زمان تقریبی انتشار: ۴ تا ۱۲ هفته

آموزش مقدماتی نرم افزار Foundry Nuke Studio - پیش ثبت نام

آموزش مقدماتی نرم افزار Foundry Nuke Studio - پیش ثبت نام

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش
وضعیت انتشار: در حال برنامه ریزی
زمان تقریبی انتشار: بر حسب تعداد درخواست های دانشجویان و اولویت زمانی و آموزشی اعضای هیات علمی فرادرس، انتشار این آموزش در واحد نشر فرادرس اولویت سنجی می شود. انتشار یک آموزش پس از شروع به ضبط معمولا ۴ تا ۱۲ هفته زمان می برد.
این آموزش در حال برنامه ریزی برای ارائه در فرادرس است و انتشار سریع تر آن، بستگی به تعداد متقاضیان این آموزش دارد. چنانچه شما نیز تمایل به انتشار سریع این آموزش دارید در این آموزش پیش ثبت نام نمایید.
آموزش مقدماتی نرم افزار Foundry Nuke Studio - پیش ثبت نام

نرم افزار Nuke Studio، که توسط کمپانی Foundary ارائه شده، یکی از قوی ترین نرم افزارها در بحث جلوه های ویژه سینمایی است. دارا بودن امکانات Composite یا ترکیب پروژه های سه بعدی، با سکانس های فیلم برداری شده، که در قالب فایل های ویدیویی هستند، جزو قابلیت های اصلی یک نرم افزار، در زمینه جلوه های ویژه است، که یکی از ویژگی های برجسته و کاربرد اصلی Nuke، بحث Composite و امکانات گسترده و حرفه ای برای رندر است . از ویژگی های دیگری که Nuke را به یک نرم افزار تمام عیار در زمینه های مختلف سینمایی تبدیل کرده، امکانات میکس و مونتاژ گسترده ای است که در آن تعبیه شده، که به صورت کاملا طبیعی امکان تلفیق ویدیوها و رسیدن به نتیجه ای حرفه ای در این نرم افزار قدرتمند وجود دارد.

آموزش مقدماتی نرم افزار Foundry Nuke Studio - پیش ثبت نام

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش
وضعیت انتشار: در حال برنامه ریزی
زمان تقریبی انتشار: بر حسب تعداد درخواست های دانشجویان و اولویت زمانی و آموزشی اعضای هیات علمی فرادرس، انتشار این آموزش در واحد نشر فرادرس اولویت سنجی می شود. انتشار یک آموزش پس از شروع به ضبط معمولا ۴ تا ۱۲ هفته زمان می برد.
این آموزش در حال برنامه ریزی برای ارائه در فرادرس است و انتشار سریع تر آن، بستگی به تعداد متقاضیان این آموزش دارد. چنانچه شما نیز تمایل به انتشار سریع این آموزش دارید در این آموزش پیش ثبت نام نمایید.

فرادرس از جهت فرصت آموختن، یک محیط کاملا باز (بدون هیچ مرز و شرط برای ورود) برای همه است. اما از جهت فرصت آموزش دادن، یک محیط به شدت بسته است و مدرسین آن با عبور از سخت ترین ضوابط علمی و فیلترهای مهارت آموزشی برگزیده و دستچین می شوند. در چندین سال گذشته کمتر از 5 درصد متقاضیان تدریس در فرادرس توانسته اند به مرحله نهایی ارائه آموزش در آن برسند. ارائه یک آموزش توسط «گروه مدرسین فرادرس» تضمینی برای کیفیت آن می باشد.

توضیحات تکمیلی

نرم افزار Nuke Studio که توسط کمپانی Foundry ارائه شده، یکی از قوی ترین نرم افزارها در بحث جلوه های ویژه سینمایی است. دارا بودن امکانات Composite یا ترکیب پروژه های سه بعدی با سکانس های فیلم برداری شده که در قالب فایل های ویدیویی هستند، جزو قابلیت های اصلی یک نرم افزار در زمینه جلوه های ویژه به شمار می رود که این ویژگی و امکانات گسترده و حرفه ای برای رندر از ویژگی های برجسته و کاربرد اصلی Nuke است.

از ویژگی های دیگری که Nuke را به یک نرم افزار تمام عیار در زمینه های مختلف سینمایی تبدیل کرده است، امکانات میکس و مونتاژ گسترده ای است که در آن تعبیه شده که به صورت کاملا طبیعی امکان تلفیق ویدیوها و رسیدن به نتیجه ای حرفه ای در این نرم افزار قدرتمند وجود دارد.

در نرم افزارهای مختلف سه بعدی و جلوه های ویژه، یکی از مسائل مهم، مسائل مربوط به گسترش نرم افزار است. گسترش نرم افزارها به داشتن مهارت برنامه نویسی نیاز دارد. برای شخصی که در زمینه (VFX (visual effects یا  CGI (computer generated imagery) ساخت جلوه های ویژه با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری فعالیت می کند، داشتن دانش برنامه نویسی یک امر لازم نیست. از طرفی نیاز به گسترش یک نرم افزار همیشه وجود دارد که به همین دلیل برخی کمپانی ها متشکل از برنامه نویسان حرفه ای به صورت تخصصی در زمینه ارائه Plugin جهت گسترش نرم افزارها فعالیت می کنند.

خوشبختانه Nuke هم به همراه نرم افزارهایی مانند: PhotoShop, AfterEffects, Maya و… شامل ارائه پلاگین های مختلف با وسعت زیاد و دامنه اثرپذیری متفاوت می شود و کتابخانه عظیمی از پلاگین های پرکاربرد برای این نرم افزار، تولید و در دسترس است. ما در این فرادرس به صورت مقدماتی با نرم افزار Nuke اشنا می شویم. این آموزش به هیچگونه پیش نیازی احتیاج ندارد و مطالب به صورت مقدماتی، ساده، روان و بدون نیاز به دانش قبلی مطرح می شود.

 
فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در اين مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: مقدمه ای بر Nuke 10
    • آشنایی با رابط کاربری نرم افزار
    • امکانات پنجره Viewer
    • کنترل ویدیو و امکانات TimeLine
    • بررسی پنجره تنظیمات
  • درس دوم: مفاهیم مرتبط با NodeBase
    • کار با Nodes
    • کار با پنجره Properties
    • بررسی پارامترها و مشخصه های هر گره
    • مفهوم و کنترل Key Frames
    • مقدمه ای بر Dope Sheet
    • آشنایی با Curve Editor
    • ویرایش مسیرهای حرکتی
  • درس سوم: ترکیب بندی (Composition)
    • بررسی کانال های رنگ
    • ایجاد و کار با کانال رنگ جدید
    • بررسی Shuffle Node
    • بررسی Copy and Merge Nodes
    • کار با keyMix Node
    • بررسی AddMix Node
  • درس چهارم: کار با رنگ
    • مفهوم و کاربرد رنگ در Nuke
    • کاربرد Grade Node در کنترل خلوص و شدت رنگ
    • بررسی ColorCorrect Node
    • کار با ColorLookup Node
  • درس پنجم: اصول تغییر شکل (Transform) از طریق Node’s
    • Transform Node
    • Corner Pin 2D Node
    • Mirror Node
    • Position Node
    • Reformat Node
    • Crop Node
  • درس ششم: اصول Tracking و اصلاح لرزش (Stabilizing)
    • بررسی Tracker Node
    • نحوه ردیابی خودکار (Automatic Tracking)
    • اصول ایجاد و کنترل فریم های کلیدی در Tracker
    • مقدمه ای بر تثبیت (Stabilizing) در Nuke
    • حذف لرزش ویدیو
  • درس هفتم: روتوسکوپی (RotoScoping)
    • اصول رسم RotoShape’s
    • ایجاد حرکت برای شیپ های (Shapes) رسم شده
    • تنظیم مشخصه های مرتبط با هر Shape
    • RotoPaint Node
    • استفاده از ابزار Clone در ویرایش پیکسل های معیوب
    • نحوه ایجاد RotoMask
  • درس هشتم: مفهوم و کاربرد کلیدهای حرکتی در Nuke
    • Keyer node
    • تنظیمات Primatte Keyer در ویدیوهای پرده سبز (GS)
    • تنظیم جزییات لبه ها در Primatte keyer
    • تنظیمات Keylight Keyer در ویدیوهای GS
    • تنظیم جزییات لبه ها در Keylight keyer
  • درس نهم: آشنایی با افکت های حرکتی
    • Blur node
    • ساخت و پیاده سازی افکت Motion Blur
    • کاربرد افکت ZDefocus node
  • درس دهم: اصول Morphing
    • GridWarp node
    • ذخیره حرکت ساخته شده با استفاده از GridWarp
    • تغییر شکل با استفاده از GridWarp
    • کاربرد SplineWarp node
    • کنترل محدوده در افکت های گروه Warp
    • اصول انجام فرایند تبدیل (morphing) از طریق SplineWarp
    • موارد کاربرد ReTime
    • ایجاد گام حرکتی برای فریم ها (TimeShift) از طریق TimeOffset
    • نحوه Freeze کردن فریم ها با استفاده از FrameHold
  • درس یازدهم: مفاهیم پایه ای 3D در Nuke
    • آشنایی اولیه با 3D Viewer
    • کار با Geometry و Texture Map در محیط 3D
    • نحوه اضافه کردن و کار با دوربین (Camera’s)
    • ساخت و کار با انواع نور (Light’s)
    • اصول اولیه render در Nuke
    • آشنایی با Phong Shader
    • ApplyMaterial Node
    • آشنایی با Camera Projection Node
    • کار با TransformGeo node
    • نحوه ایجاد حالت چسبندگی (Snap) برای اشیا
  • درس دوازدهم: اصول اولیه Composite در Nuke
    • حالت نمایش 2D برای Viewer
    • حالت نمایش 3D برای Viewer
    • ایجاد ترکیب بندی به سبک FlipBook
    • تنظیم دوربین در حالت ترکیب بندی 2D
    • ایجاد و تنظیم سایه اشیا در ترکیب نهایی
    • تنظیمات ردیاب سطحی (PlanarTracker) در جایگذاری موضوعات
    • نحوه انالیز و ارزیابی حرکات موجود در ویدیو
    • کنترل سرعت حرکات و تنظیم حالت نهایی
 
مفید برای
  • گرافیک
  • انیمیشن



اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش مقدماتی نرم افزار Foundry Nuke Studio - پیش ثبت نام
ناشر فرادرس
کد آموزش FVNKE9805
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)

آموزش‌های مرتبط با آموزش مقدماتی نرم افزار Foundry Nuke Studio - پیش ثبت نام


آموزش‌های پیشنهادی برای شما

نظرات

محمد امین
محمد امین

هرچه سریع تر انتشار کنید

فریبا
فریبا

سلام. میشه لطفا سریعتر منتشرش کنید.

سعید
سعید

لطفا هر چه سریهتر این آموزش رو دز سایت قرار بدید و لطفا ما رو در جریان این آموزش قرار بدین با تشکر از سایت خوبتون

رضا صادقی
رضا صادقی

آموزش رو بزارین مرسی از سایت خوبتون

قاسم
قاسم

لطفا هرچه سریع تر این آموزش را ارائه دهید. متشکر از سایت خوبتون

برچسب‌ها:
3D Viewer | addMix Node | applyMaterial node | Automatic tracking | Blur node | camera’s | cameraProjection Node | colorCorrect Node | Composite | Composite در Nuke | composition | Copy&Merge Nodes | CornerPin2D node | Crop node | curve editor | dopeSheet | flipBook | frameHold | Freeze کردن | Freeze کردن فریم ها با frameHold | gradeNode | gridWarp | gridWarp node | Keyer node | Keylight keyer | keyMix Node | light’s | Mirror node | Morphing | motionBlur | nodeBase | Nuke | Nuke 10 | Nuke software | Phong shader | planarTracker | Position node | Primatte keyer | reformat node | render در Nuke | reTime | rotoPaint node | RotoScoping | rotoShape | rotoShape’s | shuffleNode | splineWarp | splineWarp node | Stabilizing | textureMap | textureMap در محیط 3D | timeOffset | timeShift | Tracker node | Transform | transform Node | warp | ZDefocus node | آشنایی با cameraProjection Node | آموزش Nuke | آموزش نوک | آموزش نیوک | ابزار clone | ارزیابی حرکات موجود در ویدیو | اصلاح لرزش | اصول Morphing | اصول render در Nuke | اصول Tracking | اصول اولیه Composite در Nuke | اضافه کردن دوربین | افکت motionBlur | افکت ZDefocus node | افکت های حرکتی | افکت های گروه Warp | امکانات timeLine در nuke | انالیز حرکات موجود در ویدیو | انیمیشن | ایجاد rotoMask | ایجاد سایه اشیا | ایجاد گام حرکتی فریم ها | بررسی addMix Node | بررسی colorCorrect Node | بررسی Copy&Merge Nodes | بررسی shuffleNode | بررسی Tracker node | پنجره Properties در nuke | پنجره viewer در Nuke | پیاده سازی افکت motionBlur | تثبیت در Nuke | ترکیب بندی | ترکیب بندی به سبک flipBook | تغییر شکل از طریق Node’s | تغییر شکل با gridWarp | تنظیم دوربین | تنظیم سایه اشیا | تنظیمات Keylight keyer | تنظیمات Primatte keyer | جلوه های ویژه | حالت ترکیب بندی 2D | حالت چسبندگی برای اشیا | حذف لرزش ویدیو | حرکات موجود در ویدیو | ذخیره حرکت ساخته شده | رابط کاربری نوک | ردیاب سطحی | رسم rotoShape’s | روتوسکپی | روتوسکوپی | ساخت افکت motionBlur | ساخت انواع نور | شیپ های رسم شده | فرآیند تبدیل | فریم های کلیدی در Tracker | فیلم سازی | کار با colorLookup Node | کار با Geometry | کار با keyMix Node | کار با Nodes | کار با transformGeo node | کار با انواع نور | کار با دوربین | کار با رنگ | کار با گره ها در نوک | کاربرد gradeNode | کاربرد reTime | کاربرد splineWarp node | کاربرد رنگ در Nuke | کانال رنگ جدید | کانال های رنگ | کلید های حرکتی در Nuke | کنترل keyFrames | کنترل خلوص و شدت رنگ | کنترل سرعت حرکات | کنترل محدوده | کنترل ویدیو | گرافیک | گره در نوک | مشخصه هر Shape | مفاهیم پایه ای 3D | مفاهیم پایه ای 3D در Nuke | مفهوم keyFrames | مفهوم رنگ در Nuke | نحوه ردیابی خودکار | نظیم حالت نهایی | نمایش 2D برای Viewer | نمایش 3D برای Viewer | نوک | نیوک | ویدیوهای GS | ویدیوهای پرده سبز | ویرایش پیکسل های معیوب
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر
×
فهرست جلسات ۰ جلسه ویدئویی
×