منابع آموزشی و مطالعاتی مربوط به طبقه‌ بندی فازی

۴۴۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
منابع آموزشی و مطالعاتی مربوط به طبقه‌ بندی فازی

fuzzy

فهرست مطالب این نوشته

 

سؤالات متعددی از طرف مخاطبان گرامی فرادرس در خصوص طبقه بندی فازی یا Fuzzy Classification مطرح شده اند. اغلب سؤالات مربوط به چگونگی عملکرد الگوریتم های طبقه بندی فازی و نحوه پیاده سازی آن ها، به خصوص در محیط متلب، است.

دو رویکرد کلی برای پیاده سازی طبقه بندی فازی و استفاده از خواص «محاسبات نرم» نظریه مجموعه های فازی برای انجام عملیات طبقه بندی و بازشناسی الگو وجود دارد: (الف) رویکرد مبتنی بر قواعد فازی، که خود به انواع مختلف تقسیم می شود و (ب) فازی سازی الگوریتم های طبقه بندی کلاسیک (نافازی)، که غالباً با پروتوتایپ (نقاط شاخص) اقدام به مرزبندی کلاس ها می نمایند.

فعلاً در میان آموزش های فرادرس، جای موضوع «طبقه بندی فازی» خالی است، و در آینده این موضوع نیز پوشش داده خواهد شد. اما اگر آموزش های موجود در «مجموعه آموزش های سیستم های فازی» به صورت کامل مطالعه شود، به انضمام مطالعه مراجعی که در ادامه آمده اند، انواع مختلف الگوریتم های طبقه بندی فازی، قابل پیاده سازی خواهند بود.

فهرست منابع مطالعاتی پیشنهادی

شما هم اگر منبعی مناسب برای این موضوع سراغ دارید، حتما در بخش نظرات با ما و سایر مخاطبان فرادرس این موارد را به اشتراک بگذارید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌

بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *