×
۳۴,۰۰۰ تومان ۲۰,۴۰۰ تومان

آموزش نرم افزار Bitmap2Material برای ایجاد انواع تکسچر

آموزش نرم افزار Bitmap2Material برای ایجاد انواع تکسچر

تعداد دانشجو
۴۸ نفر
مدت زمان
۱ ساعت و ۴۴ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۳۴,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
۲۰,۴۰۰ تومان

(کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
آموزش نرم افزار Bitmap2Material برای ایجاد انواع تکسچر

در این فرادرس ما یاد می گیریم که چگونه می توانیم فقط با استفاده از یک تصویر ساده از یک بافت، آن را تبدیل به تکسچرهای حرفه ای جهت ایجاد و یا تکمیل مدل های سه بعدی حرفه ای نماییم. یکی از بهترین نرم افزارهای ایجاد تکسچرها، نرم افزار Bitmap2Material است. تکسچرسازی، فرایندی تخصصی و کاربردی است که در زمینه های هنری، از جمله: بازی سازی، انیمیشن سازی، تبلیغات و… نقش بسزایی دارد، به نحوی که اگر در این بخش کوتاهی صورت پذیرد، کارکرد اصلی موضوع هنری را می تواند به چالش بکشد و انتقال مفهوم مورد نظر به درستی صورت نمی پذیرد.

آموزش نرم افزار Bitmap2Material برای ایجاد انواع تکسچر

تعداد دانشجو
۴۸ نفر
مدت زمان
۱ ساعت و ۴۴ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۳۴,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
۲۰,۴۰۰ تومان

(کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
مدرس
محمدرضا سعادتی

کارشناسی مهندسی مکانیک - طراحی جامدات

مهندس محمدرضا سعادتی کارشناس مهندسی مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین هستند. ایشان در پروژه های متعدد دانشجویی از جمله ربات فوتبالیست و هواپیمای خورشیدی شرکت داشته و در پروژه های متعدد دیگر در صنعت از جمله هوشمندسازی منازل و طراحی قطعات خاص و کاربردی در صنعت نیز فعالیت داشته اند.

چکیده آموزش


توضیحات تکمیلی

یکی از بخش های بسیار جذاب و جالب کامپیوتر، دنیای گرافیک کامپیوتری است که به اختصار CG نامیده می شود. در دنیای گرافیک کامپیوتری می توان انواع مفاهیم هنری را در قالب هایی همچون: بازی ها، انیمیشن ها، طرح های هنری، تبلیغات و… نشان داد، به نحوی که بیننده را مجذوب خود کند. یکی از عوامل اصلی برای قابل قبول بودن مطالب هنری ارائه شده، نزدیک بودن آن اثر هنری به واقعیت است. یکی از عوامل اصلی برای واقعی بودن اثر هنری، استفاده از تکسچرها و یا بافت های با کیفیت خوب، جهت استفاده در موتور رندر است.

در این فرادرس ما یاد می گیریم که چگونه می توانیم فقط با استفاده از یک تصویر ساده از یک بافت، آن را تبدیل به تکسچرهای حرفه ای جهت ایجاد و یا تکمیل مدل های سه بعدی حرفه ای نماییم. یکی از بهترین نرم افزارهای ایجاد تکسچرها، نرم افزار Bitmap2Material است. تکسچرسازی، فرایندی تخصصی و کاربردی است که در زمینه های هنری، از جمله: بازی سازی، انیمیشن سازی، تبلیغات و… نقش بسزایی دارد، به نحوی که اگر در این بخش کوتاهی صورت پذیرد، کارکرد اصلی موضوع هنری را می تواند به چالش بکشد و انتقال مفهوم مورد نظر به درستی صورت نمی پذیرد.

ابزارها و روش های مختلفی برای ایجاد انواع تکسچرها وجود دارد که هر یک نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود را دارند. در این فرادرس ما با یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای ایجاد تکسچر به نام Bitmap2Material، اقدام به ایجاد انواع تکسچرها می کنیم و در نهایت، این تکسچرها را بر روی مدل سه بعدی در نرم افزار مایا اعمال می کنیم تا اثر نهایی آن را مشاهده نماییم. خروجی های این نرم افزار را می توان به نرم افزارهای مختلفی همچون: 3DS MAX, Blender, Maya, Autodesk Softimage, Unity, Unreal Engine و... متصل نمود تا فرایند تکسچرسازی به نحو احسن صورت پذیرد.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: معرفی و مفهوم تکسچر
    • معرفی تکسچر (Texture)
    • بررسی انواع تکسچرها و خصوصیات آن ها
    • بررسی چگونگی ایجاد تکسچر
  • درس دوم: معرفی نرم افزار Bitmap2Material
    • بررسی منوها و ابزارها
    • بررسی محیط دو بعدی
    • بررسی محیط سه بعدی به همراه تنظیمات نورپردازی و دوربین
    • بررسی نحوه ورود مقادیر در پارامترها
  • درس سوم: کار با نرم افزار Bitmap2Matrerial
    • نحوه فراخوانی یک تصویر به عنوان تکسچر
    • نحوه تنظیم تکسچر ورودی و خروجی
    • نحوه ایجاد تکسچر تکرار شونده
    • تنظیم رنگ، شدت و حجم رنگ های تکسچر ورودی
    • نحوه بی اثر کردن اثر نور در بخشی از قسمت های تکسچر
    • تنظیم میزان و شدت سایه های مجاور و یا Ambient Occlusion
    • استفاده از Normal map و نحوه تنظیمات مربوط به آن
    • استفاده از Roughness map و نحوه تنظیمات مربوط به آن
    • نحوه بی اثر کردن اثر سایه های مجاور در تکسچر
    • نحوه خروجی گرفتن تکسچرها از نرم افزار Bitmap2Material
  • درس چهارم: نحوه فراخوانی فایل نرم افزار Bitmap2Material در مایا برای تنظیمات خصوصیات Mapها
    • نحوه استفاده از Node نرم افزار Bitmap2Material در مایا جهت ساخت تکسچرها
  • درس پنجم: خروجی های Map در نرم افزار و بررسی اعمال آن روی طرح در مایا
    • نحوه استفاده از تصاویر تکسچر ایجاد شده در نرم افزار مایا

مفید برای رشته های
  • طراحی و گرافیک
  • انیمیشن سازی
  • بازی سازی
  • طراحان هنری
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده
فایل PDF یادداشت‌ های ارائه مدرس

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

Bitmap2Material, Maya



پیش نمایش‌ها

۱. معرفی و مفهوم تکسچر

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۴ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۲. معرفی نرم افزار

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۴ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۳. کار با نرم افزار
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۴. نحوه فراخوانی فایل نرم افزار Bitmap2Material در مایا برای تنظیمات خصوصیات Mapها
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۵. خروجی های Map در نرم افزار و بررسی اعمال آن روی طرح در مایا
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش نرم افزار Bitmap2Material برای ایجاد انواع تکسچر
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۷۶۶۹۶ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVCG99051
مدت زمان ۱ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (لینک دانلود)
حجم دانلود ۲۲۰ مگابایت (کیفیت ویدئو HD‌ با فشرده سازی انحصاری فرادرس)

آموزش‌های پیشنهادی برای شما

نظرات

تا کنون ۴۸ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و هنوز هیچ نظری ثبت نشده است.

برچسب‌ها:
3d max | 3ds Max | Ambient Occlusion | Animation | Bitmap2Material | bitmap2materil | Blender | CG | Design | game | Maya | Normal Map | Roughness Map | Soft Image | Texture | Unity | Unreal Engine | انواع تکسچرها | انیمیشن | انیمیشن سازی | ایجاد تکسچر تکرار شونده | بازی | بازی سازی | بررسی محیط دوبعدی | بررسی محیط سه بعدی | بررسی منوها و ابزارها | بلندر | تبلیغات | تری دی مکس | تکسچر | تکسچرسازی | تکسچرهای حرفه ای | تنظیم تکسچر ورودی و خروجی | تنظیم رنگ | تنظیمات نورپردازی | چگونگی ایجاد تکسچر | حجم رنگ های تکسچر ورودی | خروجی گرفتن تکسچرها | خروجی های Map در نرم افزار | ساخت تکسچرها | سایه های مجاور در تکسچر | شدت سایه های مجاور | طراحی | طراحی هنری | طرح های هنری | فراخوانی یک تصویر | فرایند تکسچرسازی | گرافیک کامپیوتری | مایا | موتور رندر | نحوه استفاده از Node | نرم افزار Bitmap2Material | نرم افزار مایا
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر
فهرست جلسات ۶ جلسه ویدئویی ×