×
۸۰,۰۰۰ تومان تا ۱۶۰ هزار تومان تخفیف

آموزش مقدماتی کتابخانه Arcade برای ساخت بازی های دو بعدی در Python

آموزش مقدماتی کتابخانه Arcade برای ساخت بازی های دو بعدی در Python

تعداد دانشجو
۲۶۱ نفر
مدت زمان
۶ ساعت و ۲۶ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۸۰,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
تا ۱۶۰ هزار تومان تخفیف (کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت
۱ بازخورد (مشاهده نظرات)
آموزش مقدماتی کتابخانه Arcade برای ساخت بازی های دو بعدی در Python

زبان پایتون یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی دنیا است که در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و این موضوع باعث شده که روز به روز بر تعداد برنامه نویسان این زبان افزوده گردد. یکی از جذاب ترین مباحثی که در برنامه نویسی وجود دارد، مبحث بازی سازی است. در زبان های مختلف کتابخانه های مختلفی وجود دارد که برای ساخت بازی به کمک برنامه نویسان می آید و در زبان پایتون نیز مانند سایر زبان های برنامه نویسی، کتابخانه هایی وجود دارد که ساخت بازی را برای برنامه نویسان تسهیل می نماید. در این فرادرس قصد داریم شما را با کتابخانه Arcade که برای ساخت بازی های دوبعدی در پایتون مورد استفاده قرار می گیرد، آشنا کنیم.

آموزش مقدماتی کتابخانه Arcade برای ساخت بازی های دو بعدی در Python

مدت زمان
۶ ساعت و ۲۶ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۸۰,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
تا ۱۶۰ هزار تومان تخفیف

(کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
۱ بازخورد (مشاهده نظرات)
مدرس
محمد جباری

کارشناسی مهندسی کامپیوتر - سخت‌افزار

عمده فعالیت ایشان در زمینه میکروکنترلرهای AVR، برنامه‌نویسی ویندوز با زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف و همچنین برنامه‌نویسی اندروید است. شایان ذکر است ایشان سابقه تدریس در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در رشته شبکه و نرم‌افزار رایانه را نیز دارند.

چکیده آموزش


توضیحات تکمیلی

زبان پایتون یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی دنیا است که در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و این موضوع باعث شده که روز به روز بر تعداد برنامه نویسان این زبان افزوده گردد. یکی از جذاب ترین مباحثی که در برنامه نویسی وجود دارد، مبحث بازی سازی است. در زبان های مختلف کتابخانه های مختلفی وجود دارد که برای ساخت بازی به کمک برنامه نویسان می آید و در زبان پایتون نیز مانند سایر زبان های برنامه نویسی، کتابخانه هایی وجود دارد که ساخت بازی را برای برنامه نویسان تسهیل می نماید.

در این فرادرس قصد داریم شما را با کتابخانه Arcade که برای ساخت بازی های دوبعدی در پایتون مورد استفاده قرار می گیرد، آشنا کنیم. با استفاده از این کتابخانه شما می توانید به آسانی به ساخت بازی های دوبعدی با استفاده از زبان پایتون بپردازید.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: معرفی و نصب کتابخانه Arcade
    • آشنایی با Arcade
    • نصب کتابخانه
  • درس دوم: شروع کار با Arcade
    • اصول اولیه کدنویسی
    • ساخت پنجره بازی
    • انتخاب عنوان برای پنجره بازی
    • تنظیمات مربوط به اندازه پنجره بازی
    • تنظیمات مربوط به مکان نمایش پنجره بازی
    • تغییر رنگ پس زمینه پنجره
    • تنظیمات مربوط به شکل اشاره گر ماوس در پنجره بازی
    • تنظیمات مربوط به مکان اشاره گر ماوس در پنجره باری
  • درس سوم: رسم شکل های هندسی و متن
    • رسم نقطه
    • رسم خط
    • رسم مستطیل
    • رسم دایره
    • رسم بیضی
    • رسم سهمی
    • رسم مثلث
    • رسم چندضلعی
    • نوشتن متن
  • درس چهارم: تعریف تابع برای انجام کارهای مختلف
  • درس پنجم: تعریف کلاس برای انجام کارهای مختلف
  • درس ششم: متحرک سازی
    • نحوه ایجاد یک شکل متحرک در پنجره بازی
    • نحوه جلوگیری از خروج شکل متحرک از پنجره بازی
    • ایجاد چند شکل متحرک
  • درس هفتم: کار با ماوس
    • استفاده از متدهای مختلف مربوط به ماوس
    • نحوه متحرک سازی یک شکل در پنجره بازی با استفاده از ماوس
  • درس هشتم: کار با کیبورد
    • استفاده از متدهای مختلف مربوط به کیبورد
    • نحوه متحرک سازی یک شکل در پنجره بازی با استفاده از کیبورد
  • درس نهم: صداگذاری در بازی
    • نحوه اضافه کردن یک فایل صوتی به بازی
    • نحوه پخش کردن یک فایل صوتی
    • نحوه متوقف کردن پخش یک فایل صوتی
  • درس دهم: ساخت کاراکتر در بازی
    • نحوه ساخت مجموعه ای از کاراکترها
    • ساخت کاراکتر خرگوش
    • ساخت کاراکتر هویج
    • نحوه تشخیص برخورد کاراکترها
    • نحوه محاسبه امتیاز مربوط به بازی
    • متحرک سازی مجموعه ای از کاراکترها
    • پرتاب تیر توسط یک کاراکتر
  • درس یازدهم: ایجاد مانع در پنجره بازی با روش های مختلف
    • نحوه ایجاد حالت Scroll برای پس زمینه بازی
    • نحوه انجام پرش توسط کاراکتر
  • درس دوازدهم: ساخت صفحات مختلف برای بازی
    • ساخت صفحه شروع
    • ساخت صفحه بازی
    • ساخت صفحه پایان

مفید برای رشته های
  • مهندسی کامپیوتر - نرم افزار
  • برنامه نویسی پایتون

پیش نیاز


آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

PyCharm 2020.1




پیش نمایش‌ها

۱. معرفی و نصب کتابخانه Arcade

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۷ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۲. شروع کار با Arcade

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۹ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۳. رسم شکل‌های هندسی و متن

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۹ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۴. تعریف تابع برای انجام کارهای مختلف

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۸ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۵. تعریف کلاس برای انجام کارهای مختلف
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۶. متحرک سازی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۷. کار با ماوس
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۸. کار با کیبورد
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۹. صداگذاری در بازی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۰. ساخت کاراکتر در بازی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۱. ایجاد مانع در پنجره بازی با روش هایی مختلف
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۲. ساخت صفحات مختلف برای بازی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
این آموزش شامل ۱۳ جلسه ویدئویی با مجموع ۶ ساعت و ۲۶ دقیقه است.
با تهیه این آموزش، می‌توانید به همه بخش‌ها و جلسات آن، دسترسی داشته باشید.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش مقدماتی کتابخانه Arcade برای ساخت بازی های دو بعدی در Python
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۷۵۴۹۱ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVPHT99022
مدت زمان ۶ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)
حجم دانلود ۹۵۴ مگابایت (کیفیت ویدئو HD با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی در حساب کاربری شما شارژ می‌شود.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می‌شود.


آموزش‌های پیشنهادی برای شما



نظرات

تا کنون ۲۶۱ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و ۱ نظر ثبت شده است.
رضا
رضا

با سلام و خسته نباشید خدمت مجموعه فرادرس و جناب مهندس جباری،
ان شاء الله جناب مهندس جباری به دنبال این آموزش مقدماتی بازی سازی با Python با کتابخانهArcade بسته های آموزشی تکمیلی و پیشرفته بازی سازی را نیز در آینده تهیه نمایند.

برچسب‌ها:
2d game | Arcade | python | آشنایی با Arcade | اصول اولیه کدنویسی | اضافه کردن یک فایل صوتی به بازی | ایجاد یک شکل متحرک | بازی دو بعدی python | بازی سازی | برنامه نویسی پایتون | پخش کردن یک فایل صوتی | پرتاب تیر توسط یک کاراکتر | تشخیص برخورد کاراکترها | تعریف تابع | تعریف کلاس | تغییر رنگ پس زمینه پنجره | جلوگیری از خروج شکل متحرک | رسم اشکال هندسی و متن | رسم بیضی | رسم چندضلعی | رسم خط | رسم دایره | رسم مثلث | رسم مستطیل | رسم نقطه | رسم نیم دایره | زبان برنامه نویسی پایتون (Python) | زبان پایتون | ساخت بازی های دوبعدی | ساخت بازی های دوبعدی در پایتون | ساخت پنجره بازی | ساخت کاراکتر خرگوش | ساخت کاراکتر در بازی | ساخت کاراکتر هویج | ساخت مجموعه ای از کاراکترها | شکل اشاره گر ماوس در بازی | صداگذاری در بازی | کار با کیبورد | کار با ماوس | کتابخانه Arcade | متحرک سازی | متحرک سازی یک شکل | متدهای مختلف کیبورد | متدهای مختلف مربوط به ماوس | متوقف کردن پخش یک فایل صوتی | محاسبه امتیاز مربوط به بازی | معرفی کتابخانه Arcade | مکان اشاره گر ماوس دربازی | نحوه ایجاد حالت Scroll | نصب کتابخانه Arcade | نوشتن متن
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

×
فهرست جلسات ۱۳ جلسه ویدئویی