×
هزینه آموزش
۷۵,۰۰۰ تومان

آموزش پروژه محور یونیتی (Unity) - طراحی سیستم های حمل و نقل

آموزش پروژه محور یونیتی (Unity) - طراحی سیستم های حمل و نقل

تعداد دانشجو
۲۷۳ نفر
مدت زمان
۴ ساعت و ۴۸ دقیقه
هزینه آموزش
۷۵,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت
۱ بازخورد (مشاهده نظرات)
آموزش پروژه محور یونیتی (Unity) - طراحی سیستم های حمل و نقل

سیستم های حمل و نقل یک ویژگی مشخص دارند. آنها همواره با حرکت و تغییر همراه هستند که همین ویژگی باعث اهمیت آنها می شود. با استفاده از قواعد مربوط به حرکت می توان بسیاری از بخش های یک بازی را به روش های بهینه تری پیاده سازی کرد. در این دوره با طراحی این سیستم های حرکتی به درک بهتری از Transform ها می رسیم و با نحوه ارتباط Transform ها با سایر رویدادهای بازی مانند انیمیشن ها و صداها آشنا می شویم. از جمله این سیستم های حرکتی، طراحی سطوح، وسایل و عوامل حمل کننده، پله برقی و آسانسور می باشد. کد نویسی این دوره با زبان سی شارپ (C#‎) انجام می شود. مطالب این دوره علاوه بر بازی های سه بعدی ویندوز در بازی های سه بعدی اندروید هم قابل پیاده سازی می باشند.

آموزش پروژه محور یونیتی (Unity) - طراحی سیستم های حمل و نقل

مدت زمان
۴ ساعت و ۴۸ دقیقه
هزینه آموزش
۷۵,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
۱ بازخورد (مشاهده نظرات)
مدرس
بهروز بهرامی

کارشناسی نرم افزار

بهروز بهرامی کارشناس نرم افزار از دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی می باشند. وی متخصص در زمینه گرافیک سه بعدی و بازی سازی می باشند و در چند پروژه بازی سازی شرکت داشته اند.

چکیده آموزش


توضیحات تکمیلی

سیستم های حمل و نقل یک ویژگی مشخص دارند. آنها همواره با حرکت و تغییر همراه هستند که همین ویژگی باعث اهمیت آنها می شود. با استفاده از قواعد مربوط به حرکت می توان بسیاری از بخش های یک بازی را به روش های بهینه تری پیاده سازی کرد. در این دوره با طراحی این سیستم های حرکتی به درک بهتری از Transform ها می رسیم و با نحوه ارتباط Transform ها با سایر رویدادهای بازی مانند انیمیشن ها و صداها آشنا می شویم. از جمله این سیستم های حرکتی، طراحی سطوح، وسایل و عوامل حمل کننده، پله برقی و آسانسور می باشد. کد نویسی این دوره با زبان سی شارپ (C#‎) انجام می شود. مطالب این دوره علاوه بر بازی های سه بعدی ویندوز در بازی های سه بعدی اندروید هم قابل پیاده سازی می باشند.

