×
۶۵,۰۰۰ تومان تا ۱۵۰ هزار تومان تخفیف

آموزش الگوهای طراحی (Design Patterns) در پایتون (Python)

آموزش الگوهای طراحی (Design Patterns) در پایتون (Python)

تعداد دانشجو
۱,۵۴۹ نفر
مدت زمان
۱۲ ساعت و ۲۶ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۶۵,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
تا ۱۵۰ هزار تومان تخفیف (کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت
۱۲ بازخورد (مشاهده نظرات)
آموزش الگوهای طراحی (Design Patterns) در پایتون (Python)

پایتون (Python) یک زبان شی گرا است که در زمینه ها و گرایش های مختلفی کاربرد دارد و به صورت فوق العاده گسترده در حال پیشرفت و گسترش می باشد. در مهندسی نرم افزار، الگوی طراحی برای حل یک مشکل در طراحی نرم افزار، ارائه می شود. الگوهای طراحی، یکی از مسائل داغ در طراحی نرم افزار است. استفاده از پایتون، موجب کاهش زمان مورد نیاز برای ساخت و توسعه یک نرم افزار می باشد. در این فرادرس ما به دنبال ارائه الگوهای طراحی برای مشکل های موجود در برنامه نویسی به زبان پایتون می باشیم.

آموزش الگوهای طراحی (Design Patterns) در پایتون (Python)

مدت زمان
۱۲ ساعت و ۲۶ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۶۵,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
تا ۱۵۰ هزار تومان تخفیف

(کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
۱۲ بازخورد (مشاهده نظرات)
مدرس
پژمان اقبالی شمس آبادی

مدرس برنامه نویسی با زبان پایتون و نرم افزارهای آماری مانند R

ایشان به برنامه‌نویسی علاقه‌مند هستند و سابقه کار با نرم‌افزارهای مهندسی مکانیک همچون: CATIA و COMSOL را دارند. ایشان به نرم‌افزار MATLAB مسلط هستند و توانایی برنامه‌نویسی با زبان‌های مختلف همچون: C++, Java, Python را دارند.

چکیده آموزش


توضیحات تکمیلی

پایتون (Python) یک زبان شی گرا است که در زمینه ها و گرایش های مختلفی کاربرد دارد و به صورت فوق العاده گسترده در حال پیشرفت و گسترش می باشد. در مهندسی نرم افزار، الگوی طراحی برای حل یک مشکل در طراحی نرم افزار، ارائه می شود. الگوهای طراحی، یکی از مسائل داغ در طراحی نرم افزار است. استفاده از پایتون، موجب کاهش زمان مورد نیاز برای ساخت و توسعه یک نرم افزار می باشد. در این فرادرس ما به دنبال ارائه الگوهای طراحی برای مشکل های موجود در برنامه نویسی به زبان پایتون می باشیم.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: مقدمه ای بر الگوهای طراحی
    • مفهوم الگوهای طراحی
    • نصب محیط برنامه نویسی Atom
  • درس دوم: الگوی طراحی یگانه (Singleton Design Pattern)
    • مفهوم الگوی Singleton
    • اصل Don't repeat yourself در برنامه نویسی و ارتباط آن با الگوی Singleton
    • مثال ارسال اطلاعات از برنامه در حال اجرا به یک فایل به منظور Debugging
    • پیاده سازی مثال ارسال اطلاعات از برنامه در حال اجرا به یک فایل به منظور Debugging با الگوی Singleton در پایتون (Python)
    • پیاده سازی الگوی Singleton در پایتون
    • پیاده سازی الگوی Singleton با روشی آسان تر در پایتون
    • کاربرد الگوی Singleton در Lazy initialization
    • الگوی Monostate و پیاده سازی آن در پایتون
    • نکاتی درباره نوشتن Argument ها به صورت args* و kwargs**
    • معرفی Metaclass ها در پایتون
    • متدهای init ,call ,new
  • درس سوم: الگوی طراحی کارخانه (Factory Design Pattern)
    • معرفی الگوی Factory
    • مزایای این الگو
    • انواع مختلف الگوی Factory
      • Simple Factory Pattern
      • Factory method pattern
      • Abstract factory pattern
    • پیاده سازی Simple Factory Pattern در پایتون (Python)
    • مفهوم Abstract Class
    • معرفی UML Diagram و رسم آن برای Simple Factory Pattern
    • پیاده سازی مثال ساخت پروفایل در سایت ها و شبکه های مجازی با الگوی Factory method pattern در پایتون
    • پیاده سازی Factory method pattern در پایتون
    • رسم UML Diagram برای Factory method pattern
    • پیاده سازی Abstract factory pattern در پایتون
    • رسم UML Diagram برای Abstract factory pattern
    • معرفی الگوی Facade
    • رسم UML Diagram برای Facade Design Pattern
    • پیاده سازی مثال برگزاری یک مراسم با الگوی Facade در پایتون
    • معرفی Principle of Least Knowledge
  • درس چهارم: الگوی طراحی نما (Facade Design Pattern)
    • معرفی الگوی Facade
    • رسم UML Diagram برای Facade Design Pattern
    • پیاده سازی مثال برگزاری یک مراسم با الگوی Facade در پایتون
    • معرفی Principle of least knowledge
  • درس پنجم: الگوی طراحی پروکسی (Proxy Design Pattern)
    • معرفی الگوی Proxy
    • سناریوهای مختلف استفاده از این الگو
    • رسم UML Diagram الگوی Proxy
    • پیاده سازی مثال نقل و انتقال یک بازیکن فوتبال با الگوی Proxy در پایتون
    • پیاده سازی مثال خرید با کارت بانکی با الگوی Proxy در پایتون
    • مزایای الگوی Proxy
  • درس ششم: الگوی طراحی مشاهده کننده (Observer Design Pattern)
    • معرفی الگوی Observer
    • سناریوهای مختلف استفاده از این الگو
    • پیاده سازی ابتدایی الگوی Observer در پایتون (Python)
    • رسم UML Diagram برای الگوی Observer
    • پیاده سازی مثال انتشاراتی و اطلاع رسانی درباره تازه های انتشار با الگوی Observer در پایتون
    • مدل های Pull و Push
    • مفهوم Loose coupling در برنامه نویسی
    • مزایا و معایب الگوی Observer
  • درس هفتم: الگوی طراحی فرمان (Command Design Pattern)
    • معرفی الگوی Command
    • سناریوهای مختلف استفاده از این الگو
    • پیاده سازی ابتدایی الگوی Command در پایتون
    • رسم UML Diagram برای الگوی Command
    • پیاده سازی مثال مشاور املاک با الگوی Command در پایتون
    • مزایا و معایب الگوی Command
  • درس هشتم: الگوی طراحی روش قالب (Template Method Design Pattern)
    • معرفی الگوی Template method
    • موارد استفاده از این الگو
    • پیاده سازی ابتدایی الگوی Template method در پایتون
    • رسم UML Diagram برای الگوی Template method
    • پیاده سازی مثال آژانس مسافرتی با الگوی Template method در پایتون
    • مزایا و معایب الگوی Template method
  • درس نهم: الگوی طراحی مدل - نمایش - کنترلر (Model-View-Controller Design Pattern)
    • معرفی الگوی Model view controller
    • موارد استفاده از الگوی Model view controller
    • پیاده سازی مثال انتخاب پیک برای تحویل سفارش از یک سایت با استفاده از الگوی Model view controller در پایتون
    • مزایای الگوی Model view controller
  • درس دهم: الگوی طراحی وضعیت (State Design Pattern)
    • معرفی الگوی State
    • پیاده سازی ابتدایی الگوی State در پایتون (Python)
    • رسم UML Diagram برای الگوی State
    • پیاده سازی مثال باز و بسته کردن درب اتومات با الگوی State در پایتون
    • پیاده سازی مثال Switch بین حالت های مختلف گوشی موبایل با الگوی State در پایتون
    • مزایا و معایب الگوی State

مفید برای رشته های
  • مهندسی برق
  • مهندسی کامپیوتر

پیش نیاز


آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده
فایل PDF یادداشت‌ های ارائه مدرس

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

Python 3.6.0




پیش نمایش‌ها

۱. مقدمه ای بر الگوهای طراحی

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۲۲ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۲. الگوی طراحی یگانه (Singleton Design Pattern) - بخش یکم

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۰ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۳. الگوی طراحی یگانه (Singleton Design Pattern) - بخش دوم

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۶ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۴. الگوی طراحی یگانه (Singleton Design Pattern) - بخش سوم

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۲ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۵. الگوی طراحی کارخانه (Factory Design Pattern) - بخش یکم
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۶. الگوی طراحی کارخانه (Factory Design Pattern) - بخش دوم
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۷. الگوی طراحی کارخانه (Factory Design Pattern) - بخش سوم
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۸. الگوی طراحی نما (Facade Design Pattern)
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۹. الگوی طراحی پروکسی (Proxy Design Pattern)
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۰. الگوی طراحی مشاهده کننده (Observer Design Pattern) - بخش یکم
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۱. الگوی طراحی مشاهده کننده (Observer Design Pattern) - بخش دوم
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۲. الگوی طراحی فرمان (Command Design Pattern)
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۳. الگوی طراحی روش قالب (Template Method Design Pattern)
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۴. الگوی طراحی مدل - نمایش - کنترلر (Model-View-Controller Design Pattern)
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۵. الگوی طراحی وضعیت (State Design Pattern)
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
این آموزش شامل ۱۶ جلسه ویدئویی با مجموع ۱۲ ساعت و ۲۶ دقیقه است.
با تهیه این آموزش، می‌توانید به همه بخش‌ها و جلسات آن، دسترسی داشته باشید.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش الگوهای طراحی (Design Patterns) در پایتون (Python)
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۶۴۴۲۲ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVPHT96081
مدت زمان ۱۲ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)
حجم دانلود ۱۰۰۶ مگابایت (کیفیت ویدئو HD با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی در حساب کاربری شما شارژ می‌شود.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می‌شود.





نظرات

تا کنون ۱,۵۴۹ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و ۱۲ نظر ثبت شده است.
شایسته
شایسته

من خودم در این حوزه آشنایی نداشتم. روند خوب و مثال ها رو خیلی راحت با آموزش می تونستم انجام بدم.

وحید
وحید

آموزش در حد متوسط و به نظرم مثال ها خیلی کاربردی نیست.

شیرین
شیرین

سلام- پیشنهاد می کنم آموزش برنامه نویسی شی گرا در پایتون را هم ببینید.

نوید
نوید

دوباره عالی کار کردن.واقعا عالی بود

امیر حسین
امیر حسین

آموزش خیلی خوبی بود. اما احساس کردم آموزش یه کمی پیشرفته بود، یعنی بعضی از نکات که توی این آموزش بود، آموزش پایتون مقدماتی و تکمیلی نبود. ولی در کل خوب بود.

hani1lotfi1
hani1lotfi1

با سلام خدمت عوامل فرادرس به خصوص مهندس پژمان اقبالی . خیلی آموزش عالی بود . فقط خواهش می کنم ، برنامه من دستورات پایتون را ران نمی کند . فکر کنم باید یک سری پکیج های مربوط به پایتون را نصب کنیم . اگه میشه آموزشش را بگذارید . لطفا.

محمد جواد
محمد جواد

با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی عوامل زحمت کش فرادرس.این آموزش مطالب مفیدی رو مثل تمام آموزش های دیگه به ما انتقال داد اما باید بگم با تاسف که سطح این آموزش از آموزش های دیگه کمی پایین تر بود نه اینکه مطالب مفیدی رو در بر نداشته باشه و سطح تدریس در این آموزش پایین تر از بقیه استاد ها باشه،ولی سرعت تدریس مطالب دربرخی قسمت های این آموزش به قدری بالا رفته بود که یادگیری روسخت میکرد وتوضیحات کم باعث میشد کامل مطالب فهمیده نشن اما در کل آموزش پرباری بود.
خیلی ممنون از زحمات مداوم شما.

مهدیه
مهدیه

شما معجزه میکنید

شهیار
شهیار

نکاتی بود که استفاده کردم و راضی بودم در کل از آموزش.

امین
امین

واقعا با ارزش بود این آموزش، هر جایی شما نمیتونی یه همچین آموزش پرمغزی پیدا کنی.
انتقادم هم اینه که می‌تونست همه‌ی پترن ها رو پوشش بده و فقط به یه تعداد محدودی اکتفا نکنه. ممنون

برچسب‌ها:
Command | decorator pattern in python | Design Patterns | Design patterns in Python | Facade | Factory design pattern | Managing objects in Python | Observer | Proxy | Proxy pattern in Python | Singleton | State | Template Method | UML Diagram | ارث بری در پایتون | اشیا مدیر در پایتون | اشیاء در پایتون | الگوهای طراحی پایتون | الگوی استراتژی در پایتون | الگوی پروکسی | الگوی پروکسی در پایتون | الگوی تک‌ تک در پایتون | الگوی تکراری در پایتون | الگوی تمپلیت در پایتون | الگوی حالت در پایتون | الگوی دستور در پایتون | الگوی دکوراتور در پایتون | الگوی روش قالب | الگوی سازگار در پایتون | الگوی طراحی در پایتون | الگوی فرمان | الگوی کارخانه | الگوی مخالف در پایتون | الگوی مرکب در پایتون | الگوی مشاهده کننده | الگوی نما | الگوی نما در پایتون | الگوی وزن سبک در پایتون | الگوی وضعیت | الگوی یگانه | انواع الگو پروکسی در پایتون | تست برنامه نویسی شی‌ءگرا با Pytest | تست واحد برنامه نویسی شی‌ءگرا | شی‌ءگرایی در پایتون | ماژول در پایتون
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

×
فهرست جلسات ۱۶ جلسه ویدئویی