×
۱۲۵,۰۰۰ تومان

آموزش ساخت بازی سه بعدی تیراندازی اول شخص در Unreal Engine

آموزش ساخت بازی سه بعدی تیراندازی اول شخص در Unreal Engine

هزینه آموزش
۱۲۵,۰۰۰ تومان

تعداد دانشجو
۵۱۰ نفر
مدت زمان
۵ ساعت و ۴۹ دقیقه
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت
۷ بازخورد (مشاهده نظرات)

Unreal Engine، یک موتور بازی سازی توسعه داده شده توسط Epic Games است که ابتدا در سال ۱۹۹۸ برای ساخت بازی تیرانداز اول شخص (First-Person Shooter) به کار گرفته شد. گرچه این موتور در ابتدا برای این نوع بازی توسعه داده شد، اما به طور موفقیت آمیز در ساخت بسیاری از بازی ها مانند: پلتفرمر (Platformer)، بازی های جنگی و… نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در این فرادرس به صورت پروژه محور نحوه ساخت یک بازی تیرانداز اول شخص آموزش داده می شود. در این مسیر، بدون نیاز به کدنویسی، بلوک هایی از کد موسوم به گره که در فایل هایی به نام Blueprint مورد استفاده قرار می گیرند را به کار می گیریم و با متصل کردن آن ها منطق بازی را ایجاد می کنیم.

آموزش ساخت بازی سه بعدی تیراندازی اول شخص در Unreal Engine

تعداد دانشجو
۵۱۰ نفر
مدت زمان
۵ ساعت و ۴۹ دقیقه
هزینه آموزش
۱۲۵,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
۷ بازخورد (مشاهده نظرات)

محمود خاوریان

کارشناسی مهندسی کامپیوتر - نرم افزار

ایشان در حال حاضر هنرآموز کامپیوتر هنرستان‌های شهر همدان هستند و در زمینه برنامه‌نویسی C (سی)، ++C (سی پلاس پلاس)، #C (سی شارپ)، طراحی سایت با PHP و WordPress و برنامه‌نویسی اندروید در محیط Android Studio نیز تخصص دارند.

توضیحات تکمیلی

Unreal Engine، یک موتور بازی سازی توسعه داده شده توسط Epic Games است که ابتدا در سال 1998 برای ساخت بازی تیرانداز اول شخص (First-Person Shooter) به کار گرفته شد. گرچه این موتور در ابتدا برای این نوع بازی توسعه داده شد، اما به طور موفقیت آمیز در ساخت بسیاری از بازی ها مانند: پلتفرمر (Platformer)، بازی های جنگی و… نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

ویژگی خیلی مهم این موتور بازی سازی این است که بدون حتی یک خط کدنویسی نیز می توان شروع به ساخت بازی کرد اما این امکان نیز برای برنامه نویسان و علاقه مندان به زبان ++C در نظر گرفته شده است تا بتوانند توسط این زبان برنامه نویسی محبوب، بازی های خود را کدنویسی کنند.

در این فرادرس به صورت پروژه محور نحوه ساخت یک بازی تیرانداز اول شخص آموزش داده می شود. در این مسیر، بدون نیاز به کدنویسی، بلوک هایی از کد موسوم به گره که در فایل هایی به نام Blueprint مورد استفاده قرار می گیرند را به کار می گیریم و با متصل کردن آن ها منطق بازی را ایجاد می کنیم.

 

فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در اين مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: تعامل با اشیا با استفاده از بلوپرینت ها
    • معرفی پروژه
    • ایجاد پروژه
    • اضافه کردن استوانه به صحنه بازی
    • ایجاد متریال
    • ایجاد اولین Blueprint
    • تغییر متریال هنگام تشخیص برخورد گلوله با استوانه
    • متحرک سازی استوانه
    • تغییر دادن جهت حرکت استوانه
  • درس دوم: توسعه دادن توانایی های بازیکن
    • سفارشی سازی ورودی های کنترلی
    • اضافه کردن قابلیت دویدن
    • انیمیشن سازی یک نمای زوم
    • استفاده از یک نوار زمانی برای انتقالات نرم تر
    • افزایش سرعت گلوله
    • از بین بردن استوانه های هدف و اضافه کردن جلوه های صوتی
  • درس سوم: ایجاد عناصر UI (رابط کاربری) بازی
    • ترسیم اطلاعات بازی با بلوپرینت های Widget
    • افزودن شمارنده های تعداد مهمات باقیمانده و تعداد دشمنان از بین رفته
    • متصل کردن مقادیر UI به متغیرهای بازیکن
    • ایجاد Binding برای جان و استقامت
    • ایجاد Binding متن
    • کاهش دادن شمارنده مهمات
    • افزایش دادن مقدار شمارنده تعداد اهداف از بین رفته
  • درس چهارم: ایجاد محدودیت ها و اهداف بازی
    • کم کردن استقامت هنگام دویدن
    • بازیابی مجدد استقامت
    • جلوگیری کردن از شلیک گلوله هنگامی که مهمات تمام شود
    • ایجاد اشیای جمع کردنی
    • تنظیم کردن منطق اشیای قابل جمع کردن
    • تنظیم کردن شرط برنده شدن به بازی
    • نمایش تعداد اهداف لازم برای از بین بردن در HUD
    • ایجاد منوی برنده شدن
    • نمایش دادن منو
    • مشخص کردن برنده شدن بازیکن
  • درس پنجم: ساخت دشمنان متحرک با AI (هوش مصنوعی)
    • وارد کردن شخصیت دشمن از Marketplace
    • قابل پیمایش کردن صحنه با یک NavMesh
    • تنظیم کردن صحنه برای هوشمند شدن با موجودیت های هوش مصنوعی
    • ایجاد رفتار پیمایش کردن در صحنه
    • تنظیم کردن نقاط حرکت
    • یاددهی هوش مصنوعی با Behavior Tree برای قدم زدن دشمن
    • تعلیم دادن هوش مصنوعی برای تعقیب بازیکن
    • دادن بینایی به دشمن با Pawn Sensing
    • ایجاد رفتار تعقیب کردن
  • درس ششم: توسعه دادن هوش مصنوعی دشمنان - بخش یکم
    • ایجاد کردن یک وظیفه حمله کردن
    • به هنگام سازی شمارنده جان
    • شنیدن صدا توسط دشمنان و تشخیص دادن صداها
    • اضافه کردن ویژگی شنیدن صدا به Behavior Tree
    • اضافه کردن صدا به اعمال بازیکن
  • درس هفتم: توسعه دادن هوش مصنوعی دشمنان - بخش دوم
    • از بین بردن دشمنان
    • وارد کردن دشمنان بیشتر به صحنه بازی در هنگام اجرا
    • ایجاد رفتار پرسه زدن برای دشمنان
    • مشخص کردن نقطه شروع وارد شدن دشمنان با یک وظیفه سفارشی
    • اضافه کردن رفتار پرسه زدن به Behavior Tree
  • درس هشتم: اداره کردن وضعیت بازنده شدن بازیکن
    • تنظیم کردن صفحه اعلام بازنده شدن
    • اصلاح بلوپرینت First Person Character
  • درس نهم: انتشار بازی
    • بهینه سازی تنظیمات گرافیکی بازی
    • تنظیم کردن بازی برای اجرا شدن توسط دیگران
    • ایجاد پکیج از بازی

 

مفید برای
  • مهندسی کامپیوتر - نرم افزار
  • مهندسی فناوری اطلاعات (IT)
  • بازی سازی

پیش نیاز


آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل PDF یادداشت‌ های ارائه مدرس

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

Unreal Engine 4.24.1

پیش نمایش‌ها

۱. تعامل با اشیاء با بلوپرینت ها
۲. توسعه دادن توانایی های بازیکن
۳. یجاد عناصر UI بازی
۴. ایجاد محدودیت ها و اهداف بازی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۵. ساخت دشمنان متحرک با AI
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۶. توسعه دادن هوش مصنوعی دشمنان - بخش یکم
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۷. توسعه دادن هوش مصنوعی دشمنان - بخش دوم
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۸. اداره کردن وضعیت بازنده شدن بازیکن
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۹. انتشار بازی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
این آموزش شامل ۱۰ جلسه ویدئویی با مجموع ۵ ساعت و ۴۹ دقیقه است.
با تهیه این آموزش، می‌توانید به همه بخش‌ها و جلسات آن، دسترسی داشته باشید.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش ساخت بازی سه بعدی تیراندازی اول شخص در Unreal Engine
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۷۴۱۹۱ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVGAME9811
مدت زمان ۵ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)
حجم دانلود ۹۳۸ مگابایت (کیفیت ویدئو HD با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی در حساب کاربری شما شارژ می‌شود.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می‌شود.
آموزش‌های مرتبط با آموزش ساخت بازی سه بعدی تیراندازی اول شخص در Unreal Engine


