×
زمان تقریبی انتشار: ۴ تا ۱۲ هفته

آموزش اصول متحرک سازی و ساخت انیمیشن در بلندر – پیش ثبت نام

آموزش اصول متحرک سازی و ساخت انیمیشن در بلندر – پیش ثبت نام

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش
وضعیت انتشار: در حال برنامه ریزی
زمان تقریبی انتشار: بر حسب تعداد درخواست های دانشجویان و اولویت زمانی و آموزشی اعضای هیات علمی فرادرس، انتشار این آموزش در واحد نشر فرادرس اولویت سنجی می شود. انتشار یک آموزش پس از شروع به ضبط معمولا ۴ تا ۱۲ هفته زمان می برد.
این آموزش در حال برنامه ریزی برای ارائه در فرادرس است و انتشار سریع تر آن، بستگی به تعداد متقاضیان این آموزش دارد. چنانچه شما نیز تمایل به انتشار سریع این آموزش دارید در این آموزش پیش ثبت نام نمایید.
آموزش اصول متحرک سازی و ساخت انیمیشن در بلندر – پیش ثبت نام

اولین قدم برای ساخت انیمیشن، کار با امکانات مرتبط با ایجاد حرکت برای اجزای صحنه، در Production هست (انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی فیلم سازی). قدم دوم، به خصوص در نرم افزارهای سه بعدی، کار با دوربین هست. این موضوع در نرم افزارهای دو بعدی هم وجود دارد، می بینیم که در نرم افزاری مثل Adobe Animate هم، از اولین ورژن نسخه CC به بعد، امکانات ایجاد و کار با دوربین، در سطح پیشرفته اضافه و اصلاح شده است. قدم سوم، سکانس بندی هست که این کار از طریق صحنه ها انجام می شود. در این فرادرس، مراحل Animate, Camera و Sequencing در بلندر را کار می کنیم و با امکانات متحرک سازی، فیلم برداری و تولید سکانس، آشنا می شویم.

آموزش اصول متحرک سازی و ساخت انیمیشن در بلندر – پیش ثبت نام

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش
وضعیت انتشار: در حال برنامه ریزی
زمان تقریبی انتشار: بر حسب تعداد درخواست های دانشجویان و اولویت زمانی و آموزشی اعضای هیات علمی فرادرس، انتشار این آموزش در واحد نشر فرادرس اولویت سنجی می شود. انتشار یک آموزش پس از شروع به ضبط معمولا ۴ تا ۱۲ هفته زمان می برد.
این آموزش در حال برنامه ریزی برای ارائه در فرادرس است و انتشار سریع تر آن، بستگی به تعداد متقاضیان این آموزش دارد. چنانچه شما نیز تمایل به انتشار سریع این آموزش دارید در این آموزش پیش ثبت نام نمایید.

فرادرس از جهت فرصت آموختن، یک محیط کاملا باز (بدون هیچ مرز و شرط برای ورود) برای همه است. اما از جهت فرصت آموزش دادن، یک محیط به شدت بسته است و مدرسین آن با عبور از سخت ترین ضوابط علمی و فیلترهای مهارت آموزشی برگزیده و دستچین می شوند. در چندین سال گذشته کمتر از 5 درصد متقاضیان تدریس در فرادرس توانسته اند به مرحله نهایی ارائه آموزش در آن برسند. ارائه یک آموزش توسط «گروه مدرسین فرادرس» تضمینی برای کیفیت آن می باشد.

توضیحات تکمیلی

یکی از مهم ترین مباحث، در انواع نرم افزارهای دو بعدی و سه بعدی، بحث متحرک سازی و ایجاد انیمیشن از اجزای ساخته شده در صحنه است. به دلیل نیاز اساسی طراح به امکانات متحرک سازی، می بینیم که حتی در Illustrator، که اساسا یک نرم افزار طراحی وکتور هست، یا در نرم افزارهای مهندسی و طراحی سازه هم، امکانات ایجاد متحرک سازی و خروجی گرفتن در قالب یک انیمیشن وجود دارد.

اولین قدم برای ساخت انیمیشن، کار با امکانات مرتبط با ایجاد حرکت برای اجزای صحنه، در Production هست (انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی فیلم سازی). قدم دوم، به خصوص در نرم افزارهای سه بعدی، کار با دوربین هست. این موضوع در نرم افزارهای دو بعدی هم وجود دارد، می بینیم که در نرم افزاری مثل Adobe Animate هم، از اولین ورژن نسخه CC به بعد، امکانات ایجاد و کار با دوربین، در سطح پیشرفته اضافه و اصلاح شده است. قدم سوم، سکانس بندی هست که این کار از طریق صحنه ها انجام می شود.

