×
۲۹,۰۰۰ تومان تا ۱۵۰ هزار تومان تخفیف

آموزش پروژه‌ محور اندروید استودیو - ساخت بازی‌ Snake

آموزش پروژه‌ محور اندروید استودیو - ساخت بازی‌ Snake

تعداد دانشجو
۲۸۶ نفر
مدت زمان
۵۹ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۲۹,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
تا ۱۵۰ هزار تومان تخفیف (کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
تضمین کیفیت
۱ بازخورد (مشاهده نظرات)
آموزش پروژه‌ محور اندروید استودیو - ساخت بازی‌ Snake

هدف از این فرادرس، آشنایی با نحوه ساخت بازی در اندروید استودیو با استفاده از قابلیت های گرافیکی آن است. در این راه، مخاطب با کلاس های SurfaceView, Paint و Canvas برای ایجاد بوم و اعمال ترسیم روی آن، کلاس SoundPool برای پخش کردن صداهای بازی و کلاس های Runnable و Thread برای کنترل اجرای ریسمان بازی و دسترسی به بوم برای ترسیم کردن آشنا می شود. اندروید استودیو به عنوان مهم ترین IDE برای توسعه اپلیکیشن اندرویدی شناخته می شود و بازی ها همیشه برای یادگیری اصول برنامه نویسی، گزینه جذاب و مناسبی به شمار می روند. همراه با توسعه این بازی در اندروید استودیو، مخاطب با نحوه اضافه کردن صداها به پروژه و پخش آن، تمام صفحه کردن صفحه اپلیکیشن، کنترل ریسمان اجرای بازی و سیستم امتیازدهی آشنا می شود و می تواند با الگو گرفتن از آن، شروع به توسعه دادن بازی های خلاقانه و جدید خود کند.

آموزش پروژه‌ محور اندروید استودیو - ساخت بازی‌ Snake

مدت زمان
۵۹ دقیقه
هزینه عادی آموزش
۲۹,۰۰۰ تومان
در طرح تخفیف
تا ۱۵۰ هزار تومان تخفیف

(کسب اطلاعات بیشتر +)
محتوای این آموزش
۱ بازخورد (مشاهده نظرات)
مدرس
محمود خاوریان

کارشناسی مهندسی کامپیوتر - نرم افزار

ایشان در حال حاضر هنرآموز کامپیوتر هنرستان‌های شهر همدان هستند و در زمینه برنامه‌نویسی C (سی)، ++C (سی پلاس پلاس)، #C (سی شارپ)، طراحی سایت با PHP و WordPress و برنامه‌نویسی اندروید در محیط Android Studio نیز تخصص دارند.

چکیده آموزش


توضیحات تکمیلی

در این فرادرس، بازی مشهور Snake را ایجاد می کنیم. این بازی از اواسط دهه ۱۹۷۰ ساخته شده و با نام هایی مانند کرم نیز شناخته می شود. همچنین در تمام نسل های گوشی های تلفن همراه نوکیا نیز ارائه شده است. این بازی به طور Full Screen (تمام صفحه) و در حالت Landsape اجرا می شود.

در ابتدای بازی، یک مربع سفید رنگ نشان دهنده مار و یک مربع قرمز رنگ نشان دهنده شخصیت Bob است که منتظر خورده شدن توسط مار است. پس از خورده شدن Bob توسط مار، Bob در جای دیگری از صفحه به طور تصادفی قرار می گیرد. همان طور که بازی ادامه می یابد و چند Bob خورده می شود، طول مار بیشتر می شود و در نتیجه احتمال خورده شدن مار توسط خودش و به تله افتادن بازیکن بیشتر می شود.

هدف از این فرادرس، آشنایی با نحوه ساخت بازی در اندروید استودیو با استفاده از قابلیت های گرافیکی آن است. در این راه، مخاطب با کلاس های SurfaceView ,Paint و Canvas برای ایجاد بوم و اعمال ترسیم روی آن، کلاس SoundPool برای پخش کردن صداهای بازی و کلاس های Runnable و Thread برای کنترل اجرای ریسمان بازی و دسترسی به بوم برای ترسیم کردن آشنا می شود.

