آموزش برنامه نویسی جاوا‎‬

درباره ناشر

فرادرس
فرادرس

فرادرس بزرگ‌ترین ناشر دیجیتال آموزش‌های تخصصی، دانشگاهی و مهندسی است.

درباره مدرس

دکتر سیدمصطفی کلامی هریس
دکتر سیدمصطفی کلامی هریس

عضو هیأت علمی فرادرس

دکترای تخصصی مهندسی برق-کنترل


دکتر سیدمصطفی کلامی هریس یکی از بنیانگذاران و مدیران کنونی فرادرس و از اعضای هیأت علمی آن است. تا کنون، محتوای آموزشی ارائه شده توسط وی بر روی فرادرس، یکی از مراجع اصلی آموزشی دانشجویان و دانش پژوهان علاقه مند به یادگیری حوزه های مختلف مرتبط با هوش مصنوعی و برنامه نویسی بوده است. (+)



مجموعه فیلم های آموزشی برنامه نویسی جاوا، با این فرض تهیه شده است که مخاطب هیچ دانش و تجربه قبلی در زمینه برنامه نویسی ندارد، و در طی ۲۳ درس، مخاطب را به صورت کامل با زبان برنامه نویسی جاوا، و امکانات مختلف آن آشنا می کند. در این مجموعه آموزشی، همه مباحث با بیان و تشریح مبانی نظری و سپس با پیاده سازی گام به گام مثال های عملی آموزش داده می شوند و از این نظر، در ایجاد یک دانش عمیق در زمینه برنامه نویسی، بسیار کارآمد است. به طور خاص، در این مجموعه آموزشی، از آخرین نسخه زبان برنامه نویسی جاوا (Java 8) استفاده شده است و مباحث مربوط به برنامه نویسی شیئ گرا (به همراه مبانی نظری) و برنامه نویسی رابط های گرافیکی (طراحی و برنامه نویسی GUI) نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند.

👤 مدرس: دکتر سیدمصطفی کلامی هریس
🕓 مدت زمان: ۲۳ ساعت و ۱۷ دقیقه
🎓 تعداد دانشجو: ۱۶۱۷ نفر این آموزش را تهیه کرده اند. — ۱۲۸ نفر در سی روز گذشته
روش دریافت: لینک دانلود و/یا ارسال فیزیکی

هزینه آموزش: ۲۲,۰۰۰ تومان


آنچه شما در این فرادرس خواهید دید:
آموزش ویدئویی مورد تایید فرادرس
فایل برنامه ها و پروژه های اجرا شده در حین آموزش
فایل PDF یادداشت های مدرس در حین آموزش
مراجع و فایل های جانبی مرتبط با آموزش

تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت هزینه
توجه: کیفیت این آموزش توسط فرادرس تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما:
  • به صورت رایگان یک یا چند آموزش معادل دیگر دریافت می کنید.
  • و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به حساب بانکی شما بازگشت داده می شود.
    (توضیحات بیشتر +)
دانلود آنی و ارسال سریع
فعال‌سازی آنی لینک دانلود، بلافاصله پس از ثبت سفارش
ارسال پستی به همراه کد رهگیری مرسوله در اولین ساعت اداری روز
ارسال پیک موتوری در تهران، در همان روز ثبت سفارش

(توضیحات بیشتر +)



    توضیحات

    تاریخچه زبان برنامه نویسی جاوا

    زبان برنامه نویسی جاوا (Java Programming Language) یکی از زبان های برنامه نویسی شاخص در میان زبان های برنامه نویسی سطح بالاست، که در سال ۱۹۹۵ در شرکت سان مایکروسیستمز (Sun Microsystems)، و توسط جیمز گاسلینگ (James Gosling)، مایک شریدن (Mike Sheridan) و پاتریک ناتون (Patrick Naughton) ایجاد شد. هدف اولیه از ایجاد زبان برنامه نویسی جاوا، استفاده در تلویزیون های کابلی بود. اما به مرور، این هدف، تبدیل به ایجاد زبان برنامه نویسی همه منظوره ای شد، که قابلیت اجرا در سیستم های عامل مختلف را داشته باشد.

    زبان برنامه نویسی جاوا، در ابتدا با نام بلوط (Oak) و سپس با نام سبز (Green) به عنوان یک پروژه توسط گاسلینگ و همکارانش در حال پیشرفت بود. اما نهایتا، آن ها به دلیل علاقه خاصی که به قهوه جاوا (Java یا Jawa) داشتند، این نام را برای زبان برنامه نویسی جدیدشان انتخاب نمودند. جاوا، نام جزیره ای است در اندونزی که نوع خاصی از قهوه محصول این جزیره است و به نام «قهوه جاوا» یا Java Coffee (یا Jawa Coffee) معروف است.

     

    یک بار بنویسید، همه جا اجرا کنید

    مهم ترین خاصیت و فلسفه وجودی زبان برنامه نویسی جاوا این است: یک بار بنویسید، همه جا اجرا کنید یا Write Once, Run Anywhere (به اختصار WORA). با استفاده زبان برنامه نویسی جاوا، برنامه های کامپیوتری، فقط یک بار نوشته می شوند و برای اجرا، نیازی به کامپایل مجدد آن ها، برای سازگاری با سیستم های عامل و سخت افزارهای مختلف نیست. از این رو، این زبان برنامه نویسی، در عرض چند سال، رشد بی نظیری را داشت و هم اکنون، به عنوان اصلی ترین زبان در توسعه برنامه های مربوط به سیستم های شبه کامپیوتری مورد استفاده است.

    از سال ۱۹۹۵ تا کنون، برنامه های نوشته شده به زبان جاوا، در سیستم های عامل مختلف و در ماشین های مشابه با کامپیوتر (مانند پرینترها، دستگاه های خودپرداز، پارک مترها، دوربین های مداربسته، گوشی های تلفن همراه، مودم ها، روترها، دستگاه های پرداخت عوارض و …) به وفور مورد استفاده واقع شده اند، تا جایی که با آمار مربوط به سال ۲۰۱۴، هم اکنون بیش از ۳ میلیارد دیوایس (ماشین) از جاوا استفاده می کنند. از این نظر، زبان برنامه نویسی جاوا، رکورد دار است و دارای بیشترین تنوع محیط اجرا، در میان زبان های برنامه نویسی است.

    در واقع، برنامه های نوشته شده به زبان جاوا، در هنگام کامپایل شدن به یک زبان میانی (Intermediate Language) ترجمه می شود که اصطلاحا به آن بایتکد (Bytecode) گفته می شود، و محتوای آن، در فایل هایی با پسوند class ذخیره می شوند. برنامه های ترجمه شده به بایت کد، مستقل از معماری کامپیوتر و بر روی هر سیستم عاملی قابل اجراست. چرا که برای هر سیستم عاملی، یک برنامه اجرا کننده موسوم به ماشین مجازی جاوا یا Java Virtual Machine (به اختصار JVM)، توسط سازندگان جاوا پیاده سازی شده است و این امکان را فراهم می آورد که بایت کد به صورت یک برنامه کاربردی تحت سیستم عامل مقصد، اجرا شود. این مشابه با الگویی است که در چارچوب کاری دات نت مایکروسافت (Microsoft .NET Framework) و زبان میانی مایکروسافت (MSIL) پیاده سازی شده است.

     

    کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا

    به طور ویژه، پس از معرفی سیستم عامل اندروید (Android) برای تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها، و معرفی جاوا به عنوان اصلی ترین زبان توسعه برنامه های تحت اندروید، اقبال عمومی به استفاده از آن، بیشتر شد و این زبان جایگاه ویژه تری در میان سایر زبان های برنامه نویسی به دست آورد. از طرفی، برنامه های علمی و فنی بسیاری نیز، با استفاده از جاوا پیاده سازی شده اند که کاربردهای فراوانی در حوزه های مختلف صنعت و پژوهش دانشگاهی دارند. از این میان، می توان به نرم افزار وکا (WEKA) اشاره نموده که ابزاری برای داده کاوی است و به صورت کامل در زبان برنامه نویسی جاوا پیاده سازی شده است.

    گذشته از پیاده سازی برنامه های کاربردی برای اجرا در کامپیوترها و موبایل های هوشمند، بسیاری از وبسایت ها، از امکانات موجود در جاوا، برای پیاده سازی ساختار دینامیکی استفاده نموده اند و امروزه، جاوا با استفاده در بیش از ۱۴ درصد از کل وبسایت های دنیا، پس از PHP پرکاربردترین زبان برنامه نویسی در عرصه برنامه نویسی وب و پیاده سازی وبسایت های پویاست.

