×
تعداد دانشجو
۲۰۳ نفر
۲۰,۰۰۰ تومان ۱۲,۰۰۰ تومان

آموزش موتور رندر آرنولد (Arnold Renderer) برای ایجاد جلوه های ویژه در 3DS Max

آموزش موتور رندر آرنولد (Arnold Renderer) برای ایجاد جلوه های ویژه در 3DS Max

تعداد دانشجو
۲۰۳ نفر
مدت زمان
۲ ساعت و ۲۴ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۲۰,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
۱۲,۰۰۰ تومان

(کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
آموزش موتور رندر آرنولد (Arnold Renderer) برای ایجاد جلوه های ویژه در 3DS Max

چکیده

گاهی برای تصویرسازان سه بعدی سوال پیش میاد که چطور می توان از یک صحنه معماری معمولی، یک خروجی واقعیت مجازی گرفت؟ اغلب پاسخ ساده است، راهی وجود ندارد و خروجی واقعیت مجازی تنها از صحنه واقعیت مجازی دریافت می شود. برای این که بتوانیم یک خروجی واقعیت مجازی استاندارد تهیه کنیم، تنها نحوه استفاده از دوربین VR شرط نیست، بلکه مسائل مهمی چون قدرت نورپردازی، انعکاس متریال و تنظیم صحنه از اهمیت زیادی برخوردار می شوند، در این آموزش می آموزیم که چطور متریال های مختلف را توسط آرنولد تهیه کنیم و از انواع نورپردازی با آرنولد پرده برمیداریم و دریچه ای جدید را در نورپردازی باز می کنیم، در نهایت کیفیت تصاویر خروجی را تحت سلطه خودمان درمی آوریم.

مدرس
بردیا صاحب هنر

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران

بردیا (حامد) صاحب هنر دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران - سازه های دریایی از دانشگاه علوم تحقیقات هستند. ایشان موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد خود را دریافت انرژی از جریانات جزر و مدی انتخاب کردند. زمینه تخصصی کاری ایشان طراحی سازه ای و تصویرسازی سه بعدی و به طور مشخص تولید و ویرایش تصاویر واقعیت مجازی است.

چکیده آموزش


توضیحات تکمیلی

گاهی برای تصویرسازان سه بعدی سوال پیش میاد که چطور می توان از یک صحنه معماری معمولی، یک خروجی واقعیت مجازی گرفت؟ اغلب پاسخ ساده است، راهی وجود ندارد و خروجی واقعیت مجازی تنها از صحنه واقعیت مجازی دریافت می شود.

زمانی که یک رندر عادی تولید می شود در خارج از Cone های دوربین نورها و اجزای مختلفی هستند که عامل ایجاد توهم واقعی بودن تصویر سه بعدی است، درست مثل ساخت یک فیلم که در زمان فیلم برداری عوامل صحنه همگی در پشت صحنه مشغول به کار خود هستند و درصورتی که آن ها را ببینید دیگر از دنیای فیلم خارج می شوید، اما وقتی حرف از واقعیت مجازی به میان می آید دیگر پشت صحنه معنایی ندارد، هرچه در کره ۳۶۰ درجه ای صحنه باشد، نمایش داده می شود و اینجاست که مشکل اصلی آغاز می شود.

برای این که بتوانیم یک خروجی واقعیت مجازی استاندارد تهیه کنیم، تنها نحوه استفاده از دوربین VR شرط نیست، بلکه مسائل مهمی چون قدرت نورپردازی، انعکاس متریال و تنظیم صحنه از اهمیت زیادی برخوردار می شوند، در این آموزش می آموزیم که چطور متریال های مختلف را توسط آرنولد تهیه کنیم و از انواع نورپردازی با آرنولد پرده برمیداریم و دریچه ای جدید را در نورپردازی باز می کنیم، در نهایت کیفیت تصاویر خروجی را تحت سلطه خودمان درمی آوریم.

 
فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: پیش نیازها و آشنایی با موتور رندر آرنولد
  • درس دوم: متریال ها
    • انواع متریال ها در آرنولد
    • متریال های سطوح
    • ساخت متریال برای سطوح شفاف و مایعات
    • مپ ها و تچسکرها - بامپ دو بعدی
    • مپ ها و تچسکرها - بامپ سه بعدی
  • درس سوم: نورپردازی
    • انواع نورها – روش های اعمال نور محیطی – تنظیمات GI) Global Exposure)
    • مشخصات کلی نورها – نور Quad light
    • نورهای Point light و Disk light
    • نورپردازی به صورت نورافکن Spotlight و Cylinder light
    • نورپردازی با Photometric light و استفاده از فایل های IES
    • نورپردازی با اشیا Mesh light
    • نورپردازی محیطی با Sky dome و برداشتن تاثیر نور از روی اشیا دلخواه
    • نورپردازی نورهای فاصله دار با Distant و شبیه سازی نور خورشید با زوایای دلخواه
    • فیلترگذاری در نورپردازی
    • نورپردازی کامل یک صحنه سه بعدی
  • درس چهارم: تنظیمات رندرگیری
    • تب های موجود در تنظیمات رندر آرنولد تنظیمات AA و درک تغییرات در نمونه های Diffuse درک تغییرات در نمونه های Specular و عمق اشعه های Transmission تنظیمات استاندارد رندرگیری برای رندر پروداکشن از یک صحنه
  • درس پنجم: انواع دوربین
 
مفید برای رشته های
  • معماری
  • طراحی و گرافیک
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده
فایل PDF یادداشت‌ های ارائه مدرس

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

Arnold Render Engine v2.3.37



پیش نمایش‌ها

۱. پیش ‌نیازها و آشنایی با آرنولد

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۳ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۲. متریال‌ ها

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۹ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۳. نورپردازی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۴. تنظیمات رندرگیری
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۵. انواع دوربین
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش موتور رندر آرنولد (Arnold Renderer) برای ایجاد جلوه های ویژه در 3DS Max
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۷۱۳۷۸ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FV3DM9709
مدت زمان ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدیویی (لینک دانلود)
حجم دانلود ۱۲۰۹ مگابایت (کیفیت ویدئو HD‌ با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


نظرات

تا کنون ۲۰۳ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و هنوز هیچ نظری ثبت نشده است.

برچسب‌ها:
Adaptive and Progressive | Arnold Renderer | Bump Map | sub-surface scattering | Texture | Volume Indirect | آرنولد چه مزایایی در صنعت دارد | انواع فیلترها در آرنولد | انواع مپ (Map) در آرنولد | بامپ مپ دو بعدی | بامپ مپ سه بعدی | برتری آرنولد نسبت به سایر موتورهای رندرینگ | تشریح عملکرد SkyDome | تکسچرها | تنظیمات رندرگیری آرنولد | دوربین چشم ماهی | دوربین کروی | کاربردهای نور Cylinder | کاهش دهنده نویز انویدیا | متریال در آرنولد | متریال های ساپورت شده در آرنولد | متریال های سطوح | مدل سازی پاشش نور | موارد استفاده از Adaptive and Progressive | موارد استفاده از Adaptive and Progressive در رندرگیری | موتور Arnold Renderer | نحوه آپدیت کردن آرنولد | نورافکن بیضوی
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر