مجموعه آموزش ساخت بازی (کامپیوتری و موبایل)

مجموعه آموزش ساخت بازی (کامپیوتری و موبایل)

ثبت نام کننده
۱۸,۷۰۱ دانشجو
یادگیری توسط دانشجویان
۶/۷ میلیون دقیقه
مدت زمان آموز‌ش‌های این صفحه
۱۰,۰۸۰ دقیقه
تعداد آموز‌ش‌های این صفحه
۳۶ عنوان آموزشی
1

آموزش مدل سازی سه بعدی با 3DS MAX - مقدماتی

تری دی مکس (3DS MAX) نرم افزاری با توانایی ساختن مدل های سه بعدی، تحرک بخشیدن و رندی محسوب شده که از قدرتمندترین نرم افزارها برای انیمیشن سازی در عرصه گرافیک است. در معماری ساختمان، طراحی صنعتی، تولید انیمیشن و فیلم، افکت های بازی کامپیوتری و شبیه سازی تصاویر به دلیل کارایی ساده و امکانات آن، کاربرد دارد. در این فرادرس، از نحوه آغاز به کار در برنامه تا رندر تصاویر به صورت متوالی به صورت کامل و با جزییات آموزش داده می شود.

مدرس: مهندس امیررضا نیک خواه مدت زمان آموزش: ۶ ساعت و ۵۱ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
2

آموزش فتوشاپ سه بعدی - طراحی و متحرک سازی

تمرکز ما در این فرادرس، روی متحرک سازی در فضای سه بعدی می باشد و موشن گرافیک هایی، شامل آبجکت های سه بعدی، به صورت قدم به قدم، می سازیم. اهمیت متحرک سازی در فضای سه بعدی، زمانی که ما قصد ساخت موشن گرافیک های تجاری و تبلیغاتی را داریم، بیش از پیش احساس می شود. زمانی که ما در ساخت یک موشن گرافیک تجاری، قصد داریم از یک آبجکت سه بعدی در فوتیج خود استفاده کنیم، جهت فیکس کردن آبجکت، با روند اجرای فریم های فیلم، نیاز است که در آبجکت تغییراتی شامل تغییر نور، زاویه، اندازه، مکان، تغییرات دوربین، متریال، استایل و … اعمال شود.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
3

آموزش ابزار سه بعدی در فتوشاپ (Photoshop)

در این آموزش ویدئویی، تمام امکانات سه بعدی در نرم افزار فتوشاپ را بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این که در نرم افزار فتوشاپ مدل های سه بعدی ایجاد می کنیم، به شما آموزش خواهیم داد که چگونه مدل های سه بعدی را از نرم افزارهای دیگر و یا حتی از اینترنت وارد فتوشاپ کنید تا در طراحی از آن ها استفاده کنید. همچنین تمام مباحث مربوط به نورپردازی، دوربین ها، مواد، بافت دهی و … را با هم بررسی می کنیم تا مدل های سه بعدی را زنده تر نشان دهیم تا به بهترین شکل در کنار اجزای دیگر تصویر قرار بگیرند.

مدرس: مهندس محمد نسیمی فر مدت زمان آموزش: ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
4

آموزش طراحی روشنایی و نورپردازی با نرم افزار DIALux

در بسیاری از کشورهای پیشرفته، استفاده از نرم افزارهای نورپردازی، به جزء جدایی ناپذیر طراحی ها وارد شده است. در کشور ما نیز به تازگی این امر مورد توجه زیادی قرار گرفته است. از میان نرم افزارهای طراحی روشنایی، نرم افزار Dialux از قدرت و انعطاف بسیار بالایی برخوردار است. در این فرادرس، نرم افزار Dialux به طور کامل و با سرعت مناسب و همراه با مثال های متعدد و تمامی قسمت های نرم افزار از جمله هر دو نسخه سبک و اصلی، آموزش داده شده است به طوری که هر شخص با دیدن این آموزش، به سادگی میتواند طراحی مورد نظر خود را انجام دهد.

مدرس: حسام سلیمی مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۲۷ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
5

آموزش مایا (Maya) برای طراحی سه بعدی

مایا (Maya)، نرم افزاری قدرتمند در حوزه طراحی سه بعدی است. از این نرم افزار در بحث ساخت انیمیشن های سه بعدی، متحرک سازی و مدل سازی های مختلف استفاده می شود. این نرم افزار دارای بخش های مختلفی بوده که هر کدام از بخش ها به طور مجزا وظیفه طراحی اولیه یا مجدد انواع مدل ها را دارند. البته ابزارهای قوی مدل سازی مایا از ویژگی های برجسته این نرم افزار است و بیشتر موارد استفاده از نرم افزار مایا، در بحث مدل سازی است. در این آموزش بخشی از مدل سازی فضای داخلی در نرم افزار مایا (Maya) را انجام خواهیم داد.

مدرس: مهندس علی حیدری مدت زمان آموزش: ۱۱ ساعت و ۴۲ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
6

آموزش رندرینگ مدل های سه بعدی با نرم افزار KeyShot (کی شات)

تمامی هنرمندانی که در صنعت سه بعدی سازی مشغول به فعالیت هستند، دغدغه ارائه مناسب و با کیفیت موضوع مدل سازی شده را دارند. ارائه مناسب موضوع مدل سازی شده، در واقع ترکیبی از نورپردازی، مدیریت مواد و نهایی سازی کار می باشد. این فرایند را رندر (Render) می گویند. نرم افزارهای سه بعدی ساز بسیار زیادی در دنیا وجود دارند اما اکثراً فرایندهای رندرینگ بسیار پیچیده و زمان بری را دارند و همچنین نیازمند منابع سخت افزاری بسیار زیادی می باشند. نرم افزار KeyShot از شرکت Luxion بصورت کاملاً حرفه ای بر روی این موضوع متمرکز شده و این مشکل طراحان را حل نموده است.

مدرس: مهندس مهدی جنگجو مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۵ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
7

آموزش بازی سازی در پایتون با کتابخانه Pygame

یکی از روش های بازی سازی با استفاده از زبان پایتون، کار با کتابخانه Pygame است که در این آموزش نحوه کار با این کتابخانه را فراخواهید گرفت. کتابخانه Pygame به منظور ساخت بازی ایجاد شده است و از Pygame برای ساخت بازی برای پلتفرم های مختلفی مانند سیستم عامل اندروید نیز می توان استفاده کرد. یکی از ویژگی های مهم کتابخانه Pygame متن باز بودن آن است که امکان توسعه این کتابخانه را برای برنامه نویسان فراهم می کند. ما در این آموزش نحوه کار با این کتابخانه برای ساخت بازی در سیستم عامل ویندوز را بررسی خواهیم کرد.

مدرس: مهندس محمد جباری مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۵۵ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
8

آموزش طراحی محیط بازی های دو بعدی با نرم افزار Adobe Illustrator و Photoshop

یکی از مهم ترین ویژگی های بازی های ویدئویی، محیط آن ها است. طراحی محیط برای بازی های ویدئویی، فرایند ساده ای است که مهم ترین قسمت آن ایده پردازی برای هر لوکیشن است. انواع بازی های ویدئویی ساخته شده توسط فلش یا نرم افزارهای مشابه و یا انیمیشن های دوبعدی که در این نرم افزارها ساخته می شوند، با توجه به سناریو، نیاز به یک یا چندین لوکیشن دارند که معمولا ساخت این مکان ها توسط انیماتور (Animator) و در نرم افزارهای متحرک سازی، انجام نمی شود و با توجه به نوع پروژه، در نرم افزارهای فتوشاپ (Photoshop) یا ایلاستریتور (Illustrator) یا کورل (Corel) یا… به صورت اختصاصی و در برخی مواقع توسط خود انیماتور یا یک گرافیست در فرایندی جداگانه و در چرخه حیات پروژه انجام می شود.

مدرس: میلاد صادقی مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۳۲ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
9

آموزش پروژه محور App Inventor - ساخت اپلیکیشن و بازی اندروید

هدف از این فرادرس، آشنایی با نحوه ساخت اپلیکیشن و بازی در App Inventor به عنوان یکی از محبوب ترین محیط های ساخت اپلیکیشن های اندرویدی است. App Inventor به این دلیل که در آن نیازی به کدنویسی نیست (مخصوصا زبان جاوا که نسبتا زبان دشواری است)، مورد علاقه فراگیرانی است که دانش برنامه نویسی کمی دارند. هرچند برنامه نویسان ماهر هم به دلیل روند سریع و ساده ساخت پروژه ها می توانند از آن برای تولید اپلیکیشن های خود استفاده کنند. لازم به ذکر است که در َApp Inventor با استفاده از کامپوننت های آماده می توان ظاهر اپلیکیشن را طراحی کرد و با بلوک های آماده و کنار هم قرار دادن آن ها می توان رفتار اپلیکیشن را تعیین کرد.

مدرس: مهندس محمود خاوریان مدت زمان آموزش: ۱ ساعت و ۵۵ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
10

آموزش ساخت بازی با سی شارپ (C#‎)

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی شی گرا و سطح بالا هست و امروزه در مجموعه زبان های برنامه نویسی پر طرفدار قرار می گیرد. برای تسلط روی مهارت برنامه نویسی، لازم است تا برنامه های مختلفی نوشته شود و اجرای آن بررسی شود. یکی از راه های تسلط روی برنامه نویسی، نوشتن بازی های مختلف است. در این آموزش ساخت چند بازی ساده و عمومی و چند مثال انجام می شود. سعی شده است بازی هایی در این آموزش پیاده سازی شود که هم به صورت دو نفره بازی می شوند و برای بازی به دو کاربر نیاز هست و هم به صورت یک نفره.

مدرس: رضا خاجوی مدت زمان آموزش: ۴ ساعت و ۴۰ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
11

آموزش پروژه محور Unity - پیاده سازی پرداخت درون برنامه ای (IAB) کافه بازار

پرداخت درون برنامه ای یا In-App Billing که به اختصار به آن IAB نیز گفته می شود، یکی از خدمات ارائه شده توسط کافه بازار و سایر مارکت ها است. IAB این امکان را به شما می دهد که یک فروشگاه در برنامه خود راه اندازی کنید و در آن محتویات دیجیتال مورد نظر خود را برای فروش عرضه کنید. در این فرادرس قصد داریم بهترین روش را برای فروش محصولات بازی مثل: فروش سکه، خرید محصولات گوناگون و... را به صورت پرداخت درون برنامه ای آموزش دهیم. بدون شک در حال حاضر بهترین راه کسب درآمد برای اپلیکیشن ها، قرار دادن پرداخت درون برنامه ای است چون که امکان کرک شدن و ارائه رایگان برنامه را به حداقل می رساند. در این آموزش به کار با پنل توسعه دهندگان کافه بازار نیز می پردازیم.

مدرس: مهندس امیرحسین فاطمی مدت زمان آموزش: ۱ ساعت و ۶ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
12

آموزش کار با دستورهای گرافیکی در سی شارپ (C#‎)

امروزه زبان سی شارپ (#C) برای پیاده سازی پروژه های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مواردی که می شود از این زبان قدرتمند استفاده نمود در مباحث گرافیکی می باشد. هدف از این فرادرس، نحوه به کارگیری دستورات گرافیکی موجود در زبان سی شارپ در قالب پروژه های مختلف کوچک است تا مخاطب بتواند با استفاده از این دستورات، کارهای گرافیکی پروژه های خود را انجام دهد.

مدرس: مهندس عبداله اسکندری مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
13

آموزش موتور رندر آرنولد (Arnold) برای مایا (Maya)

امروزه موتور رندر (Render) آرنولد (Arnold) یکی از محبوب ترین، قدرتمندترین و همین طور سریع ترین ابزار رندرینگ در دنیا می باشد. در سال ۲۰۱۶ شرکت Autodesk با خرید شرکت سازنده موتور Arnold یعنی Solid Angle، از آرنولد به عنوان موتور رندر رسمی نرم افزار Maya رونمایی کرد. این موتور سابقه درخشانی در استفاده توسط کمپانی های بزرگ دنیا دارد. جالب است بدانید فیلم ها و انیمیشن های بسیاری از جمله Cloudy with a Chance of Meatballs ،X-Men: First Class، The Avengers و بسیاری از آثار مشهور دیگر، توسط این موتور رندر شده اند. همچنین به دلیل استفاده این موتور از CPU به جای کارت گرافیک، رندر های واقع گرایانه (Realstic) با سرعت بالاتری انجام می شوند که یک مزیت فوق العاده برای این موتور می باشد.

مدرس: مهندس محمد نسیمی فر مدت زمان آموزش: ۴ ساعت و ۴۴ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
14

آموزش پروژه محور یونیتی (Unity‎) – ساخت بازی نابودگر فضایی

در این آموزش ما از ابتدا با بررسی ایده شروع می کنیم و کار را تا انتشار بازی بر روی گوگل پلی و کافه بازار ادامه می دهیم. علاوه بر ساخت خود بازی، امکاناتی دیگری مثل فروشگاه و صفحه انتخاب گر مراحل بازی را می سازیم. علاوه بر همه این کارها ما نگاهی به کدها و مهندسی نرم افزار داریم. بنابراین کدهای این دوره به صورت اصولی و استاندارد نوشته می شوند. برای مثال در بعضی از جاها ما از Pattern ها استفاده می کنیم مثل Repository Pattern که باعث می شود سطح کد نویسی شما افزایش یابد. علاوه بر این، بازی با آخرین نسخه از موتور بازی یونیتی یعنی ۵/۴ ساخته می شود و امکانات این نسخه نیز بررسی می شود.

