×
زمان تقریبی انتشار: ۴ تا ۱۲ هفته

آموزش بازی سازی ۲ بعدی اندروید توسط AndEngine - پیش ثبت نام

آموزش بازی سازی ۲ بعدی اندروید توسط AndEngine - پیش ثبت نام

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش
وضعیت انتشار: در حال برنامه ریزی
زمان تقریبی انتشار: بر حسب تعداد درخواست های دانشجویان و اولویت زمانی و آموزشی اعضای هیات علمی فرادرس، انتشار این آموزش در واحد نشر فرادرس اولویت سنجی می شود. انتشار یک آموزش پس از شروع به ضبط معمولا ۴ تا ۱۲ هفته زمان می برد.
این آموزش در حال برنامه ریزی برای ارائه در فرادرس است و انتشار سریع تر آن، بستگی به تعداد متقاضیان این آموزش دارد. چنانچه شما نیز تمایل به انتشار سریع این آموزش دارید در این آموزش پیش ثبت نام نمایید.
آموزش بازی سازی ۲ بعدی اندروید توسط AndEngine - پیش ثبت نام

اگر به دنبال طراحی بازی دو بعدی برای اندروید هستید AndEngine یک انتخاب ساده، آسان و مفید خواهد بود. این آموزش نیازمند این است که آشنایی اندکی با اندروید و راه اندازی محیط آن داشته باشید. AndEngine موتور بازی سازی دوبعدی متن باز و رایگان اندرویدی، مبتنی بر OpenGL است که توسط Nicolas Gramlich طراحی شده است.

آموزش بازی سازی ۲ بعدی اندروید توسط AndEngine - پیش ثبت نام

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش
وضعیت انتشار: در حال برنامه ریزی
زمان تقریبی انتشار: بر حسب تعداد درخواست های دانشجویان و اولویت زمانی و آموزشی اعضای هیات علمی فرادرس، انتشار این آموزش در واحد نشر فرادرس اولویت سنجی می شود. انتشار یک آموزش پس از شروع به ضبط معمولا ۴ تا ۱۲ هفته زمان می برد.
این آموزش در حال برنامه ریزی برای ارائه در فرادرس است و انتشار سریع تر آن، بستگی به تعداد متقاضیان این آموزش دارد. چنانچه شما نیز تمایل به انتشار سریع این آموزش دارید در این آموزش پیش ثبت نام نمایید.

فرادرس از جهت فرصت آموختن، یک محیط کاملا باز (بدون هیچ مرز و شرط برای ورود) برای همه است. اما از جهت فرصت آموزش دادن، یک محیط به شدت بسته است و مدرسین آن با عبور از سخت ترین ضوابط علمی و فیلترهای مهارت آموزشی برگزیده و دستچین می شوند. در چندین سال گذشته کمتر از 5 درصد متقاضیان تدریس در فرادرس توانسته اند به مرحله نهایی ارائه آموزش در آن برسند. ارائه یک آموزش توسط «گروه مدرسین فرادرس» تضمینی برای کیفیت آن می باشد.

توضیحات تکمیلی

ساخت یک بازی می تواند بسیار ساده یا بسیار پیچیده باشد. بسته به اینکه شما بخواهید چه نوع بازی طراحی کنید بازیتان دو بعدی باشد یا سه بعدی؟ بازی روی چه دستگاه هایی اجرا شود و غیره و غیره انتخاب های متفاوتی را جلو روی خودتان خواهید داشت. در موارد بسیاری نیازی به پیچیدگی نداریم و شاید راه حل های ساده تری نیز وجود داشته باشند. اگر به دنبال طراحی بازی دو بعدی برای اندروید هستید AndEngine یک انتخاب ساده، آسان و مفید خواهد بود. این آموزش نیازمند این است که آشنایی اندکی با اندروید و راه اندازی محیط آن داشته باشید. AndEngine موتور بازی سازی دوبعدی متن باز و رایگان اندرویدی، مبتنی بر OpenGL است که توسط Nicolas Gramlich طراحی شده است.