آموزش‌های پیشنهادی برای شما


نظرات

تا کنون ۵۱۰ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و ۷ نظر ثبت شده است.
اراد
اراد
۱۴۰۰/۰۸/۲۴

اموزش عالی بود انتظار داشتم کامل تر باشه تشکر

امیر حسین
امیر حسین
۱۴۰۰/۰۷/۲۷

عالی بود آقای خاوریان به طور کامل هر بخشی رو که توضیح دادید فهمیدم و مسلط شدم لطفا باز هم همچین آموزش هایی رو قرار بدین.
دوستان انتظار ساخت بازی کانتر استریک سورس رو نداشته باشن هدف از این آموزش به قول آقای خاوریان آشنا کردن علاقمندان به بازی سازی شما با گذراندن این دوره به قسمتهای پرکاربرد آنریل انجین آشنا میشید و میتونید به بازی های خودتون اضافشون کنید مانند افزودن زوم کردن,افزودن دویدن,اجسام پیک آپ,هوش مصنوعی,افزودن دشمن که این روزا کمتر آموزشی مثل این دوره پیدا میشه.

محمد
محمد
۱۴۰۰/۰۴/۳۱

من نمیدونم چرا دوستان نظر منفی میدن.
من به طور کامل دوررو دیدم و پیاده سازی کردم .
واقعا عالی بود و به نحو احسنت توضیح داده شده بود واقعا از مدرس ممنونم.
خواهش میکنم باز هم به این صورت پروژه محور از آنریل فیلم بزارید.
پاینده و پیروز باشید.

امیررضا
امیررضا
۱۳۹۹/۰۷/۳۰

عاليييييي

محمد سینا
محمد سینا
۱۳۹۹/۰۳/۱۶

خیلی خوب نبود. برای ساخت محیط خوب نبود اما برای برنامه ریزی دشمن خوب بود.

علیرضا
علیرضا
۱۳۹۹/۰۳/۱۵

هم لحن مدرس و هم از نظر محتوایی عالی بود.

علی
علی
۱۳۹۹/۰۱/۱۴

به نظرم آموزش کامل نبود و منتظر دوره های تکمیلی این آموزش هستم.

برچسب‌ها:
#C | AI | Behavior Tree | binding | Blueprint | Epic Games | First-Person Shooter | HUD | Marketplace | NavMesh | Pawn Sensing | UI | Unreal Engine | Widget | آموزش بازی تیراندازی در آنریل انجین | آموزش بازی سازی در Unreal Engine | آموزش بازی سازی در آنریل انجین | آموزش بازی سه بعدی در آنریل انجین | آموزش ساخت بازی در Unreal Engine | آموزش ساخت بازی در آنریل انجین | آموزش موتور Unreal Engine | آموزش موتور آنریل انجین | آموزش موتور بازی سازی آنریل انجین | اطلاعات بازی | افزایش سرعت گلوله | انیمیشن | انیمیشن سازی | اهداف بازی | بازی های جنگی | بدون نیاز به کدنویسی | برنامه نویس | بلوپرینت | بهینه سازی تنظیمات گرافیکی بازی | پلتفرمر | پیمایش صحنه | تنطیمات گرافیکی | تنظیمات گرافیکی بازی | توسعه دادن هوش مصنوعی | توسعه هوش مصنوعی | جلوه های صوتی | دشمنان متحرک | رابط کاربری | رابط کاربری بازی | زبان C++ | شمارنده | شمارنده مهمات | صحنه بازی | عناصر UI | کدنویسی | گرافیک بازی | گلوله | متریال | متغیرهای بازیکن | موتور بازی سازی | موجودیت های هوش مصنوعی | نوار زمانی | هوش مصنوعی | ورودی های کنترلی
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر
×
فهرست جلسات ۱۰ جلسه ویدئویی
×