید به همه بخش‌ها و جلسات آن، دسترسی داشته باشید.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش نمایشنامه نویسی - تکمیلی — بخش دوم
ناشر فرادرس
کد آموزش FVCNM001
مدت زمان ۲ ساعت و ۷ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)
حجم دانلود ۹۷۴ مگابایت (کیفیت ویدئو HD با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی در حساب کاربری شما شارژ می‌شود.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می‌شود.





نظرات

تا کنون ۴۳ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و هنوز هیچ نظری ثبت نشده است.
دسته‌بندی موضوعی: هنر | سینما
برچسب‌ها:
Comedy in Playwrighting | Dignity | Features of comedy | Irony in Playwrighting | Parody in Playwrighting | Persona | Playwrighting | Processing correctly in the play | آشنایی با پارودی | آموزش پیشرفته نمایشنامه‌نویسی | آموزش نمایشنامه نویسی | آموزش نمایشنامه نویسی تکمیلی | آیرونی | آیرونی چیست؟ | آیرونی در نمایشنامه نویسی | ابعاد بیرونی شخصیت در نمایشنامه | ابعاد روانی شخصیت در نمایشنامه | ادبیات نمایشی | امکان اعجاز با تمثیل | انواع کمدی | پارودی در نمایشنامه نویسی | پرسونا | تعریف پارودی | تعریف تمثیل | تمثیل در نمایشنامه نویسی | تمثیل در نمایشنامه نویسی | درونیات شخصیت در نمایشنامه نویسی | دیگنیتی | دیگنیتی چیست؟ | دیگنیتی در نمایشنامه نویسی | روش استفاده از دیگنیتی | روش تحلیل دیگنیتی | زبان لایه‌ مند با نشانه | زبان لایه‌ مند با نماد | شخصیت‌ پردازی در نمایشنامه نویسی | شخصیت ‌پردازی درست در نمایشنامه | شناخت شخصیت در نمایشنامه نویسی | شناسنامه آدم‌ ها در نمایشنامه نویسی | ظرفیت‌ های کمدی | ظرفیت‌ های مهم آیرونی | عقبه آدم ها در نمایشنامه نویسی | عناصر فرا‌متنی در نمایشنامه نویسی | کاربردهای پارودی | کمدی در نمایشنامه نویسی | معرفی درونیات شخصیت در نمایش | مکانیسم ‌های شخصیت در نمایشنامه نویسی | مکانیسم ‌های شخصیت در نمایشنامه نویسی | نشانه در نمایشنامه ‌نویسی | نقاب در نمایشنامه نویسی | نماد در نمایشنامه ‌نویسی | نمایشنامه نویسی | نمایشنامه‌ نویسی پیشرفته | نمایشنامه نویسی تکمیلی | ویژگی‌ های آیرونی | ویژگی‌ های کمدی‌نویسی
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

×
فهرست جلسات ۱۱ جلسه ویدئویی
×