×
مجموعه آموزش 3ds Max

مجموعه آموزش 3ds Max

مدت زمان آموز‌ش‌های این صفحه
۳,۷۸۶ دقیقه
تعداد آموز‌ش‌های این صفحه
۱۱ عنوان آموزشی
1

آموزش مدل سازی سه بعدی با 3ds MAX - مقدماتی

تری دی مکس (3ds MAX) نرم افزاری با توانایی ساختن مدل های سه بعدی، تحرک بخشیدن و رندی محسوب شده که از قدرتمندترین نرم افزارها برای انیمیشن سازی در عرصه گرافیک است. در معماری ساختمان، طراحی صنعتی، تولید انیمیشن و فیلم، افکت های بازی کامپیوتری و شبیه سازی تصاویر به دلیل کارایی ساده و امکانات آن، کاربرد دارد. در این فرادرس، از نحوه آغاز به کار در برنامه تا رندر تصاویر به صورت متوالی به صورت کامل و با جزییات آموزش داده می شود.

مدرس: امیررضا نیک خواه مدت زمان آموزش: ۶ ساعت و ۵۱ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
2

آموزش پروژه محور 3ds Max - ساخت کابینت

در این فرادرس، علاوه بر آشنایی با نکات فنی و استاندارد مورد استفاده در صنعت مبلمان صفحه ای در ایران، بیشترین تاکید بر روی اجرای سه بعدی پروژه ها در نرم افزار 3ds Max (تری دی مکس) است. با توجه به گستردگی نرم افزار مکس و پیچیدگی های استفاده از آن و همچنین نبود مرجعی مناسب برای آموزش تخصصی مبلمان صفحه ای، در این آموزش سعی شده تا مطالب براساس موارد کاملا کاربردی و با دیدگاه بازار محوری توضیح داده شود تا هنرجویان با هر سطح از شناخت سه بعدی بتوانند از آن بهره بگیرند.

مدرس: آرمین جهانگیری مدت زمان آموزش: ۵ ساعت و ۵۴ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
3

آموزش پروژه محور تری دی مکس - مدل سازی معماری نماهای آپارتمانی

نرم افزار تری دی مکس (3ds Max) در زمینه های مختلف، از جمله مدل سازی معماری کاربردهای فراوانی دارد. امروزه یکی از مهارت های لازم برای جذب و اشتغال در بازار کار معماری، تسلط داشتن به شبیه سازی معماری است. شبیه سازی معماری عموما شامل دو مرحله مدل سازی و رندرینگ است که هر کدام برای خود مباحث گسترده ای دارند. در این آموزش ابتدا با بررسی اصول مقدماتی مدل سازی تخصصی معماری در نرم افزار تری دی مکس، به مدل سازی چندین صحنه خارجی معماری به ترتیب از ساده به پیچیده می پردازیم تا به صورت تخصصی آنچه که جهت مدل سازی در نرم افزار تری دی مکس برای معماران نیاز است را بازگو نماییم. هدف از این آموزش این است که هنرجویان بتوانند طرح های مدنظر خود جهت ورود به بازار کار را به راحتی در محیط نرم افزار تری دی مکس مدل سازی نمایند.

مدرس: دکتر هاشم بهمن یار مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
4

آموزش پروژه‌ محور تری دی مکس (3ds Max) - مدل‌ سازی ساختمان

هدف از ارائه این آموزش، بالا بردن توانایی کاربران رشته های معماری و عمران در ساخت مدل های سه بعدی ساختمان و اجزای مختلف آن در حداقل زمان ممکن و ساخت متریال مناسب به کمک موتور رندر V-Ray برای اجزای ساختمان است. با استفاده از این آموزش، ایجاد رندرهای (Render) واقعی از نمای بیرونی و فضای داخلی ساختمان با متریال و نور مناسب، از صحنه دید دوربین امکان پذیر خواهد بود. استفاده از نرم افزار تری دی مکس (3ds Max) به دلیل نیاز به مدیریت و ارائه طرح های واقعی و کاربردی برای مهندسین معماری و ساختمان بسیار ضروری است. قابلیت هایی که امروزه در این نرم افزار وجود دارد، باعث می شود تا هنرجویان و دانشجویان رشته های معماری، عمران و سایر رشته های مرتبط از قابلیت های آن در ارائه طرح ها و مدل های سه بعدی واقعی استفاده نمایند.

مدرس: محمد دیدبان مدت زمان آموزش: ۱۲ ساعت و ۴ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
5

آموزش رندرینگ مدل های سه بعدی با نرم افزار KeyShot (کی شات)

تمامی هنرمندانی که در صنعت سه بعدی سازی مشغول به فعالیت هستند، دغدغه ارائه مناسب و با کیفیت موضوع مدل سازی شده را دارند. ارائه مناسب موضوع مدل سازی شده، در واقع ترکیبی از نورپردازی، مدیریت مواد و نهایی سازی کار می باشد. این فرایند را رندر (Render) می گویند. نرم افزارهای سه بعدی ساز بسیار زیادی در دنیا وجود دارند اما اکثراً فرایندهای رندرینگ بسیار پیچیده و زمان بری را دارند و همچنین نیازمند منابع سخت افزاری بسیار زیادی می باشند. نرم افزار KeyShot از شرکت Luxion بصورت کاملاً حرفه ای بر روی این موضوع متمرکز شده و این مشکل طراحان را حل نموده است.