     

    مجموعه فرادرس های آموزش برنامه نویسی جاوا

    مجموعه فیلم های آموزشی برنامه نویسی جاوا، با این فرض تهیه شده است که مخاطب هیچ دانش و تجربه قبلی در زمینه برنامه نویسی ندارند، و در طی ۲۳ درس، مخاطب را به صورت کامل با زبان برنامه نویسی جاوا، و امکانات مختلف آن آشنا می کند. در این مجموعه آموزشی، همه مباحث با بیان و تشریح مبانی نظری و سپس با پیاده سازی گام به گام مثال های عملی آموزش داده می شوند و از این نظر، در ایجاد یک دانش عمیق در زمینه برنامه نویسی، بسیار کارآمد است. به طور خاص، در این مجموعه آموزشی، از آخرین نسخه زبان برنامه نویسی جاوا (Java 8) استفاده شده است و مباحث مربوط به برنامه نویسی شیئ گرا (به همراه مبانی نظری) و برنامه نویسی رابط های گرافیکی (طراحی و برنامه نویسی GUI) نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند.

    در این مجموعه آموزشی، از نسخه ۸ جاوا استفاده شده است و از محیط NetBeans IDE (نسخه ۸٫۰٫۲) برای پیاده سازی پروژه ها و برنامه ها استفاده شده است. در کنار بحث بر روی مولفه های مختلف برنامه نویسی جاوا، به طور خاص، بر ویژگی های جدیدی که در نسخه هشتم جاوا ارائه شده اند، تاکید شده است. مانند سایر آموزش های فرادرس، در طی این دوره آموزشی نیز، همه برنامه ها و پروژه های مورد بحث در درس ها، به صورت گام به گام و کاملا از ابتدا ایجاد و پیاده سازی شده اند.

    یکی از ویژگی های مهم این دوره آموزشی، ایجاد امکان آشنایی با متدهای برنامه نویسی پیشرفته (به ویژه برنامه نویسی شیئ گرا و مفاهیم اساسی مربوط به آن) است. چرا که در کنار مباحث عملی مطرح شده در این دوره، مبانی نظری، مفهومی و تئوری روش های برنامه سازی پیشرفته نیز، مورد بحث و بررسی واقع شده اند، که این موضوع می تواند مخاطبان این دوره را، در درک عمیق تر مفاهیم مربوط به برنامه نویسی پیشرفته و به ویژه برنامه نویسی شیئ گرا، یاری کند.

    مدرس این مجموعه آموزش، دکتر سید مصطفی کلامی هریس (دکترای مهندسی کنترل از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی) است، که در کنار تسلط بر زبان های برنامه نویسی متعدد، نظیر ++C (سی پلاس پلاس)، #C (سی شارپ)، PHP (پی اچ پی)، Java (جاوا)، ویژوال بیسیک (Visual Basic یا VB)، ویژوال بیسیک دات نت (Visual Basic .net)، و متلب (MATLAB)، سابقه تدریس دوره های آموزشی برنامه نویسی مختلف را در فرادرس و سایر موسسات آموزشی، از سال ۱۳۸۰ تا کنون داشته داشته است.

     

    این مجموعه آموزشی، در قالب ۲۳ درس ارائه شده است که در هر درس، مباحث مختلفی مورد بحث قرار گرفته اند. فهرست کامل سرفصل های مربوط به این درس ها، در ادامه آمده است.

     

    درس یکم: آشنایی با جاوا و مباحث مقدماتی

    • آشنایی با زبان برنامه نویسی جاوا (Java)
    • مروری بر تاریخچه زبان برنامه نویسی جاوا
    • آشنایی با نگارش ها و نسخه های مختلف زبان برنامه نویسی جاوا
    • معرفی Java Runtime Environment یا JRE و آشنایی با شیوه نصب آن
    • معرفی Java Development Kit یا JDK و آشنایی با شیوه نصب آن
    • آشنایی با محیط های توسعه برنامه های جاوا
    • معرفی NetBeans IDE و آشنایی با شیوه نصب آن
    • آشنایی اولیه با محیط نرم افزار NetBeans
    • پیاده سازی اولین پروژه با زبان برنامه نویسی جاوا (پروژه Hello World)
    • آشنایی با فرمت Jar

     

    درس دوم: اجزای سازنده برنامه ها و انواع داده ها در جاوا [رایگان]

    • فراخوانی مجددا برنامه HelloWorld از جلسه قبلی
    • آموزش نحوه اجرای صحیح برنامه های کنسولی تحت جاوا با اعمال تغییرات در رجیستری (Registry) ویندوز
    • بررسی بخش های مختلف برنامه HelloWorld
    • آشنایی با کلاس System و شیئ System.Out
    • آشنایی با تابع (متد) System.Out.Println و System.Out.Print
    • آشنایی با کاراکترهای خاص و Escape Sequence
    • آشنایی با تابع System.Out.Format و نحوه فرمت بندی اعداد و رشته ها
    • آشنایی با فرمت %d و %f برای نمایش و فرمت بندی اعداد
    • آشنایی با فرمت %s برای نمایش و فرمت بندی متن ها
    • انواع داده های اصلی یا Primitive Data Types در جاوا
    • نحوه دریافت ورودی از کاربر، از طریق شیئ System.in و کلاس Scanner
    • استفاده از کلاس Scanner برای ایجاد انتظار

     

    درس سوم: ساختارهای کنترل برنامه و انواع عملگرها در جاوا

    • آشنایی با ساختارهای کنترل برنامه
    • ساختارهای تصمیم گیری یا انتخاب (Selection)
    • حلقه های تکرار (Repetition Loop)
    • دستور If و If/Else برای تصمیم گیری و انشعاب در برنامه
    • آشنایی با عملگرها یا Operators در جاوا
    • عملگر مقداردهی یا Assignment
    • عملگرهای محاسباتی (جمع، تفریق و …)
    • عملگرهای قیاسی و رابطه ای
    • عملگرهای منطقی (نقیض، ترکیب عطفی و فصلی)
    • عملگر شرطی (?:)
    • بررسی اولویت عملگرها نسبت به یکدیگر

     

    درس چهارم: ساختارهای کنترل و تکرار در جاوا

    • دستور Switch برای پیاده سازی تصمیم گیری و انشعاب چند گانه
    • دستور While برای پیاده سازی حلقه های تکرار محدود و نامحدود
    • دستور Do/While برای پیاده سازی حلقه تکرار با حداقل یک بار اجرا
    • حلقه تکرار For برای پیاده سازی حلقه های تکرار محدود و مشخص

     

    درس پنجم: مبانی برنامه نویسی شیئ گرا [رایگان]

    • آشنایی با مبانی برنامه نویسی شیئ گرا یا ObjectOriented Programming (به اختصار OOP)
    • آشنایی با مفهوم کلاس (Class) و شیئ (Object)
    • پیاده سازی یک کلاس ساده برای محاسبات مربوط به مثلث قائم الزاویه
    • پیاده سازی سازنده (Constructor)
    • پیاده سازی متدها و توابع در کلاس
    • پیاده سازی توابع Get و Set برای شبیه سازی ویژگی (Property)
    • مفهوم داده های ارزشی (Value Types) و ارجاعی (Reference Types)
    • آشنایی با کلاس رشته یا String برای ذخیره سازی و مدیریت رشته ها

     

    درس ششم: مبانی برنامه نویسی گرافیکی در جاوا

    • آشنایی با کتابخانه AWT یا Abstract Window Toolkit
    • آشنایی با کتابخانه Swing برای پیاده سازی برنامه های گرافیکی
    • آشنایی با کلاس JOptionPane برای نمایش انواع کادرهای گفتگو
    • آشنایی با متد JOptionPane.showMessageDialog برای نمایش کادر پیام
    • آشنایی با متد JOptionPane.showInputDialog برای دریافت ورودی از کاربر
    • آشنایی با کلاس JPanel و توسعه آن برای ترسیم گرافیکی
    • آشنایی با سیستم مختصات گرافیکی در جاوا
    • بازنویسی یا Override کردن تابع PaintComponent برای ترسیم گرافیکی
    • آشنایی با کلاس Graphics و ترسیم با آن
    • ترسیم خط با استفاده از متد Graphics.DrawLine
    • آشنایی با کلاس JFrame برای اجرای برنامه های گرافیکی
    • تنظیم و نمایش پنجره با استفاده از کلاس JFrame
    • پیاده سازی نخستین برنامه گرافیکی در جاوا
    • ترسیم طرح های گرافیکی جالب با استفاده از حلقه های تکرار و شیئ Graphics
    • تغییر رنگ ترسیم در شیئ Graphics با متد Graphics.SetColor
    • ترسیم و پر کردن مستطیل (و مربع) با استفاده از توابع DrawRect و FillRect
    • ترسیم و پر کردن بیضی (و دایره) با استفاده از متدهای DrawOval و FillOval
    • نمایش و ترسیم متن با استفاده از متد DrawString

     

    درس هفتم: تعریف متدها و توابع در کلاس ها و تولید اعداد تصادفی

    • تعریف متدهای استاتیک یا Static و فراخوانی آن ها
    • پیاده سازی کلاس EquationSolver برای حل معادلات جبری (مثال)
    • حل معادله درجه اول و معادله درجه دوم با استفاده از کلاس EquationSolver
    • آشنایی با مفهوم OverLoading ایجاد متدهای هم نام با امضای متفاوت
    • پیاده سازی و تعریف کلاس اعداد مختلط (Complex) برای آشنایی بیشتر با مفاهم برنامه نویسی شیئ گرا
    • پیاده سازی سازنده های چندگانه یا Overloaded Constructors
    • پیاده سازی ویژگی ها با استفاده از توابع Get و Set
    • پیاده سازی ویژگی های فقط خواندنی و وابسته با تعریف متد Get
    • پیاده سازی و کاربرد تابع toString برای کلاس ها
    • استفاده از متد String.Format برای ایجاد و قالب بندی رشته ها
    • پیاده سازی چهار عمل اصلی (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) برای کلاس اعداد مختلط
    • تعریف مقادیر ثابت و پر استفاده به صورت Final (غیر قابل تغییر)
    • محاسبه فاز و قدر مطلق (اندازه) برای اعداد مختلط
    • پیاده سازی متد مزدوج یا Conjugate برای کلاس اعداد مختلط
    • آشنایی با کتابخانه های استاندارد جاوا و کاربرد آن ها
    • آشنایی با کلاس Java.Util.Random برای تولید اعداد تصادفی
    • استفاده از متد Random.NextInt برای تولید اعداد تصادفی صحیح
    • پیاده سازی برنامه پرتاب تاس شش وجهی و محاسبه احتمالات آن

     

    درس هشتم: آرایه ها و لیست های آرایه ای جنریک

    • آشنایی با مفهوم آرایه یا Array و کاربرد آن
    • آشنایی با روش های مختلف تعریف آرایه در جاوا
    • شیوه اندیس گذاری و ارجاع به مولفه های آرایه ها
    • بازنویسی برنامه شبیه سازی پرتاب تاس با استفاده از آرایه ها
    • آشنایی با حلقه For توسعه یافته برای کار بر روی آرایه ها
    • انجام محاسبات آماری پایه روی اعضای یک آرایه عددی
    • پیاده سازی توابعی از آرایه ها برای انجام محاسبات
    • محاسبه میانگین اعضای یک آرایه
    • محاسبه واریانس و انحراف معیار اعضای یک آرایه
    • نحوه ارسال آرایه به یک تابع و بررسی تغییر پذیری آن
    • آرایه های چند بعدی یا Array of Arrays
    • نحوه تعریف توابع با تعداد پارامترهای متغیر یا Variablelength Argument List
    • پیاده سازی تابع Maximum به صورت یک تابع با تعداد پارامتر متغیر
    • آشنایی با کلاس Arrays برای کار بر روی آرایه ها
    • نمایش آرایه ها به صورت متنی با استفاده از متد Arrays.toString
    • مرتب سازی آرایه ها با استفاده از متد Arrays.Sort
    • جستجوی باینری در آرایه ها با استفاده از تابع Arrays.BinarySearch
    • ایجاد کپی از یک آرایه با استفاده از متد Arrays.CopyOf
    • آشنایی با کلکسیون جنریک ArrayList
    • آشنایی با مفهوم داده ها و کلاس های جنریک یا Generic
    • پیاده سازی آرایه ها و لیست های پویا با استفاده از ArrayList
    • مدیریت اعضای یک لیست با ArrayList.Add و ArrayList.Remove

     

    درس نهم: مدیریت حالات استثنائی در جاوا

    • آشنایی با مفاهیم پایه ای مدیریت حالات استثنائی یا Exception Handling
    • آشنایی با دستور Try / Catch / Finally برای مدیریت حالات استثنائی
    • آشنایی با کلاس Exception و انواع دیگر حالات استثنایی
    • آشنایی با کلمه کلیدی Throws و کاربرد آن در تعریف توابع و متدها
    • آشنایی با کلمه کلیدی Throw برای ایجاد خطا و حالات استثنائی
    • مدیریت چند حالت استثنایی به صورت هم زمان

     

    درس دهم: داده های شمارشی در جاوا [رایگان]

    • آشنایی با نوع داده شمارشی یا Enumeration
    • تعریف داده های شمارشی با دستور Enum
    • بررسی کاربردهای Enum و داده های شمارشی
    • تعریف یک Enum دارای سازنده و ذخیره مقادیر پیش فرض
    • آشنایی با کلاس EnumSet برای کار با داده های شمارشی
    • متد EnumSet.Range برای ایجاد بازه ای از مقادیر یک Enum

     

    درس یازدهم: وراثت یا Inheritance در برنامه نویسی شیئ گرا

    • آشنایی با مفهوم وراژت یا Inheritance در برنامه نویسی شیئ گرا
    • بیان مثال هایی از کاربردها و اهمیت ارث بری در مهندسی نرم افزار
    • تعریف کلاس Shape برای ذخیره سازی اطلاعات یک شکل
    • توسعه و ارث بری از کلاس Shape برای تعریف کلاس دایره یا Circle
    • توسعه و ارث بری از کلاس Shape برای تعریف کلاس مستطیل یا Rectangle
    • تعریف تابع toString به صورت مجزا برای هر کلاس
    • ذخیره انواع داده فرزند (Subclass) در متغیری از نوع کلاس مادر (Superclass)
    • آشنایی با کلاس Object و ویژگی ها و توابع آن

     

    درس دوازدهم: دستورهای ترسیمی تکمیلی، ترسیم تصادفی و کنترل JLabel [رایگان]

    • مرور مجدد برنامه نویسی گرافیکی و ترسیم در جاوا
    • ترسیم کمان با استفاده از تابع Graphics.DrawArc
    • پر کردن کمان و ترسیم قاچ با استفاده از متد FillArc
    • تغییر رنگ پس زمینه با استفاده از متد SetBackground
    • ترسیم طرح یک رنگین کمان با استفاده از حلقه for و تابع FillArc
    • آشنایی با کلاس Color و شیوه ساخت رنگ های دلخواه
    • آشنایی با کدهای رنگی RGB و HSB
    • تولید رنگ های طیف رنگین کمان با استفاده از کد رنگی HSB و تغییر مقدار Hue
    • توسعه و بهبود برنامه مربوط به ترسیم رنگین کمان
    • تعریف کلاس های اشکال برای انجام عملیات ترسیم گرافیکی
    • تعریف کلاس MyLine برای ترسیم خط با تنظیمات اختصاصی
    • تعریف کلاس MyCircle برای ترسیم دایره با تنظیمات اختصاصی
    • استفاده از کلاس Random برای تولید و ترسیم اشکال تصادفی
    • استفاده از کلاس Random برای تولید رنگ های تصادفی
    • آشنایی با کلاس JLabel برای نمایش متن در پنجره های گرافیکی
    • تنظیم محل و شیوه نمایش کنترل JLabel بر روی پنجره
    • نمایش تصویر با استفاده از کلاس JLabel
    • فراخوانی و نمایش تصاویر از فایل ها با استفاده از تابع GetResource

     

    درس سیزدهم: چند ریختی یا Polymorphism در برنامه نویسی شیئ گرا

    • آشنایی با مفهوم چند ریختی یا Polymorphism در برنامه نویسی شیئ گرا
    • بیان مثال هایی از کاربردها و اهمیت چند ریختی در مهندسی نرم افزار
    • آشنایی با مفهوم کلاس ها و متدهای مجرد یا Abstract
    • توسعه برنامه مربوط به اشکال هندسی (از درس یازدهم) با مفاهیم چند ریختی
    • تعریف توابع مجرد محیط (Perimeter) و مساحت (Area) برای کلاس شکل
    • تعریف کلاس مربع یا Square با ارث بری از کلاس مستطیل یا Rectangle
    • تعریف آرایه ای از اشکال و ذخیره سازی اشکال مختلف در آن
    • بررسی مفهوم برنامه نویسی عمومی با پیاده سازی تابع toString
    • آشنایی با مفهوم رابط یا Interface
    • بررسی خواص رابط ها و مزایای استفاده از آن ها
    • ارث بری چندگانه با استفاده از رابط ها (Interface ها)
    • آشنایی با رابط های اینترفیس های استاندارد و پر کاربرد در جاوا

     

