×
۱۲۰,۰۰۰ تومان

آموزش ساخت بازی هزارتو Maze در سی پلاس پلاس C++‎ - به روش عقبگرد Backtracking

آموزش ساخت بازی هزارتو Maze در سی پلاس پلاس C++‎ - به روش عقبگرد Backtracking

هزینه آموزش
۱۲۰,۰۰۰ تومان

تعداد دانشجو
۵۸ نفر
مدت زمان
۳ ساعت و ۳۰ دقیقه
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت

هدف از این فرادرس، ارائه آموزش پروژه‌محور برای پیاده‌سازی الگوریتم Backtracking با استفاده از زبان سی‌‌پلاس‌پلاس (C++‎) است. ساخت هزارتو (Maze Generator) یکی از چالش‌برانگیزترین پروژه‌های دانشگاهی بوده و دانشجویان پس از اتمام این آموزش قادر هستند که دو الگوریتم DFS و BFS را درک کرده و آن را به صورت کاربردی پیاده‌سازی کنند که ما در این فرادرس علاوه بر انتخاب یکی از سخت‌ترین پروژه‌ها، سعی کردیم که با استفاده از روشی ساده این پروژه را پیاده‌سازی نماییم.

آموزش ساخت بازی هزارتو Maze در سی پلاس پلاس C++‎ - به روش عقبگرد Backtracking

تعداد دانشجو
۵۸ نفر
مدت زمان
۳ ساعت و ۳۰ دقیقه
هزینه آموزش
۱۲۰,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت

محمد‌ جواد صابری نسب

دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر

ایشان در زمینه برنامه‌نویسی و ساخت اپلیکیشن در پلتفرم‌های مختلف و بازی‌سازی در موتورهای بازی‌سازی دارای تخصص و تجربه فعالیت حرفه‌ای هستند. ایشان رتبه ۲۱ کشوری مسابقات ICPC 2020 را در کارنامه خود داشته و تسلط بالایی به الگوریتم، راه‌ حل‌های ابتکاری و همچنین برنامه‌نویسی سیستم‌های نهفته دارند.

توضیحات تکمیلی

هدف از این فرادرس، ارائه آموزش پروژه‌محور برای پیاده‌سازی الگوریتم Backtracking با استفاده از زبان سی‌‌پلاس‌پلاس (C++‎) است. با توجه به اینکه در دروس دانشگاهی مباحث به طور گسسته ارائه می‌شود، به همین دلیل تهیه و یادگیری این آموزش کاربردی و پروژه‌محور برای دانشجویان و علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی بسیار مهم و مفید است.

ساخت هزارتو (Maze Generator) یکی از چالش‌برانگیزترین پروژه‌های دانشگاهی بوده و دانشجویان پس از اتمام این آموزش قادر هستند که دو الگوریتم DFS و BFS را درک کرده و آن را به صورت کاربردی پیاده‌سازی کنند که ما در این فرادرس علاوه بر انتخاب یکی از سخت‌ترین پروژه‌ها، سعی کردیم که با استفاده از روشی ساده این پروژه را پیاده‌سازی نماییم.

در این فرادرس سعی شده است تا از مباحث اولیه برنامه‌نویسی برای پیاده‌سازی پروژه استفاده شود تا دانشجویان و علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی و طراحی الگوریتم در ابتدای مسیر خود نیز بتوانند الگوریتم‌های کاربردی را درک کرده و در پروژه‌های خود پیاده کنند.

آموزش دارای سه بخش است: بخش اول به توضیح و تفهیم الگوریتم‌های مورد استفاده در پروژه اختصاص دارد، در بخش دوم به پیاده‌سازی الگوریتم‌های معرفی شده پرداخته می‌شود و در بخش سوم و نهایی آموزش پروژه جنبه کاربردی پیدا می‌کند و بازی هزارتو را طراحی می‌کنیم.

 

فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در اين مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • فصل یکم: مقدمه‌ و ساخت پروژه جدید
    • درس یکم: توضیح کلیات پروژه
  • فصل دوم: الگوریتم
    • درس دوم: آشنایی با الگوریتم Backtracking
    • درس سوم: آشنایی با الگوریتم DFS
    • درس چهارم: آشنایی با الگوریتم BFS
    • درس پنجم: آشنایی با کاربردهای BFS
  • فصل سوم: ساختمان‌های داده
    • درس ششم: آشنایی با پشته و صف
    • درس هفتم: آشنایی با ارتباط صف و پشته به الگوریتم‌های DFS و BFS
  • فصل چهارم: Maze Generator
    • درس هشتم: آشنایی با محیط برنامه‌نویسی Microsoft Visual Studio
    • درس نهم: طراحی برد بازی
    • درس دهم: چاپ برد بازی
    • درس یازدهم: معرفی وکتور
    • درس دوازدهم: پیاده‌سازی تابع DFS
    • درس سیزدهم: معرفی متد ()random.shuffle
    • درس چهاردهم: تریس‌کردن تابع DFS - بخش یکم
    • درس پانزدهم: تریس‌کردن تابع DFS - بخش دوم
    • درس شانزدهم: ذخیره ترتیب پیمایش
    • درس هفدهم: آنالیز الگوریتم
    • درس هجدهم: بررسی الگوریتم حذف دیوارها
    • درس نوزدهم: پیاده‌سازی الگوریتم حذف دیوارها
    • درس بیستم: چاپ برد نهایی
  • فصل پنجم: پیاده‌سازی بازی
    • درس بیست‌ویکم: معرفی حروف اسکی
    • درس بیست‌ودوم: آشنایی با دستور ()Kbhit
    • درس بیست‌وسوم: معرفی رنگ‌ها
    • درس بیست‌وچهارم: پیاده‌سازی هدایت‌ کردن
    • درس بیست‌وپنجم: پیاده‌سازی شرایط پیروزی

