×
۱۴۰,۰۰۰ تومان

آموزش بلندر - طراحی و مدل سازی سه بعدی با Blender

آموزش بلندر - طراحی و مدل سازی سه بعدی با Blender

هزینه آموزش
۱۴۰,۰۰۰ تومان

تعداد دانشجو
۳,۷۷۰ نفر
مدت زمان
۷ ساعت و ۵۹ دقیقه
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت
۱۱ بازخورد (مشاهده نظرات)

نرم‌افزار بلندر (Blender) نرم‌افزاری کم‌حجم با کارایی فوق‌العاده بالا است، به گونه‌ای که اگر شما تسلط کامل به این نرم‌افزار داشته باشید، به راحتی می‌توانید فعالیت‌های مربوط به مدلینگ، تکسچرینگ، ریگ، متحرک‌سازی و انیمیت را در این نرم‌افزار قدرتمند انجام بدید. ساخت برخی افکت‌ها و جلوه‌های ویژه مانند ساخت و انیمیت کردن مایعات در نرم‌افزار بلندر نسبت به سایر نرم‌افزارهای حوزه سه‌بعدی، ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. از مزیت‌های قابل توجه بلندر، حجم پایین و در نتیجه سرعت اجرای بالا و کاربری سریع آن است که نیاز بلندر به سخت‌افزار قوی را به حداقل می‌رساند و به این صورت سرعت بلندر در سیستم‌هایی با قدرت سخت‌افزاری در حد متوسط هم قابل قبول است.

آموزش بلندر - طراحی و مدل سازی سه بعدی با Blender

تعداد دانشجو
۳,۷۷۰ نفر
مدت زمان
۷ ساعت و ۵۹ دقیقه
هزینه آموزش
۱۴۰,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت
۱۱ بازخورد (مشاهده نظرات)

میلاد صادقی

کارشناسی علوم کامپیوتر

میلاد صادقی کارشناس علوم کامپیوتر از دانشگاه پیام نور هستند. ایشان علاقمند به گرافیک هستند. زمینه‌ های پژوهشی، آموزشی و مهارت‌ های ایشان شامل: ایده پردازی و مدل سازی کاراکتر به سبک رئال، مدرس و طراح کانسپت با متد Fast Painting و... است.

توضیحات تکمیلی

نرم‌‍‌افزار بلندر (Blender) نرم‌افزاری کم‌حجم با کارایی فوق‌العاده بالا است، به گونه‌ای که اگر شما تسلط کامل به این نرم‌افزار داشته باشید به راحتی می‌توانید فعالیت‌های مربوط به مدلینگ، تکسچرینگ، ریگ، متحرک‌سازی و انیمیت را در این نرم‌افزار قدرتمند انجام دهید. ساخت برخی افکت‌ها و جلوه‌های ویژه مانند ساخت و انیمیت کردن مایعات در نرم‌افزار بلندر نسبت به سایر نرم‌افزارهای حوزه سه‌بعدی، ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

از مزیت‌های قابل توجه بلندر، حجم پایین و در نتیجه سرعت اجرای بالا و کاربری سریع آن است که نیاز بلندر به سخت‌افزار قوی را به حداقل می‌رساند و به این صورت سرعت بلندر در سیستم‌هایی با قدرت سخت‌افزاری در حد متوسط هم قابل قبول است. تمامی ابزارهای مدلینگ درون بلندر گنجانده شده که با توجه به حجم و سرعت مناسب باعث شده بلندر تبدیل به نرم‌افزاری محبوب بین مدل‌سازان آشنا با این نرم‌افزار در زمینه مدل‌سازی شود.

مدل‌سازی در بلندر شامل ساخت انواع کاراکتر نیز می‌شود و امکانات مربوط به آرماتوربندی یا اسکلت‌بندی بدن هم در بلندر وجود دارد که این مساله بدین معنی است که ریگ کاراکتر و متحرک‌سازی هم با استفاده از بلندر قابل انجام است.

به طور خلاصه نرم‌افزار بلندر نرم‌افزاری جامع در زمینه‌های مختلف سه‌بعدی و جلوه‌های ویژه است که با توجه به زمان کوتاه برای تسلط پیدا کردن به این نرم‌افزار (نسبت به نرم‌افزارهای مشابه)، ارزش یادگیری فوق‌العاده زیادی دارد و البته با توجه به زمینه کاری کاربران مختلف شاید تمامی نیازهای انیماتورها یا مدل‌سازان در این نرم‌افزار برطرف شود.

در زمینه جلوه‌های ویژه معروف‌ترین پروژه سینمایی که توسط بلندر انجام شده Spider Man 2 است که با توجه به سبک سری فیلم‌های Spider Man و جلوه‌های ویژه حرفه‌ای که در مجموعه این فیلم‌ها وجود دارد می‌توانیم تا حدودی قدرت بلندر را نیز بیشتر درک کنیم.

رابط کاربری بلندر کمی متفاوت با سایر نرم‌افزارهای سه‌بعدی است و نقطه قوت در رابط کاربری بلندر وجود کلیدهای میانبری است که تقریبا برای تمامی فعالیت‌ها است و شاید در ابتدا یادگیری این حجم از Shortcut کمی مشکل باشد ولی مطمئنا بعد از مدتی کار با این میانبرها و به خاطر سپردن آن‌ها سرعت کار شما فوق‌العاده بالا می‌رود.

 

فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در اين مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: آشنایی با نرم‌افزار Blender
    • مقدمه
    • محیط عمومی نرم‌افزار
    • مدیریت ViewPort
    • ابزارهای انتخاب
    • جابه‌جایی، چرخش و تغییر اندازه اشیا
    • تغییر محل Pivot Point
    • کار با خاصیت Snap و انواع آن
  • درس دوم: ابزارهای مدل‌سازی
    • اضافه کردن اشکال پیش‌فرض
    • مبانی کار با Edit Mode
    • اصول استفاده از Proportional Mode
    • مقدمه‌ای بر مجسمه‌سازی در Sculpt Mode
    • کار با Loop Cut
    • انواع Extrude و موارد استفاده آن‌ها
    • نحوه نمایش و تغییر جزییات سطح شی (SubDivide)
    • تغییر شکل اشیا (Object Modifiers)
    • موارد استفاده Subdivision Surface در ساخت اشیا پایه
    • کار با Text
    • کاربرد افکت Mirror
    • نحوه اتصال اشیا به یکدیگر
    • ترکیب اشیا (Merge)
    • ساخت اشیا ترکیبی با استفاده از افکت Boolean
    • نحوه ایجاد Vertex Groups
  • درس سوم: مدل‌سازی یک کاراکتر ساده
    • مرحله اول (Low Poly): ایجاد شکل اولیه برای بدن
    • مرحله دوم (Low Poly): اضافه کردن اجزای بدن
    • مرحله سوم (High Poly): کار روی جزییات
  • درس چهارم: مدیریت Object در صحنه
    • پنل Outliner
    • مدیریت لایه‌ها
    • ایجاد گروه‌بندی
    • کنترل صحنه‌ها (Scenes)
    • مبانی اولیه Parenting در بلندر
  • درس پنجم: کار با Material
    • آشنایی اولیه با تب Material
    • بررسی سیستم نمایش رنگ (Shader Model)
    • کار با شیب رنگ (Ramp)
    • کنترل شدت سایه روشن (Shading)
    • ایجاد و کنترل شفافیت (Transparency)
    • کنترل مشخصه انعکاس روی سطح شی (Mirror)
    • ایجاد پراکندگی زیر سطحی (Subsurface Scattering)
  • درس ششم: کار با Texture
    • آشنایی اولیه با تب Texture
    • استفاده از بافت طراحی‌شده برای سطح شی (UV Mapping)
    • ایجاد نقشه دو‌بعدی برای اجزای مدل (UV Unwrap)
    • ساخت نقشه دوبعدی به صورت خودکار (Projection)
    • ایجاد UV Map برای مدل کاراکتر
    • کارایی BumpMap در ایجاد ناهمواری سطحی
    • تغییر شکل با استفاده از Displacement Map
    • اصول کار با Node Editor
  • درس هفتم: نورپردازی
    • نحوه‌ ایجاد و تنظیمات Point Light
    • فعال کردن سایه در محیط
    • کار با Spot Light
    • موارد و اصول استفاده از Hemi Light
    • نحوه‌ استفاده از Area Light
    • ایجاد و تنظیمات آسمان در صحنه (World Sky)
    • کاربرد SunLight در نورپردازی محیط
    • تنظیمات نور محیطی برای نمایش جزییات سایه روشن (Ambient Occlusion)
    • تاثیرپذیری سطح مدل از شرایط نوری محیط (Environment Lighting)

 

مفید برای
  • گرافیک

آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
مراجع و فایل های جانبی مرتبط با آموزش
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

Blender 2.79

پیش نمایش‌ها

۱. آشنایی با نرم‌افزار Blender
۲. ابزارهای مدل‌سازی
۳. مدل‌سازی یک کاراکتر ساده
۴. مدیریت Object در صحنه
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۵. کار با Material
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۶. کار با Texture
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۷. نورپردازی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
این آموزش شامل ۱۳ جلسه ویدئویی با مجموع ۷ ساعت و ۵۹ دقیقه است.
با تهیه این آموزش، می‌توانید به همه بخش‌ها و جلسات آن، دسترسی داشته باشید.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش بلندر - طراحی و مدل سازی سه بعدی با Blender
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۶۸۶۸۰ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVCG97031
مدت زمان ۷ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)
حجم دانلود ۱ گیگابایت (کیفیت ویدئو HD با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی در حساب کاربری شما شارژ می‌شود.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می‌شود.




نظرات

تا کنون ۳,۷۷۰ نفر از این آموزش استفاده کرده‌اند و ۱۱ نظر ثبت شده است.
حمیدرضا
حمیدرضا
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
واس شروع مقدمه و در پایه ابتدایی نکاتی که آشنایی نداشتیم رو به درستی یادمون میداد.
Ahoura
Ahoura
۱۴۰۰/۱۱/۱۱
تشکر می کنم از مجموعه فرادرس از بابت آموزش هایی که در سایت قرار داه و امکان یادگیری برای ما فراهم می کند، در مورد تدریس مدرس میتونم بگم مسلط هستن و بیان خیلی خوبی برای انتقال مطالب دارن.
یاسمن
یاسمن
۱۴۰۰/۰۵/۱۷
توضیحاتشون خوبه و یک نمای کلی به مخاطب میده تا بتونیم در آینده حرفه ای تر ادامه ش بدیم.
میلاد
میلاد
۱۴۰۰/۰۱/۲۲
کامل و جامع و خوبه فن بیان استاد هم خیلی خوب بود.
سالار
سالار
۱۳۹۹/۰۸/۰۱
سلام،
خوب مطالب رو توضیح میدن ولی هیچ گونه مثالی اورده نشده تو فیلما که مدرس خودشون یه طرحی رو از صفر شروع به کشیدن کنند!
من به شخصه میتونم نمره 5 از 10 به ایشون بدم.
ممنون
علی
علی
۱۳۹۹/۰۳/۲۰
اون قسمتهایی که مشاهده کردم خوب بود کسی که هیچی نمیدونه میتونه شروع کنه ابزارها رو کامل بشناسه و مسلط بشه.
علیرضا
علیرضا
۱۳۹۹/۰۳/۱۴
این آموزش قدیمی، لطفا به روز کنید.
فاطمه
فاطمه
۱۳۹۹/۰۳/۲۱
سلام و خسته نباشید
هم از نظر محتوایی و هم تسلط مدرس خیلی خوب بود.
داوود
داوود
۱۳۹۸/۱۱/۱۰
من بر اساس سرفصل ها گرفتم و کامل بود. در کل بد نبود.
محمد
محمد
۱۳۹۸/۱۰/۲۳
من چون قبلا یه آشنایی با نرم افزار بلندر داشتم بیشتر برام آموزش معمولی بود.
دسته‌بندی موضوعی: طراحی و گرافیک
برچسب‌ها:
Blender Software | Boolean Effect in Blender | Object Modifiers By Blender | Object Modifiers By Blender | Shader Model in Blender | Shader Model in Blender | Subsurface Scattering by Blender | Subsurface Scattering by Blender | آشنایی با نرم افزار بلندر | آشنایی با نرم افزار بلندر | ابزارهای انتخاب در بلندر | ابزارهای انتخاب در بلندر | ابزارهای مدل سازی در بلندر | ابزارهای مدل سازی در بلندر | ابزارهای مدلینگ درون بلندر | ابزارهای مدلینگ درون بلندر | اتصال اشیا به یکدیگر با بلندر | اتصال اشیا به یکدیگر با بلندر | استفاده از Area Light در