    درس چهاردهم: طراحی و برنامه نویسی رابط های گرافیکی کاربری یا GUI

    • بررسی دقیق تر کلاس JOptionPane برای نمایش کادرهای پیام
    • نمایش پیام های چند گزینه ای با تابع JOptionPane.ShowOptionDialog
    • تنظیم گزینه های نمایش داده شده در کادرهای پیام
    • سفارشی سازی متن گزینه های نمایش داده شده در کادرهای پیام
    • بررسی نتایج خروجی مربوط به نمایش کادرهای پیام چند گزینه ای
    • آشنایی با مولفه ها و کنترل های گرافیکی Swing
    • افزودن کنترل ها به پنجره و تغییر شیوه نمایش آن ها
    • افزودن یک فیلد متنی JTextField برای دریافت متن از کاربر
    • پاسخگویی به رویداد ها
    • پاسخگویی به رویداد تغییر متن یک کادر متنی به چهار روش مختلف
    • استفاده از کلاس داخلی با نام (Named Inner Class) برای پاسخگویی به رویداد
    • استفاده از کلاس داخلی بدون نام (Anonymous Inner Class) برای پاسخگویی به رویداد
    • استفاده از عبارت های لاندا یا Lambda Expression (رویکرد جاوا ۸)
    • استفاده از ارجاع به متد (Method Reference) با عملگر ::
    • آشنایی با طراح رابط گرافیکی نت بینز یا NetBeans IDE
    • طراحی یک برنامه گرافیکی و انجام محاسبات ساده با استفاده از کادرهای متنی
    • تعریف رویدادها با استفاده از ابزار طراحی GUI
    • پاسخگویی به رویداد اصلی کادر متنی
    • پاسخگویی به رویداد KeyPressed از کادر متنی برای بهبود نتیجه
    • پاسخگویی هم زمان به رویداد های دو کادر متنی

     

    درس پانزدهم: بررسی کنترل های GUI و برنامه های گرافیکی

    • آشنایی با المان ها و کنترل های رابط گرافیکی Swing
    • نمایش متن ثابت با JLabel
    • کنترل دکمه یا JButton
    • کنترل دکمه حالت دار یا JToggleButton
    • چک باکس یا JCheckBox
    • دکمه های رادیویی یا JRadioButton
    • تعریف گروه برای دکمه های رادیویی با استفاده از JButtonGroup
    • لیست افتادنی یا JComboBox
    • کادر متنی یا JTextField
    • کادر لیستی یا JList و حالت های مختلف انتخابی آن
    • کادر متنی بزرگ یا JTextArea
    • کنترل لغزنده یا JSlider برای تنظیم داده عددی
    • نوار پیشرفت یا JProgressBar
    • کادر متنی دارای قالب یا JFormattedTextField
    • کادر متنی رمز عبور یا پسورد (JPasswordField)
    • کادر افزایشی یا JSpinner برای نمایش اعداد، رشته های و تاریخ
    • لیست درختی یا JTree برای نمایش داده های درختی
    • لیست جدولی یا JTable برای نمایش داده های جدولی
    • تغییر قالب ظاهری برنامه های گرافیکی یا Look and Feel
    • استفاده از تابع setLookAndFeel برای تغییر ظاهر برنامه ها
    • یافتن فهرست اسکین ها یا تم های نصب شده در سیستم
    • بررسی قالب Nimbus
    • بررسی قالب Metal
    • بررسی قالب CDE/Motif
    • بررسی قالب Windows
    • بررسی قالب Windows Classic
    • پاسخگویی به رویداد تغییر حالت CheckBox
    • پیاده سازی یک پروژه برای تغییر حالت فونت یک کنترل متنی
    • آشنایی با کلاس Font و تنظیمات آن
    • جلوگیری از تغییر اندازه پنجره برنامه با تغییر خاصیت Resizable

     

    درس شانزدهم: پاسخگویی به رویدادهای ماوس و پیاده سازی یک برنامه نقاشی [رایگان]

    • بررسی انواع رویدادهای مربوط به ماوس (حرکت و کلیک)
    • بررسی رویداد MousePressed
    • بررسی رویداد MouseClicked
    • بررسی رویداد MouseReleased
    • بررسی رویداد MouseEntered
    • بررسی رویداد MouseExited
    • بررسی رویداد MouseMoved
    • بررسی رویداد MouseDragged
    • پاسخگویی به رویداد حرکت ماوس بر روی یک کنترل JPanel
    • بررسی پارامترهای یک رویداد مربوط به ماوس یا MouseEvent
    • یافتن مختصات و نوع کلیک انجام شده در یک رویداد مربوط به ماوس
    • ایجاد یک کلاس فرزند برای JPanel برای ترسیم با ماوس
    • پیاده سازی یک برنامه نقاشی با ماوس ساده با استفاده از جاوا
    • استفاده از یک آرایه لیستی یا ArrayList برای ذخیره سازی محل های ترسیم
    • پیاده سازی حلقه تکرار for با استفاده از تکرار کننده یا Iterator
    • جایگزینی حلقه for با استفاده از توابع Stream و ForEach از آرایه لیستی
    • افزودن یک دکمه برای پاک کردن طرح ترسیمی

     

    درس هفدهم: پاسخگویی به رویدادهای صفحه کلید

    • بررسی انواع رویدادهای صفحه کلید
    • بررسی رویداد KeyPressed
    • بررسی رویداد KeyTyped
    • بررسی رویداد KeyReleased
    • بررسی پارامترهای یک رویداد مربوط به صفحه کلید یا KeyEvent
    • نمایش کلید فشار داده شده به شکل های مختلف در صفحه نمایش
    • تشخیص و نمایش کلید های تغییر دهنده (شیفت، کنترل و آلت)
    • تشخیص ترکیب کلیدی و انجام عملیات به خصوص در هنگام فشرده شدن آن
    • استفاده از ترکیب کلیدی برای تغییر رنگ پس زمینه یک JFrame

     

    درس هجدهم: کادر انتخاب رنگ و کلاس ترسیم های گرافیکی توسعه یافته

    • توسعه برنامه نقاشی نوشته شده در درس شانزدهم و افزودن رنگ ترسیم به آن
    • ایجاد رنگ با استفاده از کنترل های لغزنده یا JSlider
    • نمایش رنگ در یک JPanel به عنوان نمونه
    • تغییر رنگ کادر ترسیم هم زمان با تغییر رنگ انتخابی
    • ذخیره سازی رنگ هر نقطه ترسیمی به همراه مختصات
    • تصحیح عملکر دکمه پاک سازی یا Clear
    • انتخاب رنگ با استفاده از کادر انتخاب رنگ یا JColorChooser
    • تنظیم رنگ پیش فرض در کادر انتخاب رنگ
    • آشنایی با تابع Graphics.DrawRoundRect و Graphics.FillRoundRect برای ترسیم مستطیل گرد گوشه
    • ترسیم کادرهای دارای افکت سه بعدی با استفاده از Draw3DRect و Fill3DRect
    • ترسیم چند ضلعی با استفاده از DrawPolygon
    • ترسیم چند خط متوالی با استفاده از PolyLine
    • آشنایی با شیئ Graphicd2D و قابلیت های آن
    • تبدیل شیئ Graphics به Graphics2D
    • ترسیم با استفاده از اشیاء هندسی به جای متدها
    • تنظیم ضخامت ترسیم و قلم با استفاده از تابع SetStroke
    • ایجاد قلم با ضخامت دلخواه با استفاده از BasicStroke
    • تنظیم رنگ برای پر کردن اشکال با استفاده از SetPaint
    • ایجاد الگوی تغییر تدریجی رنگ با استفاده از GradientPaint
    • ترسیم اشکال با تغییر رنگ تدریجی

     

    درس نوزدهم: طراحی رابط های گرافیکی با JavaFX

    • آشنایی با کتابخانه JavaFX و طراحی رابط های گرافیکی با آن
    • ایجاد یک برنامه پایه ای با استفاده از JavaFX و بررسی ویژگی های آن
    • آشنایی با مفهوم Stage و Scene در برنامه های JavaFX
    • معرفی ابزار SceneBuilder برای طراحی گرافیکی مبتنی بر JavaFX
    • آموزش نحوه نصب ابزار Gluon Scene Builder و دریافت آن از وبسایت Gloun
    • آشنایی با فرمت و زبان fxml برای توصیف طرح های گرافیکی JavaFX
    • بررسی ساختار برنامه JavaFX مبتنی بر FXML
    • استفاده از ابزار SceneBuilder برای طراحی رابط های گرافیکی JavaFX
    • مرور کنترل های JavaFX و کاربرد آن ها
    • استفاده از کنترل ColorPicker برای انتخاب رنگ
    • استفاده از کنترل Circle برای نمایش یک دایره با رنگ دلخواه
    • افزودن یک دکمه فرمان یا Command Button و پاسخگویی به رویداد آن
    • اتصال کنترل انتخاب رنگ و دایره برای نمایش رنگ منتخب
    • نحوه تعریف رویدادها در کلاس کنترل کننده یا Controller
    • آشنایی با عبارت کلیدی @FXML برای لینک میان Fxml و کنترل کننده