 

مفید برای
  • مهندسی کامپیوتر - نرم‌افزار
  • علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی C++‎
  • علاقه‌مندان به بازی‌سازی

پیش نیاز


آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

Visual Studio 2019

پیش نمایش‌ها

۱. توضیح کلیات پروژه
۲. آشنایی با الگوریتم Backtracking
۳. آشنایی با الگوریتم DFS
۴. آشنایی با الگوریتم BFS
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۵. آشنایی با کاربرد های BFS
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۶. آشنایی با پشته و صف
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۷. آشنایی با ارتباط صف و پشته به الگوریتم‌های DFS و BFS
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۸. آشنایی با محیط برنامه‌نویسی Microsoft Visual Studio
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۹. طراحی برد بازی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۰. چاپ برد بازی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
این آموزش شامل ۲۶ جلسه ویدئویی با مجموع ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه است.
با تهیه این آموزش، می‌توانید به همه بخش‌ها و جلسات آن، دسترسی داشته باشید.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش ساخت بازی هزارتو Maze در سی پلاس پلاس C++‎ - به روش عقبگرد Backtracking
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۸۰۸۲۱ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVCP008
مدت زمان ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)
حجم دانلود ۴۱۰ مگابایت (کیفیت ویدئو HD با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی در حساب کاربری شما شارژ می‌شود.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می‌شود.




نظرات

تا کنون ۵۸ نفر از این آموزش استفاده کرده‌اند و هنوز نظری ثبت نشده است.
برچسب‌ها:
‎ C++‎ Software | Backtracking Algorithm | BFS algorithm | DFS algorithm | Maze Generator | Maze Generator in C‎++‎ | Maze in C++‎ | آشنایی با ارتباط پشته | آشنایی با ارتباط صف | آشنایی با الگوریتم Backtracking | آشنایی با الگوریتم BFS | آشنایی با الگوریتم DFS | آشنایی با پشته | آشنایی با صف | آشنایی با کاربردهای BFS | آشنایی ساختمان‌ های داده | آموزش پروژه محور در C++‎ | آموزش پیاده‌ سازی Maze | آموزش پیاده سازی هزارتو | آنالیز الگوریتم DFS | ارتباط پشته با الگوریتم ‌های BFS | ارتباط پشته با الگوریتم ‌های DFS | ارتباط صف با الگوریتم ‌های BFS | ارتباط صف با الگوریتم ‌های DFS | الگوریتم Backtracking | الگوریتم DFS | الگوریتم ‌های BFS | الگوریتم ‌های DFS | بررسی الگوریتم حذف دیوارها | برنامه ‌نویسی Microsoft Visual Studio | پیاده‌ سازی Maze | پیاده‌ سازی Maze در C++‎ | پیاده‌ سازی Maze در سی پلاس پلاس | پیاده‌ سازی الگوریتم Backtracking | پیاده ‌سازی الگوریتم حذف دیوارها | پیاده‌ سازی بازی در C++‎ | پیاده‌ سازی تابع DFS | پیاده‌ سازی شرایط پیروزی در C++‎ | پیاده ‌سازی هدایت‌ کردن در C++‎ | پیاده سازی هزارتو | پیاده سازی هزارتو در سی پلاس پلاس | تریس‌ کردن تابع DFS | چاپ برد بازی در ویژوال استودیو | چاپ برد نهایی در C++‎ | دستور ()Kbhit در C++‎ | ذخیره ترتیب پیمایش در C++‎ | زبان C++ | زبان سی پلاس پلاس | ساخت هزارتو | ساخت هزارتو در C++‎ | ساخت هزارتو در سی پلاس پلاس | طراحی برد بازی در ویژوال استودیو | کاربردهای BFS | متد ()random.shuffle | معرفی حروف اسکی در C++‎ | معرفی رنگ‌ ها در C++‎ | معرفی وکتور در ویژوال استودیو | نرم افزار C++‎ | نرم افزار سی پلاس پلاس
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر
×
فهرست جلسات ۲۶ جلسه ویدئویی
×