بلندر | استفاده از Area Light در بلندر | استفاده از Proportional Mode در بلندر | استفاده از Proportional Mode در بلندر | اشکال پیش فرض در بلندر | اشکال پیش فرض در بلندر | افکت Boolean در بلندر | افکت Boolean در بلندر | انواع Extrude در بلندر | انواع Extrude در بلندر | انیمیت کردن مایعات در نرم افزار بلندر | انیمیت کردن مایعات در نرم افزار بلندر | ایجاد UV Map در بلندر | ایجاد UV Map در بلندر | ایجاد Vertex Groups در بلندر | ایجاد Vertex Groups در بلندر | ایجاد شفافیت در بلندر | ایجاد شفافیت در بلندر | ایجاد گروه بندی در بلندر | ایجاد گروه بندی در بلندر | پراکندگی زیر سطحی با بلندر | پراکندگی زیر سطحی با بلندر | پنل Outliner در بندر | پنل Outliner در بندر | تب Material در بلندر | تب Material در بلندر | تب Texture در بلندر | تب Texture در بلندر | ترکیب اشیا با بلندر | ترکیب اشیا با بلندر | تغییر اندازه اشیا با بلندر | تغییر اندازه اشیا با بلندر | تغییر جزییات سطح شی با بلندر | تغییر جزییات سطح شی با بلندر | تغییر شکل اشیا با بلندر | تغییر شکل اشیا با بلندر | تغییر محل Pivot Point با بلندر | تغییر محل Pivot Point با بلندر | تنظیمات Point Light در بلندر | تنظیمات Point Light در بلندر | جا به جایی اشیا با بلندر | جا به جایی اشیا با بلندر | چرخش اشیا با لندر | چرخش اشیا با لندر | خاصیت Snap در بلندر | خاصیت Snap در بلندر | ریگ کاراکتر با بلندر | ریگ کاراکتر با بلندر | ساخت اشیا ترکیبی با بلندر | ساخت اشیا ترکیبی با بلندر | ساخت مایعات در نرم افزار بلندر | ساخت مایعات در نرم افزار بلندر | سیستم نمایش رنگ در بلندر | سیستم نمایش رنگ در بلندر | شدت سایه روشن با بلندر | شدت سایه روشن با بلندر | شیب رنگ در بلندر | شیب رنگ در بلندر | طراحی سه بعدی با بلندر | طراحی سه بعدی با بلندر | کار با Edit Mode در بلندر | کار با Edit Mode در بلندر | کار با Loop Cut در بلندر | کار با Loop Cut در بلندر | کار با Material در بلندر | کار با Material در بلندر | کار با Node Editor در بلندر | کار با Node Editor در بلندر | کار با Spot Light در بلندر | کار با Spot Light در بلندر | کار با Text در بلندر | کار با Text در بلندر | کار با Texture در بلندر | کار با Texture در بلندر | کارایی BumpMap در بلندر | کارایی BumpMap در بلندر | کاربرد SunLight در نورپردازی محیط | کاربرد SunLight در نورپردازی محیط | کاربرد افکت Mirror در بلندر | کاربرد افکت Mirror در بلندر | کنترل شفافیت در بلندر | کنترل شفافیت در بلندر | کنترل صحنه ها با بلندر | کنترل صحنه ها با بلندر | مبانی اولیه Parenting در بلندر | مبانی اولیه Parenting در بلندر | متحرک سازی با بلندر | متحرک سازی با بلندر | مجسمه سازی در Sculpt Mode با بلندر | مجسمه سازی در Sculpt Mode با بلندر | محیط عمومی نرم افزار بلندر | محیط عمومی نرم افزار بلندر | مدل سازی در بلندر | مدل سازی در بلندر | مدل سازی سه بعدی با بلندر | مدل سازی سه بعدی با بلندر | مدل‌ سازی کاراکتر ساده با بلندر | مدل‌ سازی کاراکتر ساده با بلندر | مدیریت ViewPort در بلندر | مدیریت ViewPort در بلندر | مدیریت لایه ها در بلندر | مدیریت لایه ها در بلندر | نحوه‌ ایجاد Point Light در بلندر | نحوه‌ ایجاد Point Light در بلندر | نرم افزار Blender | نرم افزار Blender | نرم افزار بلندر | نرم افزار بلندر | نورپردازی در بلندر | نورپردازی در بلندر
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر
×
فهرست جلسات ۱۳ جلسه ویدئویی
×