×
۱۲۵,۰۰۰ تومان
۶۸,۷۵۰ تومان

آموزش موتور رندر آرنولد Arnold برای مایا Maya

آموزش موتور رندر آرنولد Arnold برای مایا Maya

هزینه آموزش
۱۲۵,۰۰۰ تومان
تخفیف ۴۵ درصدی
۶۸,۷۵۰ تومان

تعداد دانشجو
۴۱۴ نفر
مدت زمان
۴ ساعت و ۴۴ دقیقه
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت
۷ بازخورد (مشاهده نظرات)
آموزش موتور رندر آرنولد Arnold برای مایا Maya

امروزه موتور رندر (Render) آرنولد (Arnold) یکی از محبوب ترین، قدرتمندترین و همین طور سریع ترین ابزار رندرینگ در دنیا می باشد. در سال ۲۰۱۶ شرکت Autodesk با خرید شرکت سازنده موتور Arnold یعنی Solid Angle، از آرنولد به عنوان موتور رندر رسمی نرم افزار Maya رونمایی کرد. این موتور سابقه درخشانی در استفاده توسط کمپانی های بزرگ دنیا دارد. جالب است بدانید فیلم ها و انیمیشن های بسیاری از جمله Cloudy with a Chance of Meatballs ،X-Men: First Class، The Avengers و بسیاری از آثار مشهور دیگر، توسط این موتور رندر شده اند. همچنین به دلیل استفاده این موتور از CPU به جای کارت گرافیک، رندر های واقع گرایانه (Realstic) با سرعت بالاتری انجام می شوند که یک مزیت فوق العاده برای این موتور می باشد.

آموزش موتور رندر آرنولد Arnold برای مایا Maya

تعداد دانشجو
۴۱۴ نفر
مدت زمان
۴ ساعت و ۴۴ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۱۲۵,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
۶۸,۷۵۰ تومان

(کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت
۷ بازخورد (مشاهده نظرات)

محمد نسیمی فر

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق - مدیریت سیستم های قدرت

مهندس محمد نسیمی فر دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق - مدیریت سیستم های قدرت در دانشگاه شهید بهشتی هستند. ایشان تقریبا 6 سال است که به عنوان فریلنسر (freelancer) پروژه های زیادی در حوزه گرافیک و انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی (به خصوص محصولات کمپانی های Adobe و Autodesk) انجام داده و همچنین با آموزشگاه های مختلفی در امر تدریس همکاری دارند.

توضیحات تکمیلی

توضیحات تکمیلی

امروزه موتور رندر (Render) آرنولد (Arnold) یکی از محبوب ترین، قدرتمندترین و همین طور سریع ترین ابزار رندرینگ در دنیا می باشد. در سال 2016 شرکت Autodesk با خرید شرکت سازنده موتور Arnold یعنی Solid Angle، از آرنولد به عنوان موتور رندر رسمی نرم افزار Maya رونمایی کرد. این موتور سابقه درخشانی در استفاده توسط کمپانی های بزرگ دنیا دارد. جالب است بدانید فیلم ها و انیمیشن های بسیاری از جمله Cloudy with a Chance of Meatballs ،X-Men: First Class، The Avengers و بسیاری از آثار مشهور دیگر، توسط این موتور رندر شده اند. همچنین به دلیل استفاده این موتور از CPU به جای کارت گرافیک، رندر های واقع گرایانه (Realstic) با سرعت بالاتری انجام می شوند که یک مزیت فوق العاده برای این موتور می باشد.

امکاناتی که آرنولد به یک طراح و انیماتور سه بعدی ارائه می دهد، دقیقاً همان چیزی است که نیاز به آن همیشه احساس می شد. اگر این امکانات را در کنار کارنامه درخشان آرنولد قرار دهیم، به ضرورت یادگیری این موتور قدرتمند، برای فعالان حوزه سه بعدی، پی خواهیم برد. ما در این آموزش، کارمان را با تنظیمات اولیه آرنولد در مایا آغاز می کنیم. تا همان ابتدای کار یاد بگیریم بهترین تنظیمات برای رسیدن به نتیجه با کیفیت، در کوتاه ترین زمان رندر، به چه شکل است. بعد از آن مباحث اصلی موتور آرنولد را در فصل های جداگانه آموزش خواهیم داد تا با تمرکز بر هر کدام از این مباحث، در هر فصل، بتوانیم جزییات بیشتری را بررسی کنیم. در فصل سوم نحوه استفاده از تکنیک های نورپردازی استودیویی را یاد می گیریم تا بتوانیم یک صحنه واقع گرایانه (Realstic) را رندر بگیریم. پس از آن در فصل چهارم به نورپردازی محیطی و طبیعی می پردازیم تا صحنه هایی که در آن تابش خورشید و یا آسمان وجود دارد را رندر کنیم. در فصل پنجم متریال های آرنولد را بررسی می کنیم تا مواد و تنظیمات مناسب برای هرکدام از اجسام صحنه از جمله آب، شیشه، فلز، گل و … را بشناسیم. سرانجام در آخرین فصل به معرفی تکنیک ها و ابزار رندرینگ از جمله ایجاد مه و دود در صحنه، ایجاد رندرهای 360 درجه، افکت depth of field، کار با AOV ها و استفاده در فتوشاپ و … می پردازیم.

لازم به ذکر است که تمام مطالب این دوره به صورت پروژه محور هستند و برای آموزش کاربردی تر هرکدام از این سرفصل ها، پروژه ها و اطلاعات بسیاری جمع آوری شده، که منبع آن ها مراجع معروفی از جمله شرکت Lynda و همین طور Documentation های شرکت Solid Angle می باشد. بنابراین پس از پایان این دوره شما علاوه بر یادگیری کاربردی موتور آرنولد، به صورت آکادمیک نیز آن را فرا خواهید گرفت تا بعد از آن بتوانید این مسیر را ادامه دهید و از این موتور در پروژه های شخصی تان استفاده کنید.

 

فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در اين مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: تنظیمات اولیه
    • انجام تنظیمات پردازشی در Render Setting
    • آشنایی با Arnold Render View
    • ایجاد تعادل بین پارامترهای Ray depth و Sampling
  • درس دوم: نورپردازی استودیو (Studio Lighting)
    • ایجاد Area Light در آرنولد
    • بررسی تنظیمات Area Light
    • کنترل Camera Exposure
    • ایجاد و تنظیم SpotLight
    • استفاده از Gobo filter برای Spotlight
    • بهبود کیفیت رندر در تنظیمات
  • درس سوم: نورپردازی محیطی و طبیعی
    • نورپردازی Image-Base با Skydome Light
    • کار با تنظیمات Visibility برای Skydome Light
    • نورپردازی خارجی با Physical Sky
    • نورپردازی داخلی با Skydome Light
    • تنظیمات Sampling برای Skydome Light
  • درس چهارم: مواد (Materials)
    • ایجاد و تنظیم AI Standard Surface
    • ایجاد نقشه برای میزان Opacity
    • کنترل Specular Roughness
    • تنظیم Transmission برای رندر مایعات
    • تحلیل های Wireframe با AI Utility Shader
    • ایجاد Subdivisions هنگام رندر
    • تغییر شکل یک مش با استفاده از Displacement
  • درس پنجم: رندرگیری (Rendering)
    • کار با AI Fog
    • ایجاد Lens Distortion با Fisheye Camera
    • رندر صحنه بصورت 360 درجه (Panorama)
    • کار با AOV ها
    • کامپوزیت AOV ها در فتوشاپ
    • ایجاد Depth of Field

 

مفید برای
  • معماری
  • مهندسی کامپیوتر
  • گرافیک
  • انیمیشن

پیش نیاز


آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
مراجع و فایل های جانبی مرتبط با آموزش
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده
فایل PDF یادداشت‌ های ارائه مدرس

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

Autodesk Maya 2018

پیش نمایش‌ها

۱. تنظیمات اولیه
۲. نورپردازی استودیو (Studio Lighting)
۳. نورپردازی محیطی و طبیعی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۴. مواد (Materials)
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۵. رندرگیری (Rendering)
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
این آموزش شامل ۶ جلسه ویدئویی با مجموع ۴ ساعت و ۴۴ دقیقه است.
با تهیه این آموزش، می‌توانید به همه بخش‌ها و جلسات آن، دسترسی داشته باشید.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش موتور رندر آرنولد Arnold برای مایا Maya
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۶۱۸۹۰ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVMY96061
مدت زمان ۴ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)
حجم دانلود ۱ گیگابایت (کیفیت ویدئو HD با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی در حساب کاربری شما شارژ می‌شود.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می‌شود.




نظرات

تا کنون ۴۱۴ نفر از این آموزش استفاده کرده‌اند و ۷ نظر ثبت شده است.
ابراهیم
ابراهیم
۱۳۹۹/۰۳/۲۰
من رشته ام الکترونیکه. من خیلی علاقه داشتم به این موضوع و چند ساله که دارم برای خودم کار می کنم به کمک آموزش های فرادرس.
علیرضا
علیرضا
۱۳۹۸/۰۹/۲۵
خوب بود ولی انتظار داشتم توضیحات بیشتری رو ارائه می دادند. برای یادگیری اولیه خوب بود.
امیر
امیر
۱۳۹۸/۰۸/۲۸
در بحث آرنولد مجموعه فارسی دیگه ای تقریبا وجود نداره و به نظر من آموزش مناسب و خوبی بود.
ابوالقاسم
ابوالقاسم
۱۳۹۸/۱۰/۱۲
آموزش مناسبی بود البته اگر تایم آموزش بیشتر میبود تا جزییات بیشتری رو ارائه دهند خیلی عالی تر میشد.
رسول
رسول
۱۳۹۸/۰۸/۰۸
برای من که تازه کار بودم آموزش مفید و خوبی بود.
همراه
همراه
۱۳۹۷/۰۴/۰۶
از سایتتون خیلی وقته استفاده میکنم
مطالبتون عالیه
نیکزاد
نیکزاد
۱۳۹۶/۰۹/۱۲
آموزشی بسیار کاربردی و مفیدی بود
به همه علاقه مندان توصیه میشه
سپاس بابت تدوین این آموزش به زبان فارسی
برچسب‌ها:
3D Animation | AI Standard Surface | Ambient Occlusion | Animation | Arnold | Arnold Render Engine | Arnold Render View | Autodesk | Depth of field | environmental lighting | Gobo filter | interior lighting | Lynda | material | Maya | Maya Software | Panorama | Ray depth | Realstic | Render | Render Setting | Rendering | Sampling | Solid Angle | Specular Roughness | Studio Lighting | Subdivisions | آرنولد | آشنایی با Arnold Render View | استفاده از Gobo filter برای Spotlight | انیماتور سه بعدی | انیمیشن | ایجاد Area Light در آرنولد | ایجاد Depth of Field | ایجاد Lens Distortion با Fisheye Camera | ایجاد Subdivisions هنگام رندر | ایجاد تعادل بین پارامترهای Ray depth و Sampling | ایجاد رندرهای 360 درجه | ایجاد نقشه برای میزان Opacity | بررسی تنظیمات Area Light | بهبود کیفیت رندر در تنظیمات | تحلیل های Wireframe با AI Utility Shader | تغییر شکل یک مش با استفاده از Displacement | تکنیک های نورپردازی استودیویی | تنظیم AI Standard Surface | تنظیم SpotLight | تنظیم Transmission برای رندر مایعات | تنظیمات sampling برای Skydome Light | تنظیمات پردازشی در Render Setting | رندر | رندر های واقع گرایانه | رندرینگ | ساخت یک Shading Network در آرنولد | سه بعدی | کار با AI Fog | کار با Ambient Occlusion | کار با AOV ها | کار با تنظیمات visibility برای Skydome Light | کامپوزیت AOV ها در فتوشاپ | کنترل Camera Exosure | کنترل Specular Roughness | مایا | متریال | موتور آرنولد | موتور رندر | موتور رندر آرنولد | نرم افزار Maya | نرم افزار مایا | نورپردازی | نورپردازی Image-Base با Skydome Light | نورپردازی استدیو | نورپردازی استودیویی | نورپردازی خارجی با Physical Sky | نورپردازی داخلی | نورپردازی داخلی با Skydome Light | نورپردازی طبیعی | نورپردازی محیطی
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر
×
فهرست جلسات ۶ جلسه ویدئویی
×