اگر بخواهیم روند ساخت انیمیشن رو در یک سلسله مراتب ارائه دهیم تا مراحل ساخت از ابتدا تا انتها را در بر گیرد، می توانیم طبقه بندی رو به صورت زیر انجام بدهیم:

1- ایده پردازی روی کاغذ (Idea)

2- مدل سازی (Modeling)

3- اسکلت بندی و ریگ کاراکتر (Rigging)

4- ساخت و اعمال بافت (Texturing) و Shader

5- متحرک سازی (Animate)

6- کار گذاشتن دوربین، سکانس بندی و تولید هر سکانس (Sequencing)

7- ساخت جلوه های ویژه شامل: انواع افکت ها و جلوه های محیطی و اکنش ها، استفاده از سیستم های ذره ای، پیاده سازی داینامیک، شبیه سازی و کامپوزیت (VFX)

8- صداگذاری، ساخت و تولید صداهای مورد نیاز

9- ویرایش و تدوین نهایی

تا به اینجا در قالب آموزش مدل سازی کاراکتر در بلندر - ایده پردازی تا ریگ، آشنایی مقدماتی با نرم افزار بلندر (Blender) را پیدا کردیم و مراحل اول، دوم و سوم را پشت سر گذاشتیم. در این فرادرس، روی مراحل پنجم و ششم (Animate, Camera & Sequencing) کار می کنیم، و با امکانات متحرک سازی، فیلم برداری و تولید سکانس، آشنا می شویم.

 
فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در اين مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: کار با دوربین
    • کار با ابزار دوربین
    • نحوه ایجاد Camera Target و کاربرد آن در فیلم برداری
    • کنترل میزان Motion Blur
    • مفهوم و پیاده سازی DOF (عمق صحنه)
    • آشنایی با تنظیمات اصلی رندر
  • درس دوم: آشنایی با TimeLine
    • آشنایی اولیه با پنل TimeLine
    • نحوه ایجاد و کنترل فریم های کلیدی
    • نحوه کنترل مولفه های متریال از طریق فریم های کلیدی
    • آشنایی با مفاهیم پایه ای پنل Graph Editor
    • اصول استفاده از پنل Dope Sheet
    • ایجاد انیمیشن براساس مسیر (Path Animation)
    • ایجاد حرکت برای آرماتور در مدل کاراکتر
  • درس سوم: ایجاد چرخه حرکت (راه رفتن)
    • ساخت سریع مدل پایه برای کاراکتر انسان
    • آرماتوربندی مدل پایه
    • اتصال اسکلت به بدن و انجام آزمون های دامنه
    • شناخت اصول کلی حرکت، در بدن انسان، زمان راه رفتن
    • بررسی نحوه تاثیرپذیری اعضای بدن از هم، زمان راه رفتن
    • ایجاد حرکت نسبی بدن برای فعالیت راه رفتن (کار گذاشتن فریم های کلیدی اولیه)
    • دقیق کردن حرکت اعضای بدن زمان راه رفتن (نسبت به هم)
    • ذخیره و تنظیم فریم های میانی و ایجاد تناسب حرکت اعضا (Interpolation در نقطه شروع و پایان حرکت)
    • مفهوم چرخه ی حرکت برای یک ری اکشن در مدل های زنده
    • تنظیمات نهایی حرکت کاراکتر و ایجاد چرخه ی حرکت
    • ساخت و کار گذاشتن دوربین و انجام فیلم برداری اولیه از کاراکتر
    • دنبال کردن حرکت کاراکتر توسط دوربین به صورت خودکار
    • تنظیمات نهایی و رندر کردن
 
مفید برای
  • گرافیک


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش اصول متحرک سازی و ساخت انیمیشن در بلندر – پیش ثبت نام
ناشر فرادرس
کد آموزش FVCG9807
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)



آموزش‌های پیشنهادی برای شما

نظرات

تا کنون برای این آموزش نظری ثبت نشده است.
برچسب‌ها:
Animation In Blender | Graph Editor | Interpolation در نقطه شروع و پایان حرکت | Path Animation | Timeline در بلندر | آرماتوربندی مدل پایه | اتصال اسکلت به بدن در بلندر | اصول متحرک سازی در بلندر | انجام آزمون های دامنه | انجام فیلم برداری اولیه از کاراکتر | ایجاد Camera Target | ایجاد انیمیشن براساس مسیر | ایجاد تناسب حرکت اعضا | ایجاد چرخه حرکت | ایجاد چرخه ی حرکت | ایجاد فریم های کلیدی در بلندر | پنل Dope Sheet | پنل Graph Editor | پنل TimeLine | تنظیمات اصلی رندر | تنظیمات نهایی حرکت کاراکتر | تنظیمات نهایی و رندر کردن | حرکت برای آرماتور در مدل کاراکتر | ذخیره و تنظیم فریم های میانی | ساخت انیمیشن در بلندر | ساخت سریع مدل پایه | ساخت و کار گذاشتن دوربین در بلندر | عمق صحنه | کار با ابزار دوربین در بلندر | کار با دوربین در بلندر | کار گذاشتن فریم های کلیدی اولیه | کاربرد Camera Target در فیلم برداری | کنترل فریم های کلیدی در بلندر | کنترل مولفه های متریال | کنترل میزان Motion Blur | مفهوم چرخه حرکت برای یک ری اکشن در مدل های زنده | مفهوم و پیاده سازی DOF
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر
×
فهرست جلسات ۰ جلسه ویدئویی
×