مدرس: مهندس محمدباقر اهتمام مدت زمان آموزش: ۱۹ ساعت و ۳۷ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
15

آموزش 3DS Max برای مدل سازی و استخوان بندی کاراکتر

در این آموزش با استفاده از Polygonal modeling به ساخت یک کاراکتر کارتونی در نرم افزار 3DS Max می پردازیم و پس از تکمیل مدل سازی، ساخت اسکلت و استخوان بندی کاراکتر را در دستور کار قرار داده و سپس کاراکتر ساخته شده را برای متحرک سازی آماده می کنیم. در این آموزش از نرم افزار تری دی مکس ۲۰۱۷ استفاده شده است.

مدرس: محمدعلی امیری مدت زمان آموزش: ۹ ساعت و ۵۸ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
16

آموزش ساخت بازی سه بعدی تیراندازی اول شخص در Unreal Engine

Unreal Engine، یک موتور بازی سازی توسعه داده شده توسط Epic Games است که ابتدا در سال ۱۹۹۸ برای ساخت بازی تیرانداز اول شخص (First-Person Shooter) به کار گرفته شد. گرچه این موتور در ابتدا برای این نوع بازی توسعه داده شد، اما به طور موفقیت آمیز در ساخت بسیاری از بازی ها مانند: پلتفرمر (Platformer)، بازی های جنگی و… نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در این فرادرس به صورت پروژه محور نحوه ساخت یک بازی تیرانداز اول شخص آموزش داده می شود. در این مسیر، بدون نیاز به کدنویسی، بلوک هایی از کد موسوم به گره که در فایل هایی به نام Blueprint مورد استفاده قرار می گیرند را به کار می گیریم و با متصل کردن آن ها منطق بازی را ایجاد می کنیم.

مدرس: مهندس محمود خاوریان مدت زمان آموزش: ۵ ساعت و ۴۹ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
17

آموزش رندر و نورپردازی با Mental Ray در 3DS Max

در این آموزش، تمامی مفاهیم مهم و اساسی درباره موتور رندرینگ Mental Ray در نرم افزار تری دی مکس بیان شده است. مفهوم متریال Arc & Design که پایه متریال در محیط منتال ری است و Car Paint Material شرح داده شده است. همچنین مخاطبان را با مفاهیم نورپردازی و نورهای مخصوص منتال ری آشنا می کند. در پایان درباره دوربین Physical و چگونگی رندرگیری و مفاهیم مهم رندرینگ با موتور Mental Ray شرح داده شده است.

مدرس: مهندس مائده حوائی مدت زمان آموزش: ۴ ساعت و ۱۶ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
18

آموزش پروژه محور یونیتی (Unity) – ساخت بازی ماشین دو بعدی

بازی سازی رویای جذابی است که همه ما حداقل یک بار به آن فکر کردیم. خوشبختانه علاقه و یا حتی وابستگی بسیاری از مردم جهان به بازی، رویای بازی سازی را به یک صنعت پر درآمد تبدیل کرده است. در این فرادرس پروژه محور می خواهیم یک ماشین دوبعدی با فیزیکی بر سبک Hill Climb بسازیم و سعی کردیم مطالبی را بیان کنیم که هم در این پروژه مورد نیاز باشد و هم پیش نیازی برای پروژه های آینده شما باشد، مطالبی همچون: تریگرها و توابع مختص به آن، کامپوننت های Rigidbody2D و Collider2D که کاربرد بسیار زیادی در بازی سازی با موتور یونیتی دارند. این فرادرس کمک مناسبی برای علاقه مندان به بازی سازی محسوب می شود.

مدرس: حسنعلی نجاتی مدت زمان آموزش: ۲ ساعت
یادگیری را شروع کنید
19

آموزش مبانی متحرک سازی در 3DS Max

دانش انیمیشن و متحرک سازی علاوه بر جذابیت و طعم شیرینی که دارد، از دانش های پرکاربرد است. بازی سازی، فیلم سازی و تهیه تیزرهای تبلیغاتی مختلف در فضاهای گسترده رسانه ای امروز، این دانش را از جمله پرکاربردترین ها قرار داده است. از جمله تکنیک های تولید انیمیشن، تکنیک سه بعدی است که از جذابیت های خاصی برخوردار است. ما در این فرادرس به مبانی و اصول متحرک سازی اجسام در فضای سه بعدی به وسیله نرم افزار محبوب تری دی مکس (3DS Max) پرداخته ایم.