استفاده از حرکت به جای زمان، استفاده از حرکت و عبارات ساده ریاضی جهت بهینه سازی کد و صداگذاری، استفاده از Ray یا اشعه برای تشخیص هدف، نحوه ارتباط انیمیشن ها با Transform ها و همچنین ترفندهایی برای پیاده سازی سریع تر اهداف از جمله مواردی است که در این دوره به آنها می پردازیم.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: سطوح، وسایل و عوامل حمل کننده
    • قطع و وصل ارتباط Parent و Child
    • تبعیت کل Transform از شیء دیگر (Position ،Rotation ،Scale)
    • تبعیت قسمتی از Transform از شیء دیگر
    • نحوه انتقال از یک تابع حرکتی به دیگری
    • بررسی نتایج عدم هماهنگی بعضی از Transform ها
    • شبیه سازی تأثیر باد بر حرکت اشیاء (در کل فضا یا در محدوده ای مشخص)
    • تعیین نیروی حمل کننده با عبارات ساده ریاضی
    • تعیین محدوده حرکتی با مختصات
    • تعیین محدوده حرکتی با تشخیص برخورد
    • پیاده سازی پله برقی یا پله متحرک
    • نحوه حرکت در یک جهت خاص یا ترکیبی از چند جهت
    • حمل و نقل اشیاء توسط بازیکن
  • درس دوم: سیستم آسانسور با روش انیمیشن نقطه به نقطه
    • پیاده سازی سیستم آسانسور ساختمان پنج طبقه
    • پیاده سازی سیستم آسانسور با روش انیمیشن نقطه به نقطه
    • تشخیص State یا انیمیشن های فعلی
    • استفاده از تگ برای انیمیشن ها
    • کار با توابع شمارنده
  • درس سوم: سیستم آسانسور با روش تعیین مختصات
    • پیاده سازی سیستم آسانسور با روش تعیین مختصات
    • نحوه انتقال از مبدأ به مقصد با سرعت شتاب دار
    • نحوه انتقال از مبدأ به مقصد با سرعت یکنواخت
    • نحوه کار با Ray جهت تعامل بازیکن با محیط
    • تغییر نشان گر موس در نقاط تعاملی
    • صفحه نمایشگر آسانسور
    • Render Texture
    • پخش تصویر دوربین روی یک صفحه خاص
    • ایجاد تغییر در سرعت حرکت با عبارات ریاضی
    • اضافه کردن درهای آسانسور
    • انیمیشن های درها به صورت عادی و معکوس
    • تشخیص زمان با Timer
    • صدا گذاری سیستم آسانسور و درها با عبارات ریاضی
    • Call Button یا دکمه صدا زدن آسانسور از طبقه های دیگر
    • نحوه برقراری ارتباط بین دو Script

مفید برای رشته های
  • مهندسی نرم افزار
  • هوش مصنوعی
  • گرافیک

پیش نیاز

آشنایی متوسط با یونیتی (Unity)

آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

Unity 5.4.0




پیش نمایش‌ها

۱. سطوح، وسایل و عوامل حمل‌ کننده (الف)

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۷۵ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۲. سطوح، وسایل و عوامل حمل‌ کننده (ب)

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۵۴ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۳. سیستم آسانسور با روش انیمیشن نقطه به نقطه
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۴. سیستم آسانسور با روش تعیین مختصات (الف)
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۵. سیستم آسانسور با روش تعیین مختصات (ب)
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
این آموزش شامل ۶ جلسه ویدئویی با مجموع ۴ ساعت و ۴۸ دقیقه است.
با تهیه این آموزش، می‌توانید به همه بخش‌ها و جلسات آن، دسترسی داشته باشید.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش پروژه محور یونیتی (Unity) - طراحی سیستم های حمل و نقل
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۶۲۱۸۸ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVUNT9608
مدت زمان ۴ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)
حجم دانلود ۱ گیگابایت (کیفیت ویدئو HD با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی در حساب کاربری شما شارژ می‌شود.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می‌شود.


آموزش‌های پیشنهادی برای شما



نظرات

تا کنون ۲۷۳ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و ۱ نظر ثبت شده است.
دانیال
دانیال
۱۳۹۹/۰۳/۱۵

علاقه ی خیلی زیادی به این آموزش ها داشتم. هیچ مشکلی نداشت و مرحله به مرحله پیش رفتم.
به تمام علاقمندان به این حوزه توصیه می کنم.

برچسب‌ها:
Child | Parent | Position | Raycast | Rotation | Scale | Transform | Unity | انیمیشن | پلتفرم های متحرک | پله متحرک | پیاده سازی پله برقی | پیاده سازی سیستم آسانسور با روش انیمیشن نقطه به نقطه | پیاده سازی سیستم آسانسور با روش تعیین مختصات | پیاده سازی سیستم آسانسور ساختمان پنج طبقه | تعیین محدوده حرکتی با تشخیص برخورد | تعیین محدوده حرکتی با مختصات | حمل و نقل | حمل و نقل اشیا توسط بازیکن | زبان سی شارپ | سیستم های ترابری | سیستم های حرکتی | شبیه سازی تاثیر باد بر حرکت اشیا | طراحی سطوح حمل کننده | طراحی سیستم های حمل و نقل | نحوه انتقال از یک تابع حرکتی به دیگری | نحوه کار با Raycast جهت تعامل بازیکن با محیط | نرم افزار یونیتی | هوش مصنوعی | یونیتی
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

×
فهرست جلسات ۶ جلسه ویدئویی
×