×
۲۵,۰۰۰ تومان ۱۵,۰۰۰ تومان

آموزش پروژه محور پروتئوس و کدویژن - ساخت بازی دوز با میکروکنترلر ATmega16

آموزش پروژه محور پروتئوس و کدویژن - ساخت بازی دوز با میکروکنترلر ATmega16

تعداد دانشجو
۱۶۱ نفر
مدت زمان
۲ ساعت و ۴۵ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۲۵,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
۱۵,۰۰۰ تومان

(کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
آموزش پروژه محور پروتئوس و کدویژن - ساخت بازی دوز با میکروکنترلر ATmega16

از میان خانواده های مختلف میکروکنترلرها، AVR به علت برخورداری از مزایای قابل توجهی چون کاهش مصرف توان (به دلیل تکنولوژی ساخت تراشه CMOS)، سرعت بالا در پردازش (به دلیل طراحی براساس معماری RISC)، کاهش حجم کد (به دلیل قابلیت برنامه نویسی به زبان های سطح بالا) و قیمت مناسب با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است. امکانات و خصوصیات متنوع و فراوان میکروکنترلرهای AVR باعث دسته بندی آن ها به انواع مختلفی شده که یکی از کاربردی ترین دسته ها که توان پردازشی بالایی نیز دارد، ATmega است. در این آموزش به پیاده سازی بازی معروف دوز خواهیم پرداخت که با نام های XO یا Tic-Tac-Toe نیز شناخته می شود.

آموزش پروژه محور پروتئوس و کدویژن - ساخت بازی دوز با میکروکنترلر ATmega16

تعداد دانشجو
۱۶۱ نفر
مدت زمان
۲ ساعت و ۴۵ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۲۵,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
۱۵,۰۰۰ تومان

(کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
مدرس
سجاد سلطانیان

کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی

مهندس سجاد سلطانیان، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی از دانشگاه شهید باهنر کرمان هستند. ایشان از سال 1390 سابقه تدریس در دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، علمی کاربردی و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی را دارند. همچنین علاوه بر توانایی برنامه نویسی به زبان های C (سی)، ++C (سی پلاس پلاس)، #C (سی شارپ)، PHP (پی اچ پی)، Visual Basic (ویژوال بیسیک)، متلب (MATLAB) و تسلط بر سیستم های مدیریت محتوای وردپرس (Wordpress) و جوملا (Joomla)، در حوزه پردازش تصویر و نهان نگاری اطلاعات (Steganography) نیز سابقه پژوهش و فعالیت دارند.

چکیده آموزش


توضیحات تکمیلی

با بررسی نحوه عملکرد بسیاری از لوازم الکترونیکی پرکاربرد در زندگی روزمره، به نقش بسیار مهم میکروکنترلرها پی می بریم. میکروکنترلرها در لوازمی مانند: ماشین لباسشویی، مایکروفر، یخچال، تلفن های هوشمند، کنترل از راه دور تلویزیون، سیستم های حفاظتی و... مورد استفاده قرار گرفته اند. همچنین، کاربردهای دیگری از میکروکنترلرها نیز وجود دارند که به سیستم های کنترل موتور اتومبیل، تابلوهای روان، دستگاه های کارت خوان وسایل حمل و نقل عمومی، کنترل چراغ راهنما و حتی دستگاه های پزشکی مربوط می شوند.

از میان خانواده های مختلف میکروکنترلرها، AVR به علت برخورداری از مزایای قابل توجهی چون کاهش مصرف توان (به دلیل تکنولوژی ساخت تراشه CMOS)، سرعت بالا در پردازش (به دلیل طراحی براساس معماری RISC)، کاهش حجم کد (به دلیل قابلیت برنامه نویسی به زبان های سطح بالا) و قیمت مناسب با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است. امکانات و خصوصیات متنوع و فراوان میکروکنترلرهای AVR باعث دسته بندی آن ها به انواع مختلفی شده که یکی از کاربردی ترین دسته ها که توان پردازشی بالایی نیز دارد، ATmega است.

یکی از کاربردهای رایج و جذاب میکروکنترلرها، استفاده از آن ها در طراحی اسباب بازی ها است. با توجه به اینکه پیاده سازی بازی با میکروکنترلر می تواند علاوه بر استفاده کاربردی از دانش تئوری، دارای جذابیت و ظرافت های ویژه ای نیز در طراحی باشد، در این آموزش به پیاده سازی بازی معروف دوز خواهیم پرداخت که با نام های XO یا Tic-Tac-Toe نیز شناخته می شود. بازی دوز نمونه مناسبی برای بازی های رقابتی است که به خاطر داشتن ویژگی های بارزی مانند قطعی بودن، نوبتی بودن و قابل مشاهده بودن، به یک انتخاب مناسب برای پیاده سازی تبدیل شده است.