مدرس: محمدعلی امیری مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۳۷ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
20

آموزش مدل سازی در مایا (Maya)

نرم افزار مایا (Maya)، یکی از بهترین نرم افزارها برای ساخت انیمیشن های سه بعدی است. از قابلیت های ویژه این نرم افزار، ایجاد مدل های سه بعدی است. در این آموزش، ابتدا تعداد محدودی از دستورها در محیط نرم افزار معرفی شده است، سپس با استفاده از این دستورها، در قالب دو مثال، نحوه ایجاد یک کاراکتر کارتونی بیان شده است که جهت مدل سازی سر کاراکتر، دو شیوه متفاوت به کار برده شده است.

مدرس: مهندس سمیرا تیموری مدت زمان آموزش: ۴ ساعت و ۴۹ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
21

آموزش مقدماتی کتابخانه Arcade برای ساخت بازی های دو بعدی در Python

زبان پایتون یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی دنیا است که در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و این موضوع باعث شده که روز به روز بر تعداد برنامه نویسان این زبان افزوده گردد. یکی از جذاب ترین مباحثی که در برنامه نویسی وجود دارد، مبحث بازی سازی است. در زبان های مختلف کتابخانه های مختلفی وجود دارد که برای ساخت بازی به کمک برنامه نویسان می آید و در زبان پایتون نیز مانند سایر زبان های برنامه نویسی، کتابخانه هایی وجود دارد که ساخت بازی را برای برنامه نویسان تسهیل می نماید. در این فرادرس قصد داریم شما را با کتابخانه Arcade که برای ساخت بازی های دوبعدی در پایتون مورد استفاده قرار می گیرد، آشنا کنیم.

 
مدرس: مهندس محمد جباری مدت زمان آموزش: ۶ ساعت و ۲۶ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
22

آموزش پروژه‌ محور GameMaker Studio (گیم‌ میکر استودیو) - ساخت بازی جنگ تانک‌ ها

هدف از این فرادرس، آشنایی با نحوه ساخت بازی در محیط  GameMaker Studio (گیم میکر استودیو) به عنوان یکی از محبوب ترین نرم افزارهای بازی سازی است. مخاطب در این آموزش به طور عملی با نحوه اضافه کردن تصاویر و صداها به بازی، کنترل شخصیت ها و چگونگی اضافه کردن رویدادها و اکشن ها به عنوان عناصر کلیدی ساخت بازی در محیط GameMaker آشنا می شود. بازی جنگ تانک ها شامل بسیاری از رویدادها و اکشن هایی است که در یک بازی GameMaker از آن ها استفاده می شود. مفاهیمی مانند: تشخیص برخورد، امتیاز، جان، کنترل شخصیت بازی، نمایش امتیازات و جان روی صحنه بازی، جایزه، پرتاب شدن گلوله، نمایش انفجار، پخش شدن صدا و… در این بازی به طور عملی به کار گرفته شده تا مخاطب بتواند برای ایجاد بازی های مورد نظر خود از آن ها استفاده کند.

مدرس: مهندس محمود خاوریان مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۵۱ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
23

آموزش پروژه محور بیسیک فور اندروید (B4A) - ساخت بازی اندرویدی

بدون شک در طی سالیان گذشته به همه ثابت شده است که یادگیری دروس دانشگاهی به صورت صرفا تئوری، فرصتی برای دانشجو جهت فعالیت در بازار کار را ایجاد نخواهد کرد و دروس دانشگاهی به تنهایی نمی توانند فرد را برای حضور در بازار کار آماده کنند. آن چیزی که امروزه می تواند راهگشا باشد، توانایی تلفیق دروس تئوری دانشگاهی و پروژه های مرتبط است. ما در این فرادرس، به پیاده سازی یک بازی رکوردی آنلاین در محیط بیسیک فور اندروید (Basic4Android) می پردازیم. جزییات بسیاری چه از نظر فنی و دانش برنامه نویسی اندروید و چه از نظر آکادمیک جهت طراحی بازی مورد بررسی قرار گرفته است.

