هزینه آموزش
۱۹,۰۰۰ تومان

آموزش برنامه نویسی جاوا اسکریپت در Adobe Animate CC

آموزش برنامه نویسی جاوا اسکریپت در Adobe Animate CC

تعداد دانشجو
۴۱۲ نفر
مدت زمان
۳ ساعت و ۱ دقیقه
هزینه آموزش
۱۹,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
۵ بازخورد (مشاهده نظرات)
آموزش برنامه نویسی جاوا اسکریپت در Adobe Animate CC

قطعا یکی از بحث های بسیار کاربردی و جذاب نرم افزار Animate، امکان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (JavaScript) در این نرم افزار است. با استفاده از این زبان برنامه نویسی، شما می توانید پروژه ها و انیمیشن های تعاملی، ایجاد کنید. نکته جالب این است که بر خلاف زبان اکشن اسکریپت در نرم افزار فلش، تمام برنامه نویسی های جاوا اسکریپت، بدون نیاز به هیچ گونه پلاگین، درون مرورگر اجرا خواهد شد.

آموزش برنامه نویسی جاوا اسکریپت در Adobe Animate CC

تعداد دانشجو
۴۱۲ نفر
مدت زمان
۳ ساعت و ۱ دقیقه
هزینه آموزش
۱۹,۰۰۰ تومان
محتوای این آموزش
۵ بازخورد (مشاهده نظرات)
مدرس
محمد نسیمی فر

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق - مدیریت سیستم های قدرت

مهندس محمد نسیمی فر دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق - مدیریت سیستم های قدرت در دانشگاه شهید بهشتی هستند. ایشان تقریبا 6 سال است که به عنوان فریلنسر (freelancer) پروژه های زیادی در حوزه گرافیک و انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی (به خصوص محصولات کمپانی های Adobe و Autodesk) انجام داده و همچنین با آموزشگاه های مختلفی در امر تدریس همکاری دارند.

چکیده آموزش


توضیحات تکمیلی

در آموزش های قبلی نرم افزار Animate، به آموزش امکانات و ابزار این نرم افزار پرداختیم و یاد گرفتیم که چگونه می توانیم به طراحی گرافیک و ایجاد انیمیشن در Animate بپردازیم. اما در رابطه با برنامه نویسی و ایجاد تعامل در این نرم افزار صحبت زیادی نشد.

قطعا یکی از بحث های بسیار کاربردی و جذاب نرم افزار Animate، امکان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (JavaScript) در این نرم افزار است. با استفاده از این زبان برنامه نویسی، شما می توانید پروژه ها و انیمیشن های تعاملی، ایجاد کنید. نکته جالب این است که بر خلاف زبان اکشن اسکریپت در نرم افزار فلش، تمام برنامه نویسی های جاوا اسکریپت، بدون نیاز به هیچ گونه پلاگین، درون مرورگر اجرا خواهد شد.

ما در این آموزش ابتدا به مقدمات و مفاهیم برنامه نویسی در Animate می پردازیم. سپس تا پایان آموزش یاد می گیریم که این مفاهیم را چگونه از طریق زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت پیاده سازی کنیم و در پروژه ها و انیمیشن های خود به کار بگیریم.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: مقدمات برنامه نویسی در Animate CC
    • بررسی دستورات Trace و ()Console.log
    • دستور ایجاد متغیر
    • مقداردهی و برداشت مقدار از متغیر
    • جمع کردن متغیرهای رشته ای
    • معرفی انواع مختلف داده
    • ساختار ایجاد اشیا (Object)
    • مقداردهی به مشخصات اشیا و برداشت مقدار از آن ها
    • ساختار ایجاد آرایه ها (Arrays)
    • مقداردهی به اندیس های آرایه و برداشت مقدار از آن ها
    • اپراتورهای محاسباتی و ریاضیاتی
    • بررسی انواع عملگرهای مقایسه ای
    • دستورات شرطی else و if-else
    • دستور حلقه do-while
    • دستور شرطی حلقه while
    • استفاده از حلقه ها برای برداشت مقدار Object ها
    • استفاده از مشخصه Length در آرایه ها
    • استفاده از حلقه ها برای مقداردهی و برداشت مقدار آرایه ها
    • مفهوم تابع
    • تعریف و فراخوانی توابع
    • ایجاد پارامتر برای توابع
    • تعیین خروجی برای توابع
  • درس دوم: معرفی محیط Animate CC
    • بررسی Workspace نرم افزار Animate
    • انتخاب پلتفرم هدف
    • ایجاد لایه Actions برای سازمان دهی کدنویسی ها
    • اختصاص Instance Name و Linkage به سمبل ها
    • کدنویسی در Actions Panel
    • تغییر تنظیمات محیط کدنویسی در Preference
    • بررسی قطعه کدهای (HTML5 Canvas (Code Snippets
    • استفاده از رخداد کلیک با استفاده از Code Snippets
    • دیباگ کدهای اکشن اسکریپت
  • درس سوم: ایجاد تعامل با کاربر
    • کنترل Dynamic Text به وسیله کدنویسی
    • مفهوم رخداد (Event)
    • بررسی رخدادهای موس
    • بررسی رخدادهای کیبورد
    • بررسی سایر رخدادها در HTML5 و ActionScript
    • بررسی رخدادهای لمسی (Touch) موبایل
    • استفاده از Simulator موبایل
    • رخداد ENTER_FRAME در اکشن اسکریپت
    • رخداد معادل ENTER_FRAME برای جاوا اسکریپت
  • درس چهارم: کنترل Timeline از طریق کدنویسی
    • ساخت سمبل های تعاملی
    • کدنویسی سمبل ها
    • استفاده از رخداد کلیک موس برای تعامل با سمبل ها
    • استفاده از برچسب ها (Labels) بر روی Timeline

