×
۱۲۰,۰۰۰ تومان

آموزش پروژه محور سی پلاس پلاس C++‎ - پیاده سازی بازی شطرنج

آموزش پروژه محور سی پلاس پلاس C++‎ - پیاده سازی بازی شطرنج

هزینه آموزش
۱۲۰,۰۰۰ تومان

تعداد دانشجو
۳۳۱ نفر
مدت زمان
۳ ساعت و ۶ دقیقه
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت
۱ بازخورد (مشاهده نظرات)

در این فرادرس سعی شده از مباحث اولیه برنامه‌نویسی برای پیاده‌سازی بازی استفاده شود تا دانشجویان و علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی در ابتدای مسیر خود نیز بتوانند پروژه‌های بزرگ را طراحی و روانه بازار کنند. برای پیاده‌سازی حرکت مهره‌ها و نیز شرایط اتمام بازی از توابع و از مبحث فایل‌ها برای ذخیره بازی استفاده شده است و شما نیاز به یادگیری و یا استفاده از کلاس‌ها، مسائل مربوط به شی‌گرایی، همچنین نصب نرم‌افزارهای جانبی و ارتباط با پایگاه‌های داده ندارید. در این آموزش سعی شده در پیاده‌سازی برد شطرنج از توابع گرافیکی و رنگ‌ها نیز استفاده شود. در پایان این آموزش شما با تمام ظرفیت‌های گرافیکی کنسول آشنا می‌شوید، قادر به انجام پروژه‌های بزرگ برنامه‌نویسی هستید و می‌توانید وارد بازار کار شده و از برنامه‌نویسی کسب درآمد کنید.

آموزش پروژه محور سی پلاس پلاس C++‎ - پیاده سازی بازی شطرنج

تعداد دانشجو
۳۳۱ نفر
مدت زمان
۳ ساعت و ۶ دقیقه
هزینه آموزش
۱۲۰,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
۱ بازخورد (مشاهده نظرات)

محمد‌ جواد صابری نسب

دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر

ایشان در زمینه برنامه‌نویسی و ساخت اپلیکیشن در پلتفرم‌های مختلف و بازی‌سازی در موتورهای بازی‌سازی دارای تخصص و تجربه فعالیت حرفه‌ای هستند. ایشان رتبه ۲۱ کشوری مسابقات ICPC 2020 را در کارنامه خود داشته و تسلط بالایی به الگوریتم، راه‌ حل‌های ابتکاری و همچنین برنامه‌نویسی سیستم‌های نهفته دارند.

توضیحات تکمیلی

هدف از این فرادرس، ارائه آموزشی پروژه‌محور برای ساخت بازی شطرنج دو‌ نفره با استفاده از زبان سی‌ پلاس پلاس (C++‎‎) است. با توجه به اینکه در دروس دانشگاهی مباحث به طور سرفصلی و گسسته ارائه می‌شود، به همین دلیل تهیه و یادگیری این آموزش پیوسته کاربردی و پروژه‌محور برای دانشجویان و علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی بسیار مهم و مفید است.

بازی شطرنج یکی از بازی‌های سخت و پروژه‌های دانشگاهی بوده و دانشجویان پس از اتمام این آموزش قادر هستند که پروژه‌های سخت را به راحتی پیاده‌سازی کنند که ما در این فرادرس علاوه بر انتخاب یکی از سخت‌ترین بازی‌ها، سعی کردیم که با استفاده از روشی ساده این بازی را پیاده‌سازی کنیم.

در این فرادرس سعی شده از مباحث اولیه برنامه‌نویسی برای پیاده‌سازی بازی استفاده شود تا دانشجویان و علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی در ابتدای مسیر خود نیز بتوانند پروژه‌های بزرگ را طراحی و روانه بازار کنند. برای پیاده‌سازی حرکت مهره‌ها و نیز شرایط اتمام بازی از توابع و از مبحث فایل‌ها برای ذخیره بازی استفاده شده است و شما نیاز به یادگیری و یا استفاده از کلاس‌ها، مسائل مربوط به شی‌گرایی، همچنین نصب نرم‌افزارهای جانبی و ارتباط با پایگاه‌های داده ندارید. در این آموزش سعی شده در پیاده‌سازی برد شطرنج از توابع گرافیکی و رنگ‌ها نیز استفاده شود. در پایان این آموزش شما با تمام ظرفیت‌های گرافیکی کنسول آشنا می‌شوید، قادر به انجام پروژه‌های بزرگ برنامه‌نویسی هستید و می‌توانید وارد بازار کار شده و از برنامه‌نویسی کسب درآمد کنید.

 

فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در اين مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: مقدمه‌ و ساخت پروژه جدید
    • آشنایی با محیط برنامه‌نویسی Microsoft Visual Studio
    • توضیح کلیات پروژه
    • توضیح مقدمه‌ای از مباحث قابل استفاده در برنامه
  • درس دوم: پیاده‌سازی برد شطرنج
    • آشنایی با کد‌های اسکی (ASCII)
    • ساخت برد با استفاده از کد‌های اسکی
    • پیاده‌سازی تابع برد
  • درس سوم: پیاده‌سازی توابع مهره‌ها
    • پیاده‌سازی تابع سرباز
    • پیاده‌سازی تابع اسب
    • پیاده‌سازی تابع فیل
    • پیاده‌سازی تابع رخ
    • پیاده‌سازی تابع وزیر
    • پیاده‌سازی تابع شاه
  • درس چهارم: پیاده‌سازی توابع کیش و مات
    • پیاده‌سازی تابع کیش
    • پیاده‌سازی تابع مات
  • درس پنجم: ساخت منوی بازی
    • پیاده‌سازی تابع منو
    • پیاده‌سازی تابع ذخیره بازی
    • پیاده‌سازی تابع ادامه بازی
    • پیاده‌سازی بازی جدید بازی
  • درس ششم: پیاده‌سازی پایگاه داده مبتنی بر فایل
    • ساخت تابع readFromFile
    • ساخت تابع writeToFile

 

مفید برای
  • مهندسی کامپیوتر
  • برنامه‌نویسی C++‎‎ 

پیش نیاز


آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

Visual Studio 2019

پیش نمایش‌ها

۱. مقدمه‌ و ساخت پروژه جدید
۲. پیاده‌سازی برد شطرنج
۳. پیاده‌سازی توابع مهره‌ها
۴. پیاده‌سازی توابع کیش و مات
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۵. ساخت منوی بازی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۶. پیاده‌سازی پایگاه داده مبتنی بر فایل
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
این آموزش شامل ۷ جلسه ویدئویی با مجموع ۳ ساعت و ۶ دقیقه است.
با تهیه این آموزش، می‌توانید به همه بخش‌ها و جلسات آن، دسترسی داشته باشید.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش پروژه محور سی پلاس پلاس C++‎ - پیاده سازی بازی شطرنج
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۷۸۹۰۱ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVCP001
مدت زمان ۳ ساعت و ۶ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)
حجم دانلود ۵۰۳ مگابایت (کیفیت ویدئو HD با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی در حساب کاربری شما شارژ می‌شود.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می‌شود.
آموزش‌های مرتبط با آموزش پروژه محور سی پلاس پلاس C++‎ - پیاده سازی بازی شطرنج




نظرات

تا کنون ۳۳۱ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و ۱ نظر ثبت شده است.
امیرحسین
امیرحسین
۱۴۰۰/۰۹/۲۱

همشهریمه دیگه، چی بگم. دمش گرم پرچم مشهد و برنامه نویس هاشو بالا برده این پسر. واقعا کمک کرد تو پروژه دانشگاهی، خیلی چیزا یاد گرفتم

برچسب‌ها:
++ASCII in C | ++File in C | C++ Programming | Microsoft Visual Studio | آشنایی با زبان سی پلاس پلاس | بازی جدید بازی در ++C | پیاده‌ سازی برد شطرنج در ++C | پیاده ‌سازی پایگاه داده در ++C | پیاده ‌سازی تابع اسب در ++C | پیاده ‌سازی تابع برد در ++C | پیاده‌ سازی تابع رخ در ++C | پیاده‌ سازی تابع سرباز در ++C | پیاده ‌سازی تابع شاه در ++C | پیاده‌ سازی تابع فیل در ++C | پیاده ‌سازی تابع کیش در ++C | پیاده ‌سازی تابع مات در ++C | پیاده ‌سازی تابع منو در ++C | پیاده‌ سازی تابع وزیر در ++C | پیاده ‌سازی توابع مهره ‌ها در ++C | تابع readFromFile در ++C | تابع writeToFile در ++C | تابع ادامه بازی در ++C | تابع ذخیره بازی در ++C | زبان سی پلاس پلاس | ساخت بازی شطرنج با ++C | ساخت بازی شطرنج با سی پلاس پلاس | ساخت برد با کد‌های اسکی | ساخت منو بازی در ++C | کد‌های اسکی در سی پلاس پلاس
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر
×
فهرست جلسات ۷ جلسه ویدئویی
×