×
زمان تقریبی انتشار: ۴ تا ۱۲ هفته

آموزش ساخت بازی سه بعدی با کتابخانه LWJGL جاوا - پیش ثبت نام

آموزش ساخت بازی سه بعدی با کتابخانه LWJGL جاوا - پیش ثبت نام

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش
وضعیت انتشار: در حال برنامه ریزی
زمان تقریبی انتشار: بر حسب تعداد درخواست های دانشجویان و اولویت زمانی و آموزشی اعضای هیات علمی فرادرس، انتشار این آموزش در واحد نشر فرادرس اولویت سنجی می شود. انتشار یک آموزش پس از شروع به ضبط معمولا ۴ تا ۱۲ هفته زمان می برد.
این آموزش در حال برنامه ریزی برای ارائه در فرادرس است و انتشار سریع تر آن، بستگی به تعداد متقاضیان این آموزش دارد. چنانچه شما نیز تمایل به انتشار سریع این آموزش دارید در این آموزش پیش ثبت نام نمایید.
آموزش ساخت بازی سه بعدی با کتابخانه LWJGL جاوا - پیش ثبت نام

در این دوره آموزشی یک نمونه بازی سه بعدی پیاده سازی خواهد شد و در ابتدای هر مبحث مفاهیم اصولی و پایه ریاضی آنها ارائه می شود. هدف از این دوره آموزشی آشنایی با مباحث مختلفی است که در برنامه های گرافیکی استفاده می شوند و در ادامه هر مبحث، یک نمونه بازی سه بعدی تکمیل می شود. از کتابخانه LWJGL، مبتنی بر OpenGL 3.0 و زبان برنامه نویسی Java استفاده شده است.

آموزش ساخت بازی سه بعدی با کتابخانه LWJGL جاوا - پیش ثبت نام

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش
وضعیت انتشار: در حال برنامه ریزی
زمان تقریبی انتشار: بر حسب تعداد درخواست های دانشجویان و اولویت زمانی و آموزشی اعضای هیات علمی فرادرس، انتشار این آموزش در واحد نشر فرادرس اولویت سنجی می شود. انتشار یک آموزش پس از شروع به ضبط معمولا ۴ تا ۱۲ هفته زمان می برد.
این آموزش در حال برنامه ریزی برای ارائه در فرادرس است و انتشار سریع تر آن، بستگی به تعداد متقاضیان این آموزش دارد. چنانچه شما نیز تمایل به انتشار سریع این آموزش دارید در این آموزش پیش ثبت نام نمایید.

فرادرس از جهت فرصت آموختن، یک محیط کاملا باز (بدون هیچ مرز و شرط برای ورود) برای همه است. اما از جهت فرصت آموزش دادن، یک محیط به شدت بسته است و مدرسین آن با عبور از سخت ترین ضوابط علمی و فیلترهای مهارت آموزشی برگزیده و دستچین می شوند. در چندین سال گذشته کمتر از 5 درصد متقاضیان تدریس در فرادرس توانسته اند به مرحله نهایی ارائه آموزش در آن برسند. ارائه یک آموزش توسط «گروه مدرسین فرادرس» تضمینی برای کیفیت آن می باشد.

توضیحات تکمیلی

ابزارهای متعددی برای برنامه نویسی گرافیک معرفی شده اند و یکی از معروف ترین آنها OpenGL است و در کنار آن کتابخانه های مبتنی برOpenGL محبوبیت خاصی دارند، جایی که از توابع داخلی خود کتابخانه ها و همین طور توابع OpenGL در کنار هم برای ساخت برنامه های گرافیکی و یا پردازش مدل های سه بعدی استفاده می شود.

در این دوره آموزشی یک نمونه بازی سه بعدی پیاده سازی خواهد شد و در ابتدای هر مبحث مفاهیم اصولی و پایه ریاضی آنها ارائه می شود.

هدف از این دوره آموزشی آشنایی با مباحث مختلفی است که در برنامه های گرافیکی استفاده می شوند و در ادامه هر مبحث، یک نمونه بازی سه بعدی تکمیل می شود.

از کتابخانه LWJGL، مبتنی بر OpenGL 3.0 و زبان برنامه نویسی Java استفاده شده است.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: مباحث ابتدایی و ضروری
    • ایجاد صفحه نمایش
    • آشنایی با VAO و VBO - رندر کردن یک مستطیل
    • رندر با استفاده از glDrawElements
    • معرفی Shader
    • رنگ ها با استفاده از Shader
    • Texturing: نمایش Texture
  • درس دوم: نمایش مدل ها و بهینه سازی
    • ماتریس، حرکت و دوران
    • نمایش مدل سه بعدی از فایل OBJ
    • نور پردازی
    • بهینه سازی عملیات Rendering
    • Transparency
    • شبیه سازی مه
    • Multitexturing: استفاده از نقشه بازی و چند Texture برای ایجاد زمین بازی
  • درس سوم: بازیکن، دوربین و تغییر زاویه دوربین
    • حرکت بازیکن و نمایش آن
    • دوربین سوم شخص (تعقیب بازیکن)
    • حرکت دوربین با استفاده از موس
    • Mipmapping
    • Terrain Generation
    • تشخیص تصادم
    • Texture Atlases
  • درس چهارم: تکمیل بازی و مباحث تکمیلی
    • چند منبع نور
    • تضعیف نور نقطه ای
    • آسمان
    • روز / شب
    • دریافت و بررسی محل کلیک موس (3d)
    • آب
    • Cel Shading
    • Normal Mapping
    • رندر متن
    • خرده افکت ها
    • زمین بازی رندوم
    • سایه
    • PCF
    • Antialiasing
    • Anisotropic Filtering
    • Exporting the Project
    • افکت های بعد از پردازش

مفید برای رشته های

  • علوم کامپیوتر
  • مهندسی نرم افزار




راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش ساخت بازی سه بعدی با کتابخانه LWJGL جاوا - پیش ثبت نام
ناشر فرادرس
کد آموزش FVJ9505
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)






نظرات

دانشجو
دانشجو

لطفا منتشر کنید.
پاسخ به نظر

علی استادی
علی استادی

سلام همیشه منتظر همچین فرصتی بودم که بتونم با زبان جاوا بازی بسازم لطفاً سریع تر منتشر کنید
پاسخ به نظر

ارشام
ارشام

من خیلی منتظر همچین آموزشی بودم. لطفا سریع تر منتشر کنین.
پاسخ به نظر

امیر
امیر

خیلی عالی، لطفا منتشر کنید.
پاسخ به نظر

parsa
parsa

با سلام این آموزش چون اولین بار هست که به زبان فارسی ساخته شده بری همین طرفدار زیادی دارد خواهشا سریع تر منتشر کنید
پاسخ به نظر

مجتبی
مجتبی

سلام لطفا هرچه سریع تر این آموز رو منتشر کنید ممنون
پاسخ به نظر

محمد جواد
محمد جواد

محمد جواد
سلام
بسیار عالی؛ لطفا هرچه سریع تر منتشر شود... بی صبرانه منتظرم

پاسخ به نظر

برچسب‌ها:
Anisotropic Filtering | Antialiasing | Cel Shading | Exporting the project | glDrawElements | Mipmapping | Multitexturing | Normal Mapping | PCF | Rendering | ShaderTexture | Terrain Generation | Texture Atlases | Transparency | VAO و VBO | تشخیص تصادم | شبیه سازی مه | مدل سه بعدی
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

×
فهرست جلسات ۰ جلسه ویدئویی