مدرس: مهندس حسین نوری کادیجانی مدت زمان آموزش: ۵ ساعت و ۲۷ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
24

آموزش متحرک سازی در مایا (Maya)

با یادگیری علم متحرک سازی ما می توانیم به اشیا، محیط و به طور کلی به هر چه که طراحی می کنیم، جان ببخشیم و آن ها را زنده و پویا کنیم. در این آموزش، تنظیم فریم برای اشیا و ویژگی های آن ها، ویرایش منحنی حرکت و متحرک سازی با کدنویسی (زبان MEL) را یاد گرفته و با ابزارهای خاص متحرک سازی آشنا می شویم.

مدرس: مهندس بهروز بهرامی مدت زمان آموزش: ۶ ساعت و ۱۱ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
25

آموزش پروژه محور اندروید استودیو - ساخت بازی‌ حافظه تصویری

هدف از این فرادرس، آشنایی با نحوه ساخت یک بازی فکری در اندروید استودیو است. در این آموزش، نحوه استفاده کردن از GridView, LinearLayout و ImageButton در یک پروژه اندرویدی آموزش داده می شود. آموزش نحوه ایجاد یک انیمیشن ساده و نیز پخش صدا در اپلیکیشن از موارد مطرح شده در این آموزش است. بازی های فکری در بین علاقمندان به صنعت بازی سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جز یکی از محبوب ترین ژانرهای بازی به شمار می رود. مزیت مهمی که این فرادرس دارد، این است که فراگیر می تواند با توجه به ابتکارات فردی و نیازمندی ها، از آن ایده گرفته و در زمینه های مختلف سرگرمی، آموزشی، تبلیغاتی و… استفاده کند. برای مثال ایجاد یک بازی آموزش تصویری لغات انگلیسی از طریق این فرادرس می تواند با توجه به اهمیتی که تصاویر دارند، باعث ایجاد جاذبه در مخاطبین بازی شود.

مدرس: مهندس محمود خاوریان مدت زمان آموزش: ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
26

آموزش پروژه محور یونیتی (Unity) - طراحی سیستم های حمل و نقل

سیستم های حمل و نقل یک ویژگی مشخص دارند. آنها همواره با حرکت و تغییر همراه هستند که همین ویژگی باعث اهمیت آنها می شود. با استفاده از قواعد مربوط به حرکت می توان بسیاری از بخش های یک بازی را به روش های بهینه تری پیاده سازی کرد. در این دوره با طراحی این سیستم های حرکتی به درک بهتری از Transform ها می رسیم و با نحوه ارتباط Transform ها با سایر رویدادهای بازی مانند انیمیشن ها و صداها آشنا می شویم. از جمله این سیستم های حرکتی، طراحی سطوح، وسایل و عوامل حمل کننده، پله برقی و آسانسور می باشد. کد نویسی این دوره با زبان سی شارپ (C#‎) انجام می شود. مطالب این دوره علاوه بر بازی های سه بعدی ویندوز در بازی های سه بعدی اندروید هم قابل پیاده سازی می باشند.

مدرس: مهندس بهروز بهرامی مدت زمان آموزش: ۴ ساعت و ۴۸ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
27

آموزش ساخت بازی با Unreal Development Kit) UDK)

صنعت بازی سازی در حال حاضر جزء بزرگترین و پولسازترین صنایع محسوب می شود. این صنعت به مراتب بسیار سودآورتر از سایر صنایع است به طوری که می توانیم درآمد آن را حتی با درآمد صنعت نفت برابر بدانیم. ما UDK را برای آموزش انتخاب کرده ایم چون کامل ترین موتور بازی سازی است که به صورت عمومی عرضه شده و از نظر فنی و تکنیکی جایی برای رقبا خالی نگذاشته است. در این فرادرس، ما به شما نحوه استفاده از ابزارهای ابتدایی نرم افزار بازی سازی UDK را آموزش خواهیم داد و کارمان را با نصب این نرم افزار شروع می کنیم و وارد قسمت های ریزتر و حرفه ای تر این نرم افزار خواهیم شد تا با این انجین قدرتمند بتوانید با زمینه بازی سازی آشنا شوید. شما در انتهای این فرادرس می توانید اطلاعات زیادی را در مورد قسمت های اصلی انجین بازی سازی UDK به دست آورید.

مدرس: میلاد حسینی مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۵۶ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
28

آموزش پروژه محور تری دی مکس (3DS MAX) - متحرک سازی کاراکتر با Biped‎

در این آموزش با استفاده از سیستم Biped در نرم افزار تری دی مکس به متحرک سازی یک کاراکتر (انسان) می پردازیم. در طی این دوره ما با سیستم استخوان بندی Biped جهت ایجاد حرکت کاراکتر آشنا می شویم و با انجام تمرین های متحرک سازی از قبیل ایجاد راه رفتن، شنا کردن، دویدن، اتو زدن و… وارد دنیای انیمیشن شخصیت های کارتونی می شویم.

مدرس: محمدعلی امیری مدت زمان آموزش: ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
29

آموزش پروژه‌ محور اندروید استودیو - ساخت بازی‌ حدس کلمه

یادگیری نرم افزار اندروید استودیو به عنوان مهم ترین IDE توسعه اپلیکیشن های اندروید برای علاقه مندان به این حوزه به عنوان یک ضرورت محسوب می شود. در این راستا مخاطب به صورت پروژه محور و با یادگیری نحوه ساخت بازی کلمه سازی، با اندروید استودیو و کدنویسی در آن آشنا می شود، طوری که می تواند با یادگیری آن و با توجه به سلیقه و خلاقیت خود، بازی های مشابه ایجاد کند. هدف از این فرادرس برنامه نویسی اندروید با استفاده از یک بازی جذاب به نام کلمه سازی است. در این راه مخاطب با نحوه تعریف کردن منابع Drawable، تعریف یک آرایه رشته ای، استفاده از GridView، ایجاد دکمه ها به طور پویا و اداره کردن رویداد کلیک روی دکمه ها هنگام اجرای بازی و نمایش کادر به کاربر، آشنا می شود.

 
مدرس: مهندس محمود خاوریان مدت زمان آموزش: ۱ ساعت
یادگیری را شروع کنید
30

آموزش پروژه محور اندروید - ساخت بازی مگس مزاحم

در دنیای امروز، استفاده از دستگاه های اندرویدی به بخشی از زندگی روزمره خیلی از افراد تبدیل شده است. از این رو نیاز به اپلیکیشن های مختلف و بازی های سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید به شدت احساس می شود. ما در این فرادرس قصد داریم با زبان بیسیک و محیط B4A، نحوه ساخت یک بازی ساده را به شما آموزش دهیم. در این بازی ما قصد نابود کردن مگس مزاحمی را داریم که در صفحه، مشاهده می شود و کاربر با زدن بر روی مگس باید آن را نابود سازد.

مدرس: مهندس محمد جباری مدت زمان آموزش: ۴۳ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
31

آموزش پروژه‌ محور اندروید استودیو - ساخت بازی‌ Snake

هدف از این فرادرس، آشنایی با نحوه ساخت بازی در اندروید استودیو با استفاده از قابلیت های گرافیکی آن است. در این راه، مخاطب با کلاس های SurfaceView, Paint و Canvas برای ایجاد بوم و اعمال ترسیم روی آن، کلاس SoundPool برای پخش کردن صداهای بازی و کلاس های Runnable و Thread برای کنترل اجرای ریسمان بازی و دسترسی به بوم برای ترسیم کردن آشنا می شود. اندروید استودیو به عنوان مهم ترین IDE برای توسعه اپلیکیشن اندرویدی شناخته می شود و بازی ها همیشه برای یادگیری اصول برنامه نویسی، گزینه جذاب و مناسبی به شمار می روند. همراه با توسعه این بازی در اندروید استودیو، مخاطب با نحوه اضافه کردن صداها به پروژه و پخش آن، تمام صفحه کردن صفحه اپلیکیشن، کنترل ریسمان اجرای بازی و سیستم امتیازدهی آشنا می شود و می تواند با الگو گرفتن از آن، شروع به توسعه دادن بازی های خلاقانه و جدید خود کند.

مدرس: مهندس محمود خاوریان مدت زمان آموزش: ۵۹ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
32

آموزش امکانات جدید Autodesk Maya 2018 (مایا)

در آموزش های قبلی فرادرس، ما با ابزارهای نرم افزار مایا آشنا شدیم. در این آموزش ما، از نسخه ۲۰۱۶ نرم افزار مایا، برای آموزش استفاده کردیم. اما در این فرادرس ما صرفاً به آموزش امکانات جدیدی می پردازیم که در نسخه ۲۰۱۸ به این نرم افزار اضافه شده است. بنابراین اگر با نرم افزار مایا آشنا هستید و اکنون قصد دارید اطلاعات خود را مطابق با آخرین نسخه نرم افزار تکمیل کنید، این آموزش برای شما تهیه شده است.