مفید برای رشته های
  • مهندسی نرم افزار
  • گرافیک - انیمیشن
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر

آنچه در این آموزش خواهید دید:

آموزش ویدئویی مورد تائید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده

نرم افزارهای مرتبط با آموزش

Adobe Animate CC 2018



پیش نمایش‌ها

۱. مقدمات برنامه نویسی در Animate CC

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۵ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۲. معرفی محیط Animate CC

توجه: اگر به خاطر سرعت اینترنت، کیفیت نمایش پایین‌تر از کیفیت HD ویدئو اصلی باشد؛ می‌توانید ویدئو را دانلود و مشاهده کنید (دانلود پیش‌نمایش - حجم: ۱۹ مگابایت -- (کلیک کنید +))

۳. ایجاد تعامل با کاربر
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.
۴. کنترل Timeline از طریق کدنویسی
مشاهده این پیش‌نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت (+) است.

راهنمای سفارش آموزش‌ها

آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

(راهنمایی بیشتر +)

در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟
  • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۵۷۹۱۶۰۰۰ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
  • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه


اطلاعات تکمیلی

نام آموزش آموزش برنامه نویسی جاوا اسکریپت در Adobe Animate CC
ناشر فرادرس
شناسه اثر ۸–۱۲۴۵۲–۰۶۳۰۳۵ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
کد آموزش FVADB9609
مدت زمان ۳ ساعت و ۱ دقیقه
زبان فارسی
نوع آموزش آموزش ویدئویی (لینک دانلود)
حجم دانلود ۱۹۶ مگابایت (کیفیت ویدئو HD‌ با فشرده سازی انحصاری فرادرس)


نظرات

تا کنون ۴۱۲ نفر از این آموزش استفاده کرده اند و ۵ نظر ثبت شده است.
سعید
سعید

اگر برایتان جالب باشد، خوب است ولی اصلاً کامل نیست و اگر همانند من با برنامه نویسی آشنا باشید، احساس می کنید که خیلی طول می دهند، ولی اگر برای اولین بار هست، کمی باید روی اطلاعات عمومی برنامه نویسی کار بکنید.

محمدعلی
محمدعلی

مهارتهایی که تا حالا در زمینه گرافیک کسب کردم رو مدیون فرادرس هستم.

امیر
امیر

آموزش خوب بود. ولی اگر نکات ریزتر و با جزئیات بیشتر ارائه میشد بهتر بود در واقع جا داشت آموزش کامل تر ارائه بشه.

نوید
نوید

آموزش جامع بود و پیشنهادی که دارم اینکه به روز رسانی کنید.

سیمین
سیمین

مرسی از آموزش ها
واقعا مرسیییی


برچسب‌ها:
انتخاب پلتفرم هدف در Animate CC | ایجاد آرایه ها در Animate CC | ایجاد پارامتر برای توابع در Animate CC | بررسی Workspace نرم افزار Animate | برنامه نویسی جاوا اسکریپت در Adobe Animate CC | برنامه نویسی در Animate CC | تعیین خروجی برای توابع در Animate CC | جمع کردن متغیرهای رشته ای در Animate CC | دستور ()Console.log در Animate CC | دستور do-while در Animate CC | دستور else در Animate CC | دستور if-else در Animate CC | دستور Trace در Animate CC | دستور while در Animate CC | رخداد ENTER_FRAME در اکشن اسکریپت | رخداد معادل ENTER_FRAME برای جاوا اسکریپت | ساختار ایجاد اشیا در Animate CC | فراخوانی توابع در Animate CC | قطعه کدهای HTML5 Canvas در Animate CC | کدنویسی در Actions Panel | کدنویسی در Actions Panel در Animate CC | کنترل Timeline از طریق کدنویسی در Animate CC | متغیرهای رشته ای در Animate CC | محیط Animate CC | مفهوم تابع در Animate CC
مشاهده بیشتر مشاهده کمتر
فهرست جلسات ۵ جلسه ویدئویی ×