     

    درس بیستم: پیاده سازی برنامه محاسبه کننده مبلغ اقساط وام بانکی با جاوا [رایگان]

    • بررسی مبانی ریاضی شیوه محاسبه اقساط وام
    • پیاده سازی کلاس Loan برای انجام محاسبات مربوط به وام (سود، مبلغ قسط، سود کل و …)
    • طراحی یک JFrame با الگوی جدولی یا Grid
    • افزودن کنترل های ورودی از نوع Spin برای دریافت ورودی های مسأله
    • محاسبه اطلاعات مربوط به وام با دریافت ورودی ها از کنترل های ورودی
    • نمایش نتایج در کنترل های خروجی

     

    درس بیست و یکم: پیاده سازی یک ماشین حساب در جاوا

    • بررسی عملکرد یک برنامه ماشین حساب
    • ایجاد پنجره برنامه و افزودن کنترل ها
    • گروه بندی دکمه ها (عددی، عملیاتی و مساوی)
    • پیاده سازی نمایش اعداد در صفحه نمایش ماشین حساب
    • پیاده سازی عملگرها
    • انجام محاسبات با استفاده از کلید مساوی
    • پیاده سازی دکمه Backspace برای پاک کردن اعداد وارد شده
    • پیاده سازی کدمه Clear برای پاک سازی کلیه ورودی ها
    • ایجاد دکمه تغییر علامت (مثبت و منفی) برای وارد کردن اعداد علامت دار
    • اتصال رویداد صفحه کلید و پاسخگویی از طریق صفحه کلید
    • پیاده سازی گام به گام همه مراحل و عملیات های مورد نیاز

     

    درس بیست و دوم: آشنایی با رفرنس های تابعی در جاوا ۸ و پیاده سازی یک پروژه محاسباتی

    • تعریف مسأله ریشه یابی و حل معادلات به صورت عددی
    • آشنایی با روش دو بخشی یا تنصیف (Bisection) برای حل معادلات به صورت عددی
    • تشریح کامل نحوه عملکرد الگوریتم Bisection
    • آشنایی با کتابخانه Java.Util.Function و اعضای آن
    • تعریف متغیرهایی از نوع تابع با استفاده از رابط های موجود در Java.Util.Function
    • آشنایی با نوع داده جنریک Function
    • نحوه فراخوانی رفرنس های تابعی با استفاده از متد Apply
    • تعریف کلاس BisectionMethod برای پیاده سازی روش دو بخشی
    • تعریف یک ویژگی از نوع Function برای کلاس BisectionMethod
    • پیاده سازی گام به گام و کامل الگوریتم دوبخشی با استفاده از جاوا برای حل معالات به صورت عددی
    • فراخوانی روش دو بخشی روی چند تابع
    • تعریف توابع با استفاده از عبارات لاندا یا Lambda Expressions

     

    درس بیست و سوم: پیاده سازی بازی دوز یا TicTacToe در جاوا

    • بررسی مدل و قوانین بازی دوز یا TicTacToe به صورت کامل
    • پیاده سازی جدول بازی با استفاده از نه دکمه یا JButton
    • پاسخگویی به رویداد هر یک از دکمه ها به صورت مناسب
    • بررسی حالت بازی در هر مرحله و نمایش پیام مناسب
    • تشخیص حالت برد هر یک از بازیکن ها با بررسی خانه های جدول
    • تشخیص حالت مساوی میان بازیکن ها
    • ساده سازی برنامه با تعریفی آرایه ای از کنترل ها
    • فعال سازی دکمه Reset به محض مشخص شدن نتیجه بازی
    • جمع بندی مباحث مطرح شده

    نرم افزارهای مرتبط با آموزش

    نرم افزار JRE: جهت اجرای نرم افزار ها و ابزار های تحت وب ایی که به زبان برنامه نویسی جاوا ساخته شده اند شما نیاز به نصب نرم افزار Java SE Runtime Environment تا بتوانید از آنها استفاده کنید. جهت دانلود نسخه 8 این نرم افزار به این لینک (+) و جهت دانلود نسخه 7 این نرم افزار به این لینک (+) مراجعه کنید.

    نرم افزار JDK: نرم افزار Java Development Kit یا JDK مجموعه ای از ابزار های برنامه نویسی جهت ساخت و توزیع نرم افزار ها و بازی های جاوا می باشد. جهت دانلود نسخه 8 این نرم افزار به این لینک (+) و جهت دانلود نسخه 7 این نرم افزار به این لینک (+) مراجعه کنید.

    نرم افزار NetBeans IDE : یک محیط توسعه یافته یکپارچه منبع باز و رایگان را برای توسعه دهندگان نرم افزار فراهم می کند. برای دانلود این نرم افزار می توانید به این لینک (+) مراجعه کنید.

    نرم افزار Gluon Scene Builder: با استفاده از این نرم افزار می توانید طراحی رابط های کاربری مبتنی بر فناوری JavaFX را انجام دهید. در واقع این نرم افزار نسل جدید طراحی GUI که مشابه با WPF است می باشد. به منظور دانلود این نرم افزار می توانید به این لینک (+) مراجعه کنید.


    پیش نیاز


    اطلاعات تکمیلی

    نام آموزش آموزش برنامه نویسی جاوا‎‬
    ناشر فرادرس
    شناسه اثر ۸-۱۲۴۵۲-۰۴۹۶۲۶ (ثبت شده در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد)
    کد آموزش FVRJ101
    مدت زمان ۲۳ ساعت و ۱۷ دقیقه
    زبان فارسی
    نوع آموزش آموزش ویدئویی     (کیفیت HD - مورد تایید فنی فرادرس)
    حجم دانلود ۲۷۲۰ مگابایت     (کیفیت ویدئو HD‌ با فشرده سازی انحصاری فرادرس)
    تعداد DVD یک عدد (در صورت دریافت غیر آنلاین)


    از همین مدرس



    پیش نمایش

    پیش نمایش ۱ : آشنایی با جاوا و مباحث مقدماتی

    مشاهده آنلاین پیش نمایش - ۱۸ دقیقه


    توجه: ممکن است که به خاطر سرعت پایین اینترنت شما، نمایش آنلاین با کیفیت پایین تر از کیفیت HD ویدئوی اصلی نمایش داده شوند. برای تنظیم کیفیت نمایش آنلاین روی علامت کلیک نمایید یا اینکه آموزش را دانلود کرده و سپس مشاهده نمایید.

    دانلود مستقیم پیش نمایش - حجم دانلود ۱۷ مگابایت (کلیک کنید +)


    بخش ۲ : اجزای سازنده برنامه ها و انواع داده ها در جاوا

    مشاهده آنلاین - ۵۵ دقیقه


    توجه: ممکن است که به خاطر سرعت پایین اینترنت شما، نمایش آنلاین با کیفیت پایین تر از کیفیت HD ویدئوی اصلی نمایش داده شوند. برای تنظیم کیفیت نمایش آنلاین روی علامت کلیک نمایید یا اینکه آموزش را دانلود کرده و سپس مشاهده نمایید.

    دانلود مستقیم - حجم کل دانلود ۹۵٫۴ مگابایت

    دانلود مستقیم بخش ۱ - حجم دانلود ۴۷٫۷ مگابایت (کلیک کنید +)

    دانلود مستقیم بخش ۲ - حجم دانلود ۴۷٫۷ مگابایت (کلیک کنید +)

    راهنمای دانلود: لطفاً همه بخش ها را ابتدا به صورت کامل در یک فولدر دانلود کنید و کنار هم قرار دهید و سپس روی یکی از آنها کلیک راست کرده و extract نمایید. راهنمایی های بیشتر را در این لینک (+) ببینید.


    پیش نمایش ۳ : ساختارهای کنترل برنامه و انواع عملگرها در جاوا

    مشاهده آنلاین پیش نمایش - ۱۷ دقیقه


    توجه: ممکن است که به خاطر سرعت پایین اینترنت شما، نمایش آنلاین با کیفیت پایین تر از کیفیت HD ویدئوی اصلی نمایش داده شوند. برای تنظیم کیفیت نمایش آنلاین روی علامت کلیک نمایید یا اینکه آموزش را دانلود کرده و سپس مشاهده نمایید.

    دانلود مستقیم پیش نمایش - حجم دانلود ۲۷ مگابایت (کلیک کنید +)


    پیش نمایش ۴ : ساختارهای کنترل و تکرار در جاوا

    مشاهده آنلاین پیش نمایش - ۲۶ دقیقه


    توجه: ممکن است که به خاطر سرعت پایین اینترنت شما، نمایش آنلاین با کیفیت پایین تر از کیفیت HD ویدئوی اصلی نمایش داده شوند. برای تنظیم کیفیت نمایش آنلاین روی علامت کلیک نمایید یا اینکه آموزش را دانلود کرده و سپس مشاهده نمایید.

    دانلود مستقیم پیش نمایش - حجم دانلود ۵۲ مگابایت (کلیک کنید +)


    بخش ۵ : مبانی برنامه نویسی شیئ گرا

    مشاهده آنلاین - ۷۱ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    پیش نمایش ۶ : مبانی برنامه نویسی گرافیکی در جاوا

    مشاهده آنلاین پیش نمایش - ۲۳ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    پیش نمایش ۷ : تعریف متدها و توابع در کلاس ها و تولید اعداد تصادفی

    مشاهده آنلاین پیش نمایش - ۱۸ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    پیش نمایش ۸ : آرایه ها و لیست های آرایه ای جنریک

    مشاهده آنلاین پیش نمایش - ۲۱ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    پیش نمایش ۹ : مدیریت حالات استثنائی در جاوا

    مشاهده آنلاین پیش نمایش - ۹ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    بخش ۱۰ : داده های شمارشی در جاوا

    مشاهده آنلاین - ۳۶ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    پیش نمایش ۱۱ : وراثت یا Inheritance در برنامه نویسی شیئ گرا

    مشاهده آنلاین پیش نمایش - ۱۷ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    بخش ۱۲ : دستورهای ترسیمی تکمیلی، ترسیم تصادفی و کنترل JLabel

    مشاهده آنلاین - ۸۸ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    پیش نمایش ۱۳ : چند ریختی یا Polymorphism در برنامه نویسی شیئ گرا

    مشاهده آنلاین پیش نمایش - ۱۷ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    پیش نمایش ۱۴ : طراحی و برنامه نویسی رابط های گرافیکی کاربری یا GUI

    مشاهده آنلاین پیش نمایش - ۳۳۳ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    پیش نمایش ۱۵ : بررسی کنترل های GUI و برنامه های گرافیکی

    مشاهده آنلاین پیش نمایش - ۲۲ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    بخش ۱۶ : پاسخگویی به رویدادهای ماوس و پیاده سازی یک برنامه نقاشی

    مشاهده آنلاین - ۵۸ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    پیش نمایش ۱۷ : پاسخگویی به رویدادهای صفحه کلید

    مشاهده آنلاین پیش نمایش - ۱۲ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    پیش نمایش ۱۸ : کادر انتخاب رنگ و کلاس ترسیم های گرافیکی توسعه یافته

    مشاهده آنلاین پیش نمایش - ۱۹ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    پیش نمایش ۱۹ : طراحی رابط های گرافیکی با JavaFX

    مشاهده آنلاین پیش نمایش - ۱۲ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    بخش ۲۰ : پیاده سازی برنامه محاسبه کننده مبلغ اقساط وام بانکی با جاو

    مشاهده آنلاین - ۴۶ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    پیش نمایش ۲۱ : پیاده سازی یک ماشین حساب در جاوا

    مشاهده آنلاین پیش نمایش - ۲۷ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    پیش نمایش ۲۲ : آشنایی با رفرنس های تابعی در جاوا ۸ و پیاده سازی یک پروژه محاسباتی

    مشاهده آنلاین پیش نمایش - ۱۶ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).

    پیش نمایش ۲۳ : پیاده سازی بازی دوز یا TicTacToe در جاوا

    مشاهده آنلاین پیش نمایش - ۱۳ دقیقه


    مشاهده آنلاین و یا دانلود رایگان این پیش نمایش، نیازمند عضویت و ورود به سایت است.

    اگر حساب کاربری دارید وارد شوید(+) و در غیر این صورت، ثبت نام کنید(+).


    ​راهنمای تهیه آموزشها

    آیا می دانید که تهیه یک آموزش از فرادرس و شروع یادگیری چقدر ساده است؟

    راهنمایی بیشتر ( +)

    در مورد این آموزش یا نحوه تهیه آن سوالی دارید؟ 
    • با شماره تلفن واحد مخاطبین ۸۸۳۱۲۲۷۶ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید. - تمام ساعات اداری
    • از طریق بخش چت آنلاین، با پشیبان های فرادرس گفتگو کنید.- همه روزهای کاری هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب
    • با ما مکاتبه ایمیلی داشته باشید (این لینک). - میانگین زمان پاسخ دهی: ۳۰ دقیقه

    این آموزش را به کتابخانه دیجیتال خود، اضافه کنید

    آموزش برنامه نویسی جاوا‎‬

    هزینه آموزش: ۲۲,۰۰۰ تومان



    دیدگاه ها

    ( امتیاز ۴٫۷ از ۵ )
    4.7 از 5


    تا کنون ۱۶۱۷ نفراز این آموزش استفاده کرده اند و ۲۸ نظر ثبت شده است.
    1. 3 از 5

      :

      سلام و خسته نباشید عرض میکنم خدمت شما

      آیا تو این مجموعه آموزشی برنامه نویسی تحت شبکه هم آموزش داده میشه؟

      • 0 از 5

        :

        در پاسخ orbiter:

        با سلام،

        کلیه سرفصل های تدریس شده در بخش توضیحات آورده شده اند. لطفا سرفصل های تدریس شده را مطالعه فرمایید.

        موفق باشید.

    2. 3 از 5

      :

      سلام. آموزش تصویری و گرافیکی باعث می شود مخاطبین ارتباط خوبی با آموزش برقرار کنند. لطفا آموزش هایی تهیه کنید که نیاز بازار کار هستند.

    3. 4 از 5

      :

      آموزش برای بنده مفید بود. فقط به نظرم تن صدای استاد یکنواخت است. ضمن اینکه اگر تمرین و مثال های بیشتری ارائه شود بهتر است.

    4. 5 از 5

      :

      من ارشد برق بودم و به کامپیوتر تغییر رشته دادم، به کمک آموزش های شما در زمینه برنامه نویسی توانستم خودم را با رشته جدید وفق بدهم. فوق العاده بود. مخصوصا تدریس آقای دکتر عالی بود. اگه امکانش هست سطح پیشرفته اموزش ها رو قرار بدید اموزش ها از پایه هستش به پیشرفته مطالب نیاز داریم.

    5. 4 از 5

      :

      با سلام. کیفیت مناسب شیوه تدریس نحوه بیان و ستادا مسلط به درس از نکات مفید اموزش هستش. اگر در انتهای آموزش خلاصه مطالب را بیان کنید خیلی جالب می شود.

    6. 5 از 5

      :

      سلام. من در این زمینه پیش زمینه داشتم و برای رفع ابهاماتم این فیلم را تهیه کردم. جزئیاتی که هیچ وقت نمیدانستم را خوب توضیح میدادند و روش حل مسئله خیلی عالی بود.

    7. 4 از 5

      :

      عالی بود. تنها اشکال از نظر من این است که آموزش کند بود و می توانست سریعتر از این پیش برود.

    8. 5 از 5

      :

      از این آموزش و سایر فرادرسهایی که تهیه کرده ام راضی بودم، هم به لحاظ کیفیت و هم از نظر محتوی عالی بود.

    9. 4 از 5

      :

      بیان بسیار روان و نوع آموزش و شگرد های برنامه نویسی عالی بود. لطفا در زمینه محاسبات ابری هم آموزش تهیه کنید.

    10. 5 از 5

      :

      بنده قصد داشتم با اندروید کار کنم که شنیدم ابتدا بهتر است با جاوا آشنا شوم. مثال های بسیار عالی و نکات مفیدی در آموزش بود. لطفا آموزش اندروید را نیز ارائه دهید.

    11. 4 از 5

      :

      من مهندسی کامپیوتر هستم با مجموعه c اشنا بودم میخواستم جاوا رو یاد بگیرم.خیلی خوب بود از مبتدی شروع میکرد برای کسانی که اشنا نبودن عالی بود. اگه امکانش هست محصولات رو در دو سطح مبتدی و پیشرفته تقسیم کنید.

    12. 4 از 5

      :

      ارائه آموزش بصورت دیداری و پروژه محور عالی است. البته به نظر من این آموزش تا حدودی پیشرفته بود. لطفا به اساتید بگویید بعد از ارائه درس تمریناتی را به مخاطبین ارائه کنند.

    13. 5 از 5

      :

      از مباحث مقدماتی شروع شده است و باعث می شود برای همه سطوح مناسب باشد. پیشنهاد من این است که از ابتدا آموزش ها همراه با یک مثال باشند و سپس با پیشرفته شدن مثال ها نیز گسترش پیدا کنند.

    14. 5 از 5

      :

      کلا ساده و روان توضیح داده بود در کل راضی بودم.

    15. 4 از 5

      :

      سلام. من قبلا با این برنامه نویسی آشنایی داشتم در برخی مسائل مشکل داشتم به همین خاطر این آموزش را تهیه کردم. آموزش از پایه بود و توضیحات خیلی عالی بودند. متشکرم.

    16. 3 از 5

      :

      من بیشتر زبان های برنامه نویسی قدرتمند رو تا به حال یاد گرفتم، اما تدریس اساتید مختلف رو آدم ببینه متوجه اشتباهاتش میشه . همیشه از کتاب و فیلم های آموزشی استفاده میکنم. اما جاوا یک چیز دیگه هست ساختار جاوا بهتر از سی شارپم هست(خوش دسته، ابزار خوبیه)،این فیلمو فقط بخاط استاد خوبش و جاوا fx تهیه کردم

    17. 0 از 5

      :

      خیلی ممنون واقعا عالی بود، اگه امکانش هست سطح پیشرفته اموزش ها رو قرار بدید اموزش ها از پایه هستش به پیشرفته مطالب نیاز داریم.

      • 0 از 5

        :

        در پاسخ به فرید:
        با سلام؛

        از درج پیشنهادتان خیلی متشکریم.

        این آموزش به صورت کامل، سرفصل های مندرج در سایت را پوشش می دهد و می تواند یک آموزش کامل و کاربردی برای افرادی باشد که جاوا را آغاز نموده اند.
        البته امیدواریم این زمینه هرچه زودتر فراهم شود تا آموزش تکمیلی نیز به آن افزوده شود.

        از حضور شما در فرادرس خوشحالیم و منتظر دیدار دوباره شما هستیم.

    18. 0 از 5

      :

      توضیحات آقای کلامی واقعا روان و عالیه مرسی.

    19. 0 از 5

      :

      با عرض سلام و ادب خدمت شما
      آموزش برنامه نویسی جاوا را استفاده کردم و مانند دیگر آموزش های فرادرس و آقای دکتر کلامی بسیار موثر بود. با استفاده از مجموعه آموزش های این چنینی می توان به صورت قابل توجهی در هزینه مالی و زمانی صرفه جویی کرد. برای تسلط به مباحثی که در یک قسمت یک ساعته بیان می شود باید گاها” چندین ساعت صرف کرد لذا از زحمات شما عزیزان قدردانی میکنم.
      به دلیل شتاب فوق تصور پیشرفت علوم مختلف قطعا نمی توان همه علوم و مباحث را در موسساتی مانند فرادرس پوشش داد. پیشنهادی که فکر میکنم تا حدود کمی این اوضاع را بهبود دهد این است که با کمک متخصصان هر حوزه علمی ، منابع علمی شبیه به محصولات فرادرس که در خارج از کشور تهیه می شوند و رایگان هستند ترجمه شده و به مجموعه فرادرس اضافه شود. دانشگاه های بزرگ دنیا منابع مفیدی از این دست کم ندارند. به طور مثال سایت https://www.coursera.org منبع بزرگی از ویدیوهای آموزشی متعلق به مراکز علمی می باشد که رایگان در اختیار عموم هستند.

    20. 0 از 5

      :

      دکتر تشکر از آموزش زیبا و بیان شیرین. با آرزوی پیروزی.

    21. 4 از 5

      :

      سلام، با تشکر.
      از اموزش ها دارم استفاده میکنم. اگه آخر هر درس چند تمرین به مخاطبین اختصاص میدادین عالی میشد.
      لطفا اموزش های پیشرفته تر هم برای جاوا قرار بدین.

    22. 4 از 5

      :

      سلام من یکی از کاربران جدید سایت شما و علاقه مند به برنامه نویسی جاوا هستم و به همین خاطر بخش های رایگان آموزش جاوا رو دانلود کردم و دیدم و از لحاظ محتوا بسیار عالی و فصل بندی خوبی شده بود.
      قبل از هر چیز باید بابت سایت بسیار عالی و پر محتواتون که معلومه حاصل تلاش شبانه روزی گروهی از مهندسین و متخصصین هست تشکر کنم و براتون آرزوی موفقیت روز افزون داشته باشم.
      اگه بتونین آموزش های پیشرفته تر و تکمیلی در حوزه برنامه نویسی قرار بدین خیلی عالی میشه چون جای خالیش تو سایت شما و کلا تو اینترنت احساس میشه.
      همچنین به نظر میرسه تعداد پیش نمایش ها بالا هست و با تعداد کمتر هم کاربر می تونه انتخاب کنه.
      موفق و پیروز باشین.

    23. 3 از 5

      :

      باسلام و خسته نباشید.
      استاد بزرگوار آقای کلامی؛ من قبلا برنامه نویسی در زمینه php و c# کار کرده ام و جدیدا به طرف برنامه نویسی جاوا رفتم واقعا تدریس تون عالی و روان و مسلط بود.
      من یه سوالی خدمتتون داشتم؛ شما چه کتابی معرفی می کنید در زمینه جاوا؟

      • 0 از 5

        :

        در پاسخ به پیام؛
        با سلام؛

        ضمن تشکر از ارائه دیدگاه تان؛ از حضور شما در فرادرس خوشحالیم و به اطلاع می رسانیم کتاب های مرتبط با این آموزش در ادامه معرفی شده اند:

        Intro to Java Programming, Comprehensive Version
        Java How To Program
        Java All-in-One For Dummies

        منتظر دیدار دوباره شما در فرادرس هستیم.

    24. 0 از 5

      :

      سلام کاش راجع به جزییات بیشتر توضیح داده می شد. مثلا من با دیدن ویدیو فهمیدم عمل system.out.println چیه ولی نمیدونم فرق println با print با format چیه.
      احساس می کنم از این جزییات خیلی زود عبور شده. لطفا یه آموزش تکمیلی واسه این جزییات بزارین. در کل دستتون درد نکنه.

    25. 0 از 5

      :

      با سلام
      تشکر میکنم از آموزش های بسیار خوبتون.

    26. 0 از 5

      :

      با سلام و عرض خسته نباشید
      من قصد دارم زبان جاوا رو یاد بگیرم… اما متاسفانه هیچ دانشی در زمینه برنامه نویسی((به هیچ زبانی)) ندارم… تا حالا کتاب های زیادی دانلود کردم اما هیچ کدوم از اونها واقعا مبتدی نبودن و مخاطب رو متخصص قرار دادند نه یک کارآموز علاقه مند… و در همون سطر های اول از اصطلاحاتی استفاده شده که بنده هیچ آشنایی با اونها نداشتم و همین باعث شده تا من از خوندن اون کتاب منصرف بشم…
      حالا سوال من از شما اینکه:
      آیا این دوره واقعا از مبتدی شروع شده و مناسب شرایط من هست یا خیر؟؟؟ (با توجه به اینکه بنده هیچ دانشی در زمینه کد نویسی ((( به هیچ زبانی ))) ندارم و حتی نمیدونم متغیر، کامپایلر، کلاس، و … چی هستن
      با تشکر از سایت خوبتون

    27. 4 از 5

      :

      با سلام
      من یک جوان ۱۴ ساله هستم و دوست داشتم برنامه نویسی را یاد بگیرم.
      بسیاری از دوستان سفارش کردند برنامه نویسی basic 4 android را یاد بگیرم اما با راهنمایی یکی از برنامه نویس های موفق، به سراغ زبان جاوا رفتم.
      با جستجو هایی که درسایت های مختلف داشتم منابع آموزشی بسیاری از جمله کتاب، مقاله و… را پیدا کردم اما میدانستم که هیچ آموزشی مثل یادگیری حضوری نمی شود برای همین به فکر این بودم که از طریق یک معلم آموزش ببینم، اما وقتی پیگیری کردم متوجه شدم تعداد آن هایی که در شهر من جاوا یاد میدهند کم است و بدتر از آن هم این بود که خیلی هزینه ی زیادی دریافت می کردند. پس دوباره تصمیم گرفتم به سراغ آموزش های ویدئویی بروم و از یک شخص شنیده بودم که فیلم آموزشی بهتر از کتاب است.
      من هم به سراغ فیلم های آموزشی رفتم اما هزینه آن ها خیلی بالا بود به طور مثال در یک سایت هزینه ۱۵۰ هزار تومان بود.
      دیگر داشتم نا امید می شدم تا اینکه یک نفر سایت فرادرس را به من معرفی کرد.

    28. 0 از 5

      :

      با تشکر فراوان از جناب دکتر کلامی با بیان شیوا روان و موجز ایشان جهت تدریس این مجموعه.
      از ایشان تقاضا دارم در صورت امکان تهیه مجموعه مشابهی برای پایتون نیز اقدام فرمایند. با کمال احترام.

    29. 5 از 5

      :

      با سلام و عرض خسته نباشید به کل تیم فرادرس.

      بنده آموزش برنامه نویسی جاوا رو خریداری کردم و خیلی راضی هستم فقط یه جاهایی استاد سطح بالا درس میدن. در بخش های ابتدایی، اول استاد خیلی سطح پایین درس می دادن و طوری درس رو توضیح می دادن که حتی کسی که چیزی از برنامه نویسی هم نمی دونست می فهمید ولی کمتر که جلو رفت چیزایی رو گفتن که یه کم درکش برا تازه کارها سخت بود.