اندروید استودیو به عنوان مهم ترین IDE برای توسعه اپلیکیشن اندرویدی شناخته می شود و بازی ها همیشه برای یادگیری اصول برنامه نویسی، گزینه جذاب و مناسبی به شمار می روند. همراه با توسعه این بازی در اندروید استودیو، مخاطب با نحوه اضافه کردن صداها به پروژه و پخش آن، تمام صفحه کردن صفحه اپلیکیشن، کنترل ریسمان اجرای بازی و سیستم امتیازدهی آشنا می شود و می تواند با الگو گرفتن از آن، شروع به توسعه دادن بازی های خلاقانه و جدید خود کند.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: مقدمه‌ ای بر ساخت بازی‌ Snake و تنظیمات ابتدایی
    • تمام صفحه کردن صحنه بازی
    • اضافه کردن صداهای بازی به پروژه
  • درس دوم: کدنویسی کلاس SnakeEngine - بخش یکم
    • ایجاد کلاس SnakeEngine و تعریف کردن متغیرها و اشیای آن
    • کدنویسی متد سازنده کلاس SnakeEngine، متدهای ()pause و ()resume
  • درس سوم: کدنویسی کلاس SnakeEngine - بخش دوم
    • کدنویسی متدها
      • ()newGame
      • ()spawnBob
      • ()eatBob
      • ()moveSnake
      • ()detectDeath
      • ()update
      • ()draw
      • ()updateRequired
      • ()onTouchEvent

مفید برای رشته های
  • مهندسی کامپیوتر - نرم افزار
  • علاقه مندان به برنامه سازی جاوا در اندروید استودیو

پیش نیاز


آنچه در این آموزش خواهید دید:

برنامه آموزشی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده
فایل PDF یادداشت‌ های ارائه مدرس

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

Android Studio 3.5.3




پیش نمایش‌ها

۱. مقدمه ای بر ساخت بازی‌ Snake و تنظیمات ابتدایی

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۵ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۲. کدنویسی کلاس Snake Engine - بخش یکم

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۰ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۳. کدنویسی کلاس Snake Engine - بخش دوم
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
این آموزش شامل ۴ جلسه ویدئویی با مجموع ۵۹ دقیقه است.
با تهیه این آموزش، می‌توانید به همه بخش‌ها و جلسات آن، دسترسی داشته باشید.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش پروژه‌ محور اندروید استودیو - ساخت بازی‌ Snake
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۷۳۹۶۴ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVAND98091
مدت زمان ۵۹ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)
حجم دانلود ۱۳۳ مگابایت (کیفیت ویدئو HD با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی در حساب کاربری شما شارژ می‌شود.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می‌شود.


آموزش‌های پیشنهادی برای شما



نظرات

تا کنون ۲۸۶ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و ۱ نظر ثبت شده است.
امیررضا
امیررضا

دوره خوبی بود

نیلوفر
نیلوفر

خیلی دوره مفید و خوبی بود . ممنون.

برچسب‌ها:
()detectDeath | ()eatBob | ()moveSnake | ()newGame | ()onTouchEvent | ()spawnBob | build the snake game | Draw | Update | آموزش اندروید استودیو | آموزش پروژه محور | آموزش ساخت بازی Snake | آموزش ساخت بازی مار | اضافه کردن صداهای بازی به پروژه | ایجاد کلاس SnakeEngine | بازی Snake | بازی مار | بازی مشهور مار | پروژه محور اندروید استودیو | تابع detectDeath | تابع eatBob | تابع moveSnake | تابع newGame | تابع onTouchEvent | تابع spawnBob | تابع updateRequired | تعریف کردن اشیا در اندروید | تعریف کردن متغیرها | تمام صفحه کردن صحنه بازی | ساخت بازی‌ Snake | ساخت بازی مار | ساخت بازی مار در اندروید استودیو | کدنویسی کلاس SnakeEngine | کدنویسی متد سازنده کلاس | کدنویسی متدها | کلاس SnakeEngine | متد ()pause | متد ()resume | نظیمات ابتدایی بازی
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

×
فهرست جلسات ۴ جلسه ویدئویی