Faradars Discount
x عدم نمایش ۴۰٪ تخفیف جشنواره کتاب و کتابخوانی فرادرس کد تخفیف: ABAN98 .
فرصت باقیمانده

آموزش مسیریابی در یونیتی (Unity) – پیش ثبت نام

دسترسی به اطلاعات این آموزش: اطلاعات کلی محتوا و سرفصل ها پیش نمایش و دانلود اطلاعات تکمیلی دیدگاه ها
آموزش مسیریابی در یونیتی (Unity)

درباره ناشر

فرادرس
فرادرس

فرادرس بزرگ‌ترین ناشر دیجیتال آموزش‌های تخصصی، دانشگاهی و مهندسی است.

درباره مدرس

مهندس بهروز بهرامی
مهندس بهروز بهرامی

مدرس فرادرس

کارشناسی نرم افزار


بهروز بهرامی کارشناس نرم افزار از دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی می باشند. وی متخصص در زمینه گرافیک سه بعدی و بازی سازی می باشند و در چند پروژه بازی سازی شرکت داشته اند. (+)



این فرادرس در ابتدا به ارائه مباحث مربوط به مسیریابی در فضای سه بعدی و پیاده سازی عملی آن بر روی اشیای ساده (بدون انیمیشن) می پردازد. پس از آشنایی با اصول مسیریابی صحیح و تکمیل مثال های کاربردی، به مسیریابی در اشیای پیچیده (کاراکتر دارای انیمیشن) پرداخته می شود که در این بخش چگونگی ایجاد هماهنگی بین دو سیستم مسیریابی و سیستم انیمیشن را فرا می گیریم. سپس با کمک گرفتن از قابلیت های کدنویسی سی شارپ، هوش مصنوعی کاراکتر را پیاده می کنیم.

👤 مدرس: مهندس بهروز بهرامی
روش دریافت: صرفا از طریق لینک دانلود (بدون بسته فیزیکی)

وضعیت انتشار در حال ویرایش
زمان تقریبی انتشار ۲ تا ۷ هفته (برای ۹۰ درصد آموزش‌های این مرحله)

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش

این آموزش در حال ویرایش و تدوین است و به زودی در فرادرس ارائه عمومی آن آغاز خواهد شد. شما می توانید با وارد کردن ایمیل خود، در اولین زمان، از انتشار نهایی این آموزش مطلع شوید.

مزایای درخواست اطلاع رسانی انتشار:

  • مطلع شدن از انتشار آموزش در اولین زمان پس از انتشار
  • دادن بیشترین اولویت انتشار به آموزش های مورد نظر خود (آموزش های با بیشترین پیش ثبت نام، با اولویت بیشتری منتشر می شوند)
  • دریافت تخفیف ویژه به هنگام انتشار، مختص افرادی که درخواست اطلاع رسانی در یک آموزش داشته اند.




    توضیحات

    حرکت، یکی از اجزای جدایی ناپذیر در هر بازی کامپیوتری است. بازی ها دارای اشیای ثابت و متحرکی هستند و حرکات اشیای متحرک باید در هماهنگی با اشیای ثابت انجام شود. بنابراین لازم است قواعدی را در بازی پیاده کرد تا اشیا، مسیر صحیح حرکت خود را با در نظر گرفتن محدودیت های صحنه تعیین کنند. از این رو، پیاده سازی یک سیستم مسیریابی که بتواند هماهنگی مورد نظر را در هر لحظه فراهم کند، اهمیت فراوانی دارد. به خصوص زمانی که بازی توسعه بیشتری پیدا می کند و موجودیت های صحنه سنگین تر و پیچیده تر می شوند. وجود چنین سیستمی برای جلوگیری از خطاهای احتمالی (Bug) ضروری است.

     اهمیت دیگر سیستم مسیریابی، در کمک کردن به افزایش کارایی (Performance) بازی ها است به این دلیل که از حرکات اضافی و غیربهینه جلوگیری کرده و زمان تکمیل یک حرکت از ابتدا تا انتها را کاهش می دهد و این مورد خود باعث کاهش فعالیت پردازنده می شود.

