×
۱۷۵,۰۰۰ تومان

آموزش برنامه نویسی تایپ اسکریپت TypeScript

آموزش برنامه نویسی تایپ اسکریپت TypeScript

هزینه آموزش
۱۷۵,۰۰۰ تومان

تعداد دانشجو
۱۱۱ نفر
مدت زمان
۸ ساعت و ۴۵ دقیقه
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت
۲ بازخورد (مشاهده نظرات)

تایپ‌اسکریپت (TypeScript) یک زبان برنامه‌نویسی است که توسط مایکروسافت ارائه شده و به واسطه کامپایلر (Compiler) به کدهای جاوا‌ اسکریپت (JavaScript) تبدیل شده و همچنین شباهت بسیار زیادی به زبان قدرتمند سی‌شارپ (#C) دارد و قوانین شی‌گرایی که در سی‌شارپ حاکم است را می‌توان در تایپ‌‌اسکریپت نیز استفاده نمود. از این رو، کسانی که با زبان سی‌شارپ آشنایی دارند بسیار راحت‌تر می‌توانند از زبان تایپ‌‌اسکریپت استفاده نمایند و درگیر کدهای جاوا‌ اسکریپت نشوند. همچنین تایپ اسکریپت موجب افزایش نظم و افزودن قدرت شی‌گرایی به جاوا‌ اسکریپت می‌شود که در پروژه‌های بزرگ، قدرت خود را به نمایش می‌گذارد.

آموزش برنامه نویسی تایپ اسکریپت TypeScript

تعداد دانشجو
۱۱۱ نفر
مدت زمان
۸ ساعت و ۴۵ دقیقه
هزینه آموزش
۱۷۵,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
۲ بازخورد (مشاهده نظرات)

پوریا کهریزی

مدرس برنامه‌نویسی

ایشان بیش از 7 سال سابقه برنامه‌نویسی به صورت حرفه‌ای، طراحی و پیاده‌سازی اپلیکشن‌های درون سازمانی و نظارتی را دارند و همچنین مسلط به زبان‌های برنامه‌نویسی C#, .NET, WPF, JavaScript و تایپ‌اسکریپت (TypeScript) هستند و علاوه بر تدریس خصوصی، پروژه‌های متعددی با این زبان‌های برنامه‌‌نویسی ایجاد کرده‌اند.

توضیحات تکمیلی

تایپ‌اسکریپت (TypeScript) یک زبان برنامه‌نویسی است که توسط مایکروسافت ارائه شده و به واسطه کامپایلر (Compiler) به کدهای جاوا‌ اسکریپت (JavaScript) تبدیل شده و همچنین شباهت بسیار زیادی به زبان قدرتمند سی‌شارپ (#C) دارد و قوانین شی‌گرایی که در سی‌شارپ حاکم است را می‌توان در تایپ‌‌اسکریپت نیز استفاده نمود. از این رو، کسانی که با زبان سی‌شارپ آشنایی دارند بسیار راحت‌تر می‌توانند از زبان تایپ‌‌اسکریپت استفاده نمایند و درگیر کدهای جاوا‌ اسکریپت نشوند. همچنین تایپ اسکریپت موجب افزایش نظم و افزودن قدرت شی‌گرایی به جاوا‌ اسکریپت می‌شود که در پروژه‌های بزرگ، قدرت خود را به نمایش می‌گذارد.

این زبان سازگاری بسیار بالایی با جاوا‌ اسکریپت، پلتفرم قدرتمند انگولار (Angular) و کتابخانه بزرگ React دارد، به گونه‌ای که اگر قصد داشته باشید از پلتفرم انگولار برای توسعه پروژه‌های خود استفاده نمایید، پیش‌نیاز آن یادگیری و درک عمیق تایپ‌‌اسکریپت است. در تایپ‌‌اسکریپت کنترل بیشتری روی ورودی و خروجی‌های توابع داریم که باعث می‌شود کدنویسی سریع‌تر، راحت‌تر و مرتب‌تر با کمترین میزان خطا باشد.

در این فرادرس، آموزش از مباحث پایه تایپ‌‌اسکریپت، تعریف متغیر‌ها و مباحث ساده شروع شده و به تدریج به مباحث پیشرفته‌تر مانند: کلاس‌ها، مباحث OOP – Solid و حتی پیاده‌سازی لایه‌بندی در تایپ‌اسکریت، همراه با مثال‌های ساده برای درک بهتر مفاهیم پرداخته شده است. در نهایت به مفاهیم و اصول کاربردی تایپ‌‌اسکریپت تسلطی نسبی پیدا می‌نماییم.

 

فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در اين مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: معرفی TypeScript
    • قابلیت‌های تایپ‌‌اسکریپت و موارد استفاده از آن
    • نصب تایپ‌‌اسکریپت
    • بالا آوردن اولین پروژه
  • درس دوم: معرفی انواع داده‌ها
    • String
    • Number
    • Boolean
    • Any
    • Array
    • Const
    • Tuple
    • Enum
  • درس سوم: معرفی شرط‌ها
    • if‌ها
    • else
    • if و if else و تفاوت if else با if
    • o and و or کردن دو شرط
    • شرط خطی
    • switch / case
  • درس چهارم: حلقه‌ها
    • حلقه‌های بی‌نهایت با شرط توقف
    • while
    • do
    • for
    • forEach و Syntax Lambda
  • درس پنجم: کار با آرایه‌ها و متد‌های آرایه
    • toString
    • join
    • ()push.
    • ()unshift.
    • ()pop.
    • ()shift.
    • ()splice.
    • آبجکت‌های خطی Anonymous Type
    • آرایه‌هایی از جنس Objects
    • متدهای: filter, find, map, every و some
    • ترکیب متدها - Map+Reduce
  • درس ششم: معرفی تایپ کلاس و مباحث OOP
    • معرفی اولین عضو کلاس فیلد‌ها
    • استفاده از یک کلاس در کلاس دیگر
  • درس هفتم: متدها، دومین عضو کلاس
    • مثال‌هایی از انواع متد: string - boolean - number
    • آرگومان‌های ورودی یک متد
    • تقسیم کردن وظایف کلاس‌ها
    • استفاده از یک متد در متد دیگر
  • درس هشتم: استفاده از Enumها در کلاس
    • متد Overloading در کلاس‌ها
    • متدهای خطی Arrow Function
  • درس نهم: Constructor
    • بررسی Constructor و مقایسه آن با متد
    • مقداردهی اولیه Fieldها از طریق Constructorها
    •  (سربارگذاری) Overloading Constructor
  • درس دهم: ارث‌بری در کلاس‌ها
    • Extend کردن از کلاس Parent
    • سطح دسترسی اعضای کلاس
    • Private
    • Public
    • Protected
    • موارد دسترسی به اعضای Protected
    • استفاده از Constructor پدر در فرزند ()super
    • ارث‌بری و نکات مربوط به Constructor
    • توسعه کلاس فرزند بدون تغییر کلاس پدر
  • درس یازدهم: مینی پروژه ماشین‌حساب
    • کلاس ماشین‌حساب 
    • نحوه استفاده از Debugging و معرفی Inspector
    • معروفی Scope و Watch
  • درس دوازدهم: Abstract
    • متدهای Abstract
    • ارث‌بری از کلاس Abstract و پیاده‌سازی اعضای Abstract
    • نکات مربوط به کلاس Abstract
    • کلاس‌های Static
    • فیلدهای Static
  • درس سیزدهم: Interfaceها
    • ایجاد فیلد‌ها و متدها
    • پیاده‌سازی Interface
    • ارث‌بری چندگانه از Interface
  • درس چهاردهم: تایپ‌های چندگانه یا Generics
    • متدها با تایپ‌های متفاوت
    • کلاس‌های Generics
    • متدهای Generics
  • درس پانزدهم: الگوی Solid
    • اصل اول اصل تک‌وظیفه‌ای (Single Responsibility Principle) همراه با مثال و اعتبار‌سنجی اعضای یک کلاس
  • درس شانزدهم: اصل Open Closed
  • درس هفدهم: اصل Liskov Substitution
  • درس هجدهم: اصل Interface Segregation
  • درس نوزدهم: اصل Dependency Inversion 
  • درس بیستم: اصول کاربردی تایپ‌‌اسکریپت
    • لایه‌بندی و تفکیک مقدماتی کلاس‌ها
    • ایجاد Namespaces
    • Export و Import کردن
  • درس بیست‌و‌یکم: لایه‌بندی و ایجاد لایه‌ها
    • ایجاد لایه Repository و لایه Validation برای اعتبارسنجی و لایه ViewModel
    • چگونگی ترتیب اولویت Load هر لایه
  • درس بیست‌ودوم: مینی‌پروژه فرم Login
    • لایه‌بندی وایجاد Repository و Moduleبندی مینی‌پروژه
    • دانلود Bootstrap5 و اضافه کردن در یک لایه مجزا
    • طراحی صفحه Login
    • ایجاد لایه Validation - لایه View
    • ایجاد لایه dal (منبع اطلاعات)
    • ایجاد لایه Model
    • بررسی اطلاعات واردشده و صحت موجودیت اطلاعات
  • درس بیست‌وسوم: مینی‌پروژه دوم - بخش یکم
    • طراحی اولیه جدول نمایش اطلاعات اشخاص یک شرکت 
    • عملیات مورد نیاز حذف شخص در آرایه، ویرایش شخص در آرایه و افزودن شخص در آرایه 
    • نمایش لیست اشخاص 
    • آپدیت کردن اطلاعات 
    • افزودن آرایه در آرایه 
    • استفاده از لایه‌های dal, assets, valid و view
    • ایجاد کلاس برای مدل مورد نیاز
    • ولیدیشن برای کلاس مدل مورد نیاز و متدهای آن همراه با رعایت کردن اصل اول Solid
    • طراحی بخش dal
    • طراحی کلاس داده‌ها و Interfaceهای مورد نیاز
    • طراحی بخش آپدیت کردن کل داده‌ها به صورت Dynamic همراه با کلیک کردن روی دکمه
  • درس بیست‌وچهارم: مینی‌پروژه دوم - بخش دوم
    • طراحی بخش افزودن دو آرایه و نمایش آن 
    • طراحی Dynamic شدن Label مدال مربوط به افزودن و ویرایش شخص
    • پیدا کردن شخص برای ویرایش در لایه مربوطه
    • استفاده از متغیر کمکی Global در Scope Local
    • نمایش اطلاعات شخص در مدال به صورت Dynamic
    • طراحی بخش اضافه شدن و ویرایش شخص در لایه دیتا
  • درس بیست‌وپنجم: مینی‌پروژه دوم - بخش سوم
    • نمایش و حذف در آرایه 
    • گرفتن اطلاعات شخص انتخاب‌شده از طریق ID
    • نمایش اطلاعات در مدال‌باکس 
    • طراحی بخش حذف 
    • ارسال آیدی به لایه DAL
    • پیدا کردن و حذف از طریقID ارسال شده
    • نکات پایانی
    • بررسی و ساختار پروژه

 

مفید برای
  • مهندسی کامپیوتر - نرم‌افزار
  • طراحی سایت

پیش نیاز


آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

Visual Studio Code

پیش نمایش‌ها

۱. معرفی تایپ‌اسکریپت
۲. معرفی انواع داده‌ها و دلایل استفاده از تایپ‌های متفاوت
۳. معرفی شرط‌ها
۴. کار با حلقه‌ها
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۵. کار با آرایه‌ها و متد‌های آرایه
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۶. معرفی تایپ کلاس و مباحث OOP
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۷. متدها، دومین عضو کلاس
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۸. نکات متد
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۹. Constructor
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۰. ارث‌بری در کلاس‌ها
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
این آموزش شامل ۲۶ جلسه ویدئویی با مجموع ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه است.
با تهیه این آموزش، می‌توانید به همه بخش‌ها و جلسات آن، دسترسی داشته باشید.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش برنامه نویسی تایپ اسکریپت TypeScript
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۸۰۰۵۸ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVPRM99121
مدت زمان ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)
حجم دانلود ۹۹۲ مگابایت (کیفیت ویدئو HD با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی در حساب کاربری شما شارژ می‌شود.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می‌شود.
آموزش‌های مرتبط با آموزش برنامه نویسی تایپ اسکریپت TypeScript


نظرات

تا کنون ۱۱۱ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و ۲ نظر ثبت شده است.
حسین
حسین
۱۴۰۱/۰۱/۱۱