مدرس: مهدی جنگجو مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۵ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
6

آموزش مدل سازی سه بعدی با تری دی مکس (3ds Max) - تکمیلی

امروزه همه شرکت های بزرگی که در زمینه مدل سازی سه بعدی، هنرهای دیجیتال، انیمیشن سازی و معماری فعالیت می کنند، یک تیم تخصصی نرم افزار دارند که افراد در بین آن ها باید از دانش و تخصص لازم برای مدل سازی سه بعدی برخوردار باشند تا بتوانند نیازهای شرکت را برآورده سازند. نرم افزارهای مختلفی در این شرکت ها به کار برده می شود که از مهم ترین آن ها می توان به تری دی استودیو مکس اشاره کرد که طرفداران بسیاری دارد، چرا که یکی از اساسی ترین و کاربردی ترین نرم افزارهایی است که در همه جای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

مدرس: دکتر هاشم بهمن یار مدت زمان آموزش: ۹ ساعت و ۷ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
7

آموزش 3ds Max برای مدل سازی و استخوان بندی کاراکتر

در این آموزش با استفاده از Polygonal modeling به ساخت یک کاراکتر کارتونی در نرم افزار 3ds Max می پردازیم و پس از تکمیل مدل سازی، ساخت اسکلت و استخوان بندی کاراکتر را در دستور کار قرار داده و سپس کاراکتر ساخته شده را برای متحرک سازی آماده می کنیم. در این آموزش از نرم افزار تری دی مکس ۲۰۱۷ استفاده شده است.

مدرس: محمدعلی امیری مدت زمان آموزش: ۹ ساعت و ۵۸ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
8

آموزش رندر و نورپردازی با Mental Ray در 3ds Max

در این آموزش، تمامی مفاهیم مهم و اساسی درباره موتور رندرینگ Mental Ray در نرم افزار تری دی مکس بیان شده است. مفهوم متریال Arc & Design که پایه متریال در محیط منتال ری است و Car Paint Material شرح داده شده است. همچنین مخاطبان را با مفاهیم نورپردازی و نورهای مخصوص منتال ری آشنا می کند. در پایان درباره دوربین Physical و چگونگی رندرگیری و مفاهیم مهم رندرینگ با موتور Mental Ray شرح داده شده است.

مدرس: مائده حوائی مدت زمان آموزش: ۴ ساعت و ۱۶ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
9

آموزش مبانی متحرک سازی در 3ds Max

دانش انیمیشن و متحرک سازی علاوه بر جذابیت و طعم شیرینی که دارد، از دانش های پرکاربرد است. بازی سازی، فیلم سازی و تهیه تیزرهای تبلیغاتی مختلف در فضاهای گسترده رسانه ای امروز، این دانش را از جمله پرکاربردترین ها قرار داده است. از جمله تکنیک های تولید انیمیشن، تکنیک سه بعدی است که از جذابیت های خاصی برخوردار است. ما در این فرادرس به مبانی و اصول متحرک سازی اجسام در فضای سه بعدی به وسیله نرم افزار محبوب تری دی مکس (3ds Max) پرداخته ایم.

مدرس: محمدعلی امیری مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۳۷ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
10

آموزش موتور رندر آرنولد (Arnold Renderer) برای ایجاد جلوه های ویژه در 3ds Max

گاهی برای تصویرسازان سه بعدی سوال پیش میاد که چطور می توان از یک صحنه معماری معمولی، یک خروجی واقعیت مجازی گرفت؟ اغلب پاسخ ساده است، راهی وجود ندارد و خروجی واقعیت مجازی تنها از صحنه واقعیت مجازی دریافت می شود. برای این که بتوانیم یک خروجی واقعیت مجازی استاندارد تهیه کنیم، تنها نحوه استفاده از دوربین VR شرط نیست، بلکه مسائل مهمی چون قدرت نورپردازی، انعکاس متریال و تنظیم صحنه از اهمیت زیادی برخوردار می شوند، در این آموزش می آموزیم که چطور متریال های مختلف را توسط آرنولد تهیه کنیم و از انواع نورپردازی با آرنولد پرده برمیداریم و دریچه ای جدید را در نورپردازی باز می کنیم، در نهایت کیفیت تصاویر خروجی را تحت سلطه خودمان درمی آوریم.

مدرس: بردیا صاحب هنر مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
11

آموزش پروژه محور تری دی مکس (3ds Max) - متحرک سازی کاراکتر با Biped‎

در این آموزش با استفاده از سیستم Biped در نرم افزار تری دی مکس به متحرک سازی یک کاراکتر (انسان) می پردازیم. در طی این دوره ما با سیستم استخوان بندی Biped جهت ایجاد حرکت کاراکتر آشنا می شویم و با انجام تمرین های متحرک سازی از قبیل ایجاد راه رفتن، شنا کردن، دویدن، اتو زدن و… وارد دنیای انیمیشن شخصیت های کارتونی می شویم.

مدرس: محمدعلی امیری مدت زمان آموزش: ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
موضوعات آموزشی مرتبط