برای دستیابی به این هدف، ابتدا مفاهیم اصلی مورد نیاز برای استفاده از میکروکنترلر ATmega16 را معرفی خواهیم کرد و پس از مروری کوتاه بر نحوه استفاده از نرم افزارهای Proteus و CodeVisionAVR، به تحلیل بازی دوز خواهیم پرداخت. در پایان، سخت افزار این بازی را در Proteus شبیه سازی می کنیم و کد عملکرد آن را نیز در کامپایلر CodeVisionAVR می نویسیم.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: کلیات و تحلیل توابع مورد نیاز
    • رجیسترهای تنظیم کننده میکروکنترلرهای AVR
    • ساختار کلی برنامه های زبان C
    • نحوه استفاده از صفحه کلید
    • نحوه استفاده از نمایشگر Seven Segment
    • آشنایی با نمایشگر LCD متنی
    • معرفی نقش نرم افزارهای Proteus و CodeVisionAVR در پیاده سازی
    • معرفی جزییات و ویژگی های بازی دوز
    • تحلیل بازی دوز و بررسی نحوه پیاده سازی
    • معرفی توابع مورد استفاده در کدنویسی
  • درس دوم: پیاده سازی بازی در نرم افزارها
    • معرفی ابزارها و IC های مورد استفاده در شبیه سازی بازی دوز
    • شبیه سازی سخت افزار بازی دوز در Proteus
    • کدنویسی بازی دوز در CodeVisionAVR
    • ارتباط شبیه سازی با کد و اجرای خروجی

مفید برای رشته های
  • مهندسی برق
  • مهندسی کامپیوتر
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل PDF یادداشت‌ های ارائه مدرس

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

Proteus Professional 8.5 ,CodeVisionAVR 3.14



پیش نمایش‌ها

۱. کلیات و تحلیل توابع مورد نیاز

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۹ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۲. پیاده سازی بازی در نرم افزارها

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۲۰ مگابایت -- (کلیک کنید +))

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش پروژه محور پروتئوس و کدویژن - ساخت بازی دوز با میکروکنترلر ATmega16
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۷۳۷۵۴ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVEE9806
مدت زمان ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (لینک دانلود)
حجم دانلود ۱۳۲ مگابایت (کیفیت ویدئو HD‌ با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


نظرات

تا کنون ۱۶۱ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و هنوز هیچ نظری ثبت نشده است.

برچسب‌ها:
7segment | Atmega | ATmega16 | ATMega16 microcontroller | AVR | CMOS | CodeVision | CodevisionAVR | Codewizard در CodeVisonAVR | Ic | IC های مورد استفاده در شبیه سازی | keypad | LCD | Micro Controller | microcontroller in CodeVision | microcontroller in Proteus | Proteus | seven segment | Tic tac toe game using ATMega16 | XO | ارتباط شبیه سازی با کد | ایجاد پروژه در CodeVisonAVR | ایجاد پروژه و استفاده از Codewizard | بازی دوز | بازی دوز در CodeVisionAVR | بازی های رقابتی | برنامه نویسی سطح بالا | برنامه های زبان C | پروتئوس | پیاده سازی بازی | تابلوهای روان | تراشه CMOS | تلفن های هوشمند | توابع مورد استفاده در کدنویسی | چراغ راهنما | دستگاه های پزشکی | دستگاه های کارت خوان | دوز | رجیستر | زبان C++ | ساختار کلی برنامه های زبان C | سرعت بالا در پردازش | سیستم های حفاظتی | سیستم های کنترل موتور اتومبیل | شبیه سازی (Simulation) | شبیه سازی در Proteus | شبیه سازی سخت افزار | شیبه سازی | صفحه کلید | طراحی اسباب بازی | طراحی بازی دوز | کامپایلر CodeVisionAVR | کاهش مصرف توان | کدنویسی | کدنویسی بازی دوز | کدویژن | کنترل از راه دور تلویزیون | لوازم الکترونیکی | معماری RISC | میکروکنترلر | میکروکنترلر ATMega16 | نرم افزار CodeVisionAVR | نرم افزار Proteus | نمایشگر Seven Segment | نمایشگر XO | وسایل حمل و نقل عمومی | یکروکنترلر AVR | یکروکنترلرهای AVR
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر