×
زمان تقریبی انتشار: ۴ تا ۱۲ هفته

آموزش الگوهای طراحی به زبان سی شارپ (#C) - پیش ثبت نام

آموزش الگوهای طراحی به زبان سی شارپ (#C) - پیش ثبت نام

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش
وضعیت انتشار: در حال برنامه ریزی
زمان تقریبی انتشار: بر حسب تعداد درخواست های دانشجویان و اولویت زمانی و آموزشی اعضای هیات علمی فرادرس، انتشار این آموزش در واحد نشر فرادرس اولویت سنجی می شود. انتشار یک آموزش پس از شروع به ضبط معمولا ۴ تا ۱۲ هفته زمان می برد.
این آموزش در حال برنامه ریزی برای ارائه در فرادرس است و انتشار سریع تر آن، بستگی به تعداد متقاضیان این آموزش دارد. چنانچه شما نیز تمایل به انتشار سریع این آموزش دارید در این آموزش پیش ثبت نام نمایید.
آموزش الگوهای طراحی به زبان سی شارپ (#C) - پیش ثبت نام

در آموزش الگوهای طراحی با سی شارپ، که این قسمت، قسمت اول آن است، برای طراحی نرم افزارها، یک سری الگو را معرفی می کنیم که می توانید برای هرگونه مسأله ای که با آن الگو مطابقت داشته باشد، روش مشابهی را به کار ببرید. با گذراندن این دوره و دوره های تخصصی تر بعدی، فرهنگ لغاتی را فرا خواهید گرفت؛ که در تمام برنامه هایی که می نویسید؛ فارغ از اینکه به چه زبانی باشد، بتوانید از آنها استفاده کنید.

آموزش الگوهای طراحی به زبان سی شارپ (#C) - پیش ثبت نام

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش
وضعیت انتشار: در حال برنامه ریزی
زمان تقریبی انتشار: بر حسب تعداد درخواست های دانشجویان و اولویت زمانی و آموزشی اعضای هیات علمی فرادرس، انتشار این آموزش در واحد نشر فرادرس اولویت سنجی می شود. انتشار یک آموزش پس از شروع به ضبط معمولا ۴ تا ۱۲ هفته زمان می برد.
این آموزش در حال برنامه ریزی برای ارائه در فرادرس است و انتشار سریع تر آن، بستگی به تعداد متقاضیان این آموزش دارد. چنانچه شما نیز تمایل به انتشار سریع این آموزش دارید در این آموزش پیش ثبت نام نمایید.

فرادرس از جهت فرصت آموختن، یک محیط کاملا باز (بدون هیچ مرز و شرط برای ورود) برای همه است. اما از جهت فرصت آموزش دادن، یک محیط به شدت بسته است و مدرسین آن با عبور از سخت ترین ضوابط علمی و فیلترهای مهارت آموزشی برگزیده و دستچین می شوند. در چندین سال گذشته کمتر از 5 درصد متقاضیان تدریس در فرادرس توانسته اند به مرحله نهایی ارائه آموزش در آن برسند. ارائه یک آموزش توسط «گروه مدرسین فرادرس» تضمینی برای کیفیت آن می باشد.

توضیحات تکمیلی

مبحث طراحی نرم افزارها از مباحث مهم حوزه برنامه نویسی است. توسعه پذیری نرم افزار نوشته شده، از مسائل مهمی است که باید برای ساخت یک نرم افزار مورد توجه قرار گیرد. نرم افزارهایی مثل تلگرام یا ترلو یا بازی های مختلف را ببینید، همگی آنها یک اصل را رعایت کرده اند که در اکثر مواقع ما آن را نادیده می گیریم، و آن اصل تغییر است.

تا به حال حتماً پیش آمده است که در حین برنامه نویسی ها یا طراحی نرم افزارتان، با مسائلی روبرو شده باشید که برای حل آن، مجبور شوید کدهای کثیف بنویسید. یا برای اینکه چند کلاس را از تغییر در یک کلاس دیگر باخبر کنید، مجبور شوید به شیوه های نامتعارف متوسل شوید. حتماً پیش آمده است که برنامه ای که قبلاً نوشته اید را باز کنید، و هیچ چیز از آن سر در نیاورید. یا برای اینکه یک عملکرد کوچک را در برنامه تان تغییر دهید؛ مجبور شوید به دویست هزار کلاس دیگر بروید و یکی یکی عملکردها را تغییر دهید. این یک کابوس وحشتناک است!

