جناب آقای میلاد صادقی

جناب آقای میلاد صادقی

  • مدرس فرادرس
  • کارشناسی علوم کامپیوتر
  • دانشگاه پیام نور

میلاد صادقی کارشناس علوم کامپیوتر از دانشگاه پیام نور و علاقمند به گرافیک نیز هستند. زمینه‌ های پژوهشی، آموزشی و مهارت‌ های ایشان شامل: ایده پردازی و مدل سازی کاراکتر به سبک رئال، مدرس و طراح کانسپت با متد Fast Painting، تدریس دوره های پیکرشناسی و کاربرد آن در ایده پردازی کاراکترهای تخیلی، مدرس نرم افزارهای Blender, Adobe Photoshop, ZBrush, Adobe After Effects, Nuke و MayaT پژوهشگر حوزه فیزیولوژی جانوری، فیزیولوژی حرکت و Anthropometry در پیاده سازی حرکت واقع گرایانه روی مدل های سه بعدی انسان و شبه انسان، اجرای کار تکستچرهای واقع گرایانه در Substance Designer، فعالیت در زمینه های Motion capture، روتوسکوپی و سیستم های ذره ای و شبیه ساز داینامیک تخریب و سیالات نیز است.

سوابق تحصیلی

مقطع تحصیلی رشته تحصیلی دانشگاه / موسسه آموزشی
کارشناسی علوم کامپیوتر دانشگاه پیام نور
دانشجویان۱۰,۹۱۳ دانشجو
حضور دانشجویان در کلاس۳/۶ میلیون دقیقه
مدت زمان آموزش‌ها۴,۶۵۳ دقیقه
تعداد آموزش‌ها۲۲ عنوان آموزشی

تعلیم این تعداد دانشجو در نظام آموزشی رایج، نیازمند حداقل ۱۵ سال فعالیت آموزشی است.

آموزش‌ها

1

آموزش ریگ مدل نهایی (رایگان)

مهم ترین مبحث در شروع یک پروژه انیمیشن، ساخت یک کانسپت (Concept) به سبک رئال و استفاده از آن در یک فیلم کوتاه یا بلند به صورت کامپوزیت شده است و این مبحث مربوط به ایده پردازی است. بدین معنی که اگر ما بخواهیم یک انیمیشن بسازیم، از همان ابتدا نباید در نرم افزار سه بعدی، اقدام به مدل سازی و ساخت کاراکتر، لوکیشن و سایر اجزا کنیم چرا که این کار شباهت زیادی دارد به حاضر شدن در یک جمع و بلافاصله به صورت بداهه سخنرانی کردن، آن هم در حالی که حتی هنوز درک کاملی از موضوع مورد بحث نداریم. ما در این آموزش قصد داریم تا ایده پردازی (طراحی کانسپت) در Mischief را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۴۳ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
2

آموزش اصول ریگ و ایجاد Armatures (اسکلت بدن موجودات زنده) (رایگان)

مهم ترین مبحث در شروع یک پروژه انیمیشن، ساخت یک کانسپت (Concept) به سبک رئال و استفاده از آن در یک فیلم کوتاه یا بلند به صورت کامپوزیت شده است و این مبحث مربوط به ایده پردازی است. بدین معنی که اگر ما بخواهیم یک انیمیشن بسازیم، از همان ابتدا نباید در نرم افزار سه بعدی، اقدام به مدل سازی و ساخت کاراکتر، لوکیشن و سایر اجزا کنیم چرا که این کار شباهت زیادی دارد به حاضر شدن در یک جمع و بلافاصله به صورت بداهه سخنرانی کردن، آن هم در حالی که حتی هنوز درک کاملی از موضوع مورد بحث نداریم. ما در این آموزش قصد داریم تا ایده پردازی (طراحی کانسپت) در Mischief را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۳۹ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
3

آموزش ایده پردازی (طراحی کانسپت) در Mischief (رایگان)

مهم ترین مبحث در شروع یک پروژه انیمیشن، ساخت یک کانسپت (Concept) به سبک رئال و استفاده از آن در یک فیلم کوتاه یا بلند به صورت کامپوزیت شده است و این مبحث مربوط به ایده پردازی است. بدین معنی که اگر ما بخواهیم یک انیمیشن بسازیم، از همان ابتدا نباید در نرم افزار سه بعدی، اقدام به مدل سازی و ساخت کاراکتر، لوکیشن و سایر اجزا کنیم چرا که این کار شباهت زیادی دارد به حاضر شدن در یک جمع و بلافاصله به صورت بداهه سخنرانی کردن، آن هم در حالی که حتی هنوز درک کاملی از موضوع مورد بحث نداریم. ما در این آموزش قصد داریم تا ایده پردازی (طراحی کانسپت) در Mischief را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۴۷ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
4

آموزش نرم افزار بلندر (Blender) - ویژگی های جدید نسخه ۲/۸۰

نرم افزار بلندر (Blender)، نرم افزاری فوق العاده قدرتمند در زمینه های مختلف سه بعدی است. به صورت کلی در زمینه های Rendering، مدل سازی، انیمیشن سازی، جلوه های ویژه، شبیه سازی، ویرایش ویدئو و کامپوزیت، اسکریپت نویسی، ریگ، بازی سازی، تکستچرینگ (Texturing) و فیلم سازی، نرم افزار Blender حرف های زیادی برای گفتن دارد. با توجه به تغییرات عمده ای که در محیط کاری و نحوه دسترسی به ابزارها و موتور رندر پیش فرض در نسخه جدید به وجود آمده است، این فرادرس ارائه شده تا شرایط استفاده از نسخه جدید برای علاقه مندان به وجود آید. این آموزش برای دوستانی مناسب است که آموزش مقدماتی بلندر را پشت سر گذاشته باشند، چرا که ما در این فرادرس فقط تغییرات را نسبت به نسخه قبل مطرح می کنیم و مقدمات مورد بحث قرار نمی گیرد.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۱ ساعت و ۵۵ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
5

آمورش اتودزنی طرح در نرم افزار Mischief (رایگان)

در نقاشی دیجیتال یا Digital Painting، فرایند نقاشی و خلق آثار هنری با استفاده از کامپیوتر و ابزارهای ساده ای دنبال می شود. در نقاشی دیجیتال به یک کامپیوتر و یک ماوس یا قلم نوری نیاز دارید که با در اختیار داشتن آن ها می توانید به ایجاد آثار هنری، در هر سبک و زمینه ای بپردازید. نرم افزار Mischief در عین سادگی دارای یک ایده بی نظیر و فوق العاده کاربردی است که نمونه این ایده در هیچ نرم افزار دیگری در زمینه گرافیک دیده نمی شود، این ویژگی فوق العاده، بوم نامحدود است. ما از این نرم افزار قدرتمند و ساده برای طراحی اتود استفاده می کنیم. ما در این آموزش قصد داریم تا اتودزنی طرح در نرم افزار Mischief را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۳۹ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
6

آموزش آشنایی با رنگ و کنتراست (Contrast) در نرم افزار Mischief (رایگان)

در این آموزش که با استفاده از دو نرم افزار Photoshop و Mischief است، پروژه ای را انتخاب کرده ایم که در آن تلفیقی از مفاهیم مختلف وجود دارد که در حین طراحی و با استفاده از مثال های مختلف، نحوه طراحی الگو با استفاده از پرسپکتیو برای مفاهیم موجود در مثال را یاد می گیریم و به صورت قدم به قدم با دنبال کردن مراحل، به نتیجه نهایی می رسیم. ما در این آموزش قصد داریم تا رنگ و کنتراست (Contrast) در نرم افزار Mischief را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۱۱ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
7

آموزش مدل‌ سازی یک کاراکتر ساده با نرم افزار Blender (رایگان)

نرم افزار بلندر (Blender) نرم افزاری کم حجم با کارایی فوق العاده بالاست، به گونه ای که اگر شما تسلط کامل به این نرم افزار داشته باشید به راحتی می توانید فعالیت های مربوط به مدلینگ، تکسچرینگ، ریگ، متحرک سازی و انیمیت را در این نرم افزار قدرتمند انجام دهید. ساخت برخی افکت ها و جلوه های ویژه مانند ساخت و انیمیت کردن مایعات در نرم افزار بلندر نسبت به سایر نرم افزارهای حوزه سه بعدی، ساده تر و سریع تر انجام می شود.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۲۶ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
8

آموزش مدل‌ سازی کاراکتر در بلندر - ایده‌ پردازی تا ریگ

مهم ترین مبحث در شروع یک پروژه انیمیشن، بازی یا ساخت یک کانسپت (Concept) به سبک رئال و استفاده از آن در یک فیلم کوتاه یا بلند به صورت کامپوزیت شده است و مبحث مربوط به ایده پردازی است. ما در این فرادرس، ابتدا اتودزنی را انجام می دهیم و مدل مفهومی کاراکتر را از طریق نرم افزار Mischief ایجاد می کنیم و در مرحله بعد مدل سازی کاراکتر را در بلندر (Blender) انجام می دهیم. برای طراحی تکستچر و بافت، از فتوشاپ استفاده می کنیم و نهایتا در بلندر فعالیت های مربوط به آرماتوربندی و ریگ را روی کاراکتر پیاده سازی می کنیم و در ادامه این آموزش سعی می کنیم به صورت قدم به قدم شما را با این کاربردهای فوق العاده آشنا کنیم.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۱۳ ساعت و ۴۳ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
9

آموزش نرم افزار Blender برای طراحی و مدل سازی سه بعدی

نرم افزار بلندر (Blender) نرم افزاری کم حجم با کارایی فوق العاده بالاست، به گونه ای که اگر شما تسلط کامل به این نرم افزار داشته باشید، به راحتی می توانید فعالیت های مربوط به مدلینگ، تکسچرینگ، ریگ، متحرک سازی و انیمیت را در این نرم افزار قدرتمند انجام بدید. ساخت برخی افکت ها و جلوه های ویژه مانند ساخت و انیمیت کردن مایعات در نرم افزار بلندر نسبت به سایر نرم افزارهای حوزه سه بعدی، ساده تر و سریع تر انجام می شود. از مزیت های قابل توجه بلندر، حجم پایین و در نتیجه سرعت اجرای بالا و کاربری سریع آن است که نیاز بلندر به سخت افزار قوی را به حداقل می رساند و به این صورت سرعت بلندر در سیستم هایی با قدرت سخت افزاری در حد متوسط هم قابل قبول است.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۷ ساعت و ۵۹ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
10

آموزش ساخت انیمیشن دو بعدی با Photoshop - ویژه ناشنوایان (رایگان)

اهمیت این فرادرس، مقایسه فتوشاپ با نرم افزارهای اختصاصی ساخت گرافیک متحرک است. با مقایسه کوتاه بین نرم افزارهای فلش، افترافکت، تون بوم استودیو یا هر نرم افزار ساخت انیمیشن دیگر با فتوشاپ به این مهم پی می بریم که هر کدام از این نرم افزارها شامل پکیجی عظیم از ابزارها، منوها، تنظیمات و امکانات گسترده ای هستند که یادگیری هر کدام زمان قابل توجهی طلب می کند در حالی که هر شخص با هر سطح مهارت در فتوشاپ به راحتی امکان یادگیری ابزارهای ساخت موشن گرافیک در محیط فتوشاپ در کمترین زمان ممکن را نیز دارد.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۳۳ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
11

آموزش طراحی محیط بازی های دو بعدی با نرم افزار Adobe Illustrator و Photoshop

یکی از مهم ترین ویژگی های بازی های ویدئویی، محیط آن ها است. طراحی محیط برای بازی های ویدئویی، فرایند ساده ای است که مهم ترین قسمت آن ایده پردازی برای هر لوکیشن است. انواع بازی های ویدئویی ساخته شده توسط فلش یا نرم افزارهای مشابه و یا انیمیشن های دوبعدی که در این نرم افزارها ساخته می شوند، با توجه به سناریو، نیاز به یک یا چندین لوکیشن دارند که معمولا ساخت این مکان ها توسط انیماتور (Animator) و در نرم افزارهای متحرک سازی، انجام نمی شود و با توجه به نوع پروژه، در نرم افزارهای فتوشاپ (Photoshop) یا ایلاستریتور (Illustrator) یا کورل (Corel) یا… به صورت اختصاصی و در برخی مواقع توسط خود انیماتور یا یک گرافیست در فرایندی جداگانه و در چرخه حیات پروژه انجام می شود.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۳۲ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
12

آموزش طراحی مفهومی (Conceptual) خودرو با SketchBook

پایه و اساس طراحی مفهومی برای هر موضوعی داشتن درک کامل از ایده ای است که در ذهنمان شکل گرفته است، داشتن همین درک مثلا در طراحی یک مدل خودرو باعث می شود که ما بتوانیم از تمامی نماها، خودروی موجود در ذهنمان را رسم کنیم. ما در این فرادرس، تمرکز خود را روی طراحی خودرو قرار می دهیم. مهم ترین مساله در مورد موضوع مورد بحث این آموزش، ساخت و ایجاد الگوی اولیه مربوط به خودرو است که در این الگو محل قرارگیری چرخ ها و محورهای عقب و جلو به علاوه حجم کلی اتومبیل، از طریق اصول تقسیم بندی، مشخص می شود.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
13

آموزش نقاشی دیجیتال با Photoshop و Mischief‎

نقاشی دیجیتال یا Digital Painting، خلق نقاشی و آثار هنری را با استفاده از کامپیوتر، ماوس یا قلم نوری، امکانپذیر می کند. شما می توانید با در اختیار داشتن نرم افزار Mischief به عنوان یک بوم فوق العاده و نامحدود، به سادگی به طراحی بپردازید. در این فرادرس، با استفاده از دو نرم افزار Photoshop و Mischief، پروژه ای را انتخاب کرده ایم که در آن، تلفیقی از مفاهیم مختلف وجود دارد که در حین طراحی و با استفاده از مثال های مختلف، می توانید نحوه طراحی الگو با استفاده از پرسپکتیو برای مفاهیم موجود در مثال را یاد بگیرید و به صورت قدم به قدم با دنبال کردن مراحل، به نتیجه نهایی برسید.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۹ ساعت و ۳۵ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
14

آموزش Expressions در افتر افکت (After Effects)

در نرم افزارهای انیمیشن سازی، به صورت معمول برای ساخت موشن گرافیک و انیمیشن، از فریم های کلیدی استفاده می شود. یکی دیگر از امکاناتی که در افتر افکت، جهت ساخت انیمیشن وجود دارد، استفاده از Expressions است. شاید کمی در نگاه اول و زمان شروع فرایند کدنویسی Expressions، گیج کننده باشد. با این حال با پیگیری کدها و انجام تمرینات و پیشروی در این مبحث، مطمئنا جذابیت های زیادی وجود دارد که شما به سمت کدنویسی در افتر افکت کشیده شوید. کدنویسی در افترافکت و یا مثلا در فلش، به همراه المنت های گرافیکی است و مثل برخی IDE های موجود، خسته کننده نیست.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
15

آموزش ترکینگ (Tracking) با نرم افزار Mocha در After Effects

امروزه در انیمیشن ها و فیلم ها، یکی از مهم ترین فرایندها مربوط به ترکینگ و روتوسکوپی است. اگر بخواهیم از معادل فارسی برای این مفاهیم استفاده کنیم، بهترین واژه، ردیابی است. تعاریف متعددی برای روتوسکوپی ارائه شده است که ساده ترین تعریف، ردیابی اجسام و قسمت های مختلف تصویر به صورت اتوماتیک است. افرادی که زمینه کاری آن ها تدوین، جلوه های ویژه و حتی موشن گرافیک و یا میکس ویدئویی است، باید در مورد مباحث ترکینگ، اطلاعات کافی رو داشته باشند و چه بسا با توجه به سطح کاری، با این مبحث آشنا باشند و به دنبال نرم افزاری جامع و کامل، از دسته نرم افزارهای ترکینگ، برای رفع نیاز خودشان باشند.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۴۳ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
16

آموزش فتوشاپ سه بعدی - طراحی و متحرک سازی

تمرکز ما در این فرادرس، روی متحرک سازی در فضای سه بعدی می باشد و موشن گرافیک هایی، شامل آبجکت های سه بعدی، به صورت قدم به قدم، می سازیم. اهمیت متحرک سازی در فضای سه بعدی، زمانی که ما قصد ساخت موشن گرافیک های تجاری و تبلیغاتی را داریم، بیش از پیش احساس می شود. زمانی که ما در ساخت یک موشن گرافیک تجاری، قصد داریم از یک آبجکت سه بعدی در فوتیج خود استفاده کنیم، جهت فیکس کردن آبجکت، با روند اجرای فریم های فیلم، نیاز است که در آبجکت تغییراتی شامل تغییر نور، زاویه، اندازه، مکان، تغییرات دوربین، متریال، استایل و … اعمال شود.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
17

آموزش ترسیم سگ با نرم افزار SketchBook Pro (اسکچ بوک) (رایگان)

هدف از این آموزش، یادگیری نحوه ترسیم حیوانات با نرم افزار SketchBook است. اهمیت و ضرورت این آموزش هم بستگی به میزان علاقه شما به ترسیم این موجودات دوست داشتنی دارد. در این آموزش سعی خواهیم کرد ترسیم چهارپایان اصلی را بررسی می کنیم. نحوه آموزش به گونه ای است که بعد از گذراندن این دوره آموزشی شما به راحتی می توانید بعد از دیدن یک عکس از جاندار مورد نظر، توده های عضلانی را تصور کنید و یک الگوی اولیه در حالت های مختلف برای آن ها طراحی کنید.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۶۳ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
18