      ولی در کل خیلی خوب توضیح می دادن من آموزش های سایت های دیگه رو هم دیدم ولی این آموزش خیلی بهتر از اون آموزش ها هست چون استادش واقعا به زبان جاوا مسلطه.

      اگه لطف کنید آموزش زبان جاوا پیشرفته رو هم بسازید خیلی خوب میشه چون این آموزش در سطح خیلی پیشرفته ایی نبود. همچنین اگه میشه آموزش برنامه نویسی اندروید رو هم بسازید دیگه خیلی عالیه میشه.

      ممنون از سایت خوبتون.

    30. 5 از 5

      :

      با عرض سلام و خسته نباشید حضور کلیه مدیران و کارشناسان سایت فرادرس و تشکر ویژه از آقای دکتر کلامی،

      من تا کنون فیلم های آموزشی زیادی دیدم چه تولید داخل و چه تولید شرکت های معروف بین المللی ولی مجموعه آموزشی جاوا که در فرادرس تولید شده از نظر محتوا و شیوه آموزش به نظر من سرآمد همه اونهاست. منتظر ارائه آموزش پیشرفته جاوا هستم.

      با تشکر و آرزوی موفقیت.

    31. 0 از 5

      :

      با سلام خدمت همه عزیزانی که در فرادرس زحمت می کشند. اگه آموزش سطح پیشرفته جاوا را از همین استاد بذارین خیلی عالی میشه.

      با تشکر از سایت خوبتون. سید مهدی از مازندران

    32. 1 از 5

      :

      سلام.

      تو محیط برنامه نویسی ای کلیپس هم میشه اینا رو نوشت؟

      به نظر آموزش کند تدریس شده! درسته؟ اینطوری که دوستان میگن…

      • 0 از 5

        :

        در پاسخ به hani:
        با سلام؛

        ضمن تشکر از مکاتبه شما و ارائه دیدگاه تان؛ علاوه بر ویرایشگر نت بینز NetBeans که توسط شرکت سازنده جاوا ارائه شده است، این امکان وجود دارد که از اکلیپس Eclipse و یا هر ویرایشگر دیگری که از جاوا پشتیبانی می کند، استفاده نمایید. این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و می توانید هر ویرایشگر یا محیط توسعه را که با آن راحت تر هستید انتخاب نمایید.

        هر چند استفاده از نت بینز این مزیت را دارد که با این آموزش می توانید همگام حرکت کنید و از طرفی به نظر مدرس، این محیط، برای کار راحت تر و مناسب تر است؛ حداقل برای افراد مبتدی و با هدف آموزشی.

        در خصوص سرعت تدریس هم، می توانید پیش نمایش ها را مشاهده نمایید. علاوه بر پیش نمایش همه جلسات، ۶ جلسه از ۲۳ درس مربوط به این آموزش، کاملا رایگان هستند.

        موفق و پیروز باشید.

    33. 0 از 5

      :

      با عرض سلام و خسته نباشید

      آموزش بسیار عالی و عاری از هر گونه کم و کاستی بود واقعا استفاده کردم. از دکتر و تمامی عزیزان که در تهیه اموزش کمک کردند، کمال تشکر را دارم.

    34. 5 از 5

      :

      سلام.

      بسیار عالی، ممنون.

    35. 0 از 5

      :

      بیان و شیوه تدریس دکتر کلامی فوق العاده است، واقعا احسنت به شما استاد گرامی.
      BIG LIKE

    36. 5 از 5

      :

      با سلام و تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر؛

      بار دیگر خوشحالم که توانستم از آموزش های فرادرس استفاده کنم و نظراتم را به عرض شما عزیزانی که در فرادرس زحمت می کشید برسانم شاید این حقیر بتوانم کمک کوچکی در این مجموعه بزرگ کرده باشم.

      من از این آموزش استفاده کردم و تقریبا تمام انتظارات من رو از این زبان برآورده کرد ولی در کل چند پیشنهاد رو بد ندیدم بیان کنم:

      ۱- حتما کتاب منبعی که استاد آن را تدریس می کنند و حتی کتاب های خوب دیگری که می توانند در یادگیری این زبان و زبان های دیگر مفید باشند رو در ابتدای تدریس معرفی نمایید.

      ۲- بازم از استاد کلامی خواهشمندم که آموزش های دیگری رو هم به این آموزش اضافه نمایند.

      ۳-با توجه به اینکه زبان جاوا یک زبان بسیار مهمی می باشد اگه با ساخت چند پروژه بزرگ و دانشجویی همراه باشد خیلی کامل تر و جذاب تر می باشد.

      ۴- از مجموعه فرادرس خواهشمندم که نحوه اجرا و پیاده سازی جاوا در اندروید و سایر پلتفرم ها و دیوایس ها مثل تلویزیون ها ، یخچال ها و … آموزش هایی رو تهیه کنند تا درک عملی نیز از این زبان برده شود.

      با تشکر از زحمات با ارزش شما عزیزان
      التماس دعا

    37. 0 از 5

      :

      سلام و خسته نباشید خدمت گروه فرادرس.

      از این که با سایت شما آشنا شدم خیلی خوشحالم و از زحماتتون قدردانی میکنم.

      دوست داشتم ی نکته رو یاداوری کنم:

      اینکه بهتر میشد یکی از اساتید روزانه در ساعاتی مشخص پاسخگو مشکلات و ارور های نرم افزاری باشند و در اخر هم از استاد کلامی بخاطر اموزش خوبشون کمال تشکر فراوان رو دارم.

    38. 0 از 5

      :

      سلام. یه درخواستی داشتم، اگه میشه در ادامه این آموزش اتصال و کار با جاوا و دیتابیس مای اس کیو ال رو هم آموزش بدید. هم این درس آموزشی کاملتر میشه و هم ما دانش آموزان یک درس جدید و بسیار کاربردی رو یاد گرفتیم. ممنون.

    39. 5 از 5

      :

      به معنای واقعی استاد کلامی عزیز کار بلد و استادند.
      خیلی ها رو میشناسم که سوادشون زیاده اما فن بیان ندارند.
      استاد کلامی عزیز! دمتون گرم. لذت بردم.
      از زبان شیوا و تدریس سلیس و روان این مجموعه ارزشمند توسط شما کمال تشکر رو دارم.

    40. 5 از 5

      :

      من چندین پکیج آموزش جاوا از سایتای ایرانی و خارجی تهیه کردم ولی هیچکدوم قابل مقایسه با این آموزش نیستند. بهترین خصوصیتش کامل بودنشه. آقای کلامی هیچ مبحث کلیدی رو جا ننداخته. ممنونم.

    41. 0 از 5

      :

      با سلام. این اموزش خیلی خوب بود ولی نیاز به مباحث تکمیلی نیز دارد لطفا مباحث پیشرفته رو هم آموزش بدین. با تشکر از آقای دکتر کلامی هریس.

    42. 0 از 5

      :

      با سلام خدمت دوستان.

      از آقای دکتر کلامی درخواست دارم آموزش های تکمیلی مثل کلاس های سودمند-متد-رشته ها در جاوا، واسط ها و کلاسهای داخلی، ورودی-خروجی فایلها، مفاهیم پیشرفته در واسط گرافیکی، اپلت ها، چند نخی در جاوا و ساختمان داده ها رو هم به این آموزش اضافه کنند.

      با تشکر از همه تلاشگران عرصه علم.

    43. 0 از 5

      :

      سلام. لطف کنید همان طور که دوستان عزیز هم اشاره کردن مباحث تکمیلی و آموزشهای پیشرفته جاوا رو هم منتشر کنید. بسیار سپاس گذارم.

    44. 5 از 5

      :

      استفاده زیادی از این آموزش کردم.
      خیلی خوب میشه اگه دوره دوم این آموزش که مباحث پیشرفته تر در جاوا را مطرح کنه هم منتشر بشه.
      با تشکر


    نظر شما در مورد این فرادرس چیست؟

    درج دیدگاه

    امتیاز شما به این آموزش:

    *


​همین امروز شروع به آموختن کنید​

آموزش برنامه نویسی جاوا‎‬

هزینه آموزش: ۲۲,۰۰۰ تومان



آموزش های مرتبط


برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,



فرادرس در رسانه ها و جشنواره ها

روزنامه ایرانیان مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال روز آفرین نت استارت کنفرانس مهندسی برق ایران جشنواره وب ایران

عضویت در خبرنامه فرادرس

برای دریافت اخبار مربوط به آخرین فرادرس های منتشر شده، ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید.

Please leave this field empty.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
فرادرس مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی logo-samandehi پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان