هزینه آموزش
۳۸,۰۰۰ تومان

آموزش پیاده سازی الگوریتم ژنتیک در Python - تکمیلی - بخش اول

آموزش پیاده سازی الگوریتم ژنتیک در Python - تکمیلی - بخش اول

تعداد دانشجو
۵۹۹ نفر
۱۵ نفر در یک ماه اخیر
مدت زمان
۱۰ ساعت و ۱۶ دقیقه
هزینه آموزش
۳۸,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
آموزش پیاده سازی الگوریتم ژنتیک در Python - تکمیلی - بخش اول

چکیده

الگوریتم ژنتیک، یک ابزار قدرتمند بهینه سازی و زبان برنامه نویسی پایتون، یک زبان قدرتمند برنامه نویسی است. امروزه بسیاری از مسائل محاسباتی در پروژه های مختلف علوم و مهندسی با استفاده از پایتون و بسیاری از مسائل بهینه سازی با استفاده از الگوریتم ژنتیک حل می شوند. این فرادرس به شما کمک می کند که بتوانید مسائل محاسباتی که نیازمند بهینه سازی با الگوریتم ژنتیک هستند را در پایتون پیاده سازی کنید که هم از قدرت پایتون در محاسبات و هم از قدرت الگوریتم ژنتیک در بهینه سازی در کنار هم بهره ببرید.

مدرس
پژمان اقبالی شمس آبادی

کارشناس ارشد مهندسی مکانیک

مهندس پژمان اقبالی شمس آبادی کارشناس ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران و مشغول انجام کار روی پروژه های خود در زمینه های آکوستیک، ارتعاشات و پردازش تصویر نیز هستند. ایشان به مباحث دینامیک و ارتعاشات و همچنین برنامه نویسی علاقه مند می باشند و سابقه کار با نرم افزارهای مهندسی مکانیک همچون: CATIA و COMSOL را دارند. ایشان به نرم افزار MATLAB مسلط هستند و توانایی برنامه نویسی با زبان های مختلف همچون: C++, JAVA, Python را دارا می باشند.

چکیده آموزش


توضیحات تکمیلی

الگوریتم ژنتیک یک ابزار قدرتمند بهینه سازی و زبان برنامه نویسی پایتون، یک زبان قدرتمند برنامه نویسی است. امروزه بسیاری از مسائل محاسباتی در پروژه های مختلف علوم و مهندسی، با استفاده از پایتون و بسیاری از مسائل بهینه سازی با استفاده از الگوریتم ژنتیک حل می شوند. این فرادرس به شما کمک می کند که بتوانید مسائل محاسباتی که نیازمند بهینه سازی با الگوریتم ژنتیک هستند را در پایتون پیاده سازی کنید که هم از قدرت پایتون در محاسبات و هم از قدرت الگوریتم ژنتیک در بهینه سازی در کنار هم بهره ببرید.

هدف از این آموزش، توانمند کردن شما برای پیاده سازی مسائل محاسباتی در پایتون و حل آن ها با استفاده از الگوریتم ژنتیک در پایتون است. در انتهای آموزش، شما پیاده سازی مسائل مختلف و بهینه سازی آن ها با استفاده از الگوریتم ژنتیک را به صورت قدم به قدم در پایتون می آموزید و می توانید مسائل جدیدی که با آن ها روبه رو می شوید را نیز به همین ترتیب پیاده سازی کنید.

در این فرادرس، مشابه آموزش مقدماتی، رویکرد ما حل مساله است. مسائل بهینه سازی تعریف شده و در پایتون پیاده سازی می شوند. برای حل این مسائل، الگوریتم ژنتیک پیاده سازی می شود. موتور ژنتیک ساخته شده در آموزش مقدماتی به مرور برای مسائل سخت تر بهبود داده خواهد شد و خواهید آموخت برای حل مسائل مختلف، چه نکاتی را باید در نظر گرفت و چگونه در پایتون پیاده سازی کرد.

 
فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: مساله کارت‌ های بازی - بخش یکم
    • معرفی مساله
    • کلاس تست و ژن ها (Test Class and Genes)
    • ارزیاب (Fitness)
    • نمایش (Display)
    • کلاس تست
  • درس دوم: مساله کارت‌ های بازی - بخش دوم
    • اجرا (Run)
    • بررسی دلیل عدم دست یابی به نتیجه دلخواه
    • مطالعه نتایج (Study the Result)
    • معرفی جهش (Mutate) اولیه به مساله
    • بهبود فرایند جهش
    • اجرا
    • مرور
  • درس سوم: مساله موقعیت‌ های اسب - بخش یکم
    • معرفی مساله ها
    • ژن ها (Genes)
    • موقعیت (Position)
    • حمله ها (Attacks)
    • Create برای ساختن ژن های اولیه
    • جهش
    • کلاس Board برای نمایش
    • نمایش
    • ارزیاب
  • درس چهارم: مساله موقعیت‌ های اسب - بخش دوم
    • کلاس تست برای حل این مساله
    • اجرای صفحه 3 در 4
    • اجرای صفحه 8 در 8
    • اجرای صفحه 10 در 10
    • بررسی دلیل عدم اجرای موفق صد تکرار
    • بهبود جهش
    • بهبود الگوریتم با بررسی نتایج
  • درس پنجم: مساله موقعیت‌ های اسب - بخش سوم
    • پیدا کردن اسب هایی که حمله های آن ها توسط دیگر اسب ها پوشش داده شده است
    • پیدا کردن مربع هایی که تحت حمله نیستند
    • منتقل کردن اسب ها به مربع های جدید برای حمله به مربع هایی که تحت حمله نیستند
    • اجرا
    • مرور
  • درس ششم: مساله مربع جادویی - بخش یکم
    • کلاس تست (Test Class)
    • ارزیاب
    • نمایش
  • درس هفتم: مساله مربع جادویی - بخش دوم
    • Create برای ژن های والد
    • جهش
    • اجرا
    • بهبود ارزیاب
    • معرفی الگوریتم Simulated Annealing) SA) برای حل مشکل Local Optimum
  • درس هشتم: مساله مربع جادویی - بخش سوم
    • پیاده سازی SA
    • بررسی صد اجرا
    • مرور
  • درس نهم: مساله کوله‌ پشتی - بخش یکم
    • معرفی مساله
    • منابع (Resources)
    • کلاس تست
    • Item Quantity
    • ارزیاب
    • Max Quantity
    • Create
    • جهش
  • درس دهم: مساله کوله‌ پشتی - بخش دوم
    • جهش
    • نمایش
    • Test
    • اجرا
    • حل یک مساله کوله پشتی بزرگ تر
    • خواندن اطلاعات از روی فایل داده ها
  • درس یازدهم: مساله کوله‌ پشتی - بخش سوم
    • پیدا کردن قیود
    • پیدا کردن ابتدا و انتهای داده ها
    • پیدا کردن راه حل
    • الگوریتم Branch and Bound برای بهبود حل مساله کوله پشتی
    • بررسی صد اجرا
    • مرور
 
مفید برای رشته های
  • تمام رشته های مهندسی

آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده
فایل PDF یادداشت‌ های ارائه مدرس



پیش نمایش‌ها

پیش نمایش ۱: مساله کارت های بازی - بخش یکم ۵۲ دقیقه

توجه: ممکن است به خاطر سرعت پایین اینترنت شما، آموزش با کیفیت پایین‌تر از کیفیت HD اصلی نمایش داده شود. در این صورت آموزش را دانلود کرده و مشاهده کنید.

دانلود مستقیم پیش‌نمایش - حجم ۷۱ مگابایت (کلیک کنید +)
پیش نمایش ۲: مساله کارت های بازی - بخش دوم ۱۲ دقیقه

توجه: ممکن است به خاطر سرعت پایین اینترنت شما، آموزش با کیفیت پایین‌تر از کیفیت HD اصلی نمایش داده شود. در این صورت آموزش را دانلود کرده و مشاهده کنید.

دانلود مستقیم پیش‌نمایش - حجم ۳۲ مگابایت (کلیک کنید +)
پیش نمایش ۳: مساله موقعیت های اسب - بخش یکم ۵۴ دقیقه

توجه: ممکن است به خاطر سرعت پایین اینترنت شما، آموزش با کیفیت پایین‌تر از کیفیت HD اصلی نمایش داده شود. در این صورت آموزش را دانلود کرده و مشاهده کنید.

دانلود مستقیم پیش‌نمایش - حجم ۶۷ مگابایت (کلیک کنید +)
پیش نمایش ۴: مساله موقعیت های اسب - بخش دوم ۱۵ دقیقه

توجه: ممکن است به خاطر سرعت پایین اینترنت شما، آموزش با کیفیت پایین‌تر از کیفیت HD اصلی نمایش داده شود. در این صورت آموزش را دانلود کرده و مشاهده کنید.

دانلود مستقیم پیش‌نمایش - حجم ۱۹ مگابایت (کلیک کنید +)
پیش نمایش ۵: مساله موقعیت های اسب - بخش سوم ۱۵ دقیقه
مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
پیش نمایش ۶: مساله مربع جادویی - بخش یکم ۱۵ دقیقه
مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
پیش نمایش ۷: مساله مربع جادویی - بخش دوم ۱۵ دقیقه
مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
پیش نمایش ۸: مساله مربع جادویی - بخش سوم ۱۰ دقیقه
مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
پیش نمایش ۹: مساله کوله پشتی - بخش یکم ۱۲ دقیقه
مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
پیش نمایش ۱۰: مساله کوله پشتی - بخش دوم ۱۵ دقیقه
مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
پیش نمایش ۱۱: مساله کوله پشتی - بخش سوم ۱۵ دقیقه
مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.

راهنمای تهیه آموزش ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

راهنمایی بیشتر ( +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش پیاده سازی الگوریتم ژنتیک در Python - تکمیلی - بخش اول
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۷۳۹۶۳ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVPHT98061
مدت زمان ۱۰ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی     (کیفیت HD - مورد تایید فنی فرادرس)
حجم دانلود ۹۳۶ مگابایت     (کیفیت ویدئو HD‌ با فشرده سازی انحصاری فرادرس)





برچسب‌ها: Attack | card game | Create | Display | Fitness | gene | Genes | Genetic Algorithm | Item Quantity | Knapsack | Knights | Local Optimum | magic square | Magic Squares | Max Quantity | Mutate | Mutation | Position | python | RUN | sa | Simulated Annealing | Test Class | ابزار بهینه سازی | ابزار قدرتمند بهینه سازی | ارزیاب | الگوریتم | الگوریتم ژنتیک | برنامه نویسی | پیاده سازی مسائل محاسباتی | تست | جهش | حمله | زبان برنامه نویسی | زبان برنامه نویسی پایتون | زبان برنامه نویسی پایتون (Python) | ژن | کلاس | کلاس تست | مسائل محاسباتی | مساله کارت های بازی | مساله کوله پشتی | مساله مربع جادویی | موقعیت های اسب | نمایش