×
تعداد دانشجو
۲۲۶ نفر
۱۸,۰۰۰ تومان ۱۰,۸۰۰ تومان

آموزش پروژه محور یونیتی (Unity) - مسیریابی و ناوبری

آموزش پروژه محور یونیتی (Unity) - مسیریابی و ناوبری

تعداد دانشجو
۲۲۶ نفر
مدت زمان
۱ ساعت و ۳۶ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۱۸,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
۱۰,۸۰۰ تومان

(کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
۲ بازخورد (مشاهده نظرات)
آموزش پروژه محور یونیتی (Unity) - مسیریابی و ناوبری

چکیده

یکی از مهم ترین بخش های توسعه بازی های کامپیوتری، مسیریابی است که با پیاده سازی آن می توان هوش مصنوعی را به بازی اضافه کرد. تعیین نواحی قابل عبور، تعیین هدف و مقصد دقیق آن با مختصات قابل به روز رسانی، پیدا کردن بهینه ترین مسیر از میان چند مسیر، تشخیص موانع ثابت و متحرک موجود در مسیر از جمله مواردی است که در این فرادرس یاد می گیریم و همچنین با اضافه کردن کدنویسی #C به این سیستم، عملکرد مسیریابی را بهبود می بخشیم. این فرادرس به مسیریابی در فضای سه بعدی می پردازد و در ابتدا به ارائه مباحث مربوط به مسیریابی در فضای سه بعدی و پیاده سازی عملی آن روی اشیای ساده (بدون انیمیشن) می پردازد.

مدرس
بهروز بهرامی

کارشناسی نرم افزار

بهروز بهرامی کارشناس نرم افزار از دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی می باشند. وی متخصص در زمینه گرافیک سه بعدی و بازی سازی می باشند و در چند پروژه بازی سازی شرکت داشته اند.

چکیده آموزش


توضیحات تکمیلی

حرکت، یکی از اجزای جدایی ناپذیر در هر بازی کامپیوتری است. بازی ها دارای اشیای ثابت و متحرکی هستند و حرکات اشیای متحرک باید در هماهنگی با اشیای ثابت انجام شود. بنابراین لازم است قواعدی را در بازی پیاده کرد تا اشیا، مسیر صحیح حرکت خود را با در نظر گرفتن محدودیت های صحنه تعیین کنند. از این رو، پیاده سازی یک سیستم مسیریابی که بتواند هماهنگی مورد نظر را در هر لحظه فراهم کند، اهمیت فراوانی دارد. به خصوص زمانی که بازی توسعه بیشتری پیدا می کند و موجودیت های صحنه سنگین تر و پیچیده تر می شوند. وجود چنین سیستمی برای جلوگیری از خطاهای احتمالی (Bug) ضروری است.

 اهمیت دیگر سیستم مسیریابی، در کمک کردن به افزایش کارایی (Performance) بازی ها است به این دلیل که از حرکات اضافی و غیربهینه جلوگیری کرده و زمان تکمیل یک حرکت از ابتدا تا انتها را کاهش می دهد و این مورد خود باعث کاهش فعالیت پردازنده می شود.

یکی از مهم ترین بخش های توسعه بازی های کامپیوتری، مسیریابی است که با پیاده سازی آن می توان هوش مصنوعی را به بازی اضافه کرد. تعیین نواحی قابل عبور، تعیین هدف و مقصد دقیق آن با مختصات قابل به روز رسانی، پیدا کردن بهینه ترین مسیر از میان چند مسیر، تشخیص موانع ثابت و متحرک موجود در مسیر از جمله مواردی است که در این فرادرس یاد می گیریم و همچنین با اضافه کردن کدنویسی #C به این سیستم، عملکرد مسیریابی را بهبود می بخشیم. این فرادرس به مسیریابی در فضای سه بعدی می پردازد و در ابتدا به ارائه مباحث مربوط به مسیریابی در فضای سه بعدی و پیاده سازی عملی آن روی اشیای ساده (بدون انیمیشن) می پردازد.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • بررسی الگوریتم *A
  • اجزای اصلی سیستم مسیریابی یونیتی
    • NavMesh (سازه ها و نواحی قابل عبور)
    • NavMesh Agent (عامل یا شی مسیریاب)
    • NavMesh Links (اتصالات نواحی جدا از هم)
    • NavMesh Obstacle (موانع و محدودیت ها)
  • تاثیر شعاع، ارتفاع و شیب در ناحیه قابل عبور
  • تعیین هدف ثابت یا متحرک
  • سرعت، شتاب، چرخش و سایر ویژگی های Agent
  • انتخاب بین دو مسیر کاملا یکسان
  • مسیریابی روی Terrain
  • NavMesh Surface
  • NavMesh Modifier Volume
  • NavMesh Link & Off-Mesh Link (اتصال نواحی قابل عبور)
  • NavMesh Araes (نواحی خاص با هزینه های متفاوت)
  • ساخت Agent دنبال کننده
  • چندین Agent با اولویت های متفاوت
  • تغییر ویژگی های Agent از طریق کد
  • تشخیص برخورد فیزیکی حین حرکت
مفید برای رشته های
  • مهندسی کامپیوتر
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

Unity 2019.1.10f1

پیش نیاز



پیش نمایش‌ها

۱. مسیریابی در یونیتی

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۴۳ مگابایت -- (کلیک کنید +))

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش پروژه محور یونیتی (Unity) - مسیریابی و ناوبری
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۷۲۸۸۶ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVUNT9806
مدت زمان ۱ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدیویی (لینک دانلود)
حجم دانلود ۳۸۵ مگابایت (کیفیت ویدئو HD‌ با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


نظرات

تا کنون ۲۲۶ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و ۲ نظر ثبت شده است.
مهدی
مهدی

عالی بود. لطفا بیشتر از این آموزشهای تخصصی بگذارید.
سپاس

نیما
نیما

سلام و عرض ادب خدمت مجموعه فرادرس خصوصا استاد بهرامی
پیاده سازی یک سیستم مسیریابی(مسیریابی یکی از مهم ترین بخش های توسعه بازی های کامپیوتری است که با پیاده سازی آن می توان هوش مصنوعی را به بازی اضافه کرد) که بتواند هماهنگی مورد نظر را در هر لحظه فراهم کند، اهمیت فراوانی دارد. به خصوص زمانی که بازی توسعه بیشتری پیدا می کند و موجودیت های صحنه سنگین تر و پیچیده تر می شوند. وجود چنین سیستمی برای جلوگیری از خطاهای احتمالی (Bug) ضروری است.
ممنون از استاد بابت تهیه این دوره
انشاءالله که این دوره مانند دوره هایی که در فرادرس تهیه شده مفید باشه.
با تشکر از تمامی زحمات شما . شما تحول بزرگی در زمینه انتقال دانش در سطح کشور ایجاد کردید. این حرکت شما می تواند جهانی شود. بسیار سپاسگزارم.

دسته‌بندی موضوعی: برنامه نویسی | هوش محاسباتی

برچسب‌ها:
Agent | Agent دنبال کننده | Bug | carve | follower | Navigation | NavMesh | NavMesh Agent | NavMesh Araes | NavMesh Links | NavMesh Modifier | NavMesh Modifier Volume | NavMesh Obstacle | NavMesh Surface | NavMeshLinks | OffMeshLink | pathfinding | Pathfinding In Unity | Priority | stationary | Target | Terrain | Unity | walkable #C | الگوریتم *A | انیمیشن | بازی کامپیوتری | پردازنده | توسعه بازی های کامپیوتری | فضای سه بعدی | قابلیت های کدنویسی سی شارپ | کدنویسی #C | مسیریابی در فضای سه بعدی | مسیریابی روی Terrain | هوش مصنوعی | هوش مصنوعی کاراکتر | ویژگی های Agent
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر