Faradars Discount
۵۱٪ تخفیف جشنواره سال نو فرادرس کد تخفیف: NWYR98
Faradars Discount
فرصت باقیمانده تخفیف ویژه

آموزش مدل سازی کاراکتر در بلندر (Blender) – پیش ثبت نام

دسترسی به اطلاعات این آموزش: اطلاعات کلی محتوا و سرفصل ها پیش نمایش و دانلود اطلاعات تکمیلی دیدگاه ها

درباره ناشر

فرادرس
فرادرس

فرادرس بزرگ‌ترین ناشر دیجیتال آموزش‌های تخصصی، دانشگاهی و مهندسی است.

درباره مدرس

میلاد صادقی
میلاد صادقی

مدرس فرادرس

کارشناسی علوم کامپیوتر


میلاد صادقی کارشناس علوم کامپیوتر از دانشگاه پیام نور می باشند. ایشان علاقمند به گرافیک می باشند. (+)



مهم ترین مبحث در شروع یک پروژه انیمیشن، بازی یا ساخت یک کانسپت (Concept) به سبک رئال و استفاده از آن در یک فیلم کوتاه یا بلند به صورت کامپوزیت شده، مبحث مربوط به ایده پردازی است. ما در این فرادرس، ابتدا اتود زنی رو انجام می دهیم و مدل مفهومی کاراکتر را از طریق نرم افزار Mischief ایجاد می کنیم، در مرحله بعد مدل سازی کاراکتر رو در بلندر (Blender) انجام می دهیم. برای طراحی تکستچر و بافت، از فوتوشاپ استفاده می کنیم و نهایتا در بلندر فعالیت های مربوط به آرماتوربندی و ریگ را، روی کاراکتر پیاده سازی می کنیم و در ادامه این آموزش سعی می کنیم به صورت قدم به قدم شما را با این کاربردهای مختلف آشنا کنیم.

👤 مدرس: میلاد صادقی
روش دریافت: لینک دانلود و/یا ارسال فیزیکی

وضعیت انتشار در حال ضبط
زمان تقریبی انتشار ۴ تا ۱۲ هفته

درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش

این آموزش در حال ضبط است و به زودی در فرادرس ارائه عمومی آن آغاز خواهد شد. شما می توانید با وارد کردن ایمیل خود، در اولین زمان، از انتشار نهایی این آموزش مطلع شوید.

مزایای درخواست اطلاع رسانی انتشار:

  • مطلع شدن از انتشار آموزش در اولین زمان پس از انتشار
  • دادن بیشترین اولویت انتشار به آموزش های مورد نظر خود (آموزش های با بیشترین پیش ثبت نام، با اولویت بیشتری منتشر می شوند)
  • دریافت تخفیف ویژه به هنگام انتشار، مختص افرادی که درخواست اطلاع رسانی در یک آموزش داشته اند.




    توضیحات

    مهم ترین مبحث در شروع یک پروژه انیمیشن، بازی یا ساخت یک کانسپت (Concept) به سبک رئال و استفاده از آن در یک فیلم کوتاه یا بلند به صورت کامپوزیت شده، مبحث مربوط به ایده پردازی است.

    اگر ما بخواهیم یک انیمیشن بسازیم، از همان ابتدا نباید در نرم افزار سه بعدی، اقدام به مدل سازی و ساخت کاراکتر، لوکیشن و سایر اجزا کنیم، چرا که این کار شباهت زیادی دارد به حاضر شدن در یک جمع و بلافاصله، به صورت بداهه سخنرانی کردن، آن هم در حالی که حتی هنوز درک کاملی از موضوع مورد بحث نداریم.

    در تمامی مباحث مربوط به گرافیک، از طراحی کاراکتر و لوکیشن، تا طراحی رابط کاربری اپلیکیشن های موبایل و حتی پروژه های مربوط به جلوه های ویژه و فیلم سازی، ایده پردازی و طراحی روی کاغذ، نقش نوت در سخنرانی را دارد و بهتر هست که در تمامی پروژه ها، فارغ از بحث تسلط داشتن و سابقه کاری نسبت به موضوع پروژه، این شیرازه اولیه برای افکارتان، که همان ایده پردازی روی کاغذ هست را همیشه انجام دهید، که این کار قطعا در بالا رفتن تمرکز و کیفیت کار شما نقش مهمی دارد.

    ما در این فرادرس، ابتدا اتود زنی رو انجام می دهیم و مدل مفهومی کاراکتر را از طریق نرم افزار Mischief ایجاد می کنیم، در مرحله بعد مدل سازی کاراکتر رو در بلندر (blender) انجام می دهیم.

    برای طراحی تکستچر و بافت، از فوتوشاپ استفاده می کنیم و نهایتا در بلندر فعالیت های مربوط به آرماتوربندی و ریگ را، روی کاراکتر پیاده سازی می کنیم و در ادامه این آموزش سعی می کنیم به صورت قدم به قدم شما را با این کاربردهای مختلف آشنا کنیم.

     

    فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
    • درس یکم: ایده پردازی در Mischief
      • بررسی تصاویر الگو
      • اصول تشخیص نقاط اصلی در ترکیب آناتومی موجودات مختلف
      • طراحی شکل اولیه بدن برای کاراکتر
      • کار روی جزئیات و به دست آوردن کانسپت نهایی
      • بررسی دامنه حرکت مفصل ها با در نظر گرفتن لباس کاراکتر
      • طراحی الگو برای ری اکشن های مختلف کاراکتر خلق شده
      • بررسی حالات مختلف کاراکتر با جزئیات بالا
    • درس دوم: مدل سازی در بلندر (Blender)
      • ساخت شکل اولیه سر (Low Poly)
      • کار روی جزئیات سر (High Poly)
      • ایجاد توده های مو برای سر کاراکتر
      • ساخت شکل اولیه بدن
      • کار روی شکل کلی انگشت ها
      • کار روی جزئیات بدن
      • طراحی جزئیات لباس و لوازم شخصی کاراکتر
    • درس سوم: طراحی تکستچر (texture) در فوتوشاپ
      • مبانی طراحی تکستچر برای مدل
      • ساخت بافت اولیه برای پوست
      • ایجاد بافت برای مردمک چشم
      • کار روی جزئیات چهره
      • طراحی بافت مناسب برای اجزا لباس
      • ساخت بافت آهن زنگ زده برای سلاح های قرون وسطی
      • تنظیمات نهایی بافت برای اجزا مدل
    • درس چهارم: کار با دوربین
      • آشنایی با تنظیمات دوربین
      • نحوه ایجاد و ساخت Camera Target
    • درس پنجم: آشنایی با Timeline در بلندر
      • اصول اولیه ی کار با پنل TimeLine
      • ایجاد متحرک سازی برای اشیا
      • آشنایی اولیه با پنل Graph Editor
      • مبانی کار با Dope Sheet
      • مبانی متحرک سازی بر اساس مسیر
    • درس ششم: نحوه ساخت اصولی Armatures (اسکلت بندی موجودات زنده)
      • آشنایی اولیه با ابزار آرماتور در بلندر
      • تشخیص محل مناسب برای قرار دادن مفصل
      • اتصال اسکلت به بدن
      • نحوه ایجاد حرکت برای اجزا بدن از طریق اسکلت
    • درس هفتم: ساخت اسکلت و متحرک سازی کاراکتر
      • ایجاد اسکلت برای کاراکتر خلق شده
      • هماهنگی استخوان ها و مفصل های دست و پا
      • گسترش اسکلت اولیه برای انگشت ها
      • کاربرد منحنی در شبیه سازی حجم و انعطاف عضلات
      • آشنایی با تاثیرپذیری عضلات نسبت به هم، زمان حرکت
      • ایجاد و اتصال منحنی های تحریک پذیر برای عضلات
      • اصول قرار دادن کاراکتر در ری اکشن های ثابت (تغییر حالت بدن)
      • ایجاد یک متحرک سازی ساده برای کاراکتر (راه رفتن)

     

    مفید برای رشته های
    • گرافیک


    اطلاعات تکمیلی

    نام آموزش آموزش مدل سازی کاراکتر در بلندر (Blender) – پیش ثبت نام
    ناشر فرادرس
    کد آموزش FVCG9709
    زبان فارسی
    نوع آموزش آموزش ویدئویی     (کیفیت HD - مورد تایید فنی فرادرس)
    تعداد DVD یک عدد (در صورت دریافت غیر آنلاین)



    سایر آموزش های میلاد صادقی




    دیدگاه ها

    نظر شما در مورد این فرادرس چیست؟

    امتیاز شما به این آموزش:

    *




درخواست اطلاع رسانی انتشار این آموزش

این آموزش در حال ضبط است و به زودی در فرادرس ارائه عمومی آن آغاز خواهد شد. شما می توانید با وارد کردن ایمیل خود، در اولین زمان، از انتشار نهایی این آموزش مطلع شوید.

مزایای درخواست اطلاع رسانی انتشار:

  • مطلع شدن از انتشار آموزش در اولین زمان پس از انتشار
  • دادن بیشترین اولویت انتشار به آموزش های مورد نظر خود (آموزش های با بیشترین پیش ثبت نام، با اولویت بیشتری منتشر می شوند)
  • دریافت تخفیف ویژه به هنگام انتشار، مختص افرادی که درخواست اطلاع رسانی در یک آموزش داشته اند.



برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,




فرادرس در رسانه ها و جشنواره ها

روزنامه ایرانیان مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال روز آفرین نت استارت کنفرانس مهندسی برق ایران جشنواره وب ایران