از مزایای این موتور بازی می توان به سادگی آن اشاره کرد به صورتی که بعد از مدت کوتاهی می توانید به راحتی یک بازی دو بعدی اندرویدی ایجاد کنید. از دیگر مزایای این موتور بازی به افزونه ها (Extensions) هستند که با استفاده از آن ها قابلیت های خاصی را می توان به بازی اضافه کرد، به عنوان مثال افزونه فیزیک دو بعدی که فیزیک واقعی را در اختیار بازی ساز قرار می دهد.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: مقدمات
    • نصب Android Studio
    • استفاده از کتابخانه AndEngine
    • ایجاد پروژه ی خالی و آماده کار
    • استفاده از BlueStacks برای تست بازی
  • درس دوم: مقدمات
    • توابع Main Activity
    • باز کردن تصاویر برای نمایش
    • نمایش تصاویر
    • تغییر اندازه تصاویر
    • چرخش تصاویر
    • محو کردن تصویر
    • تغییر رنگ دادن تصویر
    • تغییر مکان تصویر
    • عوض کردن تصویر
    • تنظیم کردن پس زمینه
    • ساخت تصاویر متحرک
    • تشخیص برخورد دو تصویر با هم
  • درس سوم: کار با Entity Modifier ها
    • تغییر مکان در طول زمان
    • تغییر اندازه در طول زمان
    • چرخش در طول زمان
    • محو شدن
    • تغییر رنگ
    • انجام دادن تغییرات به موازی یکدیگر
    • انجام دادن تغییرات به صورت سری
  • درس چهارم: کار با متن ها
    • بارگذاری فونت ها
    • فونت های فارسی و انگلیسی
    • استفاده از برنامه فارسی ساز
    • نوشتن فارسی بدون استفاده از فارسی ساز
    • تنظیمات فونت ها
  • درس پنجم: کار با تایمرها
    • تعریف یک تایمر
    • از کار انداختن تایمر
    • نکاتی در مورد تایمر
  • درس ششم: کار با پارتیکل ها
    • توضیحات
    • شبیه سازی آتش با پارتیکل
    • شبیه سازی دود با پارتیکل
  • درس هفتم: کار با منوها
    • انواع منوها
    • طراحی منو
    • تنظیم رویدادهای منو
  • درس هشتم: کار با سن
    • مدیریت سن ها
    • درست کردن سن جدید
    • جابجایی بین سن ها
    • کار با کمرا
    • نحوه اسکرول کردن صفحه
    • بزرگ نمایی و کوچک نمایی
  • درس نهم: مباحث تکمیلی
    • استفاده از متغیرهای گلوبال
    • ذخیره تنظیمات
    • کار با رویدادها
    • مدیریت کلیدهای اصلی Android
    • استفاده از Text Input
    • استفاده از لرزش
    • صدا گزاری بازی
    • کار با خرید درون برنامه ای
    • مدیریت onPause, onResume, onDestroy
  • درس دهم: بهبود کارایی
    • کار با Thread
    • استفاده از Texture Packer
    • نکاتی برای بهبود بازی

مفید برای رشته های
  • نرم افزار
  • توسعه دهندگان بازی




راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش بازی سازی ۲ بعدی اندروید توسط AndEngine - پیش ثبت نام
ناشر فرادرس
کد آموزش FVAND9504
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (نمایش آنلاین + دانلود)






نظرات

سینا
سینا

برای اندروید استودیو باید خیلی حرفه ای تر عمل کنید این کافی نیست.
پاسخ به نظر

دشتی
دشتی

سلام.

ممنون میشم ضبط این آموزش ها رو شروع کنید.

من با اندانجین اشنایی کافی دارم ، ولی آموزش های حرفه ایی نیاز دارم ، برای مثال استفاده از poolObject استفاده از الگوریتم A* و استفاده از webSocket برای ساخت بازی های RealTime

لطفا آموزش را در سطح بالا ارائه دهید.

پاسخ به نظر

برچسب‌ها:
AndEngine | BlueStacks | Extensions | OpenGL | Texture Packer | بارگذاری فونت | برنامه فارسی ساز | پارتیکل ها | تست بازی | توابع Main Activity | جابجایی بین سن ها | خرید درون برنامه ای | درست کردن سن جدید | ساخت یک بازی | سه بعدی | شبیه سازی آتش با پارتیکل | شبیه سازی دود با پارتیکل | صدا گزاری بازی | کار با Entity Modifier | کار با Thread | کار با تایمرها | کار با رویدادها | کار با سن | کار با کمرا | کتابخانه AndEngine | کلیدهای اصلی Android | مدیریت onPause | مدیریت سن ها | موتور بازی | نصب Android Studio | نکاتی برای بهبود بازی
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

×
فهرست جلسات ۰ جلسه ویدئویی