مدرس: مهندس محمد نسیمی فر مدت زمان آموزش: ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
33

آموزش ساخت بازی ساده در ویژوال بیسیک

در این بازی که در محیط برنامه نویسی ویژوال بیسیک انجام شده است، به صورت گام به گام نحوه برنامه نویسی و افزودن امکانات به بازی آموزش داده می شود. در حقیقت در این بازی (که هم به صورت تک نفره و هم به صورت دو نفره است)، یک بازیکن کاراکتر مورد نظر را توسط کلیدهای میان بر کیبورد حرکت می دهد (البته قابلیتی به بازی اضافه شده است که می توان سرعت حرکت کاراکتر را تغییر داد و کم و زیاد کرد) و بازیکن دوم سعی می کند به کاراکتر مذکور شلیک کند و در صورتی که شلیک موفقیت آمیز بود، می توان به هدف اصابت نمود. یک پوئن مثبت برای بازیکن دوم در نظر گرفته می شود که آیکونی در محل شلیک نقش می بندد و درصورتی که موفقیت آمیز نباشد، برای بازیکن دوم یک امتیاز منفی به همراه خواهد داشت.

مدرس: مهندس مجتبی شادریان مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۳ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
34

آموزش پروژه محور پروتئوس و کدویژن - ساخت بازی دوز با میکروکنترلر ATmega16

از میان خانواده های مختلف میکروکنترلرها، AVR به علت برخورداری از مزایای قابل توجهی چون کاهش مصرف توان (به دلیل تکنولوژی ساخت تراشه CMOS)، سرعت بالا در پردازش (به دلیل طراحی براساس معماری RISC)، کاهش حجم کد (به دلیل قابلیت برنامه نویسی به زبان های سطح بالا) و قیمت مناسب با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است. امکانات و خصوصیات متنوع و فراوان میکروکنترلرهای AVR باعث دسته بندی آن ها به انواع مختلفی شده که یکی از کاربردی ترین دسته ها که توان پردازشی بالایی نیز دارد، ATmega است. در این آموزش به پیاده سازی بازی معروف دوز خواهیم پرداخت که با نام های XO یا Tic-Tac-Toe نیز شناخته می شود.

مدرس: مهندس سجاد سلطانیان مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
35

آموزش یونیتی (Unity) – ساخت منو با تنظیمات حرفه ای‎

در این ویدئوی آموزشی، ساخت منو و رابط کاربری برای بازی با تنظیمات پیشرفته در یونیتی را یاد می گیریم. چگونگی ساخت دکمه های شروع بازی همراه با قابلیت تعیین سطح سختی بازی، ادامه بازی همراه با قابلیت Save و Load جهت ذخیره و بازیابی اطلاعات، تنظیمات مربوط به گرافیک، صدا و کاراکتر با قابلیت حفظ داده ها از جمله موارد مهمی هست که در این دوره به آنها می پردازیم. داشتن یک منو حرفه ای باعث انعطاف پذیر شدن بازی و افزایش تعداد مخاطبان آن می شود. چون با وجود منو هر فرد می تواند تنظیمات بازی را با قدرت دستگاه خود سازگار کند. اکثر مطالب این دوره برای انواع بازی های دو بعدی و سه بعدی و بازی های ویندوز و اندروید مناسب می باشد.

مدرس: مهندس بهروز بهرامی مدت زمان آموزش: ۱۴ ساعت و ۳۰ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
36

آموزش ساخت بازی حدس تصویر برای اندروید

در این فرادرس، نحوه ساخت یک بازی جالب به صورت کامل و پروژه محور آموزش داده شده است و لازم به ذکر است که این نوع بازی ها، یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین بازی های مطرح شده در مایکت ها هستند. در این فرادرس، با استفاده از الگوریتم های آموزش داده شده، کدنویسی انجام شده است. از لحاظ گرافیک جلوه های بسیار زیبایی به پروژه افزوده شده است.  همچنین در قسمت آخر آن، نحوه حدس حرف هایی از کلمات نمایش داده شده به صورت هوشمند با استفاده از الگوریتم های برنامه نویسی آموزش داده شده است (این قسمت به بازیکن این امکان را می دهد تا کلماتی را که قادر به حدس آن ها نیست، با راهنمایی برنامه حدس زده و به مراحل بعدی هدایت شود).

 
مدرس: مهندس مجتبی شادریان مدت زمان آموزش: ۵ ساعت و ۱۰ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
موضوعات آموزشی مرتبط