×
۷۸,۰۰۰ تومان ۳۹,۰۰۰ تومان

آموزش الگوهای طراحی در تولید نرم‌ افزار با زبان سی ‌شارپ C#‎

آموزش الگوهای طراحی در تولید نرم‌ افزار با زبان سی ‌شارپ C#‎

تعداد دانشجو
۲۵۴ نفر
مدت زمان
۹ ساعت و ۵ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۷۸,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
۳۹,۰۰۰ تومان (کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت
آموزش الگوهای طراحی در تولید نرم‌ افزار با زبان سی ‌شارپ C#‎

الگوهای طراحی اولین بار توسط کریستوفر الکساندر (Christopher Alexander) ارائه شده است. پس از آن در سال ۱۹۹۴ گروهی به اسم Gang of Four، الگوهای طراحی را به ۲۳ الگوی طراحی و به سه دسته عمومی: ,Creational Design Patterns, Structural Design Patterns Behavioral Design Patterns تقسیم‌بندی کردند و به صورت یک کتاب منتشر کردند تا به معرفی و آموزش آن‌ها بپردازند. الگوهای طراحی برای حل مشکلی مشخص در فرایند برنامه‌نویسی کاربرد دارد که باید بتوانیم آن مشکلات را حین توسعه نرم‌افزار شناسایی کرده و روش متناسب با مشکلات موجود را انتخاب نموده و مساله را حل کنیم.

آموزش الگوهای طراحی در تولید نرم‌ افزار با زبان سی ‌شارپ C#‎

مدت زمان
۹ ساعت و ۵ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۷۸,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
۳۹,۰۰۰ تومان

(کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
مدرس
بهروز دیندار

کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی

بهروز دیندار کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی هستند و در حوزه برنامه نویسی و توسعه وب به صورت تخصصی فعالیت می کنند. ایشان محقق در زمینه بیوانفورماتیک می باشند که طی سال های اخیر در زمینه آموزش به صورت حضوری و مجازی فعالیت دارند.

چکیده آموزش


توضیحات تکمیلی

طراحی الگو در مهندسی نرم‌افزار، یک راهکار برای حل مسائل مستقل از زبان برنامه‌نویسی و مشابه با یکدیگر است. همان‌طور که بیان شد، این مشکلات و راه‌حل‌ها چند خصوصیت مشابه دارند:

1) به دلیل این که زیاد رخ داده‌اند، توسعه‌دهندگان به آن‌ها نام داده‌اند که این خود باعث می‌شود که اگر از راه‌حلی دارای نام و معروف استفاده کردید، برای بحث با همکار خود، مجهز به مجموعه‌ای از کلیدواژه‌ها باشید که تنها با نام بردن آن بتوانید به همکار توسعه‌دهنده خود توضیح دهید که از چه راهکاری برای حل مشکل موجود در یک قسمت نرم‌افزار استفاده کرده‌اید و یا حتی نام این راه‌حل‌ها، راه خود را به نام‌های موجود در کدهای شما هم پیدا می‌کنند که مثلا در نرم‌افزار خود، کلاس‌هایی با نام TaskDecorator و… دارید و به این روش سایر همکاران شما متوجه می‌شوند که از راه‌حل Decorator، برای ساخت یک Object در برنامه خود استفاده کرده‌اید.

2) به همان دلیل قبلی، همیشه می‌توان شرحی از مشکل را ارائه داد که خوانایی زیادی با شکل‌های دیگر همین مشکل دارند. به همین دو دلیل، شما هرگاه در توسعه نرم‌افزار با مشکل روبرو شدید، می‌توانید لیست نام مشکلات را به همراه توصیفی کوتاه از خود مشکل ببینید و اگر مورد شما با مورد لیست ‌شده تا حدی خوانا بود، با مراجعه به راه‌حل آن مشکل، آن را طوری تغییر دهید که مشکل شما را نیز حل کند.

3) راه‌حل‌های ارائه شده همگی تست شده هستند و وقت شما برای راستی‌آزمایی آن راه‌حل هدر نمی‌رود.

4) این راه‌حل‌ها، مستقل از زبان برنامه‌نویسی هستند. اگر شما صرفا از نظر تئوریک، راه‌حل ارائه شده برای یک مشکل را درک کنید، می‌توانید آن را به زبان برنامه‌نویسی مورد نظر خود پیاده‌سازی کنید.

الگوهای طراحی، جزو معماری‌های نرم‌افزاری نیستند، بلکه یک روش صحیح از کدنویسی شی‌گرا هستند که به وسیله برنامه‌نویسانی با تجربه توسعه داده شده‌اند. توانایی کار با الگوهای طراحی به وسیله یک برنامه‌نویس، یک ابزار بسیار کاربردی، ضروری و به عنوان وجه تمایز نسبت به دیگر برنامه‌نویس‌ها به شمار می‌آید. برنامه‌نویسان با به کارگیری الگوهای طراحی می‌توانند نرم‌افزارهای انعطاف‌پذیر، قابل توسعه و مقیاس‌پذیر را به صورت اصولی طراحی کنند.

الگوهای طراحی اولین بار توسط کریستوفر الکساندر (Christopher Alexander) ارائه شده است. پس از آن در سال ۱۹۹۴ گروهی به اسم Gang of Four، الگوهای طراحی را به ۲۳ الگوی طراحی و به سه دسته عمومی: ,Creational Design Patterns, Structural Design Patterns Behavioral Design Patterns تقسیم‌بندی کردند و به صورت یک کتاب منتشر کردند تا به معرفی و آموزش آن‌ها بپردازند. الگوهای طراحی برای حل مشکلی مشخص در فرایند برنامه‌نویسی کاربرد دارد که باید بتوانیم آن مشکلات را حین توسعه نرم‌افزار شناسایی کرده و روش متناسب با مشکلات موجود را انتخاب نموده و مساله را حل کنیم.

مزایای استفاده از الگوهای طراحی نرم‌افزار عبارتند از:

  • افزایش مقیاس‌پذیری (Scalability)
  • افزایش قابلیت توسعه‌پذیری (Expandability)
  • افزایش انعطاف‌پذیری (Flexibility)
  • افزایش سرعت توسعه نرم‌افزارها
  • کاهش خطاها و مشکلات
  • کاهش میزان کدنویسی

فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح‌شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: مقدمه‌ای بر الگوهای طراحی
    • مقدمه
    • الگوی طراحی چیست؟
    • کاربردها
    • دسته‌بندی
    • فواید
    • نتیجه‌گیری
  • درس دوم: آموزش الگوی Singleton
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Singleton
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Singleton در #C
  • درس سوم: آموزش الگوی Prototype
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Prototype
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Prototype در #C
  • درس چهارم: آموزش الگوی Factory
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Factory
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Factory در #C
  • درس پنجم: آموزش الگوی Builder
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Builder
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Builder در #C
  • درس ششم: آموزش الگوی Abstract Factory
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Abstract Factory
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Abstract Factory در #C
  • درس هفتم: آموزش الگوی Object Pool
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Object Pool
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Object Pool در #C
  • درس هشتم: آموزش الگوی Composite
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Composite
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Composite در #C
  • درس نهم: آموزش الگوی Decorator
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Decorator
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Decorator در #C
  • درس دهم: آموزش الگوی Facade
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Facade
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Facade در #C
  • درس یازدهم: آموزش الگوی Bridge
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Bridge
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Bridge در #C
  • درس دوازدهم: آموزش الگوی Flyweight
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Flyweight
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Flyweight در #C
  • درس سیزدهم: آموزش الگوی Proxy
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Proxy
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Proxy در #C
  • درس چهاردهم: آموزش الگوی Chain of Responsibility
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Chain
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Chain در #C
  • درس پانزدهم: آموزش الگوی Strategy
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Strategy
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Strategy در #C
  • درس شانزدهم: آموزش الگوی Iterator
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Iterator
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Iterator در #C
  • درس هفدهم: آموزش الگوی Command
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Command
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Command در #C
  • درس هجدهم: آموزش الگوی Mediator
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Mediator
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Mediator در #C
  • درس نوزدهم: آموزش الگوی Memento
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Memento
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Memento در #C
  • درس بیستم: آموزش الگوی Observer
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Observer
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Observer در #C
  • درس بیست و یکم: آموزش الگوی State
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی State
    • یک نمونه کاربردی از الگوی State در #C
  • درس بیست و دوم: آموزش الگوی Template
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی Template Method
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Template Method در #C
  • درس بیست و سوم: آموزش الگوی Visitor
    • تعریف
    • نحوه کارکرد الگوی
    • یک نمونه کاربردی از الگوی Visitor در #C

مفید برای رشته‌های
  • مهندسی کامپیوتر - نرم‌افزار

پیش نیاز


آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده
فایل PDF یادداشت‌ های ارائه مدرس

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

Microsoft Visual Studio 2017




پیش نمایش‌ها

۱. درس یکم: مقدمه‌ای بر الگوهای طراحی

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۵ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۲. درس دوم: آموزش الگوی Singleton

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۶ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۳. درس سوم: آموزش الگوی Prototype

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۳۱ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۴. درس چهارم: آموزش الگوی Factory

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۷ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۵. درس پنجم: آموزش الگوی Builder
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۶. درس ششم: آموزش الگوی Abstract Factory
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۷. درس هفتم: آموزش الگوی Object Pool
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۸. درس هشتم: آموزش الگوی Composite
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۹. درس نهم: آموزش الگوی Decorator
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۰. درس دهم: آموزش الگوی Facade
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۱. درس یازدهم: آموزش الگوی Bridge
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۲. درس دوازدهم: آموزش الگوی Flyweight
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۳. درس سیزدهم: آموزش الگوی Proxy
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۴. درس چهاردهم: آموزش الگوی Chain of Responsibility
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۵. درس پانزدهم: آموزش الگوی Strategy
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۶. درس شانزدهم: آموزش الگوی Iterator
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۷. درس هفدهم: آموزش الگوی Command
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۸. درس هجدهم: آموزش الگوی Mediator
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۹. درس نوزدهم: آموزش الگوی Memento
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۲۰. درس بیستم: آموزش الگوی Observer
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۲۱. درس بیست و یکم: آموزش الگوی State
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۲۲. درس بیست و دوم: آموزش الگوی Template
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۲۳. درس بیست و سوم: آموزش الگوی Visitor
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
این آموزش شامل ۲۴ جلسه ویدئویی با مجموع ۹ ساعت و ۵ دقیقه است.
با تهیه این آموزش، می‌توانید به همه بخش‌ها و جلسات آن، دسترسی داشته باشید.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش الگوهای طراحی در تولید نرم‌ افزار با زبان سی ‌شارپ C#‎
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۷۷۴۸۱ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVSFT95081
مدت زمان ۹ ساعت و ۵ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)
حجم دانلود ۱ گیگابایت (کیفیت ویدئو HD با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی در حساب کاربری شما شارژ می‌شود.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می‌شود.





نظرات

تا کنون ۲۵۴ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و هنوز هیچ نظری ثبت نشده است.
برچسب‌ها:
Abstract Factory Patterns | Abstract Factory Patterns in C# | Behavioral Design Patterns | Bridge Patterns | Bridge Patterns in C# | Builder Patterns | Builder Patterns in C# | C# Software | Chain of Responsibility Patterns | Chain Pattrens in C# | Command Patterns | Command Patterns in C# | Composite Patterns | Composite Patterns in C# | Creational Design Patterns | Decorator Patterns | Decorator Patterns in C# | Facade Patterns | Facade Patterns in C# | factory pattern | Factory Pattern in C# | Flyweight Patterns | Flyweight Patterns in C# | Iterator Patterns | Iterator Patterns in C# | Mediator Patterns | Mediator Patterns in C# | Memento Patterns | Memento Patterns in C# | Object Pool Patterns | Object Pool Patterns in C# | Observer Patterns | Observer Patterns in C# | Prototype Patterns | Prototype Patterns in C# | Proxy Pattern in C# | Singleton Patterns | Singleton Patterns in C# | State Patterns | State Patterns in C# | Strategy Patterns | Strategy Patterns in C# | Structural Design Patterns | Template Method Patterns | Template Method Patterns in C# | Visitor Patterns | Visitor Patterns in C# | آموزش الگوی ابسترکت فکتوری | آموزش الگوی بیلدر | آموزش الگوی پروتوتایپ | آموزش الگوی پروکسی | آموزش الگوی سینگلتون | آموزش الگوی فکتوری | آموزش الگوی کامپوزیت | آموزش الگوی کامند | افزایش انعطاف ‌پذیری نرم افزار | الگوهای طراحی در تولید نرم افزار | الگوهای طراحی نرم افزار | الگوی ابسترکت فکتوری در سی شارپ | الگوی بیلدر در سی شارپ | الگوی پروتوتایپ در سی شارپ | الگوی پروکسی در سی شارپ | الگوی سینگلتون در سی شارپ | الگوی فکتوری در سی شارپ | الگوی کامپوزیت در سی شارپ | الگوی نمونه اولیه | تعریف الگوی ابسترکت فکتوری | تعریف الگوی بیلدر | تعریف الگوی پروتوتایپ | تعریف الگوی پروکسی | تعریف الگوی سینگلتون | تعریف الگوی طراحی | تعریف الگوی فکتوری | تعریف الگوی کامپوزیت | تعریف الگوی کامند | تولید نرم‌ افزار با زبان سی ‌شارپ | چگونگی تولید نرم افزار | دسته ‌بندی الگوی طراحی | روش کدنویسی شی‌ گرا | سرعت توسعه نرم‌ افزارها | طراحی الگو نرم افزار | فواید الگوی طراحی | کاربرد الگوی طراحی | کارکرد الگوی ابسترکت فکتوری | کارکرد الگوی بیلدر | کارکرد الگوی پروتوتایپ | کارکرد الگوی پروکسی | کارکرد الگوی سینگلتون | کارکرد الگوی فکتوری | کارکرد الگوی کامپوزیت | کارکرد الگوی کامند | کاهش میزان کدنویسی  | مشکلات توسعه نرم افزار | نرم افزار سی شارپ
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

×
فهرست جلسات ۲۴ جلسه ویدئویی
×