×
زمان تقریبی انتشار: ۶ تا ۱۴ هفته

آموزش فیگما (Figma) - پروژه محور - پیش ثبت نام

آموزش فیگما (Figma) - پروژه محور - پیش ثبت نام

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش
وضعیت انتشار: در حال هماهنگی
زمان تقریبی انتشار: ۶ تا ۱۴ هفته (برای ۹۰ درصد آموزش‌های این مرحله)
این آموزش در صف شروع ضبط است و به زودی در فرادرس ارائه عمومی آن آغاز خواهد شد. شما می‌توانید با پیش ثبت نام در این آموزش، در اولین زمان، از انتشار نهایی این آموزش مطلع شوید.
آموزش فیگما (Figma) - پروژه محور - پیش ثبت نام

در دنیای امروز و با وجود حجم عظیمی از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های متنوع برای سیستم‌عامل‌های مختلف، ضرورت و اهمیت توجه به طراحی رابط کاربری و همچنین تجربه کار با رابط کاربری برنامه‌های مختلف، دوچندان می‌شود. قبل از شروع به ساخت یک برنامه در پلتفرم‌های مختلف، منطقی و عاقلانه‌ترین راه این است که یک چشم‌انداز کلی و پیش‌نمایشی از آن برنامه و چگونگی کارکرد آن را به کارفرما یا مخاطب، ارائه دهیم. در این فرادرس، با شما هستیم با آموزش کاربردی فیگما و کاربرد آن در طراحی و ساخت UI و UX. نسخه تحت وب و نسخه تحت ویندوز آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم و به این ترتیب، شما در پایان این آموزش بر فیگما مسلط می‌شوید.

آموزش فیگما (Figma) - پروژه محور - پیش ثبت نام

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش
وضعیت انتشار: در حال هماهنگی
زمان تقریبی انتشار: ۶ تا ۱۴ هفته (برای ۹۰ درصد آموزش‌های این مرحله)
این آموزش در صف شروع ضبط است و به زودی در فرادرس ارائه عمومی آن آغاز خواهد شد. شما می‌توانید با پیش ثبت نام در این آموزش، در اولین زمان، از انتشار نهایی این آموزش مطلع شوید.
مدرس
امیررضا نیک خواه

کارشناسی مهندسی کامپیوتر - نرم‌افزار

ایشان همچنین گواهینامه فنی و حرفه‌ای اصفهان در رشته رایانه کار کامپیوتر (سال 82)، مهندسی مایکروسافت (مهندسی شبکه) در نمایندگی اصفهان (سال 2002)، گواهینامه ISO 29990: 2010 در زمینه تایید کیفیت محتوا و... را دارا هستند.

توضیحات تکمیلی

در دنیای امروز و با وجود حجم عظیمی از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های متنوع برای سیستم‌عامل‌های مختلف، ضرورت و اهمیت توجه به طراحی رابط کاربری و همچنین تجربه کار با رابط کاربری برنامه‌های مختلف، دوچندان می‌شود. قبل از شروع به ساخت یک برنامه در پلتفرم‌های مختلف، منطقی و عاقلانه‌ترین راه این است که یک چشم‌انداز کلی و پیش‌نمایشی از آن برنامه و چگونگی کارکرد آن را به کارفرما یا مخاطب، ارائه دهیم.

طراحی رابط کاربری یا همان UI که اختصار کلمات User Interface است، نقش مستقیمی در ارتباط با کاربران دارد. بنابراین، بهتر است در عین سادگی و کاربرپسند بودن از بهترین طراحی برخوردار باشد. هرچقدر کار کردن با رابط کاربری یک برنامه یا وب‌سایت، ساده و به دور از پیچیدگی‌های غیر ضروری باشد، جذب مخاطب نیز بیشتر انجام می‌گیرد.

در کنار طراحی رابط کاربری، تجربه استفاده از رابط کاربری نیز بسیار اهمیت دارد که همان UX یا User Experience نامیده می‌شود. با توجه به همه این موارد، قبل از سرمایه‌گذاری روی یک پروژه و شروع آن، بهتر است یک UI و UX کلی از آنچه در ذهن داریم یا آنچه با کارفرما توافق کرده‌ایم را ارائه کنیم. ممکن است در این بین، ایرادات و اصلاحاتی وجود داشته باشد که در همین مرحله ابتدایی و قبل از صرف زمان و هزینه‌های زیاد، این موارد برطرف بشوند.

در کنار همه این توضیحات، می‌توان گفت که طراحی UI و UX علاوه بر اینکه در سطوح بالای مشاغل در جامعه قرار دارد، درآمد و بازار کار بسیار مناسب و پرطرفداری هم برای آن در داخل و خارج از کشور موجود است که همین امر، باعث توسعه فضای کسب‌و‌کار و حتی قبول پروژه از افراد و شرکت‌های خارج از کشور می‌شود که لازمه آن، تسلط و مهارت در این رشته است.

به طور کلی نرم‌افزارها و پلتفرم‌های متنوعی برای طراحی UI و ساخت UX وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به فیگما اشاره کرد. فیگما، علاوه بر قدرت فراوان و کاربری ساده، در همه سیستم‌عامل‌ها، به صورت تحت وب نیز قابل استفاده است و در هرجای دنیا، با داشتن اینترنت، امکان کار در فیگما و انجام پروژه وجود دارد.

