×
زمان تقریبی انتشار: ۴ تا ۱۲ هفته

آموزش آنالیز و ضبط حرکات چهره برای استفاده در انیمیشن (Motion Capture) - پیش ثبت نام

آموزش آنالیز و ضبط حرکات چهره برای استفاده در انیمیشن (Motion Capture) - پیش ثبت نام

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش
وضعیت انتشار: در حال برنامه ریزی
زمان تقریبی انتشار: بر حسب تعداد درخواست های دانشجویان و اولویت زمانی و آموزشی اعضای هیات علمی فرادرس، انتشار این آموزش در واحد نشر فرادرس اولویت سنجی می شود. انتشار یک آموزش پس از شروع به ضبط معمولا ۴ تا ۱۲ هفته زمان می برد.
این آموزش در حال برنامه ریزی برای ارائه در فرادرس است و انتشار سریع تر آن، بستگی به تعداد متقاضیان این آموزش دارد. چنانچه شما نیز تمایل به انتشار سریع این آموزش دارید در این آموزش پیش ثبت نام نمایید.
آموزش آنالیز و ضبط حرکات چهره برای استفاده در انیمیشن (Motion Capture) - پیش ثبت نام

نرم افزار قدرتمند Blender بدون نیاز به افزونه ای جداگانه، در محیط کاری خودش، امکانات و ابزارهای Track، آنالیز و اعمال حرکات به مدل ریگ شده را دربردارد. در این فرادرس، نحوه آنالیز فایل ویدئویی و ساخت یک متحرک سازی حرفه ای را آموزش داده و کاربران یاد می گیرند که به چه صورتی باید با استفاده از یک دوربین معمولی و ضبط ویدئویی با رزولوشن پایین، این متحرک سازی زمان بر را در عرض چند ثانیه ایجاد کنند.

آموزش آنالیز و ضبط حرکات چهره برای استفاده در انیمیشن (Motion Capture) - پیش ثبت نام

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش
وضعیت انتشار: در حال برنامه ریزی
زمان تقریبی انتشار: بر حسب تعداد درخواست های دانشجویان و اولویت زمانی و آموزشی اعضای هیات علمی فرادرس، انتشار این آموزش در واحد نشر فرادرس اولویت سنجی می شود. انتشار یک آموزش پس از شروع به ضبط معمولا ۴ تا ۱۲ هفته زمان می برد.
این آموزش در حال برنامه ریزی برای ارائه در فرادرس است و انتشار سریع تر آن، بستگی به تعداد متقاضیان این آموزش دارد. چنانچه شما نیز تمایل به انتشار سریع این آموزش دارید در این آموزش پیش ثبت نام نمایید.

فرادرس از جهت فرصت آموختن، یک محیط کاملا باز (بدون هیچ مرز و شرط برای ورود) برای همه است. اما از جهت فرصت آموزش دادن، یک محیط به شدت بسته است و مدرسین آن با عبور از سخت ترین ضوابط علمی و فیلترهای مهارت آموزشی برگزیده و دستچین می شوند. در چندین سال گذشته کمتر از 5 درصد متقاضیان تدریس در فرادرس توانسته اند به مرحله نهایی ارائه آموزش در آن برسند. ارائه یک آموزش توسط «گروه مدرسین فرادرس» تضمینی برای کیفیت آن می باشد.

توضیحات تکمیلی

آنالیز، ضبط حرکات چهره و بدن و پیاده سازی آن ها در مدل سه بعدی، در فرایندی تحت عنوان Motion Capture انجام می گردد. در ابتدا ثبت و ضبط این حرکات از طریق سخت افزار خاص و با نصب مارکرهایی (سنسورهایی) بر سر و صورت بازیگر انجام می شد که این حرکات بعد از ذخیره شدن، روی مدل سه بعدی پیاده سازی می شد. امکان استفاده از تجهیزات Motion Capture، به دلیل هزینه بالا برای همه افراد و گروه های انیمیشن ساز، بازی ساز و فیلم ساز میسر نبود. به همین دلیل تا قبل از سال ۲۰۰۰ میلادی، فرایند آنالیز و استفاده از ردیاب برای ایجاد متحرک سازی خیلی مورد توجه نبود.

در سال 2000، کمپانی Image Metrics با ارائه ابزاری برای پردازش تصویر، نیاز به مارکر و سخت افزارهای آنالیز را از میان برداشت. ابزاری که تکنولوژی پردازش تصویر و اعمال حرکات بر مدل را برای اولین بار ارائه داد، افزونه ای تحت عنوان FaceWare بود که به صورت پلاگین ابتدا برای 3ds Max و سپس Maya عرضه شد. در حال حاضر، این تکنولوژی تقریبا در تمامی بازی ها و انیمیشن ها، فارغ از بحث نرم افزار مورد استفاده، به کار می رود. سیستم کار در Motion Capture دقیقا مشابه Tracking و RotoScoping بوده و از اطلاعات ردیابی، در یک مدل سه بعدی و در فضایی سه بعدی استفاده می گردد.

نرم افزار قدرتمند Blender بدون نیاز به افزونه ای جداگانه، در محیط کاری خودش، امکانات و ابزارهای Track، آنالیز و اعمال حرکات به مدل ریگ شده را دربردارد. در این فرادرس، نحوه آنالیز فایل ویدئویی و ساخت یک متحرک سازی حرفه ای را آموزش داده و کاربران یاد می گیرند که به چه صورتی باید با استفاده از یک دوربین معمولی و ضبط ویدئویی با رزولوشن پایین، این متحرک سازی زمان بر را در عرض چند ثانیه ایجاد کنند.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: مقدمه ای بر Blender 2.79
    • محیط عمومی بلندر
    • ایجاد و کنترل مشخصه های اشکال پایه
    • کنترل مدل در صحنه
    • مقدمه ای بر ابزارهای آرماتوربندی
    • آشنایی با TimeLine
  • درس دوم: ترکینگ (Tracking) در Blender
    • مقدمه ای بر مفهوم ترکینگ
    • بررسی فرمت های مناسب برای استفاده در بلندر
    • نحوه وارد کردن فایل ویدئویی در ادیتور (Editor)
    • ایجاد فرمت مناسب برای فایل ویدئویی با استفاده از Media Encoder
    • تفاوت ردیاب های سطحی و نقطه ای
    • معرفی سیستم Tracker موجود در بلندر
    • شناخت اصول اولیه کار با Motion Tracking در بلندر
    • کاربری اولیه ابزارهای ردیاب
    • اصول ایجاد دامنه جستجوی مناسب برای Tracker
    • تفاوت ابزارهای ردیاب در بلندر و موکا
    • آنالیز حرکات اجزای صورت بازیگر
  • درس سوم: آرماتوربندی اجزای صورت
    • مدل سازی سریع برای سر و صورت یک کاراکتر فرضی
    • اصول ایجاد آرماتور برای اجزای صورت
    • تعیین دامنه حرکت اجزا
  • درس چهارم: متحرک سازی چهره
    • متصل کردن ردیاب ها به آرماتور
    • ایجاد هماهنگی بین حرکت ردیاب ها و آرماتور
    • کنترل و اصلاح دستی فریم های معیوب
    • ترکیب حرکات به دست آمده از آنالیز چند ویدئو روی یک مدل
    • تنظیمات رندر و ایجاد خروجی
مفید برای رشته های
  • گرافیک




راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش آنالیز و ضبط حرکات چهره برای استفاده در انیمیشن (Motion Capture) - پیش ثبت نام
ناشر فرادرس
کد آموزش FVANM9711
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)






نظرات

110h
110h

سلام ، این مسئله تو ایران خیلی غریبه و بسیاری از فعالین یا از اهمیت این موضوع با خبر نیستن ، یا با خبرن اما نمیدونن با این روش های ساده و کم خرج هم میشه به راهش انداخت ، یا مثل بنده باخبرن و میدونن امکان پذیره ولی آموزشی در خصوصش پیدا نمیکنن ... بشخصه بسیاااار بسیار منتظرشم ، فوق العاده مشتاقم و خیلی خوشحال شدم از اینکه فرادرس عزیز و استاد گرامی به فکر این موضوع افتادن . با آرزوی موفقیت برای ضبط این آموزشه گران بها ،
پاسخ به نظر

برچسب‌ها:
3ds Max | Blender | Blender 2.79 | Editor | FaceWare | Maya | Media Encoder | Motion Capture | Motion Tracking | RotoScoping | Timeline | Tracking | آرماتوربندی | آرماتوربندی اجزا صورت | ابزارهای ردیاب | اجزا صورت بازیگر | ادیتور | انیمیشن ساز | بازی ساز | بلندر | تجهیزات Motion Capture | تنظیمات رندر | فریم های معیوب | فیلم ساز | کاراکتر فرضی | کمپانی Image Metrics | متحرک سازی | مدل ریگ شده | مدل سه بعدی | موکا
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

×
فهرست جلسات ۰ جلسه ویدئویی