×
۱۵۰,۰۰۰ تومان

آموزش پروژه محور تری دی مکس - مدل سازی نمای کلاسیک ساختمان در 3ds Max

آموزش پروژه محور تری دی مکس - مدل سازی نمای کلاسیک ساختمان در 3ds Max

هزینه آموزش
۱۵۰,۰۰۰ تومان

تعداد دانشجو
۱۳۴ نفر
مدت زمان
۷ ساعت و ۵۷ دقیقه
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت
۱ بازخورد (مشاهده نظرات)

با توجه به قابلیت‌های زیاد نرم‌افزار 3ds Max در مدل‌سازی ساختمان و ارتباط این نرم‌افزار با سایر نرم‌افزارهای گرافیکی و ترسیمی، اهمیت استفاده از آن دوچندان شده است که با توجه به قابلیت‌های فوق می‌تواند برای مهندسین معماری و عمران و رشته‌های گرافیک، مخاطبین زیاد و در نتیجه بازار کار مناسبی را ایجاد نماید. آموزش مدل‌سازی نمای کلاسیک مجموعه‌ای از تکنیک‌های ساخت مدل کلاسیک را در انواع ساختمان‌ها به همراه نورپردازی، متریال، دوربین و همچنین تنظیمات رندر برای دسترسی به یک خروجی و رندر مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد.

آموزش پروژه محور تری دی مکس - مدل سازی نمای کلاسیک ساختمان در 3ds Max

تعداد دانشجو
۱۳۴ نفر
مدت زمان
۷ ساعت و ۵۷ دقیقه
هزینه آموزش
۱۵۰,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
۱ بازخورد (مشاهده نظرات)

محمد دیدبان

کارشناسی مهندسی عمران

از جمله افتخارات علمی ایشان می‌توان به تالیف و چاپ حدود سی‌عنوان کتاب آموزشی در ارتباط با نرم‌افزارهای مهندسی شامل: AutoCAD, 3ds Max, Revit و همچنین کتاب‌های آموزش نقشه‌کشی و ترسیم فنی اشاره کرد.

توضیحات تکمیلی

در عصر حاضر شاهد پیشرفت استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی به خصوص نرم‌افزارهای مربوط به رشته‌های فنی و حرفه‌ای هستیم. در سال‌های نه چندان دور، آموزش با استفاده از منابع نوشتاری شامل: کتب و جزوات تهیه شده توسط اساتید و افراد اهل قلم انجام می‌شد، اما امروزه شاهد هستیم که نرم‌افزارهای آموزشی در اکثر زمینه‌ها بیشترین کاربرد را دارند.

شرکت Autodesk در زمینه نرم‌افزارهای ترسیمی همچنان پیشگام است که از مهم‌ترین نرم‌افزارها و محصولات این شرکت می‌توان به نرم‌افزار 3ds Max اشاره کرد. این نرم‌افزار یکی از گسترده‌ترین نرم‌افزارهای ترسیمی و مدل‌سازی است که با کمک پلاگین‌هایی که می‌تواند در کنار این نرم‌افزار و مکمل آن باشد، می‌توانیم مدل‌سازی‌های گسترده و پیچیده‌ای را انجام دهیم.

از نکات برجسته این نرم‌افزار می‌توان به تعیین و تنظیم متریال‌های واقعی برای مدل‌های سه‌بعدی و همچنین رندرهای بسیار طبیعی اشاره کنیم. با توجه به این قابلیت‌ها و سایر امکانات این نرم‌افزار، مهندسین زیادی، شامل: مهندسین معماری، عمران و مکانیک برای انجام پروژه‌ها و مدل‌سازی در کارهای اجرایی از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند.

از جمله اهداف این فرادرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توانایی مدل‌سازی نمای ساختمان‌های معمولی
  • توانایی مدل‌سازی نمای ساختمان‌های کلاسیک
  • توانایی ایجاد متریال مناسب و طبیعی با استفاده از نرم‌افزار V-Ray با انجام تنظیمات لازم
  • توانایی نورپردازی مناسب در نور روز و شب در فضای داخلی
  • توانایی ایجاد و دستیابی به رندرهای واقعی

با توجه به قابلیت‌های زیاد نرم‌افزار 3ds Max در مدل‌سازی ساختمان و ارتباط این نرم‌افزار با سایر نرم‌افزارهای گرافیکی و ترسیمی، اهمیت استفاده از آن دوچندان شده است که با توجه به قابلیت‌های فوق می‌تواند برای مهندسین معماری، عمران و رشته‌های گرافیک، مخاطبین زیاد و در نتیجه بازار کار مناسبی را ایجاد نماید.

قطعا آنچه در رابطه با ارائه کار ترسیم و مدل‌سازی‌ها در پروژه‌های ساختمان و طرح‌های معماری و گرافیکی بسیار مورد توجه بازار کار و کارفرمایان است، مدیریت زمان و دقت کار اجرایی است. بنابراین، ضرورت استفاده از نرم‌افزار 3ds Max افزایش پیدا می‌کند. در بین مدل‌سازی‌هایی که با استفاده از نرم‌افزار فوق انجام می‌شود، مدل‌سازی نمای ساختمان‌های کلاسیک با توجه به پیچیدگی‌هایی که دارد نیز، ضرورت استفاده از این نرم‌افزار را بیشتر می‌کند. آموزش مدل‌سازی نمای کلاسیک مجموعه‌ای از تکنیک‌های ساخت مدل کلاسیک را در انواع ساختمان‌ها به همراه نورپردازی، متریال، دوربین و همچنین تنظیمات رندر برای دسترسی به یک خروجی و رندر مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در اين مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: آشنایی با محیط و فرمان‌های ترسیمی
    • مروری بر فرمان‌های ترسیمی دو‌بعدی مورد نیاز در مدل‌سازی
    • مروری بر اجرای فرمان‌های ویرایشی مورد استفاده در مدل‌سازی
  • درس دوم: کاربرد فرمان Line در مدل‌سازی
    • مروری بر پارامترهای Vertex, Segment, Spline
    • مدل‌سازی حجم ساختمان با پارامترهای Spline
  • درس سوم: مروری بر روش استفاده از اصلاح‌گرها در مدل‌سازی نمای کلاسیک Modify
    • فرمان و اصلاح‌گر Extrude
    • فرمان و اصلاح‌گر Bend
    • فرمان و اصلاح‌گر Sweep
  • درس چهارم: مدل‌سازی نمای خارجی ساختمان با پارامترهای Editpoly
    • مروری بر آموزش پارامترهای Edit poly
    • مدل‌سازی نمای خام ساختمان
    • مدل‌سازی ستون‌های نمای ساختمان کلاسیک
    • مدل‌سازی سرستون‌های مستطیلی و دایره‌ای
    • مدل‌سازی پایه‌ها و فرم بالای پنجره و ورودی
    • مدل‌سازی فرم مثلثی شکل بالای ورودی و پنجره‌ها
    • مدل‌سازی قاب بلوک سنگی اطراف باز‌شوها
    • مدل‌سازی فرم روی دیوارهای ساختمان (تاج روی دیوار)
    • مدل‌سازی تراس‌ها و کنسول‌های دایره‌ای
    • مدل‌سازی نرده‌های سنگی لبه تراس و جان‌پناه بام
  • درس پنجم: فرمان Material و ساخت مصالح مورد استفاده در نمای کلاسیک ساختمان
    • فرمان Material و پارامترهای آن با پلاگین V-Ray
    • تعریف و تنظیم مصالح با استفاده از موتور رندر V-Ray
    • ماده انواع آجرها در نمای ترکیبی 
    • ساخت ماده تایل سنگ در نمای کلاسیک 
    • ساخت ماده شیشه مورد استفاده در نمای کلاسیک
    • ساخت درخت در نمای ساختمان کلاسیک
  • درس ششم: تنظیم دوربین در نمای کلاسیک
    • روش ایجاد و تنظیم دوربین Standard 
    • تنظیم نور صحنه با استفاده از دوربین Physical Camera 
    • عمق میدان دید دوربین Physical Camera
  • درس هفتم: تنظیم نور صحنه در نمای کلاسیک
    • آشنایی با انواع منابع نور و روش تنظیمات لازم برای روشنایی در روز و شب
    • نورپردازی نمای کلاسیک در شب و روز با منبع نور VRaySun
    • نورپردازی نمای کلاسیک در شب و روز با منبع نور VRayLight
    • روش استفاده از ماده نورانی VRayLightMtl در نمای کلاسیک
  • درس هشتم: تنظیمات جدول Render با V-Ray Next
    • تنظیمات پرکاربرد رندر در نمای کلاسیک

 

مفید برای
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • نقشه‌کشی ساختمان
  • معماری داخلی

پیش نیاز

آشنایی با نرم‌افزار ترسیم مقدماتی اتوکد (AutoCAD)

آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

3d s Max 2020

پیش نمایش‌ها

۱. آشنایی با محیط و فرمان‌های ترسیمی
۲. آموزش کاربرد فرمان Line در مدل‌سازی
۳. مروری بر روش استفاده از اصلاح‌گرها در مدل‌سازی نمای کلاسیک Modify
۴. مدلسازی نمای خارجی ساختمان با پارامترهای Editpoly
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۵. آموزش فرمان Material و ساخت مصالح مورد استفاده در نمای کلاسیک ساختمان - بخش یکم
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۶. تنظیم دوربین در نمای کلاسیک
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۷. تنظیم نور صحنه در نمای کلاسیک
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۸. تنظیمات جدول Render با Vray Next
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
این آموزش شامل ۱۴ جلسه ویدئویی با مجموع ۷ ساعت و ۵۷ دقیقه است.
با تهیه این آموزش، می‌توانید به همه بخش‌ها و جلسات آن، دسترسی داشته باشید.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش پروژه محور تری دی مکس - مدل سازی نمای کلاسیک ساختمان در 3ds Max
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۷۹۸۱۲ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVARCH99022
مدت زمان ۷ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)
حجم دانلود ۲ گیگابایت (کیفیت ویدئو HD با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی در حساب کاربری شما شارژ می‌شود.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می‌شود.
آموزش‌های مرتبط با آموزش پروژه محور تری دی مکس - مدل سازی نمای کلاسیک ساختمان در 3ds Max


آموزش‌های پیشنهادی برای شما


نظرات

تا کنون ۱۳۴ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و ۱ نظر ثبت شده است.
سید حامد
سید حامد
۱۴۰۰/۰۹/۲۳

آموزش هایی از این قبیل رو بورس هستن و بازار کار خوبی دارن لطفا به صورت خیلی خیلی تخصصی روی این مطالب کار کنید.

دسته‌بندی موضوعی: مهندسی عمران | مهندسی معماری
برچسب‌ها:
3Ds Max Software | Bend command in 3ds Max | Edit poly Parameter in 3ds Max | Editpoly Parameter in 3ds Max | Extrude command in 3ds Max | Material command in 3ds Max | Material Parameter by Plugin Vray | Segment Parameter in 3ds Max | Spline Parameter in 3ds Max | Sweep command in 3ds Max | Vertex Parameter in 3ds Max | Vray Next | آشنایی با محیط تری دی مکس | آموزش پارامترهای Edit poly | آموزش مدل ‌سازی نمای کلاسیک | اصلاح ‌گر Bend در تری دی مکس | اصلاح‌ گر Extrude در تری دی مکس | اصلاح ‌گر Sweep در تری دی مکس | پارامتر Editpoly در تری دی مکس | پارامتر Material با پلاگین Vray | تعریف مصالح با موتور رندر Vray | تنظیم دوربین Standard | تنظیم دوربین در نمای کلاسیک | تنظیم مصالح با موتور رندر Vray | تنظیم نور صحنه در نمای کلاسیک | تنظیمات جدول Render | تنظیمات رندر در نمای کلاسیک | روش ایجاد دوربین Standard | ساخت مدل کلاسیک در ساختمان | فرمان Bend در تری دی مکس | فرمان Extrude در تری دی مکس | فرمان Line در مدل‌ سازی | فرمان Material در تری دی مکس | فرمان Sweep در تری دی مکس | فرمان‌ های ترسیمی تری دی مکس | فرمان‌ های ترسیمی دو‌ بعدی تری دی مکس | فرمان‌ های ویرایشی تری دی مکس | ماده نورانی VRayLightMtl | مدل‌ سازی با تری دی مکس | مدل سازی تاج روی دیوار | مدل ‌سازی تراس‌ های دایره‌ ای | مدل‌ سازی حجم ساختمان در تری دی مکس | مدل‌ سازی سرستون ‌های دایره ‌ای | مدل‌ سازی سرستون ‌های مستطیلی | مدل ‌سازی فرم روی دیوارهای ساختمان | مدل‌ سازی فرم مثلثی پنجره‌ ها | مدل سازی کنسول‌ های دایره ‌ای | مدل سازی نمای خارجی ساختمان | مدل سازی نمای خام ساختمان | مدل سازی نمای کلاسیک | مدل سازی نمای کلاسیک Modify | مدل سازی نمای کلاسیک با تری دی مکس | منبع نور VRayLight | منبع نور VRaySun | موتور رندر Vray | نرم افزار 3DS Max | نرم‌ افزار ترسیمی تری دی مکس | نرم افزار تری دی مکس | نورپردازی نمای کلاسیک
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر
×
فهرست جلسات ۱۴ جلسه ویدئویی
×