    یکی از مهم ترین بخش های توسعه بازی های کامپیوتری، مسیریابی است که با پیاده سازی آن می توان هوش مصنوعی را به بازی اضافه کرد. تعیین نواحی قابل عبور، تعیین هدف و مقصد دقیق آن با مختصات قابل به روز رسانی، پیدا کردن بهینه ترین مسیر از میان چند مسیر، تشخیص موانع ثابت و متحرک موجود در مسیر، از جمله مواردی است که در این فرادرس یاد می گیریم. همچنین با اضافه کردن کدنویسی #C به این سیستم، عملکرد مسیریابی را بهبود می بخشیم. این فرادرس به مسیریابی در فضای سه بعدی می پردازد.

    این فرادرس در ابتدا به ارائه مباحث مربوط به مسیریابی در فضای سه بعدی و پیاده سازی عملی آن بر روی اشیای ساده (بدون انیمیشن) می پردازد. پس از آشنایی با اصول مسیریابی صحیح و تکمیل مثال های کاربردی، به مسیریابی در اشیای پیچیده (کاراکتر دارای انیمیشن) پرداخته می شود که در این بخش چگونگی ایجاد هماهنگی بین دو سیستم مسیریابی و سیستم انیمیشن را فرا می گیریم. سپس با کمک گرفتن از قابلیت های کدنویسی سی شارپ، هوش مصنوعی کاراکتر را پیاده می کنیم.

     

    فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
    • بررسی الگوریتم *A
    • اجزای اصلی سیستم مسیریابی یونیتی
      • NavMesh (سازه ها و نواحی قابل عبور)
      • NavMesh Agent (عامل یا شی مسیریاب)
      • NavMeshLinks (اتصالات نواحی جدا از هم)
      • NaveMeshObstacle (موانع و محدودیت ها)
    • تاثیر شعاع، ارتفاع و شیب در ناحیه قابل عبور
    • تعیین هدف ثابت یا متحرک
    • سرعت، شتاب، چرخش و سایر ویژگی های Agent
    • انتخاب بین دو مسیر کاملا یکسان
    • مسیریابی روی Terrain
    • NaveMeshSurface
    • NaveMeshModifierVolume
    • NavMeshLink & OffMeshLink (اتصال نواحی قابل عبور)
    • NavMesh Araes (نواحی خاص با هزینه های متفاوت)
    • ساخت Agent دنبال کننده
    • چندین Agent با اولویت های متفاوت
    • تغییر ویژگی های Agent از طریق کد
    • تشخیص برخورد فیزیکی حین حرکت
    مفید برای رشته های
    • مهندسی کامپیوتر

    نرم افزارهای مرتبط با آموزش

    Unity 2019.1

    پیش نیاز


    اطلاعات تکمیلی

    نام آموزش آموزش مسیریابی در یونیتی (Unity) – پیش ثبت نام
    ناشر فرادرس
    کد آموزش FVUNT9806
    زبان فارسی
    نوع آموزش آموزش ویدئویی     (کیفیت HD - مورد تایید فنی فرادرس)



    سایر آموزش های مهندس بهروز بهرامی




    دیدگاه ها

    نظر شما در مورد این فرادرس چیست؟

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    امتیاز شما به این آموزش:




درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش

این آموزش در حال ویرایش و تدوین است و به زودی در فرادرس ارائه عمومی آن آغاز خواهد شد. شما می توانید با وارد کردن ایمیل خود، در اولین زمان، از انتشار نهایی این آموزش مطلع شوید.

مزایای درخواست اطلاع رسانی انتشار:

  • مطلع شدن از انتشار آموزش در اولین زمان پس از انتشار
  • دادن بیشترین اولویت انتشار به آموزش های مورد نظر خود (آموزش های با بیشترین پیش ثبت نام، با اولویت بیشتری منتشر می شوند)
  • دریافت تخفیف ویژه به هنگام انتشار، مختص افرادی که درخواست اطلاع رسانی در یک آموزش داشته اند.



برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,



فرادرس در رسانه ها و جشنواره ها

روزنامه ایرانیان مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال روز آفرین نت استارت کنفرانس مهندسی برق ایران جشنواره وب ایران