هزینه آموزش
۴۰,۰۰۰ تومان

آموزش پروژه محور C – پیاده سازی بازی Snake

آموزش پروژه محور C – پیاده سازی بازی Snake

تعداد دانشجو
۱۱۰ نفر
مدت زمان
۱ ساعت و ۲۱ دقیقه
هزینه آموزش
۴۰,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت
۳ بازخورد (مشاهده نظرات)
آموزش پروژه محور C – پیاده سازی بازی Snake

در این فرادرس سعی شده از مباحث اولیه برنامه‌نویسی برای پیاده‌سازی بازی استفاده شود تا دانشجویان و علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی در ابتدای مسیر خود نیز بتوانند پروژه‌های دلخواه را طراحی و روانه بازار کنند. در این آموزش از متد برنامه‌نویسی تابع‌گرا استفاده شده و شما تمام دستورهای برنامه را با استفاده از توابع پیاده می‌کنید و نیازی به اشیا و برنامه‌نویسی شی‌گرا ندارید. در پایان این آموزش شما با ظرفیت‌های گرافیکی کنسول آشنا می‌شوید، قادر به انجام پروژه‌های دلخواه برنامه‌نویسی هستید و می‌توانید وارد بازار کار شده و از برنامه‌نویسی کسب درآمد کنید.

آموزش پروژه محور C – پیاده سازی بازی Snake

مدت زمان
۱ ساعت و ۲۱ دقیقه
هزینه آموزش
۴۰,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
۳ بازخورد (مشاهده نظرات)
مدرس
محمد‌ جواد صابری نسب

دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر

ایشان رتبه 21 کشوری مسابقات ICPC 2020 را در کارنامه خود داشته و تسلط بالایی به الگوریتم و راه‌حل‌های ابتکاری و همچنین سابقه تدریس در زبان‌های برنامه‌نویسی نظیر: #c (سی‌شارپ) ,++c (سی‌پلاس‌پلاس) و  c را دارند.

چکیده آموزش


توضیحات تکمیلی

هدف از این فرادرس، ارائه آموزشی پروژه‌‌محور برای ساخت بازی Snake با استفاده از زبان سی‌ (C) است. با توجه به اینکه در دروس دانشگاهی مباحث به طور گسسته ارائه می‌شود، به همین دلیل تهیه و یادگیری این آموزش پیوسته کاربردی و پروژه‌‌محور برای دانشجویان و علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی بسیار مهم و مفید است.

عموم بازی‌های پیاده شده تحت کنسول با زبان برنامه‌نویسی سی، بازی‌های تخته‌ای یا بازی‌هایی هستند که غالبا در نوبت بازیکن‌ها عجله‌ای برای انجام حرکت یا حرکت‌های مربوط به دست خود وجود ندارد. این بازی‌ها نوبت به نوبت هستند و در نحوه ورودی گرفتن از برنامه به دلیل عدم وجود فاکتور زمان مشکلی وجود ندارد، اما بازی Snake بازی زنده و سرعتی‌ است که نیازمند اعمال لحظه‌ای ورودی‌های وارد شده توسط کاربر به برنامه است و با توجه به دستورهای ورودی‌ که در زبان سی وجود دارد و اکثر آن‌ها با کلید Enter داده را به برنامه ارسال می‌کنند، پیاده‌سازی این بازی امری چالش‌برانگیز است.

در این فرادرس سعی شده از مباحث اولیه برنامه‌نویسی برای پیاده‌سازی بازی استفاده شود تا دانشجویان و علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی در ابتدای مسیر خود نیز بتوانند پروژه‌های دلخواه را طراحی و روانه بازار کنند. در این آموزش از متد برنامه‌نویسی تابع‌گرا استفاده شده و شما تمام دستورهای برنامه را با استفاده از توابع پیاده می‌کنید و نیازی به اشیا و برنامه‌نویسی شی‌گرا ندارید. در پایان این آموزش شما با ظرفیت‌های گرافیکی کنسول آشنا می‌شوید، قادر به انجام پروژه‌های دلخواه برنامه‌نویسی هستید و می‌توانید وارد بازار کار شده و از برنامه‌نویسی کسب درآمد کنید.

فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: مقدمه
    • توضیح کلیات پروژه
    • توضیح مقدمه‌ای از مباحث قابل استفاده در برنامه
  • درس دوم: معرفی ورودی‌ها در C
    • آشنایی با روش سرکشی از معماری کامپیوتر در برنامه‌نویسی
    • آشنایی با روش وقفه از معماری کامپیوتر در برنامه‌نویسی
    • دستور ()kbhit
    • پیاده‌سازی ورودی گرفتن
  • درس سوم: ساخت برد
    • پیاده‌سازی تابع چاپ بازی
    • پیاده‌سازی تابع تاخیر در چاپ
  • درس چهارم: حرکت
    • پویا‌سازی بازی با استفاده از define
    • پیاده‌سازی تابع آپدیت (Update)
  • درس پنجم: ساخت سیب
    • ساخت اعداد تصادفی در C
    • پیاده‌سازی تابع سیب
  • درس ششم: باختن
    • پیاده‌سازی تابع باختن
    • بررسی شرایط خارج شدن از صفحه
  • درس هفتم: بردن
    • پیاده‌سازی تابع برد
    • پیاده‌سازی شرایط اتمام بازی
  • درس هشتم: رابط کاربری - بخش یکم
    • رنگ‌ها در کنسول
  • درس نهم: رابط کاربری - بخش دوم
    • حروف اسکی (ASCII)
  • درس دهم: سرعت
    • پیاده‌سازی افزایش سرعت تدریجی
مفید برای رشته‌های
  • علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی

پیش نیاز


آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

C 2020




پیش نمایش‌ها

۱. مقدمه

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۳ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۲. معرفی ورودی‌ها در C

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۶ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۳. ساخت برد

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۴ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۴. حرکت
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۵. ساخت سیب
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۶. باختن
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۷. بردن
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۸. رابط کاربری - بخش یکم
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۹. رابط کاربری - بخش دوم
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۱۰. سرعت
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
این آموزش شامل ۱۱ جلسه ویدئویی با مجموع ۱ ساعت و ۲۱ دقیقه است.
با تهیه این آموزش، می‌توانید به همه بخش‌ها و جلسات آن، دسترسی داشته باشید.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش پروژه محور C – پیاده سازی بازی Snake
ناشر فرادرس
کد آموزش FVC003
مدت زمان ۱ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)
حجم دانلود ۱۹۲ مگابایت (کیفیت ویدئو HD با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی در حساب کاربری شما شارژ می‌شود.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می‌شود.





نظرات

تا کنون ۱۱۰ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و ۳ نظر ثبت شده است.
امیررضا
امیررضا

آموزش خوبی بود

بهداد
بهداد

سلام. در کل خوب بود. اما میشد کد رو کمی تمیزتر نوشت.

کیان
کیان

خیلی خوب بود این آموزش .

برچسب‌ها:
ASCII in C | C Programming Language | آموزش ساخت بازی Snake | بازی Snake | برنامه نویسی تابع گرا | برنامه نویسی شی گرا | پیاده سازی بازی Snake | پیاده سازی تابع Update در C | حروف اسکی در سی | دستور ()khibit در C | دستورهای ورودی در زبان سی | روش وقفه از معماری کامپیوتر | زبان برنامه نویسی C | زبان برنامه نویسی سی | ساخت بازی Snake با زبان C | ظرفیت های گرافیکی کنسول
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

×
فهرست جلسات ۱۱ جلسه ویدئویی