در این فرادرس، با شما هستیم با آموزش کاربردی فیگما و کاربرد آن در طراحی و ساخت UI و UX. نسخه تحت وب و نسخه تحت ویندوز آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم و به این ترتیب، شما در پایان این آموزش بر فیگما مسلط می‌شوید.

فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس اول: معرفی فیگما (Figma) و کاربردهای آن
    • مقدمه‌ای بر فیگما
    • ورود به فیگما، تحت وب
    • مروری بر ساخت اولین پروژه در فیگما، تحت وب
    • مروری بر مفهوم پروتوتایپ (Prototype)
  • درس دوم: مروری بر مفاهیم کاربردی در فیگما
    • شروع به کار در نسخه تحت ویندوز
    • مروری بر نحوه ساخت و پیکربندی اولین پروژه
    • مروری بر مفاهیم Artboard و Layers
    • مروری کلی بر محیط برنامه و ابزارها
    • مروری بر مفاهیم Components
    • ذخیره و خروجی گرفتن از فایل‌های فیگما
  • درس سوم: انجام پروژه رابط کاربری موبایل با استفاده از شبکه، شکل‌ها و عناصر طراحی
    • ایجاد چند صفحه در پروژه
    • استفاده از الگوها و ساختار رنگی در پروژه
    • ترسیم اشکال مختلف در رابط کاربری
    • تغییر فرم و خصوصیات اشکال در پروژه
    • ایجاد Gradient برای پس‌زمینه رابط کاربری
    • استفاده از قاب‌ها برای درج مطالب
    • خروجی نهایی پروژه
  • درس چهارم: انجام پروژه طراحی صفحه با عناصر گرافیکی
    • طرح اولیه با ایجاد رنگ و حاشیه برای موضوعات
    • استفاده از وکتورها (Vectors) در طراحی صفحه
    • استفاده از ماسک‌ها (Masks) برای ترکیب موضوعات در صفحه
    • افزودن متن به پروژه
    • خروجی نهایی پروژه
  • درس پنجم: انجام پروژه طراحی لوگو با ابزار Pen
    • استفاده از طرح اولیه لوگو
    • استفاده از ابزار Pen برای ترسیم مسیر برای لوگو
    • ترسیم انواع منحنی با ابزار Pen در طرح لوگو
    • خروجی نهایی پروژه
  • درس ششم: انجام پروژه متحرک‌سازی عناصر گرافیکی در رابط کاربری برنامه موبایل
    • مروری بر ابزارهای متحرک‌سازی
    • درج عناصر گرافیکی در طرح اصلی پروژه
    • متحرک‌سازی المان‌های گرافیکی موجود در صحنه
    • ایجاد پیش‌نمایش از انیمیشن‌های ساخته شده
    • خروجی نهایی پروژه
  • درس هفتم: انجام پروژه‌های عملی با فیگما
    • پروژه طراحی و ساخت رابط کاربری یک وب‌سایت آموزشی
    • پروژه طراحی و ساخت رابط کاربری اپلیکیشن رایتل
    • پروژه طراحی و ساخت اپلیکیشن مسیریاب
    • پروژه طراحی و ساخت اپلیکیشن Notepad اندروید
    • پروژه طراحی و ساخت اپلیکیشن پخش ویدئوهای آموزشی

مفید برای رشته‌های
  • گرافیک و طراحی

  • علاقه‌مندان به طراحی و برنامه‌نویسی وب و موبایل





راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش فیگما (Figma) - پروژه محور - پیش ثبت نام
ناشر فرادرس
کد آموزش FVCG0071
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)






نظرات

در حال حاضر، دیدگاهی برای این آموزش ثبت نشده است.
برچسب‌ها:
UI و UX | User Experience By Figma | User Interface By Figma | آموزش کاربردی فیگما | استفاده از ماسک ها در فیگما | استفاده از وکتورها در فیگما | پروژه های عملی با فیگما | پیکربندی پروژه در فیگما | تجربه کار با رابط کاربری | خروجی گرفتن از فایل های فیگما | رابط کاربری اپلیکیشن رایتل با Figma | رابط کاربری اپلیکیشن رایتل با فیگما | رابط کاربری موبایل با Figma | رابط کاربری موبایل با فیگما | رابط کاربری وبسایت آموزشی با فیگما | ساخت UI و UX با فیگما | ساخت پروژه در فیگما | طراحی UI و UX با فیگما | طراحی رابط کاربری با فیگما | طراحی رابط کاربری متحرک در فیگما | طراحی عناصر گرافیکی در فیگما | طراحی لوگو در فیگما | کاربردهای Figma | کاربردهای فیگما | متحرک سازی طرح در فیگما | معرفی فیگما (Figma) | مفهوم پروتوتایپ در فیگما | نسخه تحت وب Figma | نسخه تحت ویندوز Figma | یادگیری فیگما تحت وب | یادگیری فیگما تحت ویندوز
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

×
فهرست جلسات ۰ جلسه ویدئویی