آموزش ترسیم شتر با نرم افزار SketchBook Pro (اسکچ بوک) (رایگان)

هدف از این آموزش، یادگیری نحوه ترسیم حیوانات با نرم افزار SketchBook است. اهمیت و ضرورت این آموزش هم بستگی به میزان علاقه شما به ترسیم این موجودات دوست داشتنی دارد. در این آموزش سعی خواهیم کرد ترسیم چهارپایان اصلی را بررسی می کنیم. نحوه آموزش به گونه ای است که بعد از گذراندن این دوره آموزشی شما به راحتی می توانید بعد از دیدن یک عکس از جاندار مورد نظر، توده های عضلانی را تصور کنید و یک الگوی اولیه در حالت های مختلف برای آن ها طراحی کنید.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۶۱ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
19

آموزش ترسیم اسب با نرم افزار SketchBook Pro (اسکچ بوک) (رایگان)

هدف از این آموزش، یادگیری نحوه ترسیم حیوانات با نرم افزار SketchBook است. اهمیت و ضرورت این آموزش هم بستگی به میزان علاقه شما به ترسیم این موجودات دوست داشتنی دارد. در این آموزش سعی خواهیم کرد ترسیم چهارپایان اصلی را بررسی می کنیم. نحوه آموزش به گونه ای است که بعد از گذراندن این دوره آموزشی شما به راحتی می توانید بعد از دیدن یک عکس از جاندار مورد نظر، توده های عضلانی را تصور کنید و یک الگوی اولیه در حالت های مختلف برای آن ها طراحی کنید.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۵۷ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
20

آموزش نرم افزار SketchBook Pro (اسکچ بوک) برای طراحی آناتومی حیوانات

هدف از این آموزش، یادگیری نحوه ترسیم حیوانات با نرم افزار SketchBook می باشد. اهمیت و ضرورت این آموزش هم بستگی به میزان علاقه شما به ترسیم این موجودات دوست داشتنی دارد. در این آموزش سعی خواهیم کرد ترسیم چهارپایان اصلی را بررسی می کنیم. نحوه آموزش به گونه ای است که بعد از گذراندن این دوره آموزشی شما به راحتی می توانید بعد از دیدن یک عکس از جاندار مورد نظر، توده های عضلانی را تصور کنید و یک الگوی اولیه در حالت های مختلف برای آنها طراحی کنید.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۲۱ ساعت و ۴۴ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
21

آموزش کار با فایل های ویدئویی و صوتی در فتوشاپ (رایگان)

فتوشاپ نرم افزاری جامع در زمینه های مختلف گرافیک است که در ابتدا کاربرد اصلی آن در عکاسی و دست کاری تصاویر بود. نمونه اولیه فتوشاپ با نام Image Pro در سال ۱۹۸۸ خلق و پس از تجاری سازی و بستن قرارداد توسط سازندگان آن (جان گلن نول، توماس گلن نول، ایالت میشیگان، آمریکا) با شرکت بارنی اسکن تحت عنوان فتوشاپ در کنار اسکنرهای این شرکت به فروش رسید و در همان سال پیش نمایش این برنامه به شرکت Adobe ارائه شد و در نهایت نرم افزار Adobe Photoshop در فوریه ۱۹۹۰ روانه بازار شد.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۳۱ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
22

آموزش ساخت انیمیشن دو بعدی با Photoshop

اهمیت این فرادرس، مقایسه فتوشاپ با نرم افزارهای اختصاصی ساخت گرافیک متحرک است. با مقایسه کوتاه بین نرم افزارهای فلش، افترافکت، تون بوم استودیو یا هر نرم افزار ساخت انیمیشن دیگر با فتوشاپ به این مهم پی می بریم که هر کدام از این نرم افزارها شامل پکیجی عظیم از ابزارها، منوها، تنظیمات و امکانات گسترده ای هستند که یادگیری هر کدام به زمان قابل توجهی نیاز دارد در حالی که هر شخص و با هر سطح مهارتی به راحتی امکان یادگیری ابزارهای ساخت موشن گرافیک در محیط فتوشاپ با کمترین زمان ممکن را دارد.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۳۳ دقیقه
یادگیری را شروع کنید