×
۲۷,۰۰۰ تومان ۱۶,۲۰۰ تومان

آموزش متحرک سازی در مایا (Maya)

آموزش متحرک سازی در مایا (Maya)

تعداد دانشجو
۴۹۳ نفر
مدت زمان
۶ ساعت و ۱۱ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۲۷,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
۱۶,۲۰۰ تومان

(کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
۴ بازخورد (مشاهده نظرات)
آموزش متحرک سازی در مایا (Maya)

با یادگیری علم متحرک سازی ما می توانیم به اشیا، محیط و به طور کلی به هر چه که طراحی می کنیم، جان ببخشیم و آن ها را زنده و پویا کنیم. در این آموزش، تنظیم فریم برای اشیا و ویژگی های آن ها، ویرایش منحنی حرکت و متحرک سازی با کدنویسی (زبان MEL) را یاد گرفته و با ابزارهای خاص متحرک سازی آشنا می شویم.

آموزش متحرک سازی در مایا (Maya)

مدت زمان
۶ ساعت و ۱۱ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۲۷,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
۱۶,۲۰۰ تومان

(کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
۴ بازخورد (مشاهده نظرات)
مدرس
بهروز بهرامی

کارشناسی نرم افزار

بهروز بهرامی کارشناس نرم افزار از دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی می باشند. وی متخصص در زمینه گرافیک سه بعدی و بازی سازی می باشند و در چند پروژه بازی سازی شرکت داشته اند.
تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی در حساب کاربری شما شارژ می‌شود.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می‌شود. (توضیحات بیشتر +)

توضیحات تکمیلی

اگر بخواهیم محیط اطراف خود را شبیه سازی کنیم باید علاوه بر ساخت مدل، حرکت های هر شی را هم تعیین کنیم. در غیر این صورت شبیه سازی ما فقط مثل یک عکس ثابت است. در اصل ما با متحرک سازی، محیط و اشیای داخل آن را زنده و پویا می کنیم.

نرم افزار مایا (Maya) در زمینه های مختلفی کاربرد دارد که یکی از آن ها متحرک سازی یا انیمیشن است. قابلیت هایی که مایا در بخش متحرک سازی دارد، در بین نمونه های مشابه بی نظیر است.

با یادگیری علم متحرک سازی ما می توانیم به اشیا، محیط و به طور کلی به هر چه که طراحی می کنیم، جان ببخشیم و آن ها را زنده و پویا کنیم. همانند محیط اطراف ما که در آن حرکت های بسیاری وجود دارد. امکانات نرم افزار مایا در بخش متحرک سازی بی نظیر است.

در این فرادرس، تنظیم فریم برای اشیا و ویژگی های آن ها، ویرایش منحنی حرکت و متحرک سازی با کدنویسی (زبان MEL) را یاد گرفته و با ابزارهای خاص متحرک سازی آشنا می شویم. این آموزش به صورت کاربردی تهیه شده است و درس های مختلف آن وابسته به هم هستند و با استفاده از مطالب قبلی، مطالب جدید آموزش داده می شود.

در این آموزش از نرم افزار Autodesk Maya 2016 استفاده شده است اما اکثر کارهایی که در این آموزش انجام می شود با نسخه های قدیمی تر هم انجام می شود.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: Time Slider
    • آشنایی با Time Slider و Range Slider
    • Animation Preferences
    • تنظیم Key frame
    • ویرایش Key frame
    • تنظیم فریم از طریق Channel Box و Attribute Editor
    • تنظیم فریم در ابزار Translate, Rotate, Scale
    • تنظیم فریم روی ویژگی های خاص
    • تنظیم فریم روی رنگ اشیا
    • Playback speed
    • تعداد فریم اجرایی در ثانیه
    • نوع اجرای انیمیشن
    • انجام پروژه عملی
  • درس دوم: Graph Editor
    • آشنایی با Graph Editor
    • ویرایش فریم ها در Graph Editor
    • کار با Tangent
    • مقدار دهی به Key
    • اجرای عملیات روی یک یا چند Key
    • Buffer Curve
    • Snapshot
    • ایجاد Cycle و انیمیشن تکرار شونده
    • ویرایش منحنی حرکت کاراکتر انسان
    • انجام پروژه عملی
  • درس سوم: متحرک سازی اتوماتیک با Expression
    • نوشتن عبارت ها و دستورها با زبان MEL
    • مقادیر Frame و Time
    • عبارات شرطی
    • علامت های AND و OR
    • عبارات با اولویت های متفاوت
    • جا به جایی بین شرط های مختلف
    • ایجاد Custer
    • تابع Sin
    • Bake کردن انیمیشن
    • بهینه سازی انیمیشن
    • انجام پروژه عملی
  • درس چهارم: ابزار و تکنیک های خاص
    • متحرک سازی با Constraint (تبعیت کردن از حرکت شی دیگر)
    • متحرک سازی Joint ها
    • ایجاد لایه برای انیمیشن
    • Grease Pencil
    • Path Animation (ایجاد مسیر مشخص برای حرکت)
    • Playblasts (نمایش حرکت به صورت ویدئو)
    • Trax Editor
    • ترکیب انیمیشن ها
    • Blend Shape
    • نحوه Export کردن انیمیشن ها برای استفاده در برنامه های دیگر

مفید برای رشته های
  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • پزشکی

در ادامه لیست کتب انگلیسی و کتب فارسی منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

  • John Edgar Park; Understanding 3D Animation Using Maya; 2005
  • مظاهر علی پور، شورا بهنام مقدم؛ انیمیشن سازی و طراحی ساختمان با برنامه مایا؛ ۱۳۸۶
  • امید پرتو؛ انیمیشن دیجیتالی و طراحی سه بعدی؛ ۱۳۸۱

آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

Autodesk Maya 2016



پیش نمایش‌ها

۱. Time Slider (الف)

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۸۷ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۲. Time Slider (ب)

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۷ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۳. Graph Editor (الف)

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۷ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۴. Graph Editor (ب)
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۵. متحرک سازی اتوماتیک با Expression (الف)
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۶. متحرک سازی اتوماتیک با Expression (ب)
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۷. ابزار و تکنیک های خاص
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
این آموزش شامل ۸ جلسه ویدئویی با مجموع ۶ ساعت و ۱۱ دقیقه است.
با تهیه این آموزش، می‌توانید به همه بخش‌ها و جلسات آن، دسترسی داشته باشید.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش متحرک سازی در مایا (Maya)
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۵۹۰۳۸ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVMY9511
مدت زمان ۶ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)
حجم دانلود ۷۸۷ مگابایت (کیفیت ویدئو HD‌ با فشرده سازی انحصاری فرادرس)




نظرات

تا کنون ۴۹۳ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و ۴ نظر ثبت شده است.
زهرا
زهرا

من اصلا با نرم افزار مایا کار نکرده بودم خوب بود بیشتر به دید رفع اشکال به آموزش نگاه کردم.

محسن
محسن

این آموزش را به پیشنهاد استادم تهیه کردم. خیلی اموزش عالی بود. نحوه بیان و گفتار مدرس خیلی خوب بود. نحوه کار با خطوط و استفاده از دکمه ها را عالی تدریس کرده بودند.

سیدحمیدرضا
سیدحمیدرضا

آموزش خیلی آسون و ابتدایی بود. ای کاش تخصصی تر و مباحث را گسترده تر آموزش می دادند.به طور کلی خیلی راضی بودم

مرتضی
مرتضی

سلام خداقوت آموزش خوبی بود

برچسب‌ها:
Animation Autodesk- pivot point | Animation Preferences | Attribute Editor | Attribute Editor- Key frame | Bake | Bake کردن انیمیشن | Blend | Blend Shape | Buffer Curve | Channel Box | character set | constraint | Expression | Graph Editor | Grease Pencil | Key Frame | Maya | Maya 2016 | MEL | Path Animation | Playback speed | Playblasts | Range Slider | Rotate | Scale | Snapshot | Snapshot- Scale- Rotate | Tangent | Time Slider | Translate | Translate -Preferences | Trax Editor | اتو دسک | انتقال | انیمیشن | انیمیشن تکرار شونده | ایجاد cycle | ایجاد لایه برای انیمیشن | بهینه سازی | بهینه سازی انیمیشن | پویا نمایی | ترکس ادیتور | ترکیب انیمیشن ها | تعداد فریم اجرایی در ثانیه | تنظیم Key frame | تنظیم فریم از طریق Channel Box | تنظیم فریم در ابزار Translate | تنظیم فریم روی رنگ اشیا | تنظیم فریم روی ویژگی های خاص | چرخش | حرکت | خط مماس | رنج اسلایدر | سلسله مراتب | شبیه سازی | فریم -تایم اسلایدر | فریم بر ثانیه | کار با Tangent | کاراکتر ست | گراف ادیتور | مایا | متحرک سازی | متحرک سازی Joint ها | متحرک سازی اتوماتیک با Expression | متحرک سازی با Constraint | متحرک سازی در مایا | مرکز ثقل | مقدار دهی به Key | مقیاس | نحوه Export کردن انیمیشن | نرم افزار Maya | نرم افزار شبیه سازی | نرم افزار مایا | نوشتن دستور با زبان MEL | نوع اجرای انیمیشن | ویرایش Key frame | ویرایش فریم ها در Graph Editor
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

فهرست جلسات ۸ جلسه ویدئویی ×