با درود
یکی از بهترین دوره‌هائی بود که فرادرس تهیه کردم.
خیلی عالی بود.
دست شما درد نکنه

سیداحمد
سیداحمد
۱۴۰۰/۱۰/۱۳

باسلام
بسیار عالی. از استاد گرانقدر و مجموعه فرادرس تشکر میکنم که تدریس تایپ اسکریپت رو گذاشتید. تدریسشون بسیار قابل فهم و همراه با مثال های کاربردی است که واقعا یادگیری رو راحت میکنه
پیروز باشید

دسته‌بندی موضوعی: برنامه نویسی | طراحی سایت
برچسب‌ها:
Abstract in TypeScript | any in TypeScript | array in TypeScript | boolean in TypeScript | const in TypeScript | constractor over loading | constructor in TypeScript | Dependency Inversion Principle | do in TypeScript | else in TypeScript | enum in TypeScript | for in TypeScript | forEach in TypeScript | if‌ in TypeScript | Interface in TypeScript | Interface Segregation Principle | join in TypeScript. | Liskov Substitution Principle | method over loading | number in TypeScript | OOP – SOLID in TypeScript | overloading Constructor in TypeScript | pop in TypeScript. | private in TypeScript | Protected in Protected | public in TypeScript | public private protected | push in TypeScript. | Readonly in Protected | shift in TypeScript. | splice in TypeScript. | String data in TypeScript | switch / case in TypeScript | toString in TypeScript | tuple in TypeScript | TypeScript | unshift in TypeScript. | while in TypeScript | آبجکت‌ های خطی anonymous type | آموزش TypeScript | آموزش تایپ اسکریپت | ارث بری inheritance | ارث ‌بری چندگانه از Interface | ارث‌ بری در کلاس‌ ها با تایپ اسکریپت | استفاده از تایپ‌ اسکریپت | اصول کاربردی تایپ‌ اسکریپت | اولین پروژه در تایپ اسکریپت | ایجاد Namespaces در تایپ اسکریپت | ایجاد فیلد‌ها در تایپ اسکریپت | ایجاد لایه Repository در تایپ اسکریپت | ایجاد متدها در تایپ اسکریپت | برنامه نویسی تایپ اسکریپت | پیاده ‌سازی Interface در تایپ اسکریپت | پیاده ‌سازی اعضای Abstract در تایپ اسکریپت | تایپ اسکریپت | تایپ اسکریپت | تایپ کلاس در تایپ اسکریپت | تایپ‌ های چندگانه | تعریف متغیرها در تایپ اسکریپت | تفکیک کلاس‌ ها در تایپ اسکریپت | تقسیم کردن وظایف کلاس‌ ها در تایپ اسکریپت | ثبت عضو از آرایه در تایپ اسکریپت | حلقه ‌ها در تایپ اسکریپت | داده‌ های String در تایپ اسکریپت | زبان برنامه نویسی تایپ اسکریپت | زبان تایپ اسکریپت | سربار‌گذاری در تایپ اسکریپت | شرط خطی در تایپ اسکریپت | فیلدهای Static در تایپ اسکریپت | قابلیت‌ های تایپ‌ اسکریپت | کار با آرایه‌ ها در تایپ اسکریپت | کلاس Abstract در تایپ اسکریپت | کلاس پدر و فرزند در تایپ اسکریپت | کلاس ها در تایپ اسکریپت | کلاس‌ های Generics در تایپ اسکریپت | کلاس‌ های Static در تایپ اسکریپت | لایه validation در تایپ اسکریپت | لایه ViewModel در تایپ اسکریپت | لایه ‌بندی در تایپ اسکریپت | لایه‌ بندی در تایپ‌ اسکریت | مباحث OOP در تایپ اسکریپت | مباحث پایه تایپ اسکریپت | متد Overloading در تایپ اسکریپت | متد اورلودینگ | متدها در تایپ اسکریپت | متدهای Abstract در تایپ اسکریپت | متدهای Generics در تایپ اسکریپت | متد‌های آرایه در تایپ اسکریپت | معرفی شرط‌ ها در تایپ اسکریپت | مفاهیم تایپ اسکریپت | نصب تایپ‌ اسکریپت
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر
×
فهرست جلسات ۲۶ جلسه ویدئویی
×