×
زمان تقریبی انتشار: ۲ تا ۷ هفته

آموزش پروژه محور ++C - پیاده سازی الگوریتم Backtracking در ساخت هزارتو (Maze) - پیش ثبت نام

آموزش پروژه محور ++C - پیاده سازی الگوریتم Backtracking در ساخت هزارتو (Maze) - پیش ثبت نام

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش
وضعیت انتشار: در حال ویرایش
زمان تقریبی انتشار: ۲ تا ۷ هفته (برای ۹۰ درصد آموزش‌های این مرحله)
این آموزش در حال ویرایش و تدوین است و به زودی در فرادرس ارائه عمومی آن آغاز خواهد شد. شما می‌توانید با پیش ثبت نام در این آموزش، در اولین زمان، از انتشار نهایی این آموزش مطلع شوید.
آموزش پروژه محور ++C - پیاده سازی الگوریتم Backtracking در ساخت هزارتو (Maze) - پیش ثبت نام

ساخت هزارتو یا Maze Generator یکی از چالش برانگیزترین پروژه‌های دانشگاهی بوده و دانشجویان پس از اتمام این آموزش قادر خواهند بود که دو الگوریتم DFS و BFS را درک کرده و آن را به صورت کاربردی پیاده‌سازی کنند که ما در این فرادرس علاوه بر انتخاب یکی از سخت‌ترین پروژه ها، سعی کردیم که با استفاده از روشی ساده این پروژه را پیاده‌سازی نماییم. در این فرادرس سعی شده از مباحث اولیه برنامه‌نویسی برای پیاده‌سازی پروژه استفاده شود تا دانشجویان و علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی و طراحی الگوریتم در ابتدای مسیر خود نیز بتوانند الگوریتم‌های کاربردی را درک کرده و در پروژه‌های خود پیاده کنند. آموزش دارای سه بخش است به طوری که بخش اول اختصاص به توضیح و تفهیم الگوریتم‌های مورد استفاده در پروژه قرار می‌گیرد، در بخش دوم به پیاده‌سازی الگوریتم‌های معرفی شده پرداخته می‌شود و در بخش سوم و نهایی آموزش سعی شده پروژه جنبه کاربردی پیدا کند و بازی هزارتو را طراحی کنیم.

آموزش پروژه محور ++C - پیاده سازی الگوریتم Backtracking در ساخت هزارتو (Maze) - پیش ثبت نام

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش
وضعیت انتشار: در حال ویرایش
زمان تقریبی انتشار: ۲ تا ۷ هفته (برای ۹۰ درصد آموزش‌های این مرحله)
این آموزش در حال ویرایش و تدوین است و به زودی در فرادرس ارائه عمومی آن آغاز خواهد شد. شما می‌توانید با پیش ثبت نام در این آموزش، در اولین زمان، از انتشار نهایی این آموزش مطلع شوید.
مدرس
محمد‌ جواد صابری نسب

دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر

ایشان در زمینه برنامه‌نویسی و ساخت اپلیکیشن در پلتفرم‌های مختلف و بازی‌سازی در موتورهای بازی‌سازی دارای تخصص و تجربه فعالیت حرفه‌ای هستند. ایشان رتبه ۲۱ کشوری مسابقات ICPC 2020 را در کارنامه خود داشته و تسلط بالایی به الگوریتم، راه‌ حل‌های ابتکاری و همچنین برنامه‌نویسی سیستم‌های نهفته دارند.

توضیحات تکمیلی

هدف از این فرادرس، ارائه آموزشی پروژه‌محور برای آموزش و پیاده‌سازی الگوریتم Backtracking با استفاده از زبان سی‌‌پلاس‌پلاس (++C) است. با توجه به اینکه در دروس دانشگاهی مباحث به طور گسسته ارائه می‌شود، به همین دلیل تهیه و یادگیری این آموزش کاربردی و پروژه‌محور برای دانشجویان و علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی بسیار مهم و مفید است.

ساخت هزارتو یا Maze Generator یکی از چالش برانگیزترین پروژه‌های دانشگاهی بوده و دانشجویان پس از اتمام این آموزش قادر خواهند بود که دو الگوریتم DFS و BFS را درک کرده و آن را به صورت کاربردی پیاده‌سازی کنند که ما در این فرادرس علاوه بر انتخاب یکی از سخت‌ترین پروژه ها، سعی کردیم که با استفاده از روشی ساده این پروژه را پیاده‌سازی نماییم.

در این فرادرس سعی شده از مباحث اولیه برنامه‌نویسی برای پیاده‌سازی پروژه استفاده شود تا دانشجویان و علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی و طراحی الگوریتم در ابتدای مسیر خود نیز بتوانند الگوریتم‌های کاربردی را درک کرده و در پروژه‌های خود پیاده کنند. آموزش دارای سه بخش است به طوری که بخش اول اختصاص به توضیح و تفهیم الگوریتم‌های مورد استفاده در پروژه قرار می‌گیرد، در بخش دوم به پیاده‌سازی الگوریتم‌های معرفی شده پرداخته می‌شود و در بخش سوم و نهایی آموزش سعی شده پروژه جنبه کاربردی پیدا کند و بازی هزارتو را طراحی کنیم.

فهرست سرفصل های مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: مقدمه‌ و ساخت پروژه جدید
    • آشنایی با محیط برنامه‌نویسی Microsoft Visual Studio
    • توضیح کلیات پروژه
    • پیش‌درآمدی بر مباحث قابل استفاده در برنامه
    • اشنایی با ضرورت های یادگیری آموزش
  • درس دوم: الگوریتم Backtracking
    • آشنایی با الگوریتم DFS
    • آشنایی با پشته
    • آشنایی با الگوریتم BFS
    • آشنایی با صف
  • درس سوم: ساختمان‌های داده
    • آشنایی با روش LIFO
    • آشنایی با روش FIFO
    • آشنایی با پشته
    • آشنایی با صف
  • درس چهارم: Maze Generator
    • آشنایی با تابع برگشتی
    • پیاده‌سازی الگوریتم Backtracking
    • پویاسازی برنامه
    • آشنایی با Define
  • درس پنجم: پیاده‌سازی بازی
    • آشنایی با کد‌های اسکی (ASCII)
    • ساخت برد با استفاده از کد‌های اسکی
    • استفاده از رنگ‌ها در کنسول
    • اشنایی با دستور ()kbhit

مفید برای رشته‌های
  • مهندسی کامپیوتر




راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش پروژه محور ++C - پیاده سازی الگوریتم Backtracking در ساخت هزارتو (Maze) - پیش ثبت نام
ناشر فرادرس
کد آموزش FVCP008
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)






نظرات

تا کنون ۳ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و هنوز هیچ نظری ثبت نشده است.
برچسب‌ها:
++C | ASCII | Maze Generator | Microsoft Visual Studio | Visual Studio | الگوریتم BFS | الگوریتم Backtracking | الگوریتم DFS | پیاده‌ سازی الگوریتم Backtracking | دستور ()kbhit | روش FIFO | روش LIFO | کد‌های اسکی | محیط برنامه نویسی Microsoft Visual Studio | محیط برنامه‌نویسی Visual Studio | ویژوال استودیو
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

×
فهرست جلسات ۰ جلسه ویدئویی
×