در آموزش الگوهای طراحی با سی شارپ، که این قسمت، قسمت اول آن است، برای طراحی نرم افزارها، یک سری الگو را معرفی می کنیم که می توانید برای هرگونه مسأله ای که با آن الگو مطابقت داشته باشد، روش مشابهی را به کار ببرید. با گذراندن این دوره و دوره های تخصصی تر بعدی، فرهنگ لغاتی را فرا خواهید گرفت؛ که در تمام برنامه هایی که می نویسید؛ فارغ از اینکه به چه زبانی باشد، بتوانید از آنها استفاده کنید. برای مثال، دیگر نیازی نیست به همکارتان که می خواهد در توسعه پروژه به شما کمک کند، بگویید که فلان کلاس را ساختم و سپس یک اینترفیس ساختم و دو عملکرد را در آن تعریف کردم. خیلی ساده، میگویید از Strategy Pattern استفاده کردم و تمام. همکارتان (اگر ایشان هم این دوره را دیده باشند البته!) کاملاً خواهد فهمید چه روشی استفاده کرده اید.

در آموزش "الگوهای طراحی به زبان سی شارپ" با ارائه مثال های عملی و واقعی، به بهترین روش ممکن الگوهای طراحی را فرا خواهید گرفت و به یک طراح حرفه ای نرم افزار تبدیل خواهید شد.

 
فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در اين مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: معرفی کلی و الگوی Strategy
    • شروع کار با برنامه شبیه ساز اردک
    • الگوهای طراحی چه هستند؟
    • چرا زبان سی شارپ؟
    • چه زمانی به الگوهای طراحی نیاز پیدا می کنیم؟
    • پیاده سازی مجدد شبیه ساز اردک با الگوی Strategy
    • آموزش مبتدی دیاگرام UML
    • نقشه UML الگوی Strategy
    • برای استفاده از الگوها به چه ابزاری نیاز داریم؟
    • چرا نام های الگوهای طراحی را معادل سازی فارسی نمی کنیم؟
    • خلاصه مطالب و تمرین
  • درس دوم: الگوی طراحی Observer
    • پیاده سازی اولیه برنامه مانیتورینگ وضعیت آب و هوا
    • چه چیزی در این پیاده سازی اولیه مشکل دارد؟
    • معرفی الگوی Observer
    • حل مشکلات برنامه مانیتورینگ آب و هوا با الگوی Observer
    • پیاده سازی و تست برنامه با Observer
    • نمایش دیاگرام UML الگوی Observer
    • خلاصه مطالب و تمرین
  • درس سوم: الگوی Decorator
    • به کافه فرادرس خوش آمدید. شروع با برنامه شبیه سازی کافه
    • اصل Open-Close
    • آشنایی با الگوی Decorator
    • توصیف سفارش یک نوشیدنی با استفاده از Decorator
    • پیاده سازی و تست برنامه کافه با Decorator
    • دیاگرام UML الگوی Decorator
    • خلاصه مطالب و تمرین
  • درس چهارم: الگوی Factory
    • شروع با برنامه شبیه سازی پیتزا فروشی
    • شناسایی جنبه هایی که متفاوت هستند.
    • ساخت یک کارخانه ساده پیتزا سازی
    • الگوی Factory Method
    • دیاگرام UML الگوی Factory Method
    • اصل Dependency Inversion
    • الگوی Abstract Factory
    • دیاگرام UML الگوی Abstract Factory
    • تفاوت Factory Method و Abstract Factory
    • خلاصه مطالب و تمرین
  • درس پنجم: الگوی Singleton
    • الگوی Singleton
    • دیاگرام UML الگوی Singleton
    • داستان کارخانه شکلات سازی و مشکلاتی که با Singleton حل می شود.
    • پیاده سازی نمونه عملی
    • کار با برنامه های چند نخی
    • خلاصه مطالب و تمرین
  • درس ششم: الگوی Command
    • الگوی Command
    • استفاده از شیء Command
    • دیاگرام UML الگوی Command
    • پیاده سازی نمونه شبیه سازی کنترل از راه دور
    • ساده سازی برنامه ها با استفاده از الگوی Command
    • استفاده های بیشتر از الگوی Command
    • خلاصه مطالب و تمرین
  • درس هفتم: الگوی Adapter و Facade
    • Adapter ها همه جا هستند!
    • Adapter های شیء گرا
    • الگوی Adapter
    • دیاگرام UML الگوی Adapter
    • الگوی Facade
    • اصل Least Knowledge در برنامه نویسی
    • خلاصه مطالب و تمرین
  • درس هشتم: الگوی Template Method
    • بازگشت به کافه فرادرس!
    • آشنایی با الگوی Template Method
    • پیاده سازی الگوی Template Method
    • دیاگرام UML الگوی Template Method
    • اصل هالیوود در برنامه نویسی
    • دستور CompareTo چیست؟
    • اپلت ها با استفاده از الگوی Template Method
    • خلاصه مطالب و تمرین
  • درس نهم: الگوهای Iterator و Composite
    • آشنایی با الگوی Iterator
    • ساخت برنامه با الگوی Iterator
    • کتابخانه داخلی Iterator
    • دیاگرام UML الگوی Iterator
    • آشنایی با الگوی طراحی Composite
    • دیاگرام UML الگوی Composite
    • Null Iterator
    • Composite Iterator، معجزه Composite و Iterator در کنار یکدیگر
    • خلاصه مطالب و تمرین
  • درس دهم: الگوی State
    • آشنایی با کلاس ها و اینترفیس های الگوی State
    • دیاگرام UML الگوی State
    • پیاده سازی نمونه عملی
    • خلاصه مطالب و تمرین
  • درس یازدهم: الگوی های طراحی در دنیای واقعی
    • مثال هایی از الگوهای طراحی در دنیای واقعی
    • جمع بندی مطالب و توضیحات تکمیلی
 
مفید برای
  • مهندسی کامپیوتر
  • علوم کامپیوتر



اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش الگوهای طراحی به زبان سی شارپ (#C) - پیش ثبت نام
ناشر فرادرس
کد آموزش FVCS9607
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)

آموزش‌های مرتبط با آموزش الگوهای طراحی به زبان سی شارپ (#C) - پیش ثبت نام


آموزش‌های پیشنهادی برای شما

نظرات

آرش
آرش

ممنون از اطلاع رسانیتون
منتظر انتشار این آموزش هستم

رضا
رضا

سلام خداقوت
لطفا آموزش design patterns مخصوص یونیتی هم تهیه کنید
حالا نه صرفا الگوهای طراحی، میتونه عنوان کدنویسی استاندارد بهمراه استفاده بهینه از الگوهای طراحی در یونیتی باشه
یک برنامه نویس حرفه ای باید بتونه استاندارد و بهینه کد بنویسه و برای حل بسیاری از مسایل از الگوهای استانداردی که قبلا پیدا شده اند استفاده کنه
تشکر از سایت خوبتون

ebrahim
ebrahim

بی صبرانه منتظر انتشار این آموزش هستم

Hassan
Hassan

بسیار عالی و تشکر فراوان

برچسب‌ها:
Abstract Factory | Adapter | Adapter های شیء گرا | Command | CompareTo | Composite | Decorator | Dependency Inversion | Facade | Factory | Factory Method | iterator | Least Knowledge | Null Iterator | Observer | Open-Close | Singleton | Strategy Pattern | UML | آشنایی با الگوی Decorator | آشنایی با الگوی Iterator | آشنایی با الگوی Template Method | آشنایی با الگوی طراحی Composite | آموزش مبتدی دیاگرام UML | اپلت ها با استفاده از الگوی Template Method | استفاده از شیء Command | استفاده های بیشتر از الگوی Command | اصل Dependency Inversion | اصل Least Knowledge در برنامه نویسی | اصل Open-Close | الگوهای Iterator | الگوهای طراحی | الگوهای طراحی با سی شارپ | الگوی Abstract Factory | الگوی Adapter | الگوی Command | الگوی Decorator | الگوی Facade | الگوی Factory | الگوی Factory Method | الگوی Singleton | الگوی State | الگوی Strategy | الگوی Template Method | الگوی طراحی Observer | اینترفیس | اینترفیس های الگوی State | برنامه مانیتورینگ وضعیت آب و هوا | پیاده سازی الگوی Template Method | پیاده سازی نمونه شبیه سازی کنترل از راه دور | تست برنامه با Observer | تست برنامه کافه با Decorator | تفاوت Factory Method و Abstract Factory | توسعه پذیری نرم افزار | حوزه برنامه نویسی | دستور CompareTo | دیاگرام UML | دیاگرام UML الگوی Abstract Factory | دیاگرام UML الگوی Adapter | دیاگرام UML الگوی Command | دیاگرام UML الگوی Composite | دیاگرام UML الگوی Decorator | دیاگرام UML الگوی Factory Method | دیاگرام UML الگوی Iterator | دیاگرام UML الگوی Singleton | دیاگرام UML الگوی State | دیاگرام UML الگوی Template Method | زبان سی شارپ | ساخت برنامه با الگوی Iterator | ساده سازی برنامه ها با استفاده از الگوی Command | طراحی نرم افزار | علوم کامپیوتر | عملکرد | کار با برنامه های چند نخی | کتابخانه داخلی Iterator | کلاس | معرفی الگوی Observer | نقشه UML الگوی Strategy | نمایش دیاگرام UML الگوی Observer
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر
×
فهرست جلسات ۰ جلسه ویدئویی
×